TopicStarter: 306 rally
TopicDatum: Geplaatst: 04 Okt 2007 06:04 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
wel voor de benzine motors geen diesel shit

denk dat er van mij zo 60 a' 65 liters in kan

en doe er zo 500 a' 550 km mee
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:12 pm

bij mij ook zon 60-65 liter denks

doe er ong 450-550 km mee

gaat om een 1.4tje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:14 pm

67 liter ofzo.. 520 km

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:16 pm

MonT schreef: 67 liter ofzo.. 520 km

zo das wel netjes voor een s16

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:16 pm

55 liter +/-

Als ik rustig en normaal rijd: 568 km

Met cruise control hoop ik wat meer km te kunnen rijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arkie453
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:17 pm

Volgens mij heeft een 1.4 een 50 liter tank. De 2.0 liters zijn voorzien van een 60 of 65 liter tank als ik me niet vergis.

Rij met m'n eigen auto ongeveer 1 op 11 tot 1 op 12. Tank meestal ergens in de 500 km. Gaat om een XS 2.0 16V.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:25 pm

joah zou best eens kunnen, + 5 reserve ofzo dacht ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:33 pm

hebben het jullie over gemiddeld / stad / snelweg gebruik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tekn0z
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:37 pm

Mijn S16 uit "94 doet als ik snelweg, file gebruik doe en rustig rijd. Zo'n 700 km op een tankje. Tankinhoud is max 59 ltr volgens onderhoudsboekje en Carbase, meer wil er echt niet in!

Rijd ik stevig door, dan haal ik 550km. Overigens tank ik Euro 98, BP Ultimate, wel wat duurder. Maar auto loopt prettiger en zuiniger. En tov Euro95 toch goedkoper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:37 pm

Sebring4life schreef: hebben het jullie over gemiddeld / stad / snelweg gebruik

het gemiddeld ongeveer stad en snelweg bij elkaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:40 pm

hoe ken ik nou met me 1.6 meer gebruiken als jullie met je 2liters

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:44 pm

Sebring4life schreef: hoe ken ik nou met me 1.6 meer gebruiken als jullie met je 2liters

kleiner tank misschien of veel meer in toeren trekken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mieke
Geplaatst: 04 Okt 2007 06:59 pm

Ik heb ook een 1.4 tje en kan op 1 tank gemiddeld 800/900 km rijden.. Hij is vrij zuinig Heb er eens een tank snelweg mee verreden en 1 op 20 kunnen halen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 04 Okt 2007 07:08 pm

60l wel wat meer toeren denk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 04 Okt 2007 07:09 pm

Mieke schreef: Ik heb ook een 1.4 tje en kan op 1 tank gemiddeld 800/900 km rijden.. Hij is vrij zuinig Heb er eens een tank snelweg mee verreden en 1 op 20 kunnen halen!

zo hoe doe je dat??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 04 Okt 2007 07:10 pm

pff dagt 450 km op 55ltr ofzo met een gti

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 04 Okt 2007 07:43 pm

Afgelopen keer 522km met 55 liter. Er zit een 60 liter tank onder mijn XSi 2.0 8V

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 04 Okt 2007 07:54 pm

60 liter doe ik 450 km mee... XSi (allemaal stadritjes)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 04 Okt 2007 09:02 pm

550 km met 40-45 liter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 04 Okt 2007 09:50 pm

bijna 600 op ongeveer 45 a 50 liter

1.6 xs

durf niet verder te rijden dan zit er nog wel wat in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ColdFusion
Geplaatst: 04 Okt 2007 10:09 pm

heb een 1.6 en met een volletank rijd ik tussen de 600 a 650km

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 04 Okt 2007 10:29 pm

Mijn briefje van de rit naar Oostenrijk vond ik nog daar hield ik de km en het aantal liters op bij.

Mijn 2.0 16V deed 726 km met 59 liter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten1410
Geplaatst: 04 Okt 2007 10:48 pm

arkie453 schreef: Volgens mij heeft een 1.4 een 50 liter tank. De 2.0 liters zijn voorzien van een 60 of 65 liter tank als ik me niet vergis.

Rij met m'n eigen auto ongeveer 1 op 11 tot 1 op 12. Tank meestal ergens in de 500 km. Gaat om een XS 2.0 16V.
Huh, mijn 1.4 heeft toch echt een 65 liter tank hoor Kan wel zijn dat een ph1 50 heeft maar dat weet ik dan weer niet.

Met een volle tank euro95 haal ik 600km incl. stevig doorrijden. Dan zijn dan wel veel snelwegritjes.
Met een volle tank V-Power is het ingeveer 660km op dezelfde manier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 04 Okt 2007 11:12 pm

Mijn verbruik is heel wisselend; slechtste verbruik 1:8,4 beste verbruik 1:14,4

Is een 1.6 8-klepper, er gaat máxi-maal 65 liter in

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tipi306
Geplaatst: 04 Okt 2007 11:23 pm

toen mijnes helemaal leeg was ging er maar iets meer als 50 in dus zal wel totaal 60 liter zijn.

voor derest nooit bijgehouden, maar wel mijn verbruik, voor revisatie 1 op 7 tot 1 op 10 gemiddelt geen volledige snelweg ritten, dan red ik 13.

na revisatie is 1 op 8 wel zo'n beetje het laagste, dan moet het ook echt aso gaan. meestal van die ritjes naar me vriendin toe, dat is zo;n 10km door een super polderweggetje, meer hoef ik niet te zeggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 05 Okt 2007 06:24 am

Zo rond de 550 km met 55 liter (60 liter tank).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeBob
Geplaatst: 05 Okt 2007 07:56 am

Gemiddeld 1 op 12 met 2.0 16V.

Het lijkt wel alsof ze toch nog best zuinig zijn die 2 liters....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klokn
Geplaatst: 05 Okt 2007 09:01 am

gemiddeld woon werkverkeer: 55 liter en 830km
Snelweg: 55 liter en 940km

Tsja, het blijft een diesel.
1.9 xnd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zero
Geplaatst: 05 Okt 2007 11:14 am

1.6 en gemiddeld 650 km op een volle tank, en dan is ie niet leeg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tipi306
Geplaatst: 05 Okt 2007 11:19 am

k net getankt dus ff op gelet,

430 km Zegmaar 45 liter was idg 1 op 9.6

Tank was overigers aardig leeg volgens mij heb ik maar 50 liter ofzo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 05 Okt 2007 02:35 pm

ik haal 1:20 bij autowegen(100 km/uur) (1.8 58pk Diesel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pug306cC
Geplaatst: 05 Okt 2007 04:21 pm

50 tot 60 liter
en vanaf hier naar luxemburg iets meer als een halve tank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 06 Okt 2007 12:57 pm

er kan bij mij volgens mij 60 liter in.
en ik kan er gemiddeld zon 430 km mee rijden! gaat om een 2.0 8v xsi

heb al wel een keer boven de 500 gezeten maar dat waren toen lange afstanden haha maar vaak zat ook dat ik in de 300 al moet tanken haha! ben niet zon zuinige rijder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny
Geplaatst: 06 Okt 2007 01:40 pm

Kermit306TCI schreef: ik haal 1:20 bij autowegen(100 km/uur) (1.8 58pk Diesel)

shht we mochten ze niet jaloers maken met onze diesels (zie startpost)
maar als we dan toch beginne, goh, met 50 liter... 800 -825 km's , vooral snelweg dan
dan schiet het lampje aan, geen idee hoeveel er dan nog inzit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuchsia Freak
Geplaatst: 06 Okt 2007 01:46 pm

60 ltr = 650 - 680 kmtrs maar het kan ook met minder kmtrs

phase 1 XT 1600 8v

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 06 Okt 2007 02:42 pm

Ik ga steeds tanken wanneer het rode lampje oplicht, dit wil zeggen:
gemiddeld gooi ik er dan 52 à 54liter in en gemiddeld heb ik dan tussen de 800km (minimum) en de 900km gereden

Het betreft hier het welbekende TU-blokje met een simpele 1.6 8klepper (benzine)!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny
Geplaatst: 06 Okt 2007 03:44 pm

das knap, dan heb je vast een rustige rijstijl?
voor ik mn bredere banden had deed ik er toch ook nog 25km of meer bij
maja wie mooi wil zijn...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 06 Okt 2007 05:21 pm

Rustige rijstijl, bwa. Het is niet zo dat ik altijd serieus doortrek tot het rode gebied ofzo. En ik rijd alzeker niet laagtoerig. Maar ik acceleer wel eens graag, maar ik zorg er allereerst voor dat het blokje goed warm staat
Autostrade doe ik eigenlijk niet enorm veel, maar ik vermijd wel die superkorte (brood - krant - drank) trajecten

Alleszins, klagen mag ik écht NIET doen (referentie: 511km met 31liter), en velen zijn er dan ook jaloers op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306ght
Geplaatst: 08 Okt 2007 11:08 am

Met me 1.6 8v cabrio uit 99 doe ik 47 liter 621km mee. Dit was vooral b-wegen en weinig stad. Normaal doe ik 500km met een tank.

Volgensmij is het een 50 liter tank.

Grt Martijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 09 Okt 2007 11:05 am

Met mijn 1.8 cabrio tank ik meestal 42-43 liter, en daar haal ik dan zo'n 550 km mee.

Ik rij dagelijks heen en weer tussen Zevenhuizen en Hendrik Ido Ambacht (30 km enkele reis), met ongeveer de helft 50-60km/h wegen, en de helft snelweg (meestal geen file).

Volgens het boekje zou de tankinhoud zo'n 56 liter moeten zijn. Ik tank altijd als het lampje al zo'n 30 km lang overtuigend aan is, en nog krijg ik er niet meer in dan die 42-43 liter. Ben eigenlijk een beetje huiverig om er langer mee door te rijden, hoewel dat dus makkelijk zou moeten kunnen. Hoever rijden jullie nog door als het lampje gaat branden?

Overigens heb ik regelmatig dat de tankinstallatie al afslaat als de tank nog lang niet vol is. Door de greep dan half in te knijpen krijg ik 'm wel vol, maar het kan irritant zijn. Waar kan dat aan liggen? Bij Tango heb ik wel veel minder last dan bij bv Shell. Heeft het misschien met de vulsnelheid te maken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr!bal
Geplaatst: 13 Dec 2007 11:01 pm

Ja ik heb een 306 1.4xr en er kan precies 50 liter in en heb er 580 a 590 kilometer in gereden, dat is bijna 1:12 vind dit nogal veel voor een 1.4 55 kw

mijn punto reed nog zuiniger en dat was een 1.2 16v 85 pk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 13 Dec 2007 11:30 pm

wrom geen diesel hahah (a) voel me ondergesteld haha

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 14 Dec 2007 04:32 pm

Arjan schreef:

Volgens het boekje zou de tankinhoud zo'n 56 liter moeten zijn. Ik tank altijd als het lampje al zo'n 30 km lang overtuigend aan is, en nog krijg ik er niet meer in dan die 42-43 liter. Ben eigenlijk een beetje huiverig om er langer mee door te rijden, hoewel dat dus makkelijk zou moeten kunnen. Hoever rijden jullie nog door als het lampje gaat branden?

Overigens heb ik regelmatig dat de tankinstallatie al afslaat als de tank nog lang niet vol is. Door de greep dan half in te knijpen krijg ik 'm wel vol, maar het kan irritant zijn. Waar kan dat aan liggen? Bij Tango heb ik wel veel minder last dan bij bv Shell. Heeft het misschien met de vulsnelheid te maken?

Deel 1:

Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks. Als hij een kwart leeg is of net onder een kwart tank ik. Dat is zo'n beetje om de week op zaterdag.]

Deel 2:

Dat komt inderdaad door de vulsnelheid, maar kan ook komen door de oneffenheid van het terrein. Als jouw auto schuin staat wil hij ook wel eens vaker afslaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 14 Dec 2007 05:09 pm

Sephiroth schreef:

Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks. Als hij een kwart leeg is of net onder een kwart tank ik. Dat is zo'n beetje om de week op zaterdag.]


heb je er soms geen filter tussen zitten?
als je die troep er steeds in laat zitten wordt de totale hoeveelheid bezinksel steeds groter naamate je vaker hebt getankt.. Het filter houdt de troep wel tegen, en in geval van een diesel heb je een condenswaterafscheider ertussen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 14 Dec 2007 08:23 pm

Kermit306TCI schreef: Sephiroth schreef:

Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks. Als hij een kwart leeg is of net onder een kwart tank ik. Dat is zo'n beetje om de week op zaterdag.]


heb je er soms geen filter tussen zitten?
als je die troep er steeds in laat zitten wordt de totale hoeveelheid bezinksel steeds groter naamate je vaker hebt getankt.. Het filter houdt de troep wel tegen, en in geval van een diesel heb je een condenswaterafscheider ertussen

tuurlijk heb je er wel een filter tussen zitten maar logischer wijs raakt dat filter op deze manier een heel stuk sneller verzadigd he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr!bal
Geplaatst: 14 Dec 2007 08:35 pm

creator306D schreef: wrom geen diesel hahah (a) voel me ondergesteld haha


mooie signature! zelf gemaakt??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 14 Dec 2007 08:52 pm

lol jullie rije allemaal hoger dan mij en ik rijd diesel ik kan op een tank 50 liter geloof ik 600 km rijde fzo mja dan rijd ik wel erg lomp haha anders rond de 900 of hoger ask zuinig rijd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 14 Dec 2007 08:57 pm

@ Tr!bal nee geskoept vant internet ben niet zown maker van dat soort dinge maar was wel interesant om te zien en aangeizen er meer manne dan vrouwe hier zitte zijn de meeste het wel met me eens dat ut leuk is om te zien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 14 Dec 2007 09:21 pm

creator306D schreef: lol jullie rije allemaal hoger dan mij en ik rijd diesel ik kan op een tank 50 liter geloof ik 600 km rijde fzo mja dan rijd ik wel erg lomp haha anders rond de 900 of hoger ask zuinig rijd

diesel of turbo diesel?
Kermit kwam op de snelweg met 130+ km/uur ook niet verder als 550 km op een tank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny
Geplaatst: 14 Dec 2007 09:25 pm

Sephiroth schreef:
Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks.


blijf je dan ook na het tanken eerst een uur wachten voor je start?
want dat bezinksel blijft tijdens het tanken echt niet zomaar liggen op de bodem hoor...
als je zo bezorgd bent om enkel op 'propere'brandstof te rijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 14 Dec 2007 09:26 pm

nou voorheen reed ik dus:

60 liter 520 km ongeveer...

maar sinds ie geflowt en gereviseerd is niet meer

Tis nu echt erg slurperig geworden!

Volle tank.. 380km zo om en nabij!

verschrikkelijk! maar dat wilt niet zeggen dat ik er minder plezier van heb

ik rijd namelijk erg NIET zuinig zeg maar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 15 Dec 2007 01:29 pm

benny schreef: Sephiroth schreef:
Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks.


blijf je dan ook na het tanken eerst een uur wachten voor je start?
want dat bezinksel blijft tijdens het tanken echt niet zomaar liggen op de bodem hoor...
als je zo bezorgd bent om enkel op 'propere'brandstof te rijden

Ik heb het ook maar gehoord hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny
Geplaatst: 15 Dec 2007 01:37 pm

mja ik heb dat ook al eerder gehoord
maar trek het me niet echt aan

tot nu toe toch nog niks negatiefs gemerkt,
misschien dat het middeltje dat ik erin doe voor de jaarlijkse keuring de boel inwendig genoeg reinigt

(soms ga ik ook wel vroeger tanken dat wanneer het lampje aanschiet hoor )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 15 Dec 2007 02:20 pm

benny schreef: mja ik heb dat ook al eerder gehoord
maar trek het me niet echt aan

tot nu toe toch nog niks negatiefs gemerkt,
misschien dat het middeltje dat ik erin doe voor de jaarlijkse keuring de boel inwendig genoeg reinigt

(soms ga ik ook wel vroeger tanken dat wanneer het lampje aanschiet hoor )

Ja dat middeltje ken ik ook ja. Schijnt wel goed te werken. (Dat heb ik ook weer gehoord )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 15 Dec 2007 03:21 pm

Sephiroth schreef: benny schreef: Sephiroth schreef:
Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks.


blijf je dan ook na het tanken eerst een uur wachten voor je start?
want dat bezinksel blijft tijdens het tanken echt niet zomaar liggen op de bodem hoor...
als je zo bezorgd bent om enkel op 'propere'brandstof te rijden

Ik heb het ook maar gehoord hoor.

Het klopt ook wel. Vergelijk het maar met een flesje Chocomel bijvoorbeeld, wanneer je niet schudt en je drinkt het door een rietje krijg je ook alle cacao wat op de bodem ligt naar binnen als ie bijna leeg is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 15 Dec 2007 03:57 pm

Thomas schreef: Sephiroth schreef: benny schreef: Sephiroth schreef:
Ik rijd zowiezo niet door tot het lampje brand want dat is toch niet helemaal goed voor je motor. Alle troep (Ja ook in benzine zit bezinksel) uit het onderste van je tank komt dan ook in je motor. Wat schiet je ermee op als je zolang rond rijd met je benzine? Helemaal niks.


blijf je dan ook na het tanken eerst een uur wachten voor je start?
want dat bezinksel blijft tijdens het tanken echt niet zomaar liggen op de bodem hoor...
als je zo bezorgd bent om enkel op 'propere'brandstof te rijden

Ik heb het ook maar gehoord hoor.

Het klopt ook wel. Vergelijk het maar met een flesje Chocomel bijvoorbeeld, wanneer je niet schudt en je drinkt het door een rietje krijg je ook alle cacao wat op de bodem ligt naar binnen als ie bijna leeg is

hahaha dat is de eerste keer dat ik de vergelijking tussen een auto en een flesje chocomel zie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 15 Dec 2007 05:56 pm

daarom lijkt het me ook nie veel uit te make of je hem nou leeg rijd ofniet. hij zuigt de benzine tog onder in de tank aan en het bezinksel zit ook onder in de tank dusja

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 15 Dec 2007 06:51 pm

Met de 309 was het wel merkbaar, die reed ik helemaal leeg omdat er nog oude benzine in zat,... sindsdien wilde hij niet meer starten zonder gas te geven dus benzinefilter is best wel verstopt door het bezinksel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 15 Dec 2007 07:17 pm

MasterOfSpeed408 schreef: Met de 309 was het wel merkbaar, die reed ik helemaal leeg omdat er nog oude benzine in zat,... sindsdien wilde hij niet meer starten zonder gas te geven dus benzinefilter is best wel verstopt door het bezinksel

die troep ben je nu in ieder geval wel kwijt uit je tank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 16 Dec 2007 06:21 pm

Klopt

Owja en dat injectorreiniger werkt super, hetzelfde effect als dat Power Boost gebeuren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 17 Dec 2007 10:34 am

hoekske451 schreef: daarom lijkt het me ook nie veel uit te make of je hem nou leeg rijd ofniet. hij zuigt de benzine tog onder in de tank aan en het bezinksel zit ook onder in de tank dusja

Nou dat is niet helmaal waar. Doe maar eens wat troep in een badkuip en trek dan de stop eruit. Je zal zien dat pas wanneer het bad bijna helemaal leeg is in 1x een hele hoop troep tegelijk afgevoerd word. Er zal dan dus meer bezinksel als normaal in 1x door het filter moeten. (ik hoop dat de uitleg een klein beetje duidelijk is, visualiseren is makkelijker als het typen hahaha)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 17 Dec 2007 10:44 am

Sephiroth schreef: Thomas schreef:
Het klopt ook wel. Vergelijk het maar met een flesje Chocomel bijvoorbeeld, wanneer je niet schudt en je drinkt het door een rietje krijg je ook alle cacao wat op de bodem ligt naar binnen als ie bijna leeg is

hahaha dat is de eerste keer dat ik de vergelijking tussen een auto en een flesje chocomel zie

Aha, dus als ik het goed begrijp moet ik m'n auto af en toe flink schudden!
Dus als je ergens een 306 cabrio ziet slalommen dan ben ik dat, om het bezinksel in m'n tank weer een beetje te verdelen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 18 Dec 2007 12:12 am

Sephiroth schreef: hoekske451 schreef: daarom lijkt het me ook nie veel uit te make of je hem nou leeg rijd ofniet. hij zuigt de benzine tog onder in de tank aan en het bezinksel zit ook onder in de tank dusja

Nou dat is niet helmaal waar. Doe maar eens wat troep in een badkuip en trek dan de stop eruit. Je zal zien dat pas wanneer het bad bijna helemaal leeg is in 1x een hele hoop troep tegelijk afgevoerd word. Er zal dan dus meer bezinksel als normaal in 1x door het filter moeten. (ik hoop dat de uitleg een klein beetje duidelijk is, visualiseren is makkelijker als het typen hahaha)
tja zo had ik het nog nie bekeken neej. heb je wel helemaal gelijk in
marja een badkuip staat stil en een auto beweegt altijd wel iets. als je met de badkuip zou bewegen zui het vuil zich ook meer verspreiden. maar ik snap wat je bedoeld en heb eik ook wel gelijk.
kga zelf meestal meteen tanke als het lampje brand, kan dan nog mar enkele km rijde denk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 18 Dec 2007 10:41 am

Als bij mij t lampje aangaat kan ik nog wel 75 km rijde als ik mazzel heb Bij de 309 was dat maar iets van 50 km

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 18 Dec 2007 12:24 pm

jij miss wel mar ben bang da da mij nie lukt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 18 Dec 2007 05:19 pm

Arjan schreef: Sephiroth schreef: Thomas schreef:
Het klopt ook wel. Vergelijk het maar met een flesje Chocomel bijvoorbeeld, wanneer je niet schudt en je drinkt het door een rietje krijg je ook alle cacao wat op de bodem ligt naar binnen als ie bijna leeg is

hahaha dat is de eerste keer dat ik de vergelijking tussen een auto en een flesje chocomel zie

Aha, dus als ik het goed begrijp moet ik m'n auto af en toe flink schudden!
Dus als je ergens een 306 cabrio ziet slalommen dan ben ik dat, om het bezinksel in m'n tank weer een beetje te verdelen!


Plankgas over een klinkerweggetje is ook goed hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 18 Dec 2007 06:03 pm

hoekske451 schreef: Sephiroth schreef: hoekske451 schreef: daarom lijkt het me ook nie veel uit te make of je hem nou leeg rijd ofniet. hij zuigt de benzine tog onder in de tank aan en het bezinksel zit ook onder in de tank dusja

Nou dat is niet helmaal waar. Doe maar eens wat troep in een badkuip en trek dan de stop eruit. Je zal zien dat pas wanneer het bad bijna helemaal leeg is in 1x een hele hoop troep tegelijk afgevoerd word. Er zal dan dus meer bezinksel als normaal in 1x door het filter moeten. (ik hoop dat de uitleg een klein beetje duidelijk is, visualiseren is makkelijker als het typen hahaha)
tja zo had ik het nog nie bekeken neej. heb je wel helemaal gelijk in
marja een badkuip staat stil en een auto beweegt altijd wel iets. als je met de badkuip zou bewegen zui het vuil zich ook meer verspreiden. maar ik snap wat je bedoeld en heb eik ook wel gelijk.
kga zelf meestal meteen tanke als het lampje brand, kan dan nog mar enkele km rijde denk

weet je wat het is... als mijn tank half leeg is en ik ga dan bochten door dan gaat dat lampie branden dat die bijna leeg is. Daar wen je wel aan maar toch, hoe zou dat zijn als hij al bijna leeg is denk ik dan weer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 18 Dec 2007 10:45 pm

tja dan heb je wel is de kans dat ie ophoud als je een lange bocht uitkomt
mijne doet dat pas als hij bij het laatste streepje is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 19 Dec 2007 07:54 am

hoekske451 schreef: tja dan heb je wel is de kans dat ie ophoud als je een lange bocht uitkomt
mijne doet dat pas als hij bij het laatste streepje is

ja hoe leger hij wordt hoe sneller hij het doet. Als hij half leeg is dan moet het wel een lange bocht zijn wil hij het uberhaubt doen hoor, maar toch als hij dan bijna leeg is dan is elk mini-bochtje al genoeg om dat lampie aan te gooien en dan begin ik toch hard te twijfelen over hoe lang je kan rijden als dat lampje al brand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 19 Dec 2007 11:42 am

die van mij brandt bijna altijd en dan gaat de meter weer stukje naar rechts>lampje uit... ,dan weer naar links>lampje aan:P

meter is niet helemaal goed... das echt heel irritant... af en toe...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 19 Dec 2007 11:51 am

streetracer_norwin423 schreef: die van mij brandt bijna altijd en dan gaat de meter weer stukje naar rechts>lampje uit... ,dan weer naar links>lampje aan:P

meter is niet helemaal goed... das echt heel irritant... af en toe...

Ik weet niet precies hoe de brandstofmeter werkt, maar het zal wel iets van een vlotter in de tank zijn met een contactje (misschien vervuild bij jou?). Als je brandstofniveau dan net op het randje zit kan het lampje wel eens aan of uit gaan afhankelijk of je auto op een helling staat.
En dus ook als je een bocht maakt of snel optrekt of afremt! Ik merk het in mijn auto ook: als ik een lange bocht naar links maak gaat de wijzer naar beneden (en het lampje dus aan als het niveau al op het randje was), en bij een lange bocht naar rechts gaat de wijzer omhoog!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 19 Dec 2007 12:12 pm

was vergeten te melden t is ook bij stilstand:S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 19 Dec 2007 01:51 pm

streetracer_norwin423 schreef: was vergeten te melden t is ook bij stilstand:S

Tja, dan weet ik het ook niet... Hoewel ik vervuiling of roest nog steeds niet uitsluit.

Misschien is hier nog iemand met meer verstand van de werking van de benzinemeter? Het valt me bij mijn meter ook altijd op dat de 'onderste' helft sneller lijkt te gaan dan de 'bovenste' helft. Bij mijn 205 was dat ook al zo. Hoe komt dat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 19 Dec 2007 04:07 pm

De meter is gewoon niet 100% juist zegmaar;
Als ie bomvol is dan blijft ie daar heel lang staan, dan gaat het redelijk snel, op de helft dan blijft ie weer lang staan, dan gaat het weer snel, op een kwart blijf ie wat langer staan en daarna is ie zo leeg dus het is maar een indicatie
Als t lampje aangaat kun je ook nog wel aardig wat kilometers doorrijden, zeker als ie maar af en toe aangaat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cel4hir
Geplaatst: 25 Jan 2008 01:43 pm

streetracer_norwin423 schreef: bij mij ook zon 60-65 liter denks

doe er ong 450-550 km mee

gaat om een 1.4tje

dan rijd je behoorlijk onzuinig, ik rijd ook een 1.4tje uit 1997.
En ik rijd met 60L ong 700-900km

ong 1/14-1/15

(i know zit een 65L tank in, maar ik rijd m nooit helemaal leeg)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 25 Jan 2008 04:22 pm

Arjan schreef: Misschien is hier nog iemand met meer verstand van de werking van de benzinemeter? Het valt me bij mijn meter ook altijd op dat de 'onderste' helft sneller lijkt te gaan dan de 'bovenste' helft. Bij mijn 205 was dat ook al zo. Hoe komt dat?

Volgens betrouwbare bronnen komt dit als volgt:



De hoogte van markering A en de hoogte van markering B zijn even hoog. Dit wil zeggen dat de afstand die de vlotter aflegt in gebied A gelijkaardig is aan de afstand die de vlotter zou afleggen in gebied B.
MAAR: wat opvalt is dat de oppervlakte van het gebied A veel groter is dan die van gebied B (een tank wordt blijkbaar onderaan smaller).

DUS: de hoeveelheid liters in beide gebieden is ook verschillend. Gebied A heeft meer liters ter beschikking, dus automatisch ook een groter kilometerbereik ten opzichte van gebied B.
Een bepaald hoogteverschil van de vlotter komt overeen met een bepaalde verdraaiing van de brandstofmeter.

CONCLUSIE: in gebied B gaat de vlotter veel vlugger zakken (minder liters dus minder kilometers), dus de brandstofmeter gaat ook sneller verdraaien, en <lijkt> daardoor meer te verbruiken.

Hoop dat het duidelijk is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 25 Jan 2008 07:04 pm

Dus dat zou betekenen dat je op je brandstofmeter niet af kan lezen hoeveel er nu daadwerkelijk in de tank zit? Lijkt me erg raar

Ik rij trouwens met mijn 1.4 gemiddeld 1 op 11. Kan zuiniger, moet dan alleen minder vaak strekoefeningen doen op het gaspedaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 25 Jan 2008 08:08 pm

Toch niet. In gebied B zakt de brandstof sneller, maar de brandstofmeter verdraait ook sneller.
Dit bewijst waarom het "2de deel" schijnbaar sneller op is als het "1ste deel".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 26 Jan 2008 01:13 pm

Daarom is het juist scheef

Als de vlotter in het midden tussen gebied A en gebied B staat, dan zou die op je meter dus ook op 1/2 moeten staan. Helaas zit er dan minder dan de helft aan benzine in je tank. Dus dan geeft ie 1/2 aan, terwijl er misschien nog maar 1/3 in zit of zo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicolai
Geplaatst: 26 Jan 2008 03:15 pm

Ik rijd zon ruime 600 km op ene tankje....ik heb hem laatst helemaal leeg gereden om erachter te komen hoeveel ik er nu echt mee kan rijden met een volle tank.....nou ik ging tanken....propte er 55 liter in en toen was die vol....

Dus tot aan lampje 50 liter + 5 reserve......628KM toen was het stotteren....

Ik heb btw een 1.4i uit 96....fase 1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny
Geplaatst: 27 Jan 2008 08:37 pm

ik heb zojuist 55.24 liter in mn 1.9D gegooid

er kon nog meer in...
(lampje brandde nog maar een 10 tal km)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bas306cabrio
Geplaatst: 01 Feb 2008 11:16 am

Hallo daar ik heb een cabrio en heb daardoor een plattere tank dan de meeste hier.
En dat is een van de redenen waarom je met tanken vaker hebt dat ie afslaat doordat de vulopening dat afgesloten wordt door brandstof.
en daar reageert de retourslang van de pomp op.
Ik kan als mijn tank echt leeg is 52,15 liter erin gooien en dan moet ik ook da auto nog rechts hoger zetten ivm platten tank. anders gaat er maar 43 - 45 liter in.

Ik rijd er gemiddeld zo'n 500 - 550 km mee.
En ja ik hou ook van pittig optrekken en lekker doorrijden.
Heb een 2,0 16v en gaat wel lekker door.
Sins de ombouw rijd ie wel wat duurder maar dat is niet zo gek ben breder en heb wat bredere banden.

Groeten Bas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 08 Mei 2008 11:33 pm

hier zo'n 550 km op een volle tank (~45 liter) met een 1.4XR

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 09 Mei 2008 05:42 pm

met de diesel van me moeder heb ik er 63 liter in gekregen dus die was echt leeg
1.9D


me eigens meestal liter of 50
1.6 8v

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 09 Mei 2008 06:00 pm

seBASS schreef: met de diesel van me moeder heb ik er 63 liter in gekregen dus die was echt leeg
1.9D


me eigens meestal liter of 50
1.6 8v

63

krijg er bij mijn 1.9 TD (origineel D) niet meer in als 53 liter... en toen brandde het lampje al ruim een half uur

Aantal km's hangt af van de stand van het gaspedaal.
Ik rij gemiddeld 1:11,5 op de snelweg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 09 Mei 2008 06:13 pm

nicolai schreef: Ik rijd zon ruime 600 km op ene tankje....ik heb hem laatst helemaal leeg gereden om erachter te komen hoeveel ik er nu echt mee kan rijden met een volle tank.....nou ik ging tanken....propte er 55 liter in en toen was die vol....

Dus tot aan lampje 50 liter + 5 reserve......628KM toen was het stotteren....

Ik heb btw een 1.4i uit 96....fase 1 Ik red met m'n 1.4 maar een kleine 400 KM

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door navlim
Geplaatst: 09 Mei 2008 08:03 pm

ik met mn 1.6 zo'n 450/500 km... maar wel vaak hoog in de toeren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymond
Geplaatst: 10 Mei 2008 02:35 pm

Ik rijd met mijn 1.6 ongeveer 1:14. Ik tank wanneer ik ongeveer 600km heb gereden en dan gaat er ongeveer 43 liter in.

Zuinigst was een weekendje limburg, vorig jaar. Toen heb ik 1:16 gered, maar dat is me daarna nooit meer gelukt.

Overgrote deel van mijn km's is op de snelweg, stukken van 80-120 km.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 11 Mei 2008 11:45 am

1.8 16v blok fase 3

645.5 km gereden

53.03 liter getankt

das 1:12.2 wat ik gereden heb merendeel rijksweg gereden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimbootje
Geplaatst: 14 Mei 2008 11:48 pm

Bij mij gaat er tot nu toe maar maximaal 50 liter in... en (moet wel zeggen ik heb hem nog maar net) rijd er maar maximaal 475 km mee

Maar omdat ik die vorige xsi gewend ben, geef ik denk ik net iets meer gas dan normaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 14 Mei 2008 11:58 pm

erikkosters schreef: hier zo'n 550 km op een volle tank (~45 liter) met een 1.4XR

Heb er eens op gelet, afgelopen tank best zuinig gereden.. met ongv 43 liter 570km gereden. Ofwel ~1:13.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cel4hir
Geplaatst: 15 Mei 2008 12:14 am

O.o ik hoop niet dat het verbruik zo veel zal oplopen bij mij straks.
ik rijd nu zonder openlucht filter en heb afgelopen week me record op n volle tank verbeterd... 1:17

vrijdag openlucht filter erbij, en ik weet dat t verbruik waarschijnlijk zal oplopen maar hopelijk niet naar 1:13 of iets in die richting

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 15 Mei 2008 06:49 am

cel4hir schreef: O.o ik hoop niet dat het verbruik zo veel zal oplopen bij mij straks.
ik rijd nu zonder openlucht filter en heb afgelopen week me record op n volle tank verbeterd... 1:17

vrijdag openlucht filter erbij, en ik weet dat t verbruik waarschijnlijk zal oplopen maar hopelijk niet naar 1:13 of iets in die richting

Wat voor motor heb je erin dan? 1 op 17 is wel erg zuinig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem306XSI
Geplaatst: 17 Jul 2008 05:34 pm

Ik heb net 48 liter getankt en de dagteller stond op 580 km met m'n 2.0 8v.
Das dus ongeveer 1 op 12,1
Heb ook wel eens 1 op 10 gereden.
Ik rij voornamelijk in de bebouwde kom en op 80-wegen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palie306
Geplaatst: 17 Jul 2008 07:09 pm

30 liter op 300km met een 1.6i 8V

grtzz chris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 17 Jul 2008 07:14 pm

hmzzz laatst tank vrijwel helemaal leeg gereden en daarna helemaal vol getankt was iets meer als 90 euries kwijt voor diesel dus reken maar om hoeveel liter tank snap er niks van zoveel :O

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 17 Jul 2008 07:32 pm

nou ik vpower tank rij ik ongeveer 580km met 53 liter.
scheeld egt veel met vpower nooit gedagt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 17 Jul 2008 07:41 pm

- Kermit rijd 1:11,5 bij snleweggebruik (140km/h) (DIESEL)
- De XSI zit zo rond de 520 km op 1 tank (260 km netjes aan de snelheid gehouden, en 260 km met snelheid van +- 140-150
- De 309 zit op 1:12 met een beetje doortrappen

ga nog niet zo ver met de xsi totdat het lampje brand, want die gaat al branden als er nog een 1/4e deel in de tank zit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 17 Jul 2008 08:00 pm

Kermit306TCI schreef: - Kermit reed 1:11,5 bij snleweggebruik (140km/h) (DIESEL)


haha

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 17 Jul 2008 08:02 pm

Sinds ik BP Ultimate 98 tank, haal ik 610 km op een tank van 43 à 44 liter. Voorheen zo 550-560 km met gewone euro 95. En de motor loopt echt merkbaar soepeler. Wat mij betreft het prijsverschil aan de pomp wel waard.




En nee, ik heb geen aandelen BP....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 17 Jul 2008 08:05 pm

hoeveel % duurder is die brandstof dan eigenlijk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 17 Jul 2008 08:07 pm

erikkosters schreef: hoeveel % duurder is die brandstof dan eigenlijk?

Meestal 8 à 10 ct per liter duurder dan euro 95.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 17 Jul 2008 08:23 pm

met me gti zit ik sportief rijdend op zo'n 1/9
en als ik er een beetje op let en niet te veel boven de 4000 toeren ga
zit ik op een 1/12

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 17 Jul 2008 09:14 pm

kleine306 schreef: met me gti zit ik sportief rijdend op zo'n 1/9
en als ik er een beetje op let en niet te veel boven de 4000 toeren ga
zit ik op een 1/12
valt nog mee dan. ik zit met sportief rijde rond de 1/6 als ik egt gas geef
1/12 haal ik nou mar amper met vpower en rustig rijde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 18 Jul 2008 12:26 am

Laatst mn best gedaan met de 306 1.6 8-klepper. Veel snelweg en bijna niet harder dan 125 op de teller....toch 1 op 13

670+ kilometer op bijna 60 liter..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 18 Jul 2008 06:54 am

hoekske451 schreef: kleine306 schreef: met me gti zit ik sportief rijdend op zo'n 1/9
en als ik er een beetje op let en niet te veel boven de 4000 toeren ga
zit ik op een 1/12
valt nog mee dan. ik zit met sportief rijde rond de 1/6 als ik egt gas geef
1/12 haal ik nou mar amper met vpower en rustig rijde

ja als ik heel goed doorduw zie het metertje ook zo zakken dus dan
zal ik ook wel in de buurt van 1/6 komen maar
dat probeer ik te vermijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 18 Jul 2008 01:41 pm

ik zou het niet weten hoeveel mijn auto verbruikt.
de dagteller spring zo nu en dan als hij zin heeft ineens weer op 0.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 27 Jul 2008 09:56 am

Mensen hoe zit dat met dat lampje wat gaat branden..moet je daar vanuit gaan..die gaat bij mij al op een 1/4e tank branden door bochten enzo meter slaat dan ook terug naar +- 0 en na een tijdje komt ie weer terug naar 1/4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 27 Jul 2008 09:59 am

Kermit306TCI schreef: Mensen hoe zit dat met dat lampje wat gaat branden..moet je daar vanuit gaan..die gaat bij mij al op een 1/4e tank branden door bochten enzo meter slaat dan ook terug naar +- 0 en na een tijdje komt ie weer terug naar 1/4 '

Door bochten is een kwaal van de 306... Dat heb ik ook. Zodra hij op het rechte stuk gaat branden zou je wel eens mogen gaan tanken ja.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 27 Jul 2008 10:01 am

Kermit306TCI schreef: Mensen hoe zit dat met dat lampje wat gaat branden..moet je daar vanuit gaan..die gaat bij mij al op een 1/4e tank branden door bochten enzo meter slaat dan ook terug naar +- 0 en na een tijdje komt ie weer terug naar 1/4
Heb met dat lampje totaal geen last ook niet in bochten enzo. Misschien een probleempje met je vlotter??

Als bij mij het lampje gaat branden kan ik nog dik 20 km door tuffen en dan moet ie echt aan de slang gehangen worden. Maar hij gaat wel pas branden als hij echt op het laatste witte streepje staat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 27 Jul 2008 10:02 am

Kermit306TCI schreef: Mensen hoe zit dat met dat lampje wat gaat branden..moet je daar vanuit gaan..die gaat bij mij al op een 1/4e tank branden door bochten enzo meter slaat dan ook terug naar +- 0 en na een tijdje komt ie weer terug naar 1/4

ik heb het ook, zal wel opgelost zijn in de nieuwere fases

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 29 Jul 2008 04:37 pm

mijn lampje is denk ik stuk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 29 Jul 2008 10:14 pm

Als het lampje (ook op rechte stukken) constant brandt dan kan ik nog wel zo'n 80km doorrijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m^rtijn
Geplaatst: 31 Jul 2008 10:04 am

shit man ik rij idd met me 306 ook ong. 500 km op een volle tank en ik rij met me woon werk corsa B 1.7D een kleine 1000 km op een volle tank van 42 liter...

leip!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 31 Jul 2008 11:36 am

m^rtijn schreef: shit man ik rij idd met me 306 ook ong. 500 km op een volle tank en ik rij met me woon werk corsa B 1.7D een kleine 1000 km op een volle tank van 42 liter...

leip!

wel lachen dat mijn 1.9 TD dan op 50-55 liter maar 550 km kon rijden . eens gemeten en kwam uit op 1:11,5 maar volgens vele zou ik er makkelijk 1:16 tot 1:20 mee moeten kunnen halen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fonske_13
Geplaatst: 31 Jul 2008 05:12 pm

ik heb de laatste tank althands ong 40 liter iets meer dan 600 km mee gereden. 1 op 15 is dat toch? met een 2 liter xsi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasperxs
Geplaatst: 10 Aug 2008 03:11 pm

doe met 60-65 liter 700 km op een tank snelweg gebruik dan met een 2.0 16V.

gemiddeld zo tussen de 550 en de 600 beetje afhankelijk van mijn humeur en hoe zwaar me rechter voet is!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 10 Aug 2008 10:27 pm

hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lenny111
Geplaatst: 11 Aug 2008 06:15 am

ben afgelopen weeknd naar brussel geweest en had een gemiddelde van 1op 16,6 voor 1.4 breack vind ik dat erg netjes met alle tassen aan boord

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DrPaddo
Geplaatst: 11 Aug 2008 11:26 am

Mieke schreef: Ik heb ook een 1.4 tje en kan op 1 tank gemiddeld 800/900 km rijden.. Hij is vrij zuinig Heb er eens een tank snelweg mee verreden en 1 op 20 kunnen halen!

Same for me

Ben op 50 euro (1.60 de liter) van Den Haag naar Oss, van Oss naar Nijmegen, en terug naar Den Haag gereden en had nog zat peut over om hier lekker te crossen...

Volle tank gaat zo'n 800/900 km mee
(Mits ik veel snelweg rijd)

EDIT
Ik rij in 'n '94 SR Sedan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 11 Aug 2008 02:23 pm

erg vreemd dan.. iemand die mijn verbruik kan verklaren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 11 Aug 2008 03:08 pm

erikkosters schreef: hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Conditie van de motor bepaalt ook veel....hoeveel km heeft ie gelopen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 11 Aug 2008 03:33 pm

Kermit306TCI schreef: erikkosters schreef: hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Conditie van de motor bepaalt ook veel....hoeveel km heeft ie gelopen?

120dkm lijkt me no big deal en lekker droog nog

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 11 Aug 2008 04:26 pm

erikkosters schreef: Kermit306TCI schreef: erikkosters schreef: hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Conditie van de motor bepaalt ook veel....hoeveel km heeft ie gelopen?

120dkm lijkt me no big deal en lekker droog nog

ook 1 met 120.000 kan wel afgeragt zijn
en of ie van buiten droog is dan zegt niks.... als zuigerveren versleten zijn merk je daar aan de buitenkant niks van

Kan je niet eens een viergasmeting laten doen? lijkt me dat daar wel meer info uit te halen is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 11 Aug 2008 04:51 pm

Kermit306TCI schreef: erikkosters schreef: Kermit306TCI schreef: erikkosters schreef: hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Conditie van de motor bepaalt ook veel....hoeveel km heeft ie gelopen?

120dkm lijkt me no big deal en lekker droog nog

ook 1 met 120.000 kan wel afgeragt zijn
en of ie van buiten droog is dan zegt niks.... als zuigerveren versleten zijn merk je daar aan de buitenkant niks van

Kan je niet eens een viergasmeting laten doen? lijkt me dat daar wel meer info uit te halen is

Viergasmeting? Geen idee wat het is, maar kan wel even de lokale Peugeot dealer of garage vragen. Kwanta kosta?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 11 Aug 2008 05:26 pm

erikkosters schreef: Kermit306TCI schreef: erikkosters schreef: Kermit306TCI schreef: erikkosters schreef: hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Conditie van de motor bepaalt ook veel....hoeveel km heeft ie gelopen?

120dkm lijkt me no big deal en lekker droog nog

ook 1 met 120.000 kan wel afgeragt zijn
en of ie van buiten droog is dan zegt niks.... als zuigerveren versleten zijn merk je daar aan de buitenkant niks van

Kan je niet eens een viergasmeting laten doen? lijkt me dat daar wel meer info uit te halen is

Viergasmeting? Geen idee wat het is, maar kan wel even de lokale Peugeot dealer of garage vragen. Kwanta kosta?

wordt ook gemeten tijdens je apk wat de uitstoot is..bij een diesel heb je de roetmeting..bij benzine de viergasmeting

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 12 Aug 2008 10:34 pm

Bahhh roetmeting..begin daar maar niet over Stampen ze je auto naar een toerental waar die eigenlijk niet eens naar toe kan en dan gaan ze zeuren dat ie teveel uitstoot Kunnen weer lachen volgend jaar..zat dit jaar op 6.9..na veel gezeik en wat japanse rommel later ging ie er op de grens doorheen..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 12 Aug 2008 10:39 pm

heb vandaag de ECU maar eens gereset (doormiddel van de accukabels er ff af te halen en te ontladen)..

wat betreft die roetmeting, dan zou de auto nu dus ook veel moeten roken of ben ik nou gek?? Maar dat doet hij dus niet..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 12 Aug 2008 10:44 pm

Nope dat doet ie niet heb geen zwarte achterkant dus zo erg kan het niet zijn toch Neej hij rookt serieus echt NOOIT alleen de eerste keer dat ie moet 'werken' nadat ie warm is gereden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 08:37 am

erikkosters schreef: erg vreemd dan.. iemand die mijn verbruik kan verklaren?

Rotte bougies, en wat je zou kunnen doen is op de benzineslangen op je blok vervangen door goeie RVS slangklemmen en die goed aandraaien. Die standaard fabrieksklemmen gaan namelijk op den duur wat uitzetten waardoor er steeds lichtjes met gas geven benzine ontsnapt (kun je ook merken door eventueel benzinelucht in de auto). Je kan het zelf ook goed controleren door zelf even de leidingen bij de klemmen onder spanning te zetten (door even licht weg te buigen) en de gashandle open te zetten of iemand in je auto even gas laten geven, als er dan wat benzine uitspuit kun je die klemmen dus vervangen.
Ook dit heb ik toen gedaan omdat bij mij het verbruik ook erg hoog was en nu rij ik met de 2.0 16V gemiddeld 1 op 15.

Maar dingen zoals bougies kan ook echt veel uitmaken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Aug 2008 10:32 am

Black Panther schreef: erikkosters schreef: erg vreemd dan.. iemand die mijn verbruik kan verklaren?

Rotte bougies, en wat je zou kunnen doen is op de benzineslangen op je blok vervangen door goeie RVS slangklemmen en die goed aandraaien. Die standaard fabrieksklemmen gaan namelijk op den duur wat uitzetten waardoor er steeds lichtjes met gas geven benzine ontsnapt (kun je ook merken door eventueel benzinelucht in de auto). Je kan het zelf ook goed controleren door zelf even de leidingen bij de klemmen onder spanning te zetten (door even licht weg te buigen) en de gashandle open te zetten of iemand in je auto even gas laten geven, als er dan wat benzine uitspuit kun je die klemmen dus vervangen.
Ook dit heb ik toen gedaan omdat bij mij het verbruik ook erg hoog was en nu rij ik met de 2.0 16V gemiddeld 1 op 15.

Maar dingen zoals bougies kan ook echt veel uitmaken.

Heb net even gekeken en er komt niets geen benzine uit de slangen zetten. Ook zitten er al andere klemmen op welke met een schroefje vastgezet worden. Dan is het dus beter om even de bougies na te kijken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 12:08 pm

ja als die slecht vonken dan verbruik je ook veel benzine.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 13 Aug 2008 12:17 pm

erikkosters schreef: hoe kan het in godsnaam dat ik met mijn 1400 en 45 liter ongv. slechts ~500km haal? Ook al rij ik rustig (lees: op motor afremmen, netjes schakelen etc... het nieuwe rijden ook wel genoemd). Iemand tips, of iets dat ik zelf kan nakijken?

Same here eignlijk, nooit echt aandacht aan besteed ...

Maar idd, het is best weinig....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Aug 2008 12:20 pm

heb het overigens met de laatste tank bijgehouden.. ik doe ~530km op 48 liter..

1 op 11 dus

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 13 Aug 2008 12:27 pm

Mis erg veel kilometers over de beurt heen? Slecht luchtfilter is ook een boosdoener

Ik heb het nu beide..krappe 10.000 km over de beurt heen en me luchtfilterhuis is een aardig eind weggerot..ben in paar maanden tijd van 1 op 17-18 naar 1 op 12-13 gegaan (TD)

Verder speelt bandenspanning ook een grote rol

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Aug 2008 12:30 pm

Hoe kan ik kijken of de bougies slecht of goed vonken? Want ik weet niet hoe duur nieuwe bougies zijn?

Wat betreft de kilometers over de beurt heen, dat zijn er ongv 6000 geweest.. de luchtfilter is nog goed (heb openlucht filter met vrijwel nieuwe filter). Bandenspanning is prima in orde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 02:08 pm

Tja hoe kan je dat controleren, je kunt je ook afvragen hoe lang ze er in zitten of hoeveel km.

Ik vervang ze gewoon om de 50.000 km. Maar volgens mij was het zo dat als de bougies bij de elektroden mooi zwart geblakerd waren ze nog goed zijn en anders niet meer (misschien dat iemand anders dat precies weet)

EDIT: ik heb deze site voor je gevonden

https://www.sabientje.be/vmax/DHZ/Bougies.htm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Aug 2008 05:03 pm

Black Panther schreef: Tja hoe kan je dat controleren, je kunt je ook afvragen hoe lang ze er in zitten of hoeveel km.

Ik vervang ze gewoon om de 50.000 km. Maar volgens mij was het zo dat als de bougies bij de elektroden mooi zwart geblakerd waren ze nog goed zijn en anders niet meer (misschien dat iemand anders dat precies weet)

EDIT: ik heb deze site voor je gevonden

https://www.sabientje.be/vmax/DHZ/Bougies.htm

Geen idee hoelang ze erin zaten, heb ze er vanmiddag uitgehaald en nieuwe erin gezet. Foto van de ouden:


Zoals je ziet is bij de rechter het porselein geknapt, dit was naar mijn weten nog niet zo voordat ik hem eruit had dus wellicht door het uitdraaien gebeurd. De linker heeft witte aanslag.

De nieuwe zitten er momenteel alweer in, en hij draait opzich goed. Het lijkt echter (of het zit tussen me oren) of ik telkens een bougie hoor tikken, weet niet of iemand dit toevallig herkent?

Heb nu nieuwe bougies bij de lokale Automat dealer gehaald, die heeft via de computer gekeken welke goed waren voor mijne en kwam uit op Beru Ultra-X:



Afwachten of het verbruik minder is nu.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 08:05 pm

Ze zien er toch redelijk verrot uit die oude bougies, en dat het porselein geknapt is tijdens uitdraaien lijkt me sterk want daar komt geen spanning op te staan tijdens het draaien.


Ik weet niet wat voor blok je hebt maar als het een 2 liter is is het tikken redelijk normaal (afhankelijk van hoe luid het is natuurlijk). Anders nog een keer de bougies ff natrekken of ze allemaal goed vast zitten.

En dat het tussen je oren zit tja daar ken ik je niet genoeg voor om dat te weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Aug 2008 08:38 pm

heb een 1400, maar dat getik is echt heel lichtjes.. gewoon echt net als een bougie die vonkt (heb zelf modelbouw 26cc gehad en daar zaten ook zulke bougies in, klonk netzo).

het is overigens erg zacht hoor.. maar als je erop let hoor je het net iets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 09:05 pm

Ah joh dan is het normaal dat je ze hoort tikken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Aug 2008 10:34 pm

Black Panther schreef: Ah joh dan is het normaal dat je ze hoort tikken.

hoorde het met de vorige bougies niet hoor

Maargoed, morgen maar eens even een stukkie rijden en kijken of het dan nog is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 14 Aug 2008 02:39 pm

Geluid hoor ik niet meer.. maaruh.. heb de benzine slangen nog eens nagekeken, blijken die rvs klemmetjes er aan 1 kant wel op te zitten maar de andere niet.. Het groene blokje was wel nat, maar nadat ik deze heb drooggemaakt maar word niet opnieuw nat na wat gasgeven..


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 14 Aug 2008 02:40 pm

Zou er toch maar ff klemmetjes opzetten want die horen daar wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 14 Aug 2008 10:02 pm

Black Panther schreef: Zou er toch maar ff klemmetjes opzetten want die horen daar wel.

Oke, vanavond allemaal vervangen door nieuwe klemmetjes. Kijken of het nu opgelost is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunlop
Geplaatst: 24 Aug 2008 02:54 pm

Ik rij op een volle tank z'n 60 liter ong 560 tot 580 km dit is met snelweg en stad altijd gecomineerd... Ik heb een GTi dus dat is nog wel netjes al zeg ik het zelf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 24 Aug 2008 03:04 pm

moet trouwens wel ff melden dat de benzine lucht in de auto welke ik voorheen heel sterk had zo goed als weg is..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Franssen
Geplaatst: 25 Sep 2008 07:00 pm

Ik rij op 40liter LPG ongeveer 360 a 380 km bij rustig rijden en enkel snelweg stukken.
hoog verbruik maar LPG kost toch niks, voor al in Belgie nu 45cent en in nederland in de randstad 71cent voor een liter gas. (op benzine geen idee)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 25 Sep 2008 11:53 pm

Roger Franssen schreef: Ik rij op 40liter LPG ongeveer 360 a 380 km bij rustig rijden en enkel snelweg stukken.
hoog verbruik maar LPG kost toch niks, voor al in Belgie nu 45cent en in nederland in de randstad 71cent voor een liter gas. (op benzine geen idee)

ja tis goedkoop, maar er zijn nadelen eraan de kost, parkeerplaats, de keuring weer een kost, en tis levensgevaarlijk en tis niet goed vou de motor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Sep 2008 10:46 am

Whaha levensgevaarlijk?? Buiten Nederland is volgens de hele EU er doodsbang voor ofniet:P?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Franssen
Geplaatst: 27 Sep 2008 08:53 pm

306 rally schreef: Roger Franssen schreef: Ik rij op 40liter LPG ongeveer 360 a 380 km bij rustig rijden en enkel snelweg stukken.
hoog verbruik maar LPG kost toch niks, voor al in Belgie nu 45cent en in nederland in de randstad 71cent voor een liter gas. (op benzine geen idee)

ja tis goedkoop, maar er zijn nadelen eraan de kost, parkeerplaats, de keuring weer een kost, en tis levensgevaarlijk en tis niet goed vou de motor.

Ik rij tegen de 1000 km per week. (van zuid limburg naar delft, 5 dagen in de week van delft naar Nieuw Vennep en terug en dan weer terug naar het zuiden) dan is het rijden op LPG zo veel goedkoper dan rijden op benzine of diesel en dan vallen de eventuele extra kosten in het niet.

Levensgevaarlijk ben ik het absolute niet mee eens, hogere wegenbelasting en de eventuele hogere kosten voor keuren (denk niet dat dat veel uitmaakt) heb ik zo terug verdient als ik kijk naar de kosten van andere brandstoffen. alleen het parkeren in ondergrondse of geheel gesloten parkeerhuizen is een nadeel.
verder slecht voor de motor tja, de verbranding van gas is zuiverder waardoor hij warmer wordt, hoeft geen probleem te zijn en met geharde kleppen rij je zo 3 ton en meer. Peugeot (en andere merken) ondersteunen zelfs het rijden op LPG.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 27 Sep 2008 10:35 pm

Roger Franssen schreef: 306 rally schreef: Roger Franssen schreef: Ik rij op 40liter LPG ongeveer 360 a 380 km bij rustig rijden en enkel snelweg stukken.
hoog verbruik maar LPG kost toch niks, voor al in Belgie nu 45cent en in nederland in de randstad 71cent voor een liter gas. (op benzine geen idee)

ja tis goedkoop, maar er zijn nadelen eraan de kost, parkeerplaats, de keuring weer een kost, en tis levensgevaarlijk en tis niet goed vou de motor.

Ik rij tegen de 1000 km per week. (van zuid limburg naar delft, 5 dagen in de week van delft naar Nieuw Vennep en terug en dan weer terug naar het zuiden) dan is het rijden op LPG zo veel goedkoper dan rijden op benzine of diesel en dan vallen de eventuele extra kosten in het niet.

Levensgevaarlijk ben ik het absolute niet mee eens, hogere wegenbelasting en de eventuele hogere kosten voor keuren (denk niet dat dat veel uitmaakt) heb ik zo terug verdient als ik kijk naar de kosten van andere brandstoffen. alleen het parkeren in ondergrondse of geheel gesloten parkeerhuizen is een nadeel.
verder slecht voor de motor tja, de verbranding van gas is zuiverder waardoor hij warmer wordt, hoeft geen probleem te zijn en met geharde kleppen rij je zo 3 ton en meer. Peugeot (en andere merken) ondersteunen zelfs het rijden op LPG.

je heb wel gelijk maar levengevaarlijk is misschien iets te zwaar uitgesproken maar ik wel maar zeggen dat veilger is op benzine te rijden en op diesel is nog veilger(ik zelf mensen die een ongelukt meemaakt hebben met ford XR3i waardoor hij in brand gevogen is gelukkig hebben getuigen ze alle drie uitgehaald voor volledig in brandt was en die willen nooit meer een benzine motor hebben juist nog diesel)
maar voor de motor is niet goed te warm en te droog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tunerke007
Geplaatst: 28 Sep 2008 11:29 am

ik vorige week 550KM met een volle tank op men 1.4i 306ke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 28 Sep 2008 12:16 pm

tunerke007 schreef: ik vorige week 550KM met een volle tank op men 1.4i 306ke

hoeveel liter tank?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jumpduck
Geplaatst: 19 Okt 2008 03:31 pm

Rij (normaal) +/- 630 km op 65ltr..
En Zoals ik rijd (Bijna nooit maar) 550km op 65ltr..
Peugeot 306 2.0 xsi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 19 Okt 2008 03:43 pm

Ik zal eens op mijn verbruik letten als ik weer naar Nederland ga!

Voor mijn gevoel is mijn XSI op lange afstanden tpch zuiniger dan m'n Astra F 1.6i.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 20 Okt 2008 11:57 pm

Ik merk dat als je met een 306 xsi van van voor 97, dus de 306xsi 2.0 8v erg zuinig is als je volgens het nieuwe rijden rijd.

Toen ik hem net had reed ik 1:10-1:11 en had er een hekel aan om elke week te tanken...

Laatste keer tankte ik en had uitgerekent dat ik 1:13.25 (306xsi) had gereden. (waarvan 200km snelweg). Het nieuwe rijden schilt voor mij echt enorm.

Alleen de benzine prijs is nu zeker 30cent per liter gedaalt.. dus het word steeds verleidelijker om toch het oude tempo op te pakken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 21 Okt 2008 07:48 am

Jeroen. schreef: Ik merk dat als je met een 306 xsi van van voor 97, dus de 306xsi 2.0 8v erg zuinig is als je volgens het nieuwe rijden rijd.

Toen ik hem net had reed ik 1:10-1:11 en had er een hekel aan om elke week te tanken...

Laatste keer tankte ik en had uitgerekent dat ik 1:13.25 (306xsi) had gereden. (waarvan 200km snelweg). Het nieuwe rijden schilt voor mij echt enorm.

Alleen de benzine prijs is nu zeker 30cent per liter gedaalt.. dus het word steeds verleidelijker om toch het oude tempo op te pakken

Het nieuwe rijden is echt bs. Als ik met mijn auto bij de 2500 toeren schakel dan verzuip ik hem onderhand. Dat had ik met mijn oude xsi 8v al en met de 1.8 16v ook. Die vinden het allebei niet fijn om bij 2500 toeren te schakelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 21 Okt 2008 10:08 am

Was het nieuwe rijden niet zo:
Diesel bij 2500toeren schakelen
Benzine bij 3000toeren schakelen??

Met een benzine bij 2500 toeren schakelen is idd niks nee:S Dat is sowieso bij elke auto anders, maar het blijft belachelijk vroeg voor een benzine

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 21 Okt 2008 11:27 am

Citaat: Om te voorkomen dat automobilisten bij te lage toerentallen opschakelen en ervoor te
zorgen dat de effecten op zowel CO2 als NOx optimaal in balans zijn, is de schakeltip naar
aanleiding van de onderzoeksresultaten aangepast. Deze luidt nu voor zowel benzine- als
dieselauto’s: “Tip 1: Schakel zo vroeg mogelijk naar een hogere versnelling, tussen de 2.000
en 2.500 toeren. Dit geldt voor zowel benzine-, diesel- als LPG-auto’s”.

bron: Het Nieuwe Rijden.nl PDF

Majah, ik heb geen toerenteller

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 21 Okt 2008 11:29 am

lekker belangrijk, ik trap hem gewoon door tot de 3000 toeren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 21 Okt 2008 04:17 pm

Het nieuwe rijden is echt bs. Als ik met mijn auto bij de 2500 toeren schakel dan verzuip ik hem onderhand. Dat had ik met mijn oude xsi 8v al en met de 1.8 16v ook. Die vinden het allebei niet fijn om bij 2500 toeren te schakelen
------------------------------------------------------------------------------------

denk dat jij met een probleem zit met je motor als niet kan schakel bij 2500toeren

ik kan bij 2750 toeren twee versneling nemen per keer zonder koppel verlies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 21 Okt 2008 05:42 pm

306 rally schreef: Het nieuwe rijden is echt bs. Als ik met mijn auto bij de 2500 toeren schakel dan verzuip ik hem onderhand. Dat had ik met mijn oude xsi 8v al en met de 1.8 16v ook. Die vinden het allebei niet fijn om bij 2500 toeren te schakelen
------------------------------------------------------------------------------------

denk dat jij met een probleem zit met je motor als niet kan schakel bij 2500toeren

ik kan bij 2750 toeren twee versneling nemen per keer zonder koppel verlies

Ik zeg niet dat ik niet kan schakelen... ik zeg dat mijn motor het niet leuk vind als ik zo vroeg schakel. Trouwens ik rij in ontzettend veel auto's voor mijn werk en geen van alle grote motoren houden van zo vroeg schakelen.

Das knap trouwens want als ik bij 2750 van mijn 1 naar mijn 3 ga vind hij dat eeeecht niet leuk hoor. Zelfs de audi a6 die ik laats bij me had vind dat niet fijn.

[quote='Chris71']
Geplaatst: 22 Okt 2008 11:01 am

Ik schakel met mn s16 voorbij de 3000 toeren als tie lekker warm is pas bij de 5000 toeren ivm de vacuum potjes die open gaan bij de 3300 rpm en dan pas echt begint met serieus acceleren.
Ik heb laatst met mn s16 570 km gehaald met 1 tank BP ultimate 98.
Hij haalt nog steeds met gemakt 1 op 10 soms 1 op 11. En geef m toch ook wel de sporen. Blokje heeft toch ook wel 216 k gel