TopicStarter: matheeuwissen
TopicDatum: Geplaatst: 30 Aug 2008 12:22 pm
Forum: Projecten
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Aangezien het al een tijdje bijzonder rustig is geweest rond mijn persoontje. en vooral mijn auto. wil ik jullie een kijkje laten nemen in het project waar ik de laatste maanden aan bezig ben geweest.

Ik had gehoopt het iets sneller af te kunnen ronde maar helaas er waren wat dingetjes die tegen zaten. maar nu is hij zo goed als af.

We begonnen hiermee


Daar deed ik iets mee en toen kwam het er zo uit te zien




Hier doen we het allemaal voor


zo zag de 306 eruit voor de behandeling


motor eruit


schoon gemaakt


Blok ook schoongemaakt en van rode kleur voorzien


Turbo ook schoonmaken


Gebroederlijk of gezusterlijk (kies maar) naast elkaar


vliegwiel af laten draaien -1 kg




kleppendeksel gepolijst


ondertussen nog wat dingetjes besteld




Helix racekoppeling


Helix sportdrukgroep




Blok erin


Alles aangesloten


zo rijd ik erop dit moment zo nu en dan is mee rond. er worden nog RVS pijpen gemaakt voor een luchtfilter en RVS pijpen die naar de intercooler gaan lopen ook komt er nog een RVS tank voor de ruitensproeier. de nokkenas is nog niet gemonteerd ook wordt de motor nog gechipt.

maar de auto moest deze week gekeurd worden dus hij moet het er zo maar even mee doen
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 30 Aug 2008 12:33 pm

Ziet er in ieder geval interessant uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 30 Aug 2008 08:41 pm

het hele verhaal gepost

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 30 Aug 2008 08:54 pm

En hoeveel pk heeft dat blok?

erg netjes btw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 30 Aug 2008 08:56 pm

ongeveer 150 pk nu op dit moment dus het valt nog mee. maar als hij gechipt is en een andere nokkenas heeft kom ik wel boven de gti pk's uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 30 Aug 2008 09:01 pm

matheeuwissen schreef: ongeveer 150 pk nu op dit moment dus het valt nog mee. maar als hij gechipt is en een andere nokkenas heeft kom ik wel boven de gti pk's uit

lukt het dan om er 200 pk uit te krijgen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 30 Aug 2008 09:46 pm

Hij zit erin dus Netjes hoor! Was met hetzelfde bezig, maar de plannen zijn gewijzigd. Veel plezier met de 306 turbo!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 30 Aug 2008 09:56 pm

we zullen allemaal wel zien hoeveel pk eruit valt te toveren op deze manier het is nog wel een daily en dat zal het ook blijven, en ben maar een arm studentje dus veel meer zal er aan de motor niet gebeuren.

en ik hoop idd wel 200 pk te halen maar dat gaat lastig worden.

Ik ebn voorlopig al helemaal verlsaafd aan het geluid van mijn bov

waarom gaat het project niet door aardvark?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 30 Aug 2008 10:20 pm

Interessant projectje Is het plug en play qua bekabeling?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 31 Aug 2008 11:34 am

Ziet er goed uit !

Heb je ook zo n dump-valve? Vink altijd zo vet klinken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 31 Aug 2008 03:01 pm

nou bekabeling vond ik de grootste beep klus het erin hangen was zo gebeurd. je moet een beetje inzicht hebben in die electrische schema's als je eraan begint. Dat had ik dus niet maar Hilgert heeft me een beetje wegwijs gemaakt hierin

En jup jup ik heb een blow of valve

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 31 Aug 2008 05:31 pm

Bekabeling is inderdaad altijd een klote klusje, maar mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen! En de 306 turbo gaat wel door, alleen de samenstelling van het "blok" wordt anders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 31 Aug 2008 06:02 pm

ow ik neem aan dat je een s16 o.i.d. van turbo gaat voorzien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 03 Sep 2008 06:26 pm

Mooi project Bart, lijkt zo van het 205 GTi forum af te komen

225 pk is ook mogelijk hoor turbodruk omhoog

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 03 Sep 2008 08:32 pm

haha we gaan het proberen

eerst maar een andere turbo zoeken want deze heeft al de geest gegeven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 03 Sep 2008 09:00 pm

Da's n goed excuus om voor n grotere te gaan als dat past

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 03 Sep 2008 09:51 pm

ik heb geen geldboom helaas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 03 Sep 2008 11:03 pm

Nieuwe 2.0T turbo = ook nie goedkoop
Revisie?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 04 Sep 2008 07:38 am

je het gaat een revisie worden idd haha.

maarja een grotere turbo, dan komen er ook weer grotere injectoren en dan weer dit en dan weer dat . je moet ergens tevreden zijn he haha

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 23 Sep 2008 06:57 pm

heb ff me fotos opnieuw gehost imageshack gooit ze er allemaal af

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 29 Jan 2009 10:40 pm

Kick!

even een paar vraagjes, aangezien ik misschien motorisch ook aan wil gaan passen xsi zuigt qua motorvermogen

1: hoe bevalt dit blok ten opzichte van het XSI blok qua trekkracht?
2: Uit welk type komt dit motorblok? (motorcode)
3: Moet er aan de kabelboom veel aangepast worden? gaat dit om 5 draden of gaat het eerder richting de 20 of meer?
4. kan de oude versnellingsbak en drukgroep gebruikt worden, evt met xsi vliegwiel?

Zou graag wat info willen

Thx Alvast

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 30 Jan 2009 02:11 am

Tis een XU10J2T(E) uit n CitroŽn XM, zit ook in een Peugeot 605 en in een 806 / CitroŽn Evasion / Fiat Ulyssee

Vliegwiel koppeling en bak past, xsi is ook XU10 maar 2.0 T bak is langer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 31 Jan 2009 10:01 am

1. Het blok bevalt goed het geluid van de turbo is meesterlijk, dumpvalve idem vermogen tja ik vind het nog wat tegenvallen eerlijk gezegd had er meer van verwacht.
2. antwoord heb je al van rob MOS
3. Bijna alle kabels moeten veranderd worden. vanuit de 48 polige stekker naar je auto. maar met een goed schema is dit goed te doen.
4. ik rijd ook met mijn oude bak rond. koppeling en drukgroep moet je een andere hebben want deze zijn na een paar km al op door het hoge koppel wat de motor levert. ik heb een koppeling en drukgroep van een mi16 van het merk helix kosten zo'n 700 euro

Let wel op dat de turbo motor er niet zo inpast. je zult een stuk uit de balk die op je schutbord zit weg moeten slijpen want daar komt de turbo tegenaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 31 Jan 2009 06:10 pm

Kermit306TCI schreef: ...xsi zuigt qua motorvermogen ...
Gewaagde uitspraak voor een ex-oliestoker ...Kom zo bij je...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Mrt 2009 10:47 pm

SoundBoy schreef: Kermit306TCI schreef: ...xsi zuigt qua motorvermogen ...
Gewaagde uitspraak voor een ex-oliestoker ...Kom zo bij je...

late reactie...waar blijf je dan?? Zo ver woon je toch niet weg?

Mis dat dieseltje gewoon...en met die turbo..wordt met die xsi niet ff lekker die stoel in gedrukt...wel jammer

maar toen ik die ombouw hierboven las hoefde ik al niet meer..wat een werk nog Toch rustig aan eens kijken naar iets anders waamee ik aan de slag kan..deze heeft al de nodige km's gedraaid, en uiterlijk kon ook wel wat beter


Greetz Ron

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft