TopicStarter: Chris71
TopicDatum: Geplaatst: 04 Nov 2008 10:44 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris71
Heeft iemand een idee?
Ik rijd mn motortje lekker warm en geef t blokkie s lekker op zn kloten trek door tot boven de 5000 rpm gaat t stop lampje branden.
Olie is volgens peil stok voldoende aanwezig had t vermoeden dat er misschien te weinig zou zijn.
Iemand dit ook gehad ?
Met deze buitentemperaturen komt t blokje langzaam op temp blijft hangen op 80 graden. In de zomer heb ik geen problemen loopt makkelijk doornaar de 90 graden en houdt m daar ook fan springt aan bij +/- 100 graden. Waar moet ik aan denken, thermostaat of een sensor die zn werk niet goed doet.
Alvast dank voor jullie reacties
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 04 Nov 2008 12:14 pm

Anders laat je hem even uitlezen, is het misschien in één klap duidelijk

Er zijn natuurlijk meer redenen waar het stop lampje door kan branden (b.v. rotte dynamo en je accu is katsleeg, is maar een voorbeeld en niet relevant op je vraag)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI
Geplaatst: 04 Nov 2008 09:41 pm

ik heb zoiets dergelijks (heel af en toe) als ik moet remmen/harder remmen ook zoiets vreemds.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 04 Nov 2008 11:15 pm

en ik maar denken dat ik de enige ben met een soms branden stop lampje .
bij mij gaat ie soms branden tijdens de opwarmfase van de koelvloeistof, maar aleen als je onder de 3000rpm blijft.
ik vermoed dat het bij mij een sensor is ergens voor de thermostaat.
maar nog niet de moeite genomen om er naar te kijken
ik weet tenslotte dat het verder geen kwaad kan

maar om terug te komen op het verhaal van de topic starter.
als je temp blijft hangen bij de 80graden en hij komt langzaam op tempratuur denk ik dat je thermostaat los blijft staan.

hierdoor circuleert je koelvloeistof vanbegin af aan al door je radiateur, en komt je motor dus slecht op tempratuur.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peugiepower
Geplaatst: 05 Nov 2008 03:43 pm

XSI schreef: ik heb zoiets dergelijks (heel af en toe) als ik moet remmen/harder remmen ook zoiets vreemds.

Kan het schommelende oliepeil zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 06 Nov 2008 12:02 am

Ook in de winter hoort eigelijk je watertemperatuur naar 90 graden te gaan (wel langzaam uiteraard) misschien dat inderdaad je thermostaat kapot is of blijft hangen (afsluitrubbertje tussen de sluitklep)
Ik heb 2 S16 blokken uit elkaar gehaald, en bij allebei was het afsluitrubber van het thermostaat tussen de thermostaat zelf gekomen
Dat kan je lage temperatuur veroorzaken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oosse
Geplaatst: 06 Nov 2008 08:21 am

ik had ook een leuk stop lampje branden

bij mij was het dat mijn ventilatoren die voor mijn radiator zitten niet meer deden draaien.. hij werd bij stilstaan veelste warm die motor! en bij het inschakele van de airco begon hij ook te branden..

dit is gelukkig al wel weer verholpe bij de garage

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 06 Nov 2008 05:27 pm

Koelstoftemp kan toch zeker wel lager liggen..neem als dat als het 'fris' is buiten, dat de kachel op warm gaat en dan kan de motor net wat meer warmte kwijt natuurlijk..of zeg ik iets raars?

Afgelopen week was mijn motor (na 30KM), goed warm lijkt mij, en ik had de warme kachel aan en de meter gaf 72 graden aan (nu zit de mijne meestal tussen de 75-80. (80km wegen) en op de snelweg 80-85 (85 is max)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 06 Nov 2008 08:44 pm

Christiaan schreef: Koelstoftemp kan toch zeker wel lager liggen..neem als dat als het 'fris' is buiten, dat de kachel op warm gaat en dan kan de motor net wat meer warmte kwijt natuurlijk..of zeg ik iets raars?

Afgelopen week was mijn motor (na 30KM), goed warm lijkt mij, en ik had de warme kachel aan en de meter gaf 72 graden aan (nu zit de mijne meestal tussen de 75-80. (80km wegen) en op de snelweg 80-85 (85 is max)

ja maar jij rijdt met een diesel, slimmen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 06 Nov 2008 08:46 pm

Ja dat rij ik ook..maar met zo'n tdtje zou je eigenlijk ook 85-90 graden moeten hebben of ben ik nou gekk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 06 Nov 2008 09:16 pm

Christiaan schreef: Ja dat rij ik ook..maar met zo'n tdtje zou je eigenlijk ook 85-90 graden moeten hebben of ben ik nou gekk

tdtje kweet niet met welke motor dat hij rijdt maar als je leest! dat hij ver boven de 5000 toeren zit. moet het wel een benzine zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 06 Nov 2008 10:09 pm

306 rally schreef: Christiaan schreef: Ja dat rij ik ook..maar met zo'n tdtje zou je eigenlijk ook 85-90 graden moeten hebben of ben ik nou gekk

tdtje kweet niet met welke motor dat hij rijdt maar als je leest! dat hij ver boven de 5000 toeren zit. moet het wel een benzine zijn
hij bedoelt ook zen eige wage volgens men

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 06 Nov 2008 10:45 pm

Jepz Ter vergelijking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 07 Nov 2008 12:13 am

hoekske451 schreef:
hij bedoelt ook zen eige wage volgens men

wat zegt je ( das toch geen nederlands van waar ben je wel )

ja maar je kun toch geen diesel met benzine vergeleken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oosse
Geplaatst: 07 Nov 2008 11:44 am

ik rijd benzine en als ik op de snelweg zit is de motor gwn tusse de 70 en 80 graden.. en ja wanneer de verwarming aanstaat word de motor zowieso niet warm! ik heb twee weken rond gerede zonder dat mijn motor gekoeld werd en had toen altijd de verwarming aanstaan op vol vermogen en dan werd hij niet warmer dan 80 graden.. ( wel de raampies open werd altijd erg warm in die auto )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris71
Geplaatst: 07 Nov 2008 01:08 pm

Dank voor jullie reacties.
Masterofspeed waar zit mn thermostaat want ik wil wel ff kijken of dat rubbertje er bij mij ook tussen zit.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft