TopicStarter: Zelanus444
TopicDatum: Geplaatst: 20 Feb 2008 03:41 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zelanus444
ik heb een probleempje m'n fuse kogel houder is namelijk een beetje uitgeslete wat kan ik hetbeste doen optie

1. dikkere fusekogel erin (als dat gaat)

2. de naaf zeg ma helemaal vervangen waardoor ik alles los kom te hale

of andere goeie ideeen?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 20 Feb 2008 08:36 pm

uitgesleten? Hoe kan dat nou.
Dit is een punt waarin de fusee kogel vast zit en niet hoor te draaien of te bewegen.
De fusee kogel wordt hier in ook geborgd door middel van een bout, en door die bout aan te draaien wordt dat gat in je fusee kleiner waardoor de fusee kogel klem komt te zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zelanus444
Geplaatst: 21 Feb 2008 12:33 am

waarschijlijk door telang met kapotte fusekogel te rijde. en uhm kerel niet lullig bedoelt ma heb vorig jaar voor automonteur geleerd ben nu over gegaan na vrachtwagens. ma dat boeit nie normaal zou die gewoon goed vast moet zitte 1 heel klein tikje en hij was los dus....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 21 Feb 2008 09:18 am

dus je gat in je fusee is nu te groot of wat?

Ik zou gewoon het onderdeel vervangen voor een ander.. niet gaan kutten met beunhaasoplossingen om het zo maar te noemen..

goed maken of niet.. tis voor je eigen veiligheid..

EDIT: ff opgezocht hoe het in elkaar zit, maar ik zou gewoon de naaf (fusee) vervangen voor een andere.. Wij hadden dit laatst bij een 205 GTi en dat zit op dezelfde manier, dit kun je gewoon niet anders maken dan door het hele ding te vervangen, en indd, dan moet alles maar los.. Helaas..

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 21 Feb 2008 02:24 pm

je hebt ook kleine fusee gaten en grote!

dus er zijn verschillende maten!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 21 Feb 2008 03:19 pm

inderdaad...fusee vervangen door een fris exemplaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 21 Feb 2008 04:45 pm

Hilgert schreef: inderdaad...fusee vervangen door een fris exemplaar.

overegens kan het best dat je je fusee fusee er zo uit tikt. Als je zorg dat je dat de veering niet helemaal uit geveerd staat kan je je fusee er zo uit tikken na het verwijderen van je borg bout.
Heb zelf gister avond nog mijn aandrijf as hoes gedaan en moest daar voor ook de fusee los halen. En dat deed ik gewoon met mijn handen. Gewoon met mijn eene hand mijn draag arm naar beneden geduwd en met mijn andere hand ff beetje gerommeld met de naaf en hij ging er zo uit .
Dus eigenlijk zo lang de borg bout goed vast zit en je fusee in je naaf niet beweegt kan het geen kwaad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 21 Feb 2008 07:39 pm

soms...en zeker bij auto's waar al wat aan gerommeld is, kan de fuseehouder helemaal uitgelubberd zijn...al vaak gezien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zelanus444
Geplaatst: 22 Feb 2008 04:31 pm

dan zal ik em wel helemaal vervangen lijkt me de beste oplossing en ik moet toch nog m'n veerpoot nog ff uit elkaar hale XD en dan is ie wel weer 100% want dat geklok en getok ga ik echt van trippe

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft