TopicStarter: Ruud81
TopicDatum: Geplaatst: 23 Aug 2008 02:40 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud81
Hey hallo allemaal,

ik ben nieuw hiero, ik heb me al ooit een keer aangemeld onder een andere naam maarre was mijn inlognaam + ww kwijt....

ik heb een paar vraagjes, ik heb al op een paar vragen gezocht maar kon niet echt een antwoord vinden:

Ik heb een Peugot 306 1.8 16V uit juni 1999.
- Per hoeveel kilometer moet ie een beurt hebben (volgens mij 30.000km, maar weet het niet zeker...).

- Mijn (automatische) ruitenwisser interval werkt niet, deze gaat een paar keer op en neer en hierna kapt ie ermee, en blijft ie halverwege de raam stil staan. Dit heeft hij ook in stand 2, maar dan na ongeveer 100 tot 200 keer op en neer gaan..... --> relais misschien defect? - De snelste stand heb ik het probleem nog niet gehad (of misschien nog nooit gemerkt, ik heb de ruitenwisser nooit echt snel staan).

- ik heb eens gehoord... iemand vertelde mij dus dat aanvankelijk de 1.8 16V sneller was dan de 2.0 8V. En ze bij Peugot dus de computer hebben aangepast zodat dit niet meer was, anders hadden ze niets aan het XSI model.... - Weet iemand of dit klopt?? Vind het wel leuk om te weten...
(ik hoop dat ik met deze vraag niemand voor zijn schenen aan schop..)

Alvast bedankt voor eventuele reacties...!!

Groet,

Ruud
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 23 Aug 2008 03:31 pm

Lijkt er meer op dat je motortje 'te heet' wordt. Als ie het doet dan doet ie het..kan het volgens mij niet liggen aan je relais, of iets dergelijks. Als zo'n motortje te warm wordt dan kapt ie er ook mee..maar waarom?? Geen idee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 23 Aug 2008 03:33 pm

Welkom hier! Wat betreft je laatste vraag: De 1.8 16V is niet sneller dan de 2.0 8V. Die is toch net iets sneller door zijn hogere koppel. (En snellere chauffeur )
De 1.8 16V is pas gebruikt nadat bij de XSi de 2.0 8V vervangen is voor de 2.0 16V volgens mij. Dus de 2.0 8V en 1.8 16V zijn niet gelijktijdig gebruikt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bigd
Geplaatst: 24 Aug 2008 04:57 pm

over de ruitenwisser.
Het kan ook zijn dat ooit dat bakje onderwater heeft gestaan waar de motor van de ruitenwisser zit, dit heeft een vriend van me ook es een keer gehad, maar bij hem stopte die gewoon niet meer als je hem aanzetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 25 Aug 2008 04:55 pm

denk da je ruitewisser motor kapot is heb hetzelfde gehad als jij beschrijft en heb toen het motorke vervange en en toen was het over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 26 Aug 2008 12:11 am

Kleine beurt telkens om de 15000km
En maximum 120000km voor de distributieriem (90000km wordt aanbevolen). Grote beurt gebeurt om de 60000km.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud81
Geplaatst: 26 Aug 2008 10:26 pm

ok, mannen bedankt voor de info, ik zal es kijken wat ik met de ruitenwisser ga doen. Misschien begin ik toch bij een kleine investering, en dat zou dan het relais zijn.... motortje kan altijd nog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 27 Aug 2008 12:07 am

Ik heb dat met de ruitenwisser laatst ook gehad, maar wat was t ookalweer

In iedergeval: f een zekering, f het relais, f de stekkeraansluiting onder de motorkap.

Bij mij was het de zekering volgens mij, waardoor de wissers hun interval functie niet meer konden uitvoeren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit 306
Geplaatst: 27 Aug 2008 07:42 am

Ik had precies hetzelfde met de ruitenwissers, toen ik het motortje had vervangen was het weg. Niet bij de dealer halen hoor want die vragen goud voor zo'n ding.
Ik heb er geloof ik 80 euro voor betaald, was een Valeo.

Maar wat bigd zegt dat was bij mij ook de oorzaak, het afvoer was verstopt en daarom kon het water niet meer weg en dan loopt het vol en komt je motortje onder water te staan. af en toe controleren dus.

Succes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 27 Aug 2008 04:21 pm

Of je zoekt ze tweedehands Ik heb nog een goed werkend compleet mechanisme liggen..voor 35 euro wisselt ie van eigenaar

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft