TopicStarter: Jered vd O
TopicDatum: Geplaatst: 20 Aug 2007 10:38 am
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jered vd O
Hallo allemaal!

Regelmatig heb ik als, ik met 2 volwassenen en wat bagage rijd, last van het raken van mijn wielkuipen bij hobbels, met name bij lagere snelheden. Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?

Ik heb wel eens gehoord van het laten uitrollen van de wielkassen, of een andere optie is een zgn. remwegverkorter. Momenteel heb ik trouwens 205/45/16 banden...

Heeft iemand ervaring / tips met bovengenoemde?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PugZ
Geplaatst: 20 Aug 2007 11:08 am

Volgens mij heeft een remwegverkorter niets te maken met hoever je wielen in de kuip terecht komen, maar is heb eerlijk gezegd ook nog nooit van een remwegverkorter gehoord..

Anyway.. in m'n 205 had ik ook 't probleem dat de wielen tegen de achterkant aan kwamen bij volle belading. Ik heb 't opgelost door er hulpveren onder te zetten. Maar als je auto verlaagd is, dan ga je de vering daar misschien weer mee ophogen.. Volgens mij bestaat er wel iets wat je tussen je vering kunt zetten, waardoor ie niet meer maximaal in kan veren. Maar hoe 't heet en wat 't kost....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 20 Aug 2007 11:27 am

Je modderkuipen eruit halen of de stukken waar de banden de kuipen raakt wegslijpen. Als hij de kuipen niet raakt maar echt de wielkassen dan is uitrollen een optie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 20 Aug 2007 01:52 pm

PugZ schreef: Volgens mij heeft een remwegverkorter niets te maken met hoever je wielen in de kuip terecht komen, maar is heb eerlijk gezegd ook nog nooit van een remwegverkorter gehoord..

Anyway.. in m'n 205 had ik ook 't probleem dat de wielen tegen de achterkant aan kwamen bij volle belading. Ik heb 't opgelost door er hulpveren onder te zetten. Maar als je auto verlaagd is, dan ga je de vering daar misschien weer mee ophogen.. Volgens mij bestaat er wel iets wat je tussen je vering kunt zetten, waardoor ie niet meer maximaal in kan veren. Maar hoe 't heet en wat 't kost....

Dat zijn veerwegbegrenzers die jullie bedoelen. dat zijn stukken die je tussen de veren kunt plaatsen waardoor de veren nog maar tot beperkte diepte in kunnen veren.
Maar denk niet dat je bij een 306 daar veel aan hebt, gezien het feit dat de 306-en achter torsie assen hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door golden delicious
Geplaatst: 20 Aug 2007 04:59 pm

het kan wel want je heb ook rubbere schijven die je over de as van je demper schuif
alleen moet je dan de stofhoezen van je demper waarschijnlijk er af
halen
kijk even op autostyle.nl
die heeft ze zeker weten

sucses

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jered vd O
Geplaatst: 21 Aug 2007 10:36 am

"Remwegverkorter" moest inderdaad "Veerwegverkorter" zijn...

Maar heeft iemand hier ervaring mee???

En wat moet ik precies verstaan onder het uitrollen van wielkassen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 21 Aug 2007 10:55 am

misschien kun je je bumpstops (Die ook op de achteras zitten) Vervangen door grotere exemplaren. misschien cusom iets maken van een hoge en zware qualiteit rubber. maar dan is het wel zo, dat als je met mensen en bagage achterin zit dat je nog maar weinig tot geen veerweg meer hebt.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft