TopicStarter: Kermit306TCI
TopicDatum: Geplaatst: 26 Jul 2008 03:22 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Mensen, ff jullie hulp

mijn XSI laat wat olie ergens langs lopen. Meende ooit eens te hebben gelezen dat de xsi wel vaker last heeft van lekkage langs de onderkant van depijlstok. Mijne is eigelijk best een groot vlak, wat loopt vanaf de onderkant cilinderkop naar Carter..

Krijgt olie vanuit het carter langs die peilstok de kans om het zo hoog te krijgen? zijn er evt setjes voor te krijgen om de boel af te dichten?

zal straks nog wel ff een foto plaatsen
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 26 Jul 2008 05:13 pm

Zie je daadwerkelijk olie lekkage, of moet je iedere keer olie aanvullen. Een nieuwe pijlstok kost nog geen 5 Euro. Als je steeds olie moet aanvullen, zonder dat je die typische blauwe uitlaatwalmen hebt, dan moeten de klepseals vervangen worden... Wat is de KM-stand?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Jul 2008 07:40 pm

het is duidelijk aan de buitenkant zichtbaar....dus kan de klepseals wel uitsluiten

ik verwacht zelf dat er iets is met dat buitenste buisje wat om de peilstok zit, maar kan er niet echt iets van zien omdat de startmotor daar voor zit... is dat buisje ook te vervangen? aangezien hetgeen wat om de peilstok zit ook niet origineel meer is lijkt me?




op de foto lijkt het btw wel ernstiger dan het in werkelijkheid is....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 26 Jul 2008 09:20 pm

bij mij lekte mijn kleppendeksel.
en daarna mijn kleppendeksel pakking.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigY
Geplaatst: 26 Jul 2008 10:36 pm

Idd, eerst even je kleppendeksel uitsluiten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Jul 2008 10:57 pm

oke zal er eens naar kijken morgen als het weer wat beter is....

Is die luchtfilter behuizing enzo er een beetje makkelijk af te halen?

trouwens...het is vanaf de koppakking naar beneden he, erboven is alles droog...ontsteking is ook wat vettig door de oliedampen... Koppakking zou je toch ook moeten merken als de motor stationair draait.

Had hem eergisteren schoongemaakt, en na +- 150 km zag hij er dus zo uit....


Anders haal ik de startmotor er weleens af en kijk waar die peilstok uit komt...en of die te vervangen is....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 27 Jul 2008 10:06 am

Sluit het rubber van je pijlstok de boel wel goed af?? Ook dan kun je zo'n walgelijk bloedbad krijgen.

Of de houder van je pijstok te vervangen is durf ik niet te zeggen,, maar anders rondom de naad ff goed afkitten met een goeie hitte bestendige kit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 27 Jul 2008 10:31 pm

Ik heb nog een kaal xsi blok en daar wilde ik die peilstof af halen maar volgens mij is dat niet makkelijk Hij kan niet los gedraaid worden omdat ie 'krom' is. Heb ook niet overdreven goed gekeken verder...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 27 Jul 2008 10:32 pm

beetje mee wiebelen zeg maar dan trek je hem er zo uit. zit niet geschroefd naar mijn weten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xsi_friesland
Geplaatst: 28 Jul 2008 01:51 am

ik heb er ook last van maar ik heb een grols beugeltje erop gemaakt werkt super

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 30 Jul 2008 03:15 pm

heb het eindelijk kunnen vinden... na een keer goed schoonspuiten met hogedruk onder de motorkap zag ik hem een heel klein beetje bubbelen langs dat plekje onder de peilstokbuis. De buis waar de peilstok in zit kan je er zo uit trekken als je dat m6 boutje bovenin los draait, en dan zit er nog een bus in het blok gedrukt die de boel af dicht (+/- 4 cm lang ofzo zoals ik bij de dealer op de tekeningen zag)

heb de delen besteld... Als ik het niet vergeet maak ik wel ff pics van de werken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 08 Aug 2008 11:39 pm

Yeah hij blijft droog nu!... Oude buisje was helemaal uitgelubberd... het stukje wat in het blok heb zitten heb ik eerst niet vervangen..leek me niet nodig .. dat buisje en deel wat nog in het blok zit goed gereinigd en vervolgens afgekit met vloeibare pakking...alles terug geplaatst en laten drogen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Šelorian
Geplaatst: 15 Aug 2008 04:03 pm

He die Ron,

Xcuses voor de late reactie (ik ben een tijdje weg geweest), en idd dit probleem heb ik ook gehad.
Mijn oplossing was dezelfde als de jouwe, alleen heb ik speciale kit gebruikt.
(bestand tegen hoge temp, benzine, olie, trillingen).

Maar mooi dat je het zelf al hebt gefixt,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 15 Aug 2008 04:59 pm

Šelorian schreef: He die Ron,

Xcuses voor de late reactie (ik ben een tijdje weg geweest), en idd dit probleem heb ik ook gehad.
Mijn oplossing was dezelfde als de jouwe, alleen heb ik speciale kit gebruikt.
(bestand tegen hoge temp, benzine, olie, trillingen).

Maar mooi dat je het zelf al hebt gefixt,

thx

Ik heb vloeibare pakking gebruikt die ook gebruikt wordt voor carterpannen/kleppendeksels...die voldoen ook wel aan die eisen...stond op de verpakking

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft