TopicStarter: Paultjuh1988
TopicDatum: Geplaatst: 26 Aug 2007 04:29 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paultjuh1988
Hallo,

Ik kan een paar leuke velgjes kopen:

Steek 4x108
ET 40
7,5j
205/40/ 17inch


Gaat dit passen ? zonder die bescherm kappen ?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paultjuh1988
Geplaatst: 26 Aug 2007 04:38 pm

als ik het goed heb gemeten heb ik nog een centimer speling,

de velgen die ik nu heb heeft ET 20

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 26 Aug 2007 04:58 pm

[geen juiste info]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacks16
Geplaatst: 26 Aug 2007 06:15 pm

Ik heb zelf ook Et40 eronder met spoorverbreders van 20mm. Het wiel gaat naar binnen, dus zonder spoorverbreders heb je geen kans dat het gaat passen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pug306hdi
Geplaatst: 26 Aug 2007 07:54 pm

past niet!!

je zal er een spoorverbreder van 20 mm moeten tussensteken willen deze velgen passen

greetz
S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palie306
Geplaatst: 26 Aug 2007 08:28 pm

normaal past het niet dus pas maken heb zelf 8.5j ET35 spoorverbreders laten maken van 22mm!


good luck!!


grtzz chris (palie306)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 26 Aug 2007 08:34 pm

De 306 moet velgen hebben met een ET-waarde die ongeveer tussen de 10 en de 20 zit. Hoe hoger de ET-waarde, hoe verder de wielen naar binnen vallen en hoe lager hoe verder ze naar buiten komen.

Meer info :
Klikkie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 26 Aug 2007 09:51 pm

bij 17 inch moet je echt wel tussen de 15 en de 20 zitten wil je geen spacers gebruiken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paultjuh1988
Geplaatst: 26 Aug 2007 10:35 pm

Dus met spoorverbreders gaat het passen ?

En welke spoorverbreders moet ik dan hebben ?

22mm
4x108 ?

Wat gaat mij dat kosten ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 26 Aug 2007 11:02 pm

Ik zou 25mm spacers nemen, of 22,5mm die maten ken ik in ieder geval

Je zou voor een prijsindicatie even in de Autostyle catalogus kunnen kijken

Ik zou een systeem nemen met dubbele centreerring en zonder langere bouten, dus dat er 8 gaten in de spacer zitten, 4 om de spacers op de naaf te monteren en 4 om de velg op de spacer te schroeven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 27 Aug 2007 06:30 pm

ff offtopic:

paultjuh doe jij toevallig automotive engeneering in eindhoven?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pug306hdi
Geplaatst: 27 Aug 2007 11:38 pm

Je hebt 2 soorten spacers/spporverbreders

- 1ste soort
spacer die je op de wagen schroeft en vervolgens schroef je het wiel op de spacer. In totaal gebruik je 8 bouten per velg. Dit is de beste, veiligste, helaas ook duurste methode!
+- 250 euro



- 2de soort
spacer + langere bouten
de spacer 'hangt' bij wijze van spreken tussen de wagen en de velg. In totaal gebruik je 4 bouten per velg



greetz
Steven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pug306hdi
Geplaatst: 27 Aug 2007 11:40 pm

Persoonlijk denk ik dat je met een spacer van 20 mm voldoende hebt, wel uitkijken dat je geen te dikke bandenmaat hebt

uiteraard steek 4*108 nemen en opletten welke maat van centerring

greetz
S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 28 Aug 2007 07:05 pm

pug306hdi schreef: Je hebt 2 soorten spacers/spporverbreders

- 1ste soort
spacer die je op de wagen schroeft en vervolgens schroef je het wiel op de spacer. In totaal gebruik je 8 bouten per velg. Dit is de beste, veiligste, helaas ook duurste methode!
+- 250 euro



- 2de soort
spacer + langere bouten
de spacer 'hangt' bij wijze van spreken tussen de wagen en de velg. In totaal gebruik je 4 bouten per velg



greetz
Steven
OZ heeft standaart ook spacers met langere bouten dus da zal dan tog ook wel veilig zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 28 Aug 2007 07:07 pm

maar hoe dik zijn die ??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 28 Aug 2007 07:09 pm

pff 22mm dagt ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pug306hdi
Geplaatst: 28 Aug 2007 11:36 pm

Ikzelf gebruik ook de 2de soort (langere bouten), tot hiertoe nooit problemen mee gehad

alleen mocht ik het opnieuw doen, zou ik deze keer de 1ste soort nemen (vraag me niet waarom )

greetz
S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 29 Aug 2007 05:54 am

pug306hdi schreef: Ikzelf gebruik ook de 2de soort (langere bouten), tot hiertoe nooit problemen mee gehad

alleen mocht ik het opnieuw doen, zou ik deze keer de 1ste soort nemen (vraag me niet waarom )

greetz
S

Geeft een iets veiliger gevoel die 1ste soort. Langere bouten komen meer krachten op te staan. Bij een goed setje bouten hoeft dat geen problemen op te leveren maar ze zullen desalnietemin altijd eerder gaan scheuren dan kortere bouten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 29 Aug 2007 05:40 pm

ja zit wel iets in ja marja het zat zo bij de velgen dus
en zolang de centrering goed aansluit komt daar de meeste kracht tog op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 19 Sep 2007 09:06 am

Mijn vader, inmiddels met pensioen maar tot een jaar of 8 geleden keurmeester bij een Peugeot dealer, vertelde me dat spoorverbreders niet toegestaan zijn (waren) bij de APK keuring. Klopt dat nog steeds?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 19 Sep 2007 09:20 am

Arjan schreef: Mijn vader, inmiddels met pensioen maar tot een jaar of 8 geleden keurmeester bij een Peugeot dealer, vertelde me dat spoorverbreders niet toegestaan zijn (waren) bij de APK keuring. Klopt dat nog steeds?

Zelf ff gegoogled: https://www.amt.nl/web/Vraagbaak/ton...os-1998-03.htm

Lijkt onder voorwaarden toegestaan. Zal uiteindelijk dus wel afhangen welke keurmeester en/of steekproefcontroleur je krijgt .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tipi306
Geplaatst: 19 Sep 2007 12:14 pm

ik vind optie 2 er ook aardig vaag uitzien, ik bedoel dus dat je velg bouten maar max 2, ( hangt af van hoever je spoor verbreed ) in de spoorverbreders zitten, tenminste ik vind het er zelf niet zoveel steviger uitzien . maja dat met die lange bouten klinkt ook logisch.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft