TopicStarter: wjr306
TopicDatum: Geplaatst: 04 Jun 2008 05:14 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjr306
Ik heb onlangs mijn koppakking volledig laten vervangen inclusief afvlakken en persen kop. NU heb ik dat de motor continu op de 95 graden ipv de 90 blijft hangen is dit normaal en heeft dit met het weer te maken?

De garage zei tegen mij dat een nieuwe koppakking eerst gevormd moet worden en dan beter gaat koelen klopt dit .




WJR Peugeot 306 1.4 XR
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransGTI-6
Geplaatst: 04 Jun 2008 07:36 am

De temperatuur van je motor heeft niks met je koppakking te maken eigenlijk.... De koppakking zorgt alleen voor een goede afdichting tussen je onderblok en je cilinderkop zodat hij daar geen olie of koelvloeistof lekt.
Als je motor werkelijk warmer word dan normaal moet je het tochergens anders zoeken bijv. radiateur(deze is misschien gedeeltelijk verstopt) of je thermostaat werkt niet meer optimaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjr306
Geplaatst: 04 Jun 2008 07:54 am

Als de temp bij de 95 graden komt slaat de ventilator gewoon aan en warmer dan de 95 wordt hij zowieso niet, maar hoorde dat je temp. meter eigenlijk altijd in het midden moet staan..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 04 Jun 2008 08:34 am

95 graden is niets mis mee, mijn 1400 is vaak ook rond die temperatuur..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duiveltje
Geplaatst: 28 Jul 2008 09:51 pm

mijn auto staat ook altijd op 95 graden.. niks mis mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 28 Jul 2008 09:57 pm

wat voor motor ligt erin?

Mijn 306jes(TD en XSI) worden beide ook 90-95 graden de 309 (1.4) wordt maar amper 90 graden

edit:
dat hij nu iets warmer wordt met dit weer is normaal...die 90-95 graden hoef je je geen zorgen over maken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 29 Jul 2008 05:22 pm

95, geeft niks..

die van mij gaat constant van 95 naar 105 naar 95

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 29 Jul 2008 06:34 pm

mijne komt echt nooit over het midden.
meestal net boven de 70 graden :S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 29 Jul 2008 09:54 pm

Net als de mijne..met dit hete weer wil ie wel naar de 85 maar anders altijd 75..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lenny111
Geplaatst: 30 Jul 2008 06:24 am

die van ons gaat ook over de 90 graden maar niet ver met dit warme weer het is een 1.4, maar als ik rij blijft ie meestal onder de 90 graden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 30 Jul 2008 09:34 am

waarom heb je de koppaking laten vervangen?
is hij een keer erg heet geworden?

anders misschien je rad even uitblazen o.i.d. of misschien is je rad wel verrot dat had ik ook.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjr306
Geplaatst: 30 Jul 2008 12:36 pm

allemaal sclutch ofzo in de radiateur, de koelvloeistof kwam eruit zeilen maar hij wordt inmiddels ook nooit warmer dan 95 graden en bij korte ritten niet warmer dan 90

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigY
Geplaatst: 30 Jul 2008 06:47 pm

Maar de gouden tip wordt nog niet gegeven...

Beter onluchten!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyberdog1000
Geplaatst: 04 Aug 2008 10:10 pm

Ik heb een paar dagen geleden ook mijn koppakking (en distr en waterpomp) vervangen. Daarna werd mijn motor ook erg snel veel te warm.
Het ontluchten bleek erg nauw te komen. Laat gewoon je motor even draaien met 2000 toeren/min met de ontluchtingsnippel op de radiator en bij de interieur koelingsslangen open (helemaal achterin je motorruimte). Ook kun je je reservoir open laten staan. Kijk naar de koelvloeistof in je reservoir. Zolang er belletjes uitkomen is hij nog niet ontlucht. Ook moet er een constante flow aan vloeistof uit de achterste ontluchtingsnippel komen (leg dus wel een doek onder je auto, want je zult gegarandeerd wat lekken). Uit de voorste komt vrijwel niets zo op het zicht.
Het helpt hierbij om een paar keer goed in de hoofdslang vanuit de radiator te knijpen. Als het goed is zie je in het begin het koelvloeistofniveau in je reservoir goed zakken wanneer je dit doet (vul deze telkens bij). Ga hier gewoon even mee door totdat je ventilator aanslaat.
Sluit dan alle nippels (maar niet het reservoir) en zet je motor uit. Laat je motor 10 min afkoelen, hierbij zal je vloeistofniveau nog even zakken. Vul dit daarna bij tot de max-streep. en draai het reservoir dicht.
Ga dan even een klein stukje rijden en hou de temperatuur in de gaten. Wordt hij te warm, herhaal dan de handeling.

Bij mij koelt hij nu weer naar behoren, suc6.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft