TopicStarter: BierRico
TopicDatum: Geplaatst: 12 Jul 2008 10:22 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Ik heb even 2 vraagjes hoe kan het dat mijn Peugeot 1.4 selection uit '97 200 KMH per uur kan en volgends het boekje maar 165, ik had hem laatst eens even uitgeprobeerd op de snelweg de snelheid had ik niet van de teller af hoor maar via de GPS van mijn navigatiesysteem en die zijn toch zeer nauwkeurig?Ik vind het alleen een beetje raar dat een 1.4 zo'n snelheid kan gaan.

En nu vraag 2 ik reed laatst een keer op een landweggetje en zette de auto in de 2e versnelling en liet het gas los en de koppeling ook, de auto bleef toen constant 20 KMH per uur rijden zonder ook maar te stotteren ofzow en er zit geen eens cruisecontrol op haha
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransGTI-6
Geplaatst: 12 Jul 2008 06:02 pm

Ik denk dat jou navigatiesysteem het toch allemaal iets te positief meet.
Ik weet wel dat de snelheid op een navigatie meestal lager ligt dan op de teller dus wanneer je 200 rijd rijd je op de teller bijna 210.

Heb je gezien wat je meter aangaf ?

En wat is nou de vraag bij vraag 2 ????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 12 Jul 2008 06:06 pm

hebben perongeluk een gti blok erin gehangen denk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 13 Jul 2008 10:09 am

wind mee en berg af zeker
en op vraag 2 heb je airco?
bij mij blijft ie ook wel is in de toeren hangen als die aanstaat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 13 Jul 2008 11:03 am

hoe hard ging die op de teller dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 13 Jul 2008 12:30 pm

erikkosters schreef: hoe hard ging die op de teller dan? Op de teller liep ie net even over de 200, en vraag 2 vond ik een beetje een vaag verhaal dat een auto automatisch doorrijd ik heb trouwens geen airco erin.Maar hoe kan het dat hij automatisch doorrijd?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 13 Jul 2008 12:51 pm

BierRico schreef: erikkosters schreef: hoe hard ging die op de teller dan? Op de teller liep ie net even over de 200, en vraag 2 vond ik een beetje een vaag verhaal dat een auto automatisch doorrijd ik heb trouwens geen airco erin.Maar hoe kan het dat hij automatisch doorrijd?
hij rijd tog nie verder als je de koppeling induuwt ofwel?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 13 Jul 2008 02:46 pm

hoekske451 schreef: BierRico schreef: erikkosters schreef: hoe hard ging die op de teller dan? Op de teller liep ie net even over de 200, en vraag 2 vond ik een beetje een vaag verhaal dat een auto automatisch doorrijd ik heb trouwens geen airco erin.Maar hoe kan het dat hij automatisch doorrijd?
hij rijd tog nie verder als je de koppeling induuwt ofwel? Nee dat niet dan gaat ie vanzelf langzamer rijden, alleen als ik alle pedalen loslaat en de auto in z'n 2e versnelling staat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenjunior
Geplaatst: 13 Jul 2008 04:04 pm

Ik heb zelf ook een 1.4 en die gaat zeker geen 200 ik denk niet dat jij een 1.4 heb lijkt me erg onmogelijk die van mij gaat op de tellers op ze allerhardst 170 dus 200 lijkt me onwaarschijnlijk
zal wel een andere moter hebben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 13 Jul 2008 04:43 pm

BierRico schreef: hoekske451 schreef: BierRico schreef: erikkosters schreef: hoe hard ging die op de teller dan? Op de teller liep ie net even over de 200, en vraag 2 vond ik een beetje een vaag verhaal dat een auto automatisch doorrijd ik heb trouwens geen airco erin.Maar hoe kan het dat hij automatisch doorrijd?
hij rijd tog nie verder als je de koppeling induuwt ofwel? Nee dat niet dan gaat ie vanzelf langzamer rijden, alleen als ik alle pedalen loslaat en de auto in z'n 2e versnelling staat.
dan blijft ie bij de 1500 a 2000 toern hangen zeker.
heb da ook wel is mar kheb geen 1.4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 13 Jul 2008 05:04 pm

jeroenjunior schreef: Ik heb zelf ook een 1.4 en die gaat zeker geen 200 ik denk niet dat jij een 1.4 heb lijkt me erg onmogelijk die van mij gaat op de tellers op ze allerhardst 170 dus 200 lijkt me onwaarschijnlijk
zal wel een andere moter hebben Ik weet toch zeker dat het een 1.4 is Staat zelfs op dat plaatje achter in de kofferbak ik snap er zelf alleen ook niks van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 13 Jul 2008 07:48 pm

BierRico schreef: jeroenjunior schreef: Ik heb zelf ook een 1.4 en die gaat zeker geen 200 ik denk niet dat jij een 1.4 heb lijkt me erg onmogelijk die van mij gaat op de tellers op ze allerhardst 170 dus 200 lijkt me onwaarschijnlijk
zal wel een andere moter hebben Ik weet toch zeker dat het een 1.4 is Staat zelfs op dat plaatje achter in de kofferbak ik snap er zelf alleen ook niks van

er word bedoelt dat iemand anders er een ander blok in heeft gelegt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 13 Jul 2008 08:57 pm

heb t net ff voor de lol uitgeprobeerd met mijn 1.4... nou weet niet hoelang ie r overdoet naar zijn top... is bij mij 168 gps

dus denk echt dat er bij jou een ander blok in ligt

maak anders is een foto van je blok

vraag 2 ,heb ik ook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 14 Jul 2008 10:26 am

Mijn eerste saxo (uit einde 96) was ook een 1.4 met hetzelfde type blok als bierrico. Deze ging ook wel degelijk 205 op de teller dus ongeveer rond de 200 echte km.

Een oude vriend van me had ook een 1400 in zijn eerste saxo zitten (uit 2001) en deze liep ook ronde de 200 echte km.

PSA geeft ook altijd lagere waardes aan dan dat het voertuig werkelijk kan/ heeft.

Mijn saxo VTR had standaard 89pk volgens de papier maar op de rollerbank 103 pk.



Dus conclusie:

Geloof niet, welke waardes PSA u Biedt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 14 Jul 2008 11:01 am

Ik maak vanavond wel even een foto, morgen gaat de 306 even een dagje logeren dan krijgt ie een beurt hij heeft nu namelijk 55.000 KM gelopen en er komt ook meteen een nieuwe APK op + een K&N luchtfilter die had mijn garagehouder nog voor me liggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 14 Jul 2008 11:50 am

gorefest schreef: Mijn eerste saxo (uit einde 96) was ook een 1.4 met hetzelfde type blok als bierrico. Deze ging ook wel degelijk 205 op de teller dus ongeveer rond de 200 echte km.

Een oude vriend van me had ook een 1400 in zijn eerste saxo zitten (uit 2001) en deze liep ook ronde de 200 echte km.

PSA geeft ook altijd lagere waardes aan dan dat het voertuig werkelijk kan/ heeft.

Mijn saxo VTR had standaard 89pk volgens de papier maar op de rollerbank 103 pk.



Dus conclusie:

Geloof niet, welke waardes PSA u Biedt

ja mar wat weegt een saxo en wat een 306
scheeld een paar 100 kg hé

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 14 Jul 2008 06:36 pm

hoekske451 schreef: gorefest schreef: Mijn eerste saxo (uit einde 96) was ook een 1.4 met hetzelfde type blok als bierrico. Deze ging ook wel degelijk 205 op de teller dus ongeveer rond de 200 echte km.

Een oude vriend van me had ook een 1400 in zijn eerste saxo zitten (uit 2001) en deze liep ook ronde de 200 echte km.

PSA geeft ook altijd lagere waardes aan dan dat het voertuig werkelijk kan/ heeft.

Mijn saxo VTR had standaard 89pk volgens de papier maar op de rollerbank 103 pk.



Dus conclusie:

Geloof niet, welke waardes PSA u Biedt

ja mar wat weegt een saxo en wat een 306
scheeld een paar 100 kg hé

Denk zo dat een 1.4 306 een 1030 kg weegt????
De saxo woog 895 kg. Maar zal al gauw een 50kg zwaarder geweest zijn vanwege al de audio meuk.


Dus scheelt maar net iets meer als 100kg, dus een paar 100kg verschil zo als jij zegt valt dus wel mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 14 Jul 2008 10:31 pm

wie zegt dat er in de 306 geen audio meuk ligt??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 15 Jul 2008 10:48 am

gorefest schreef:

Denk zo dat een 1.4 306 een 1030 kg weegt????
De saxo woog 895 kg. Maar zal al gauw een 50kg zwaarder geweest zijn vanwege al de audio meuk.


Dus scheelt maar net iets meer als 100kg, dus een paar 100kg verschil zo als jij zegt valt dus wel mee.

weegt een 1.4 306 nie meer neej scheeld nogal wa met een gti dan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 15 Jul 2008 05:23 pm

Hier even 2 foto's van het motorblok, ik weet niet anders dan dat het een 1.4 is wat zeggen jullie ervan?



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 15 Jul 2008 06:14 pm

Ja, dit is een 1.4! Welke bouwmaand?

Als je de venturi (vernauwing) in je inlaatslangen eruit haalt en een K&N dan gaat ie nog harder

Wel frapant dat ie zo snel loopt, maar het kan. 55.000 is een mooie km stand

Bij mij staat ook in het boekje top 184 maar toen ik hem net had liep hij ook 195 echte km's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 15 Jul 2008 07:04 pm

MasterOfSpeed408 schreef: Ja, dit is een 1.4! Welke bouwmaand?

Als je de venturi (vernauwing) in je inlaatslangen eruit haalt en een K&N dan gaat ie nog harder

Wel frapant dat ie zo snel loopt, maar het kan. 55.000 is een mooie km stand

Bij mij staat ook in het boekje top 184 maar toen ik hem net had liep hij ook 195 echte km's De eerste toelating bij de RDW is:21-04-1997 dus ik denk dat hij van de april is 1997.Het is inderdaad frapant dat hij zo snel is niet dat ik er mee zit hoor Morgen krijg ik als het goed is mijn 306 terug met K&N filter en 55.000 is inderdaad een zeer mooie KM stand met deze auto kan ik nog wel een paar jaartjes vooruit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransGTI-6
Geplaatst: 16 Jul 2008 04:43 pm

Ik moet mijn GTI nog steeds een keer uitproberen op de autobahn maar ja nog steeds niet van gekomen....

Ben heel benieuwd wat ie gaat doen dan hij heeft immers minimaal 190pk nu.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 17 Jul 2008 07:34 pm

fransGTI-6 schreef: Ik moet mijn GTI nog steeds een keer uitproberen op de autobahn maar ja nog steeds niet van gekomen....

Ben heel benieuwd wat ie gaat doen dan hij heeft immers minimaal 190pk nu.

hey interesant wat heb je veranderd om aan de 190pk te komen

heb de mijne laatst aan de 225 gehad en er zat nog meer in mar vond het wel goed. volgende week in duitland is probere wat er nog meer in zit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 18 Jul 2008 12:29 am

Die van Frans is af fabriek al gechipped en dat scheelde flink, verder weet ik even niet meer

Beetje offtopic he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 18 Jul 2008 04:25 pm

Zo ik heb de auto weer terug was meteen goed door de apk gekomen En de nieuwe luchtfilter zit er ook op de auto klinkt nu echt super, en voor hij is ook een stuk sneller geworden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 18 Jul 2008 04:48 pm

BierRico schreef: hij is ook een stuk sneller geworden

Dat zit gewoon in je koppie, die paar pk merk je echt niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 18 Jul 2008 05:01 pm

erikkosters schreef: BierRico schreef: hij is ook een stuk sneller geworden

Dat zit gewoon in je koppie, die paar pk merk je echt niet. Voor mijn gevoel scheelt het aanzienlijk Maar je kan best gelijk hebben hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 18 Jul 2008 06:23 pm

Dat zei ik eerst ook hoor, daar niet van. Maaruh, het is gewoon het geluid waardoor je denkt dat je sneller gaat. Maaruh, waarom niet gewoon een buis naar voren toe? Dit is niet echt ideaal, hij zuigt nu de warme lucht van de motor naar binnen namelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 18 Jul 2008 07:01 pm

erikkosters schreef: Dat zei ik eerst ook hoor, daar niet van. Maaruh, het is gewoon het geluid waardoor je denkt dat je sneller gaat. Maaruh, waarom niet gewoon een buis naar voren toe? Dit is niet echt ideaal, hij zuigt nu de warme lucht van de motor naar binnen namelijk. Heb hem er op laten zetten en het niet zelf gedaan, ikzelf kan niks worden met die dingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 18 Jul 2008 07:40 pm

BierRico schreef: erikkosters schreef: Dat zei ik eerst ook hoor, daar niet van. Maaruh, het is gewoon het geluid waardoor je denkt dat je sneller gaat. Maaruh, waarom niet gewoon een buis naar voren toe? Dit is niet echt ideaal, hij zuigt nu de warme lucht van de motor naar binnen namelijk. Heb hem er op laten zetten en het niet zelf gedaan, ikzelf kan niks worden met die dingen

Trouwens zie in enkele posts terug dat je een K&N filter zou krijgen.. Dit is geen K&N filter maar een Green filter, niet dat die slecht zijn maargoed

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BierRico
Geplaatst: 18 Jul 2008 07:43 pm

erikkosters schreef: BierRico schreef: erikkosters schreef: Dat zei ik eerst ook hoor, daar niet van. Maaruh, het is gewoon het geluid waardoor je denkt dat je sneller gaat. Maaruh, waarom niet gewoon een buis naar voren toe? Dit is niet echt ideaal, hij zuigt nu de warme lucht van de motor naar binnen namelijk. Heb hem er op laten zetten en het niet zelf gedaan, ikzelf kan niks worden met die dingen

Trouwens zie in enkele posts terug dat je een K&N filter zou krijgen.. Dit is geen K&N filter maar een Green filter, niet dat die slecht zijn maargoed Ja ik dacht ook al dat het een Green air was dan had ik de garagehouder verkeerd begrepen

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft