TopicStarter: Black pearl
TopicDatum: Geplaatst: 14 Aug 2008 12:22 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Beste,

Ik heb 1,5 maand geleden wat dingen veranderd om maar eens mee te beginnen:

-mijn schijfremmen rondom + blokken
-draagarmrubber links voor
-achteras

Bij het vervangen van het draagarm rubber heb ik de aandrijfas er mee uitgetrokken. Die is er weer terug ingedouwd.

Nou zou ik op vakantie gaan (1,5maand terug) maar de achteras was niet goed dus vervangen.. maar de auto trilde en dacht dat het aan me velgen lag. Toch andere velgen (205gti) erop gelegt met 4 nieuwe banden.. de velgen leken 3 van de 4 een slagje erin te hebben dus maar met MINIMAAL trillend stuur op vakantie (kroatie 3000km gereden).

Thuis gekomen begon de auto heeeeeel erg te trillen bij 120 trilt alles in de hele auto en als je remde klapperde achter iets.
Nou kunnen de lagers uit de aandrijfas zijn getrokken dus gecontroleerd maar was goed. schijven zijn nog recht, weer andere velgen erop.. dit alles heeft niets geholpen.

Bij peugeot geweest, die heeft het probleem van achter gevonden, de rubbers waarmee de as aan de carosserie zit waren op (de gene met 2 schroefdraden)
Vandaag vervangen (****** duur die dingen) maar moet nog de remlijdingen aansluiten en dan kank rijden...

Alleen nu zit ik dus met voor in me maag, het trillen wat dat nog kan zijn.. en dat is mijn vraag gelijk aan jullie.. miss heb ik het al gecontroleerd als je het er neer zet ma dan ben ik het vergeten te vermelden !!

Super bedankt vast voor het mee denken!! (wordt knetter van het trillen)

(TIP: hij trilt vanaf het optrekken al, en bij 120 extreme)
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 14 Aug 2008 12:30 pm

Maar hij dwijlt er niks bij? Anders zou je de fusees en de stuurkogels eens kunnen bekijken mis dat daar het rubber rot van is?

Wiellager lijkt me niet logisch..toch?

Wat nog een mogelijkheid is, was me niet helemaal duidelijk in je uitleg..achterbanden kunnen gaan 'cuppen' (of hoe noem je dat) en als die er voor op liggen kan dat natuurlijk ook gaan trillen. Ik neem aan dat je banden wel gebalanceerd zijn verder?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 14 Aug 2008 02:37 pm

Misschien speling in je veerpoten voor of rubbers bij de motorsteunen verrot.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 14 Aug 2008 10:16 pm

Christiaan schreef: Maar hij dwijlt er niks bij? Anders zou je de fusees en de stuurkogels eens kunnen bekijken mis dat daar het rubber rot van is?

Wiellager lijkt me niet logisch..toch?

Wat nog een mogelijkheid is, was me niet helemaal duidelijk in je uitleg..achterbanden kunnen gaan 'cuppen' (of hoe noem je dat) en als die er voor op liggen kan dat natuurlijk ook gaan trillen. Ik neem aan dat je banden wel gebalanceerd zijn verder?

Ja de banden ligt het idd niet aan nee,
nee hij dweil niet nee,

bedankt voor je meedenken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 14 Aug 2008 10:18 pm

Black Panther schreef: Misschien speling in je veerpoten voor of rubbers bij de motorsteunen verrot.

veerpoten zijn nieuw, en me rubbers zijn nog in orde van de motersteunen..

(miss voor meer tips merkte vandaag met stuuren een soort schavend geluid bij mijn stuur en dan alleen na links, waar dus draagarm rubber is vervangen, aansrijfas uitgeweest is, en me homokeneet hoes een week lek van is geweest)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 14 Aug 2008 11:06 pm

Wiellager??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 14 Aug 2008 11:16 pm

ja idd zoiets vermoed ik ook, ma ga morgen vroeg wel langs peugoet dan kijken hun maar even, maken kan ik zelf wel, alleen weet ff niet te beginnen waar, omdat ik samen met maat van me alles wat wij dachten hebben gecheckt, ik laat morgen weten wat peugeot denkt, ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 15 Aug 2008 07:26 am

Ja succes ben benieuwd ernaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 16 Aug 2008 11:10 pm

het enige wat ze hebben gedaan is geballanceerd en tis nog niet over na mijn mening..

ik hoor nu ook een schavend geluid vanuit me stuur met sturen bij lage snelheden, en trillen met remmen in bochten (niet als ik recht rij)

Zijn er mensen die me aub kunne helpen worr gek ervan...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 17 Aug 2008 12:32 pm

Je bent er zeker van dat alles goed vast-/aangedraaid is qua montage? Te denken aan je remschijven en klauwen. De wielmoeren niet los getrild?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 17 Aug 2008 04:55 pm

nee dat zit idd allemaal goed vast..

Tis moeilijk uit te leggen wat die doet..

Het is een geluid/tril, die tijdens het rijden te horen/voelen is en als je harder rijdt hoor je het sneller achter elkaar lama zeggen..

MISS STOM VOORBEELD MA MISS ZET HET IEMAND OP EEN IEDEE

120kmph tril - - tril - -tril - - tril - - tril

80kmph tril----tril----tril----tril----tril

50kmph tril---------tril--------tril-------tril

dit is op het ritme van het draaien van de wielen..

Is of kan dit een teken zijn van een homokeneet? De hoes is een week lek geweest voor die gemaakt is, dat ik het nu pas ga merken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puggie_205
Geplaatst: 17 Aug 2008 05:12 pm

bult in de band...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 17 Aug 2008 07:54 pm

Mis een stomme vraag, heb je de originele wielbouten? Steken ze niet misschien te ver door en raken ze je fusee? ( heb ik namelijk ooit eens gehad:S )

Die bult op de band zou idd ook erg goed kunnen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 17 Aug 2008 09:26 pm

nee banden zijn goed..

bouten zijn orgineel want heb er door tekort 4 bij moeten halen en zijn allemaal hetzelfde

kweet het ook echt niet meer..

Maar ben het denk werk zeer dankbaar!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 17 Aug 2008 10:51 pm

Als je de hele ophanging voort na bent gegaan, misschien verder zoeken bij de stuurbekrachtiging? (verklaart alleen niet dat het trillen veranderd bij andere snelheden, alhoewel stuurbekrachting wel veranderd aan met de snelheid omdat anders snelwegen niet mogelijk zijn).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 19 Aug 2008 05:37 pm

beide aandrijfassen zijn slecht vandaag mee na de garage geweest..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 19 Aug 2008 07:56 pm

Ik heb evt. nog wel een setje liggen Haha! (xsi zonder abs).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 20 Aug 2008 05:51 pm

ja ik weet, maar nieuw zijn ze erg duur, en 2e hands loop je risico dat ze ook niet best zijn.. ik pm je even!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 26 Aug 2008 04:53 pm

gister andere aandrijfassen opgehaald, bedankt christiaan,

morgen gaan we ze monteren en dan zal het moment der waarheid daar zijn...










of niet .. :S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Aug 2008 10:52 pm

Ik ben zeer benieuwd!!

Succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 27 Aug 2008 05:52 pm

Tuurlijk peugeot heeft dop 34.. maatje had ma tot 32 dus moet wachten tot morgen ..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 27 Aug 2008 06:52 pm

Haha fijn he:P Ik had min of meer hetzelfde probleem Daar heeft Dimma me meegeholpen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 27 Aug 2008 10:10 pm

lucky you , ach dagje wachten kan wel staat alweer een week stil dus

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 28 Aug 2008 04:59 pm

Ik ben benieuwd Haha wel even een berichtje plaatsen he of smsje sturen:P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 07 Sep 2008 12:28 pm

1 as vervangen, woensdag is de andere kant aan de beurt.. ben benieuwd dan zou het in theorie helemaal over moeten zijn !!

(heb nog nooit van me leven gebaald over peugeot, tot de problemen met deze!)

(ben een kei harde peugeot fan maar dit verveeld me wel, de 205 gti van mij had ook problemen ma na oplossen was het ook over dit lijkt maar door te gaan!!)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 07 Sep 2008 03:21 pm

Ik ben echt zeer benieuwd!

(even buiten dit topic) Hoe vervang ik de versnellingsbakolie? Aftappen, maar hoeveel liter moet er weer in en vooral, waar? Of moet ik voor de liters even bellen met onze beste vrienden bij de dealer?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 07 Sep 2008 04:48 pm

Christiaan schreef: Ik ben echt zeer benieuwd!

(even buiten dit topic) Hoe vervang ik de versnellingsbakolie? Aftappen, maar hoeveel liter moet er weer in en vooral, waar? Of moet ik voor de liters even bellen met onze beste vrienden bij de dealer?

Onderop aan de zijkant zit een boutje(dop 19 of 22 ofzo)
na tijd bijvullen met 1.8 liter versnellingbak olie...deze is makkelijkste bij te vullen door de ontluchtingsnippel bovenop de versnellingsbak los te draaien. De officiele zit aan de zijkant, maar dit is moeilijk vanaf de zijkant bij te vullen


Greetz, Ron

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 07 Sep 2008 09:54 pm

Dat ga ik eens bekijken dan! Bedankt
Ik vind dat ie, vooral met koud weer, veelste moeilijk schakelt. Het is normaal dat ie bij koude motor stroef schakelt, maar in de winter krijg ik hem de eerste kilometer niet in z'n 1 Buiten dat mag het volgens mij wel eens gebeuren na 270.000km

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 08 Sep 2008 08:03 am

Christiaan schreef: Dat ga ik eens bekijken dan! Bedankt
Ik vind dat ie, vooral met koud weer, veelste moeilijk schakelt. Het is normaal dat ie bij koude motor stroef schakelt, maar in de winter krijg ik hem de eerste kilometer niet in z'n 1 Buiten dat mag het volgens mij wel eens gebeuren na 270.000km

misschien een synchromesh ring kapot?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 08 Sep 2008 08:47 am

Nee dat denk ik niet, het is echt alleen straks weer als het winter is en de olie weer lekker dik in de versnellingsbak drijft

Het is ook over voordat ik bij mij de straat uit ben. Maar het leek mij sowieso verstandig om te doen bij die kilometerstand

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft