TopicStarter: Getyours
TopicDatum: Geplaatst: 03 Aug 2008 11:40 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Getyours
Ik heb een probleem met de kachelmoter deze heeft het naar het terug bouwen van mijn dashboard nog even gedaan entoen hield hij er mee op.

Zekeringen door gemeten maar deze werken allemaal.

Daar ik geen zin heb om weer ff het dashboard uit te bouwen heeft iemand een tekening van de elektronica van het kachel systeem.


Tweede probleem als mijn raam relais aangesloten zijn spring bij het bedienen van mijn kap de zekering er uit. Zodra de relais er uit zijn werkt de kop zonder problemen. Maar dan doen me ramen het niet meer.

Misschien dat ieman weet wat hier het probleem van kan zijn
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 03 Aug 2008 12:07 pm

stekkers los bij de kachelmotor of op het bedieningspaneel van de verwarmingknoppen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 03 Aug 2008 12:07 pm

stekkers los bij de kachelmotor of op het bedieningspaneel van de verwarmingknoppen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 03 Aug 2008 12:07 pm

Met kachel motor bedoel je de ventilator voor interieur verwarming neem ik aan?
Deze zit onder je dashbord kastje en is aangesloten met een + en - draad, meer niet. Misschien zitten deze niet meer goed aangesloten. Of de weerstand van de kachelradiator is kapot. Daar is hier ergens een post over te vinden, zal hem even zoeken en hier plaatsen.

edit: Ik kan het niet meer vinden
Rob (MasterOfSpeed) die weet het wel te vinden denk ik. Je kan hem pm-en anders

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lenny111
Geplaatst: 03 Aug 2008 12:45 pm

als de weerstand kapot was dan deed ie het alleen maar op de volle snelheid verbeter mij als dat niet zo ik zal zo zeggen dat er een stkker los zit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 03 Aug 2008 02:00 pm

lenny111 schreef: als de weerstand kapot was dan deed ie het alleen maar op de volle snelheid verbeter mij als dat niet zo ik zal zo zeggen dat er een stkker los zit
Hmm, daar heb je geloof ik gelijk in ja
Maar volgens mij zit hij wel in serie geschakeld met de ventilator, dus misschien zit daar een stekkertje los.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Getyours
Geplaatst: 03 Aug 2008 11:44 pm

Hij hield er ineens mee op dus ik heb mijn twijfels over het stekkertje

Maar goed zal morgen ff kijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 05 Aug 2008 06:01 pm

Mijne deed dit ook vorig jaar, bij mij waren de koolborstels versleten. Ik heb 3 weken gezocht voor die dingen. Niet te vinden! Bij peugeot dealer konden ze me alleen helpen met een heel nieuwe fan. 250 eurie ongeveer, nou dankjewel, ik kijk wel even verder

Wat ik toen gedaan heb is bij de handyman (stofzuiger ed verkoper) nieuwe, te grote koolborstels gehaald en even langs de slijp/polijstschijf gehouden totdat ze op maat waren. Geeft wel een hoop zwarte rotzooi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 05 Aug 2008 06:37 pm

Mijnus was kapot gegaan toen ik probeerde een heel irritant tikje eruit te krijgen door hem te smeren
Vervolgens een gekocht via ebay, maar dit was niet voor mijn 306 uitvoering (maar volgens mij past hij eigk wel haha). Daarna maar een voor 30 euro bij een sloop gehaald. Kheb er dus hier nog 1 liggen, mocht je (Getyours) er nog een nodig hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Getyours
Geplaatst: 05 Aug 2008 07:53 pm

Wat er kapot is weet ik niet maar het zit in het schakel werk.
Tot aan de aanjager heeft alles 12volt daarna niks meer.
Als ik de aanjager op en 12volt aansluit doethij het gewoon.
Maar van de bedrading naar de bediening en naar dat zekeringetje met al die veren meet ok 0 volt.


Welk relais is van de aanjager wat voor kleur heef deze?
Hoe kan ik zo'n zekering of wat het ook is doormeten
Hoe kan ik mijn realis van de kachel door meten






https://picasaweb.google.com/GetyoursIT/Openbaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zijlmans
Geplaatst: 07 Aug 2008 10:39 am

Ik vorige week hetzelfde gehad.
Ik had de kachelmotor losgekoppeld omdat hij piepte..asje gesmeert en terugzetten..deed niks meer.
Garage heeft er naar gekeken en nagemeten...conclusie = kachelunit is kapot vervangen kost incl uren 300....
Ik denk dan niet...nu niet ..nooit niet.
Kachelunit vervangen door een slooponderdeel en wat denk je niks...toen weerstand vervangen....en nu doet hij het weer.Kosten 10.

Tip begin eerst met het goedkope onderdeel (weerstand dus)
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 07 Aug 2008 01:18 pm

waar zit die weerstand ergens??

mijn kachelmotor deed het ook alleen op vol vermogen maar dat vond het relais niet fijn..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 07 Aug 2008 03:05 pm

de kachelweerstand zit onder je parafan. (in aanzuigbuis kachelsysteem

ruitenwissers eraf, die zwarte platen los, schuimplastic los, dan zit er rechts een ovale kap, die kan je eraf trekken en dan kan je de kachelweerstand eruit draaien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Getyours
Geplaatst: 07 Aug 2008 03:48 pm

Probleem is opgelost zowel de bediening unit en de wikkel weerstand waren verrot zal wat foto's plaatsen zodat voor een ander wat makkelijker zoeken is de volgende keer.


Het kunnen nl maar 4 dingen zijn

Een zekering nr 17 of 21 hangt van je auto af.
de bediening kan je verdraaien en dan doet hij ook niet veel meer.
De aanjager
De wikkelweerstand.

Maar goed ik heb de foto's plaats ze van de week wel ff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Aug 2008 05:10 pm

Kwamen die van mij af? Dan ben ik blij dat je het gevonden hebt En dat dat het ook daadwerkelijk is geweest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 12 Aug 2008 07:20 pm

mijn weerstand zit op de motor zelf..

xs 1.6 uit 99 met airco.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft