TopicStarter: Christiaan
TopicDatum: Geplaatst: 10 Jun 2008 01:32 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
De titel zegt het al

Mijn kachelradiateur is zo lek als een mand..40km en er zit geen drup koelvloeistof meer in me radiateur.
Nu zijn er genoeg mensen hier die dit ook al eens hebben gehad, is er iemand met een foto waarop de schroeven van het dashboard staan?
Heb al een keer een dashboard uit een 306 gesloopt maar dat is een tijdje geleden en wil bij mijn eigen auto zeker niks afbreken
En mis iemand een foto of schema van die 'zwarte bak' die om de kachelrad zit? Kon toen niet zo goed vinden hoe die het beste los gaat.

De achteras
Ik heb nog een goede achteras liggen met remklauwen ipv trommels (gele van een xsi) en wil die graag onder mijn auto hebben.
Er was iemand die zei dat jede remslangen los haalt bij de remkrachtverdeler en daar komen dan weer de slangen van de klauwen op. Kan dit echt zo? (uiteraard met het overzetten van de as).

De as zit met 6 bouten vast, waar zitten die precies:$??
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 10 Jun 2008 03:09 pm

Christiaan schreef: De titel zegt het al

Mijn kachelradiateur is zo lek als een mand..40km en er zit geen drup koelvloeistof meer in me radiateur.
Nu zijn er genoeg mensen hier die dit ook al eens hebben gehad, is er iemand met een foto waarop de schroeven van het dashboard staan?
Heb al een keer een dashboard uit een 306 gesloopt maar dat is een tijdje geleden en wil bij mijn eigen auto zeker niks afbreken
En mis iemand een foto of schema van die 'zwarte bak' die om de kachelrad zit? Kon toen niet zo goed vinden hoe die het beste los gaat.

De achteras
Ik heb nog een goede achteras liggen met remklauwen ipv trommels (gele van een xsi) en wil die graag onder mijn auto hebben.
Er was iemand die zei dat jede remslangen los haalt bij de remkrachtverdeler en daar komen dan weer de slangen van de klauwen op. Kan dit echt zo? (uiteraard met het overzetten van de as).

De as zit met 6 bouten vast, waar zitten die precies:$??

die bak zit met 3 boutjes vast. 2 ook in de motorrruimte, dit zijn moertjes als ik mij goed herrinner.. de andere zit helemaal onder bij je versnellingspook, op die hoogte zeg maar.

de kachelradiateur zit zelf weer met 2 kruiskop schroefjes in de bak vast geschroefd.

De bouten van de achteras zijn die niet te zien als je je achterbank voorover klapt? Anders zal het vanonder de auto gaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jun 2008 03:18 pm

Kijk die 2 moertjes zullen wel lichtelijk rot te bereiken zijn bij een TD:S
Ligt allemaal zo vreselijk vol:S

Nu weet ik tenminste ook dat die kachelrad nog vast zit geschroevd in die bak

Die achteras zal ik wel een keer op me gemakje goed naar kijken. Wil hem dan ook meteen een paar tandjes lager zetten. Had al wat linkjes naar het saxo forum gezien waar dat goed in uitgelegd wordt

Het grootste probleem zullen die remmen zijn. Daar moet ik nog eens goed naar kijken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 10 Jun 2008 03:33 pm

ja de as moet even van binnen uit. en de remleidingen lijkt mij gewoon te passen. remkracht verdeler zit ook op de zelfde plek?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 10 Jun 2008 05:28 pm

Christiaan schreef: Kijk die 2 moertjes zullen wel lichtelijk rot te bereiken zijn bij een TD:S
Ligt allemaal zo vreselijk vol:S


dat is 1 ding wat zeker is

maar het is mij ook gelukt.

suc6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peugiepower
Geplaatst: 10 Jun 2008 07:00 pm

Ik heb bij mezelf ook een keer een nieuwe achteras gestoken. Deze was echt heel makkelijk te verwijderen en weer te monteren. Was wel de as die hoorde bij de auto. Bouten zitten idd onder de auto vast. en van de remleidingen is het mogelijk dat ik wat fotos er van maak als je intresse hebt.(is een xsi).

G

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jun 2008 08:16 pm

Heel graag! Dan kan ik het even fatsoenlijk vergelijken met mijn eigen auto. Moet ook even kijken of de schijven en blokken nog bruikbaar zijn van die as, anders wordt het misschien uiteindelijk nog prijzig Komen nieuwe handremkabels + evt. remleidingen enzo bij dus nog even kijken hoe of wat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jun 2008 08:17 pm

Heb net de kachelradiateur opgehaald, 22 euro:P dat is geen geld toch
En ja het is een nieuwe, imitatie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 10 Jun 2008 08:18 pm

Christiaan schreef: Heb net de kachelradiateur opgehaald, 22 euro:P dat is geen geld toch
En ja het is een nieuwe, imitatie.

Hah! nu kijken of die imi het langer uithoud dan de orginele .
Laat je over een jaartje of 13 ff weten of hij nog heel is?

Succes met inbouwen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jun 2008 08:23 pm

Dat laat ik zeker even weten
Zal meteen eens kijken of ik een how-to kan maken staat er tenminste vast iets:P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 10 Jun 2008 08:49 pm

Kermit306TCI schreef: Christiaan schreef: Kijk die 2 moertjes zullen wel lichtelijk rot te bereiken zijn bij een TD:S
Ligt allemaal zo vreselijk vol:S


dat is 1 ding wat zeker is

maar het is mij ook gelukt.

suc6

achteras er onder wisselen is echt super. daarbij is echt gedacht aan de sleutelaars

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jun 2008 08:59 pm

Ik bespeur sarcasme???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 10 Jun 2008 09:07 pm

haha uhm nee ik heb het ook over me zelf hoor

is toch ook mooi dat het geen drol voorsteld

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Jun 2008 07:37 pm

Nou het dashboard is eruit..jezus viel me toch aardig tegen! Bij een S16 van 94 zitten er toch een partij minder draadjes achter de dash...
Maar ik had het kunnen verwachten want ik heb ook airco enzo..die 'zwarte bak' is namelijk 2-3 x zo groot:S wordt nog leuk los halen:S Er begon wel al het een en ander te druppen dus ben bang dat ie goed vol staat:P Haha!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 12 Jun 2008 07:34 am

Ik heb nog even een vraag, ik denk dat ik die alleen aan kermit/ron kan vragen:

Die intercooler kan die los zonder dat de olie eraf moet? Als ik die een stukje aan de kant kan leggen heb ik een stuk meer plek om bij de boutjes te komen van het huis van de kachelrad. Die zwarte buis aan de achterkant zit voornamelijk erg in de weg

Iemand ervaring hiermee icm airco? Kan ik dan een deel laten zitten van het 'zwarte' huis?

Ik zag zo gauw geen aftap punt onder de auto voor de koelvloeistof??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 12 Jun 2008 11:06 am

intercooler kun je er zo even af halen.

aftapplug zit dr ook niet op d8 ik. gewoon een slag los trekken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 12 Jun 2008 03:16 pm

De intercooler kan je er zo afhalen, denk er wel om dat de rubber ring die ertussen zit niet in je inlaatspruitstuk dondert, dan ben je verder van huis

je hoeft verder niks aftappen, zit ook geen aftapplug in de kachelradiator, maar die loopt zo al wel leeg gewoon de kachelslang eraf trekken, hier zitten ook 2 rubber ringen ter afsluiting tussen.

Als je echt meer ruimte wilt hebben zal je ook die zwarte buis los moeten halen ik heb m toen gewoon wat naar boven getrokken, en kon er op die manier wat makkelijker achter komen.

Zorg ook even dat je vloerbekleding snel weer schoon en droog wordt, anders verrot deze aardig snel. Vloerbekleding omhoog en doeken eronder om water dr uit te krijgen. Anders Krijg je last van Rokende/ontploffende Stofzuigers als je deze eens gebruikt voor het reinigen van je vloer. Daar waren ze hier thuis niet zo blij mee T zag er wel grappig uit btw...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 12 Jun 2008 09:46 pm

Ik had het al een heel eind gevonden allemaal..haha ik had mijn koelvloeistof al een heel eind op..trok een slang los maar en kwam mooi bijna niks uit

Die rubberen ring waar je het over hebt ben ik niet tegen gekomen En horen vallen doe je hem natuurlijk niet
Nog eens goed nakijken

Kachelradiateur zit er weer in alleen dat vreselijk ellendige rubber wat door het schutbord zit moet ik er nog doorheen zien te pielen

Nu kan ik ook meteen een voedingskabel trekken is beter dan aftappen van het kofferbaklampje (had de vorige eigenaar gedaan)

Mijn bekleding is zo goed als droog..zit een mooie overstort en daar heb ik het meeste eruit kunnen donderen door de bak schuin te houden en de vloerbekleding was sowieso nog droog
Nu ben ik mij brute rook straks wel kwijt als ik de warme kachel aan zet

Morgen eerst even voor een toets naar school en dan weer vlug verder..hoop dak hem morgen een heel eind in elkaar heb
op zich wel goed getimed want zo kan ik nu meteen dus die voedingskabel fatsoenlijk leggen en het alarm weer uitbouwen en zo nog het een en ander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 12 Jun 2008 10:33 pm

Christiaan schreef: Kachelradiateur zit er weer in alleen dat vreselijk ellendige rubber wat door het schutbord zit moet ik er nog doorheen zien te pielen

dat rubber moet je erin stoppen, dan de kachelradiateur er doorheen drukken, tis een beetje pielen en wrikken , maar het wil wel
Desnoods t rubber ff insmeren met vaseline ofzo, dat het wat makkelijker gaat allemaal

Zit het rubber niet in de intercooler nog? Daar zit namelijk wel de uitsparing voor een rubberring

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 13 Jun 2008 06:43 am

Ik heb de kachelradiateur al terug gebouwd..probeer het rubber wel zo er door heen te krijgen..had gister al de helft voor mekaar dus kijk wel hoe het wil vlotten vanmiddag..anders haal ik alles wel even los en doe ik het zo als je het zegt.

Dat rubberen ringetje waar zit die dan precies op de intercooler?
Is het btw ook zo'n vettige zooi in jou inlaat? (stalen deel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Jun 2008 03:38 pm

Ja dat klopt dat het vettig is, Je carterontluchting zit op de inlaatbuis, gaat vervolgens door de turbo, en de intercooler/spruitstuk

zit er dan geen uitsparing in de intercooler voor een rubber ring bij jou?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 13 Jun 2008 07:58 pm

Ja ik heb nu gezien wat je bedoelde Zat nog netjes op z'n plek
Alles zit weer in elkaar ma er komt nog steeds damp uit me ven-kanalen:S (wel maar heel kort stukje gereden, hij was net warm) kan dat mis nog rommel zijn in het 'systeem'??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 13 Jun 2008 11:42 pm

Christiaan schreef: Ja ik heb nu gezien wat je bedoelde Zat nog netjes op z'n plek
Alles zit weer in elkaar ma er komt nog steeds damp uit me ven-kanalen:S (wel maar heel kort stukje gereden, hij was net warm) kan dat mis nog rommel zijn in het 'systeem'??

dat verdampt wel. koelwater is iets vettig, dus dat gaat wat minder snel als gewoon water. Motorisch een keer goed heet stoken, ventilatoren aan en kachel op warmste stand, dan is het vrij snel weg. Bij mij stonk het ook nog wel een tijdje in de auto....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 14 Jun 2008 10:05 am

Ik kreeg al haast een hart aanval denk ga dit niet nog een keer uitvoeren (had ik wel gedaan maar dan was ik nt even iets minder voorzichtig te werk gegaan denk ik:P)

Heb net nog een km of 15 gereden en is toch al zo goed als niks meer te zien iig geen beslagen ruiten en weinig tot geen rook meer

Nu alleen nog even me radio terug bouwen en me stuur recht zetten enzo..wat kleine klusjes Nog een weekje en dan lekker vakantie en dan gaat ik eens naar de achteras kijken

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft