TopicStarter: BigY
TopicDatum: Geplaatst: 20 Jul 2008 04:37 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigY
Ik ga van de week, wanneer het eindelijk mooi weer is, mijn open lucht filter plaatsen op mijn 306GTi, maar ik kreeg bij mijn filter pakket ook 2 buizen die dus de lucht moeten begeleiden naar de filter...

Wie weet een goede plaats om deze dingen te plaatsen? Zodat er dus voldoende koude lucht (en dus niet warmte van de motor) naar de filter wordt gestuurd?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigY
Geplaatst: 26 Jul 2008 04:11 pm

Nou die filter hangt eraan, maar pakt veel te veel warme lucht van de motor. Dit merk je bij stilstand wegtrekken.
iemand enig idee hoe ik mooi en zuiver koude lucht de kant van de filter op krijg?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 26 Jul 2008 05:20 pm

Bij de GTi heb je niet zo veel ruimte toch? Als goed is heb je 'm nu onderaan de auto achter de voor bumper/radiateur hangen. Dit is de enige goede plek voor een open filter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigY
Geplaatst: 26 Jul 2008 08:06 pm

Daar hangt ie idd nu. Maar hij pakt te veel warmte van de motor en radiateur nu

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 27 Jul 2008 03:46 am

Een openluchtfilter voor de GTI is erg moeilijk.

De viperkit van pipercross komt waarschijnlijk het dichste bij een goed werkend systeem.

De ruimte die je hebt in de motorruimte van een GTI is echt veel te klein. Het beste is, als je verder geen andere opties hebt, om het filter gewoon recht naar beneden te hangen. Zo reed Glenn (bekend van het forum) ook. En dat ging ok.

Ik heb een tijdje geworsteld met het idee om mn mistlicht linksvoor op te offeren voor een CAI (cold air intake) Echter nooit aan begonnen. Misschien is dit voor jou iets. volgens mij moet dit kunnen, om, of onder de radiator door.

Meld de resultaten hier als je iets probeerd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigY
Geplaatst: 27 Jul 2008 01:15 pm

Nou daar zat ik dus ook aan te denken. Maar eens even die viperkit nader bekijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 01 Aug 2008 07:57 pm

Is de K&N 57i kit iets? (ik heb een td). Mijn originele luchtfilter huis is goed weg gerot en het filter zit elke dag vol met troep en ik begin het nu aardig in het verbruik te merken..kwam paar weken terug met veel gezeik door de roetmeting heen. Hij moet dus echt vervangen worden maar het het originele luchtfilterhuis zit op 95 ex

Tijd voor een fatsoenlijk filter dus
Nu zit ik te twijfelen tussen die van K&N en een cold air intake van marktplaats: https://link.marktplaats.nl/183818280

Die wilde ik eerst halen omdat ik hem dus, zoals boven genoemd, mooi in plaats van de mistlamp kan doen Maar er is echt weinig plek daar dus denk dat ik meer heb aan een pasklare k&n setje..

Gaat je auto meer zuipen of wordt ie er zuiniger van? Ik denk dat ie zuiniger wordt (mits je je rechtervoet wat bedwingt)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 02 Aug 2008 09:44 am

reken er maar op dat ie meer gaat verbruiken met een K&N erop ! ...kijk voor een cold-air intake , dus idd een viper of cdt of iets dergelijks en daarna laten chippen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 02 Aug 2008 09:59 am

REVpuggie schreef: en daarna laten chippen

Het is een td en geen HDI, dus dat gaat niet. Je kan alleen aan de turbo(wastegate) draaien en de brandstof pomp meer diesel in laten spuiten....Bij de Bosch pomp kan je ook nog eenvoudig het moment van "oppakken" van de turbo instellen

Met zo'n k&N filter pakt de turbo wel ietsje makkelijker op. Als ik je 1 tip mag geven, zorg voor een nieuwe luchtinlaat vanaf je turbo... Als je dat combineert met een stuk rvs pijp, krijg je ook een mooi suisend geluid door De standaard luchtstoom die de TD heeft is volgens mij niet echt optimaal . Als je dat ruitensproeierreservoir verplaatst dan heb je aardig wat ruimte voor een fatsoenlijk filter en een toevoer naar je filter toe

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft