TopicStarter: Kermit306TCI
TopicDatum: Geplaatst: 12 Aug 2008 07:34 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Is het zo dat elke carosserie van de 306 hetzelfde is? zowel benzine als diesel, en 1.1 als t/m 2.0GTI?

Ik bedoel dus geen fase 1/2/3 verschil
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 12 Aug 2008 07:44 pm

ik heb de mijne regelmatig naast een fase 1 zien staan heb zelf fase 2 maar ik vind ze niet echt op elkaar lijken..

lijkt ook wel of fase 2 iets langer is ofzo.

ik weet zo niet maar ze zijn volgens mij wel anders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 12 Aug 2008 07:49 pm

joeriej schreef: ik heb de mijne regelmatig naast een fase 1 zien staan heb zelf fase 2 maar ik vind ze niet echt op elkaar lijken..

lijkt ook wel of fase 2 iets langer is ofzo.

ik weet zo niet maar ze zijn volgens mij wel anders.

ik bedoel dus geen fase verschil... zoals ik al zei...

Meer of ik een ophanging over kan zetten, een motor, een brandstoftank, een dashboard. schroefset enz Kortom alles om er voor te zorgen dat kermit een benzinemotor krijgt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 12 Aug 2008 07:50 pm


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 12 Aug 2008 08:28 pm

jij bedoelt waarschijnlijk chasis.

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag.
Maar wat ik wel zeker weet, is dat er een hoop verschil zit in motorsteunen, bakmounts, aandrijfassen, draagarmen, achterassen uitlaatsystemen. en zo kun je denk ik wel even doorgaan.

Misschien even informeren bij de peugdealer of specialist (demontagebedrijf?) die hebben natuurlijk meerdere gezien en aan gesleuteld.

Anders: Try and error.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 12 Aug 2008 09:18 pm

dacht altijd dat de carosserie het koetswerk(blik) was en het chassis de ophanging

of ben ik nu gek?


edit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chassis

chassis is dus de ophanging

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 12 Aug 2008 10:30 pm

Ik heb een gestripte XSI staan, en een 1.4 die nog gestript moet gaan worden en nog een TD Zeg maar waar je foto's van wilt hebben of wat je opgemeten wilt hebben..maar voorzover ik tot nu toe heb gezien lijken ze voor mij 100% op elkaar. Dashboard is voor alle auto's hetzelfde (zelfs cabrio past:P)

Als je alles van een auto af sloopt hou je het 'koetswerk' over (om me maar niet te mengen met hoe het nu echt heet) en dat is allemaal hetzelfde. Ze gaan bij peugeot echt niet moeilijk doen en 100 verschillende 'koetswerken' maken. Is gewoonweg te duur

Ik heb de gesloopte XSi nog enkele weken staan..dan gaat ie verhuizen naar zijn laatste rustplaats als je denkt dat er toch het een en ander anders is, laat maar weten dat kan ik het er nog uitslijpen. Motorsteunen, draagarmen, aandrijfassen e.d. heb ik er ook nog van liggen. Het onderblok is niet meer wat het geweest is, maar de kop en versnellingsbak heb ik nog in goede staat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 08:26 am

Chassis is hetzelfde bij mijn weten alleen is hier en daar het plaatwerk en het front anders (zogenoemde facelift), maar ophangingen etc zijn hetzelfde, ook bij de motoren (uitgezonderd 2.0 16V).

Of je een diesel en benzine onderling kunt wisselen durf ik je niet te zeggen (dacht het wel), voor de rest zijn ophangingen etc bij fase 1, 2 en 3 gelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 13 Aug 2008 09:58 am

Het kan wel, maar je moet wel de ophangpunten e.d. veranderen. Maar het blijft plug & play, want de koets zelf is natuurlijk gelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Aug 2008 03:18 pm

de belangrijkste maat is natuurlijk de maat van de voorste draagbalk of hoe je dat ook noemt die zit toch op 4 plaatsen vast?
achteras gelof ik wel...zijn meerdere waarbij het gelukt is om trommels om te bouwen naar schijf, dus waarom ik niet

Waar zit de benzinepomp bij een XSI, is dat onder de motorkap of zit hij in de tank?

en misschien wel makkelijk als ik de startblokkering er tussenuit kan laten..ik vind dat maar een pestding!

Als het doorgaat zal er heel wat moeten gebeuren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 13 Aug 2008 05:13 pm

De brandstofpomp zit in/bij de tank.
Dat wordt nog een hele klus als je het gaat doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 13 Aug 2008 05:33 pm

En ik maar denken dat dingen als motor, bak, aandrijving en ophaning op het chasis (Frame+subframe) zitten. met daaromheen de carosserie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Aug 2008 05:45 pm

SmauG schreef: En ik maar denken dat dingen als motor, bak, aandrijving en ophaning op het chasis (Frame+subframe) zitten. met daaromheen de carosserie.

volgens mij begrijpen we elkaar posts niet...

dit is een chassis:


dit een carosserie



wat ik dus wou weten of de carosserie van een benzine dezelfde is als van een diesel..en of er verschil zit tussen een 1.1 benzine en t/m 2.0 hdi bij wijze van

ik wil dus misschien de carroserie van kermit gaan gebruiken om een xsi van te maken.... omdat die in kleur is wat ik mooi vind, en hem liever niet weg doe..en als hij als benzine op papier kan komen staan rijd dat een stuk goedkoper dan diesel voor mij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 13 Aug 2008 05:53 pm

Is het ook zo dat je een 306 kunt strippen, en dan het koetswerk van het chassis scheiden? Dus zoals bij die oude fordjes e.d.?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Aug 2008 06:07 pm

Zitz schreef: Is het ook zo dat je een 306 kunt strippen, en dan het koetswerk van het chassis scheiden? Dus zoals bij die oude fordjes e.d.?

ja aleen heb je dan losse onderdelen en niet een frame zoals de foto hierboven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 13 Aug 2008 06:18 pm

Ik snap het inderdaad niet helemaal.

Wat ik daar zie, is echt zo'n yank chasis. gammel en gaar als wat.
Heeft een peus wel een chasis dan? Want volgens mij zitten de veerpoten e.d. allemaal aan de carosserie vast. onnie?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Aug 2008 08:03 pm

Elke auto heeft een chassis, anders heb je geen basis voor een auto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 13 Aug 2008 09:12 pm

De moderne auto heeft geen chassis, maar een zelfdragende carrosserie. Chassis en koetswerk als één geheel.

@ Ron: Heb je ook al geïnformeerd bij het RDW?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Aug 2008 09:50 pm

SoundBoy schreef: De moderne auto heeft geen chassis, maar een zelfdragende carrosserie. Chassis en koetswerk als één geheel.

@ Ron: Heb je ook al geïnformeerd bij het RDW?

nog niet ivm herkeuring ofzo..en evt kosten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 13 Aug 2008 11:46 pm

Er zijn wel erg veel dingen waar je rekening mee moet gaan houden ja!
Ik denk dat je o.a. je benzine tank + alle leidingen moet gaan veranderen, complete kabelboom, schakel-hefboompjes en dashboard. Ik zal heus nog wel wat vergeten (uitlaat b.v.) Het scheelt wel als je het interieur kaal zou maken en de motor uit kermit haalt, vervolgens de xsi er langs en dan gewoon stuk voor stuk over bouwen

Ik kan je evt. wel helpen aan de benzinetank + brandstofpomp, vlotter enz. ik heb ook grote delen, zoniet de complete kabelboom nog liggen, goede kop, uitlaatspruitstuk en versnellingsbak. De kabelboom die ik heb mist alleen het achterste stukje wat naar de achterlichten gaat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 15 Aug 2008 11:02 am

Kermit306TCI schreef: nog niet ivm herkeuring ofzo..en evt kosten
Ivm herkeuring idd. Je wilt 'm tenslotte als benzine op papier hebben Of ga je 'm omkatten..?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 15 Aug 2008 05:29 pm

subframe is van de xsi-hdi-gti een stuk steviger ,het stuk frame waar de motor in hangt en de voorste ophanging in hangt dus ,
of dit ook geld voor de S16 weet ik niet ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 17 Aug 2008 07:59 pm

Het subframe is het (zwarte) deel waar de ophanging voor aan zit?
Mijn xsi'tje is kaal en gaat zeer binnekort verhuizen..kan dat subframe wel f aan de kant gooien als kermit er iets aan heeft (td heeft ook het zwaardere subframe neem ik aan? Maar het was origineel een platte diesel toch?)

Ik hoor het wel

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft