TopicStarter: catsop
TopicDatum: Geplaatst: 20 Jun 2007 08:56 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catsop
de titel zegt het al,

ik heb een veerpootbrug gekocht.

Bij de montage bleek dat de veerpootbrug tegen de motorkap aankomt.

Ik heb de veerpoot gemonteerd en aangespannen,zodanig dat de stang tegen de steun van de gaskabel aankomt. Maar nog sluit mijn motorkap niet.

Weet iemand wat de correcte methode is om de veerpootbrug te monteren???

Moet de auto hiervoor van de grond??
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 20 Jun 2007 09:47 pm

Ik had precies hetzelfde, die veerpootbruggen passen gewoon niet goed die raakt idd bij gasklephuis en bij de motorkap links
Ik heb er hier ook nog zo eentje liggen...bijbuigen misschien maar ik heb een andere gekocht (handgemaakt) die wel past..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuchsia Freak
Geplaatst: 21 Jun 2007 02:43 pm

indd wat mos/rob zegt....

ik ben ook al een jaar op zoek naar 1tje die past hahaahah

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 21 Jun 2007 03:01 pm

Als je een metaal bewerkingsbedrijf kent dan kun je em misschien laten bijbuigen, ik vraag niet veel voor die van mij hij staat op marktplaats

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catsop
Geplaatst: 21 Jun 2007 07:02 pm

rob heb je een link voor me van marktplaats??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 21 Jun 2007 10:27 pm

Ohw haha die dacht ik al op marktplaats te hebben staan...misschien verlopen...

Ik zal de advertentie morgen wel ff maken de foto';s had ik al gemaakt in ieder geval

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 23 Jun 2007 05:11 pm

heb je wel de veerpoot brug voor het juiste type 306 gekocht want met mijne had ik geen prob. was er eentje van sparco

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 23 Jun 2007 05:24 pm



Dit is die van mij, oftewel de oude van Elco...

Is gewoon geschikt voor 1.4 1.6 1.8 en 1.9D volgens OMP...maar t past echt niet

Marktplaatsadvertentie nog altijd geen tijd voor gehad maar dit zijn de andere 2 foto's:


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 24 Jun 2007 04:00 pm

lijkt sprekend op de mijne.
die past wel gewoon. voor monteren moet je je auto gewoon op een vlakke ondergrond zette en zeker niet opkrikken. bij de schokdempers vast zetten en dan gewoon de stelmoer aandraaien zodat je de auto uit mekaar duwt tot ie ong vast zit en dan de borgmoeren vast en de motorkap hard dichtgooien en klaar.
gr wouter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 24 Jun 2007 04:53 pm

en als de veerpootbrug dan toch te hoog is past je motorkap zich zelf aan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 24 Jun 2007 10:08 pm

Ik wou al zegge dat vind de motorkap echt niet leuk hoor
de veerpootbrug zit ook dikke cm boven de gaten waar ie op moet als je de motorkap dicht probeert te doen..

Dus die van mij zou wl op een GTi passen?

Glenn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 25 Jun 2007 05:29 pm

MasterOfSpeed408 schreef: Ik wou al zegge dat vind de motorkap echt niet leuk hoor
de veerpootbrug zit ook dikke cm boven de gaten waar ie op moet als je de motorkap dicht probeert te doen..

Dus die van mij zou wl op een GTi passen?

Glenn?
hoho week nie zeker mar hij lijkt er wel verdacht veel op dus 't zou kenne.
je moet em ook vastzette op die gaten schild alwir een cm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:18 pm

in welke richting heb je hem proberen teplaatsen want als die onderste boven staat past die inderdaad niet die oude van elco moet zeker passen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catsop
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:27 pm

de stelbout zit links.

de brug kun je niet anders om monteren omdat aan de linker zijde een uitsparing zit.Om de steun van de motorkap in te zetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:30 pm

Klopt er is maar 1 manier en bij mij past ie gwoon niet, terwijl k exact dezelfde motor heb als elco..ksnap t zelf ook niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:36 pm

MasterOfSpeed408 schreef: Klopt er is maar 1 manier en bij mij past ie gwoon niet, terwijl k exact dezelfde motor heb als elco..ksnap t zelf ook niet

dan denk ik toch dat je ergens iets mis doet hoor als het dezelfde motor is als die van elco dan moet die zonder probleem passen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:57 pm

Normaalgesproke wel mahja bij mij past ie niet en bij Kevin ook niet (TerrorTime)

Ik heb er nu toch eentje die past dus deze kan ik verkopen, het maakt mij niet uit waar die op past

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 27 Jun 2007 04:27 pm

denk da ie wel op een gti past op de mijne zit een stickertje waarop peugeot 306 1.6 staat dus. miss een keer op een gti proberen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 27 Jun 2007 06:25 pm

Hij paste zowel bij mij als bij Jacco op de GTi6. Heb m een paar jaar onder de motorkap gehad en Jacco de laatste periode

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 27 Jun 2007 07:07 pm

reden waarom hij niet past is de motorkap zelf.
ph 3 is wat hoger dan de ph2. scheelt met zo'n 4 tot 15 mm bij een ph3 t.o.v een ph2.
sommige motorkappen hebben weer alleen optisch een verhoging, dan zitten er van die lijntjes in de motorkap maar de hoogte van de motorkap is gelijk. [waarschijnlijk die van Rob en Catsop?]

gr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 27 Jun 2007 07:50 pm

dus ik heb de hoge kap? :X en het stoffe isolatiezooi dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 27 Jun 2007 09:42 pm

Isolatie zooi is niet zo dik 2-3 mm

Blijkbaar heb ik een extra lage kap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 27 Jun 2007 10:36 pm

is een fase 1 motorkap niet sowieso lager dan de fase 2/3? Het lijkt iig wel zo als je er naar kijkt..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 28 Jun 2007 10:17 am

klopt yuri, ph1 is al lager die hebben geen hoger midden gedeelte. behalve de 2.0 16v's.

@SmauG: jij hebt idd een ph3 motorkap.

@Rob: hij is niet extra laag, je veerpooten zitten gewoon extra hoog als het goed is raakt die knik van de veerpootbrug ook het midden van je motorkap met een ph1 kap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 28 Jun 2007 10:23 am

elco heeft ook nog maar een paar jaar en een fase 3 ombouw gedaan dus die heeft ook altijd onder ne fase 1 gezeten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 28 Jun 2007 11:33 am

peugeotfreak schreef: elco heeft ook nog maar een paar jaar en een fase 3 ombouw gedaan dus die heeft ook altijd onder ne fase 1 gezeten

Ik heb geen fase ombouw gedaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panterman
Geplaatst: 28 Jun 2007 11:52 am

Zou het ook niet passen op een Phase 1 Xsi dan?
Die is toch iets anders qua uitvoering en onderstel....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FeMa
Geplaatst: 28 Jun 2007 04:13 pm

Ik heb gisteren mijn veerpootbrug gemonteerd en past perfect. Ik moest alleen de gaten 1 a 2 mm uitvijlen (was meer verf dan ijzer uiteindelijk).

En ondanks hij niet van OMP is, lijk hij (gezien de foto) wel indentiek eraan te zijn.

Die van mij is van Raceland.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 28 Jun 2007 04:16 pm

op watvoor type heb je em gemonteerd?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FeMa
Geplaatst: 28 Jun 2007 06:31 pm

R schreef: op watvoor type heb je em gemonteerd?

een 1.8 xs uit 2000 dus zover ik weet een fase 3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 28 Jun 2007 10:52 pm

Panterman schreef: Zou het ook niet passen op een Phase 1 Xsi dan?
Die is toch iets anders qua uitvoering en onderstel....

Denk t niet maar je mag wel n keer passe hoor als je toch langskomt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 01 Jul 2007 07:07 pm

Elco schreef: peugeotfreak schreef: elco heeft ook nog maar een paar jaar en een fase 3 ombouw gedaan dus die heeft ook altijd onder ne fase 1 gezeten

Ik heb geen fase ombouw gedaan

ik bedoelde eigenlijk de airride ombouw was even verkeerd

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft