TopicStarter: Tutti-frutti
TopicDatum: Geplaatst: 09 Jul 2007 07:55 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Vandaag waren Rob (MoS) en ik lekker aant klussen aan de auto. Helaas liep de montage van nieuwe brembo max schijven wat sombertjes af. De bout waarmee de remklauw vastgezet wordt op de ophanging draaide namelijk door Helaas geen kwestie van de bout vervangen. Het schroefdraad van het bevestigingsgat bleek vernaggeld

Nou moet ik even navragen of het gat niet opnieuw te tappen valt. Volgens een monteur (kennis van rob) is het staal daar te hard voor.

Ik ben bang dat dit een heel duur geintje gaat worden aangezien het ding wat de wiel/as/schokdemper/remschijf/klauw met elkaar verbind vervangen moet worden.

Iemand enig idee hoe dit onderdeel wordt genoemd, waar je de remklauw aan vast maakt ?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 09 Jul 2007 08:37 pm

das balen.

is dat niet de fusee? want onderop, die kogel is je fuseekogel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 09 Jul 2007 08:42 pm

Nee, die is ut niet geloof ik. Ook niet de draagarm.
Het is het gedeelte waar je as doorheen steekt en waar de remklauw dus met 2 bouten op vast zit gemonteerd. Kan het onderdeel ook niet via google/h-base etc vinden. Zou eigk een plaatje moeten hebben van de wiel kast zonder wiel (evt zonder schijven).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 09 Jul 2007 08:43 pm

naaf?

ik had ook op google en h-base gezocht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 09 Jul 2007 09:05 pm

Naaf is ut ook nie nee

Maar wat je inderdaad op msn zei.. remzadel. Maar dat is dan weer onderdeel van ....<-- die naam moet ik hebben

Edit... waarschijnlijk is het geheel het wiellagerhuis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 10 Jul 2007 09:42 am

sloop een iedee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 10 Jul 2007 10:43 am

Sebring4life schreef: sloop een iedee
Dat idee had ik inderdaad al.
Ben zonet langs de garage hier geweest. Volgens hem gaat het tóch wel om het fusee. Maar ik kan hem morgen brengen en ze zullen hun best doen om er toch nieuw schroefdraad te tappen. Ik hoop dat ut ze lukt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 10 Jul 2007 10:51 am

tutt, ik zou wel eens willen weten hoe het boutje er nu inzit, kun je niet even een foto maken?

gr.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 10 Jul 2007 10:56 am

Glenn schreef: tutt, ik zou wel eens willen weten hoe het boutje er nu inzit, kun je niet even een foto maken?

gr.
Kan het zo even proberen te fotograferen, maar het begint nu net de plenzen

Hij zit nu wel gewoon vast, met wat plastic om de bout voor wat meer stevigheid. Hij zit wel gewoon op juiste diepte, maar strak zit hij niet. Volgens mij kan hij niet zomaar los, remkracht werkt namelijk haaks op de bout. Het zit opzich dus nog wel veilig. Zou dalijk ff een foto proberen te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 10 Jul 2007 11:13 am



De onderste zie je dus met plastic zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuchsia Freak
Geplaatst: 10 Jul 2007 03:19 pm

edit
...... je fussee zit toch verder naar onder ..aan t einde van je draagarm daar zit je fussee/kogel tog?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 10 Jul 2007 03:46 pm

Ik zou het toch even proberen om de draad op te frissen. t kan nooit kwaad om het te proberen. Maar je hebt best kans dat het speciaal draad is, dus met een normale tap zal je het dan niet redden. En anders moet je inderdaad je fuseestuk vervangen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 10 Jul 2007 09:13 pm

neem aan dat je de nieuwe schijven nog niet hebt gemonteerd?

je zegt dat hij dol is gedraait, wat voor gereedschap heb je gebruikt?

misschien dat een dop met zes kanten nog helpt, i.p.v een dopsleutel met meerdere karteltjes aan de binnenzijde.

als dat niet meer helpt, kun je nog met een puntige bijtel en een hamer proberen haaks op de bout los te slaan tegen de klok in.

en anders

succes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 10 Jul 2007 10:13 pm

Nee nee nee De schroef kan gewoon los, maar je kan hem niet vast draaien. Het is alsof je een dop van een fles oid niet goed vast kan draaien, en dus steeds weer los schiet. Het schroefdraad van het remzadel (deel van fusee) is lamgedraaid. Ik hoop dat deze dus opnieuw getapt kan worden naar een groter maatje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door golden delicious
Geplaatst: 11 Jul 2007 04:57 pm

helicoil daar hebben ze bij de garage ook wel van gehoord
als het hele proces helicoil is gedaan dan past je oude bout er gewoon weer in

sucses

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 11 Jul 2007 05:12 pm

idd die dingen bestaan ook is een bus die ze er inzetten en is dan weer net zo sterk als ervoren, ik denk dat dit ook de goedkoopste oplossing gaat zijn want anders moeten ze het van de remklauw zelf ook gaan uit boren, maar als ik jouw was dan zou ik toch kiezen voor een nieuwe of eventueel een occasie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 12 Jul 2007 08:41 am

Nou, ze zijn er 2 uur mee bezig geweest, ander schroefdraad bleek ook zwak

Ze hebben de fusee uitgeboord en daar een nieuwe bus ingezet met dus nieuwe bouten.

Hij adviseerd alsnog om de fusee te laten vervangen, aangezien dit voor een probleem kan zorgen als er ooit technisch onderzoek wordt gedaan bij een ongeluk. Mja... Denk dat het zo eigenlijk wel perfect zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 12 Jul 2007 09:58 am

https://www.peugeotsloper.nl/shop/pr...0072090a96d155


is voor een 1.4, misschien heb je er wat aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 12 Jul 2007 10:18 am

gewoon naar sloop gaan, fusee (ja, zo heet dat ding) halen en klaar..

je moet niet gaan "frotten" met helicons en dergelijke..

ALS het los gaat ben je wel de L.U.L..
het gaat om je remmen.. denk ff na.. als dat niet meer werkt is het niet goed he..

Kost echt niet zoveel..

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andries
Geplaatst: 12 Jul 2007 10:20 am

Sander schreef: gewoon naar sloop gaan, fusee (ja, zo heet dat ding) halen en klaar..

je moet niet gaan "frotten" met helicons en dergelijke..

ALS het los gaat ben je wel de L.U.L..
het gaat om je remmen.. denk ff na.. als dat niet meer werkt is het niet goed he..

Kost echt niet zoveel..

Sander

Zo dacht ik er ook over en anders een of ander revisie bedrijf of kwik fit, dan kan je beter een x een honderdje meer uitgeven dan dat je straks een hele nieuwe voorkant van je wagen moet omdat de wagen opeens nog maar 1 rem voor heeft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.i.s.n.
Geplaatst: 13 Nov 2007 12:47 am

Hallo misschien een beetje verouderd maar toch. Ik had het zelfde probleem. Heb een fuseestuk van de sloop gehaald 40 euro en die heb ik gemonteerd. Heb de lagers ook niet vervangen want deze klonk nog wel goed. Is niet echt moeilijk om te doen. Het moeilijkste was eigenlijk het fuseestuk los te maken van de demper (flinke hamer) Voor de rest zijn het een paar boutjes. en een beetje wricken en wd40 om alles los te maken.


Groeten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 03 Dec 2007 10:00 pm

Om het fuseestuk van de demper los te maken heb je geen hamer nodig, maar een L-vormig stukje gereedschap wat je er tussen klemt en dan draaien. Dan gaat de fusee open staan en pak je de demper er zo uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 03 Dec 2007 10:02 pm

of een kleine spie er tusse tikken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 06 Dec 2007 08:33 pm

Precies...zelfde idee. Maar met een hamer los meppen is niet de goeie manier in ieder geval.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft