TopicStarter: Sephiroth
TopicDatum: Geplaatst: 30 Mei 2008 08:16 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Een collega van mij heeft een 106. Nu heeft zij het probleem dat wanneer zij met een koude motor optrekt ze getik hoort. Het lijkt bij de uitlaat vandaan te komen. Zodra de motor warm is hoor je het getik niet meer.

Zou het kunnen dat het toch aan de ophanging van de uitlaat ligt? Zo nee waar zou het wel aan kunnen liggen?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 30 Mei 2008 04:34 pm

misschien de kat kapot ofzo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 04 Jun 2008 07:00 am

matheeuwissen schreef: misschien de kat kapot ofzo

Dat zou je moeten ruiken dan als het goed is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 04 Jun 2008 07:01 am

matheeuwissen schreef: misschien de kat kapot ofzo

Dat zou je moeten ruiken dan als het goed is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 04 Jun 2008 10:01 am

Kan zijn dat de uitlaat tegen de middentunnel tikt of dergelijks, en als ie warm wordt dan zakt ie wat.

Misschien ophangrubber van de middendemper gescheurd, anders maybe van de einddemper eentje

Even onder de auto gaan liggen zou ik zegge

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 04 Jun 2008 05:40 pm

uitlaatspruitstuk kan ook nog inwendig kapot zijn, weet je toevallig wat voor type motor erin ligt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 05 Jun 2008 12:54 pm

@MOS

Ik zat zelf ook al aan zoiets te denken. Ik ga er morgen wel ff onder kruipen (ONDER DE AUTO!!!! voor je vreemde dingen gaat denken).

@306xsi airline

1.4 sport

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 05 Jun 2008 01:48 pm

Sephiroth schreef: @MOS

Ik zat zelf ook al aan zoiets te denken. Ik ga er morgen wel ff onder kruipen (ONDER DE AUTO!!!! voor je vreemde dingen gaat denken).

@306xsi airline

1.4 sport

Das niks.

Hoort bij het blok en de uitlaat. Had ik op mijn 1ste saxo ook (was een 1.4 sx).

Is gewoon het uitzetten van de uitlaat. Moet je die dingen is horen als ze na het rijden net uitgezet zijn. Denk je soms dat de boel afbreekt.


Een ander tikken wat je ook kan horen is van het blok zelf als hij koud is, dat zijn de kleppen. ook een algemeen saxo/106 blok probleem.

wacht een minuut of 2 a 3 en het kraakt tikt en doet aan alle kanten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 05 Jun 2008 04:42 pm

Sephiroth schreef: @MOS

Ik zat zelf ook al aan zoiets te denken. Ik ga er morgen wel ff onder kruipen (ONDER DE AUTO!!!! voor je vreemde dingen gaat denken).

@306xsi airline

1.4 sport

Je hoeft er niet eens onder te kruipen, bovenop je uitlaatspruitstuk aan de voorkant van de motor zit een hitteschild. Als je deze eraf haald (4 boutjes) dan weet je meteen genoeg. Meestal zijn ze direct naast de lambda gescheurd en dat tikken hoor je dus alleen als het koud is omdat bij warme motor de boel zo uitzet dat het lek dicht... suc6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 05 Jun 2008 05:58 pm

Mjah maar het probleem is dat het alleen even in het begin is en daarna niet meer. Het wordt ook niet erger of zo na een tijdje. Het is ook niet aan de voorkant maar aan de achterkant dus ik zal er als nog onder moeten kruipen om wat te kunnen zien aangezien ik niet dwars door een auto kan kijken.

Toen ze de auto kocht deed dat ding het nog niet dus met de "Het is een saxo/106 kwaal" neem ik geen genoegen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 06 Jun 2008 03:01 pm

Sephiroth schreef: Mjah maar het probleem is dat het alleen even in het begin is en daarna niet meer. Het wordt ook niet erger of zo na een tijdje. Het is ook niet aan de voorkant maar aan de achterkant dus ik zal er als nog onder moeten kruipen om wat te kunnen zien aangezien ik niet dwars door een auto kan kijken.

Toen ze de auto kocht deed dat ding het nog niet dus met de "Het is een saxo/106 kwaal" neem ik geen genoegen.


Nou ook goed,

Volgende opties. Misschien dat je hier genoegen mee neemt.

1. Je hitteschild van je kat. Is ook een kwaal van de saxo/106 reeks. Zit die niet los op een van de 4 hoeken waar deze gepuntlast / geklemt zit.

2. Zit het ding ( de uitlaat) wel goed recht onder de auto gemonteerd en zijn alle beugeltjes goed vast???

3. Klappert de uitlaat ook niet tegen de achteras/ torsie as aan. Kan ook een saxo/106 kwaal zijn.

4. Zijn het de schotjes niet van de einddemper.

5. Inderdaad ook niet het schild van je spruitstuk.



Tis jammer dat je niet in de buurt woon. Anders had'k gezegt kom ff langs Kan die bakkies dromend nog wel na kijken. Ken ze van buiten en binnen.

Blijft alleen lastig als iemand in een bericht typed hij rammeld.

Ja want doet ie:

- ram rammel ram
- ram rammelde ram ram
- ram ram rammel ram rrrrr ram.





Oja uit welk bouwjaar is die precies. Neem aan dat het het type is met de kat in het spruitstuk. (dan geldt optie 1 uiteraard niet )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 06 Jun 2008 03:49 pm

Denk dat ik het al weet.. heb er vandaag even onder gelegen en haar ook een stukje laten wegrijden zodat ik het hoorde en volgens mij is het haar hitteschild.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 06 Jun 2008 04:13 pm

Sephiroth schreef: heb er vandaag even onder gelegen en haar ook een stukje laten wegrijden

toch wel goed plat geen liggen anders brandt je je neus zo aan de uitlaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 06 Jun 2008 05:18 pm

gorefest schreef: Sephiroth schreef: heb er vandaag even onder gelegen en haar ook een stukje laten wegrijden

toch wel goed plat geen liggen anders brandt je je neus zo aan de uitlaat.

nah zo'n 106je staat niet zo laag op zijn pootjes hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 06 Jun 2008 05:22 pm

ik zou dr toch niet onder gaan liggen als ze weg zou rijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 06 Jun 2008 05:26 pm

Sephiroth schreef: gorefest schreef: Sephiroth schreef: heb er vandaag even onder gelegen en haar ook een stukje laten wegrijden

toch wel goed plat geen liggen anders brandt je je neus zo aan de uitlaat.

nah zo'n 106je staat niet zo laag op zijn pootjes hoor


hahahahaha ,

Dan moet je um is verlagen zoals mijn laatste saxo was.

Daar kreeg ik de krik nog niet eens fatsoenlijk onder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 06 Jun 2008 06:09 pm

gorefest schreef: Sephiroth schreef: gorefest schreef: Sephiroth schreef: heb er vandaag even onder gelegen en haar ook een stukje laten wegrijden

toch wel goed plat geen liggen anders brandt je je neus zo aan de uitlaat.

nah zo'n 106je staat niet zo laag op zijn pootjes hoor


hahahahaha ,

Dan moet je um is verlagen zoals mijn laatste saxo was.

Daar kreeg ik de krik nog niet eens fatsoenlijk onder.

ja onder mijn huidige krijg ik mijn normale krik ook niet onder... alleen het klote krikje dat bij de auto hoort hehehe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 07 Jun 2008 02:47 am

Sephiroth schreef: gorefest schreef: Sephiroth schreef: gorefest schreef: Sephiroth schreef: heb er vandaag even onder gelegen en haar ook een stukje laten wegrijden

toch wel goed plat geen liggen anders brandt je je neus zo aan de uitlaat.

nah zo'n 106je staat niet zo laag op zijn pootjes hoor


hahahahaha ,

Dan moet je um is verlagen zoals mijn laatste saxo was.

Daar kreeg ik de krik nog niet eens fatsoenlijk onder.

ja onder mijn huidige krijg ik mijn normale krik ook niet onder... alleen het klote krikje dat bij de auto hoort hehehe

Die bedoelde ik ook eigenlijk. Die kreeg ik er niet eens fatsoenlijk onder.

Moest um eerst met een wiel op een plank rijden en dan pas kon ik er met het autokrikje onder.

Gelukkig hadden ze bij de cit-dealer een verzonkenbrug die precies gelijk lag met de vloer.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft