TopicStarter: wesly 306 xt
TopicDatum: Geplaatst: 23 Mei 2008 07:30 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wesly 306 xt
Ik wou gisteravond optrekken bij een kruising en liet de koppeling opkomen en gaf gewoon gas. Maar de motor viel mij tot 3 keer toe uit. Ik hoorde verders ook geen rare geluiden. Wie weet wat dit kan zijn. En als ik hem in zijn achteruit wil zetten wil die soms haast niet net of hij de juiste tandwielen niet kan vinden. En dan zit tie zo te tanden poetsen Kan dit ook enig verband met elkaar hebben.

En het gaat om een peugeot 306 xt fase 2 1.6 i
wesly

ff off topic ik wou fotos plaatsen van mijn limousine maar krijg ze hier niet op de site
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 23 Mei 2008 10:41 am

wesly 306 xt schreef: En als ik hem in zijn achteruit wil zetten wil die soms haast niet net of hij de juiste tandwielen niet kan vinden. En dan zit tie zo te tanden poetsen Kan dit ook enig verband met elkaar hebben.





het heeft geen verband met elkaar.
Als hij niet in de achteruit wil kan je hem beste ff in de vrij zetten, koppeling op laten komen, en weer opnieuw proberen, of zoals ik ALTIJD doe gewoon rustig de koppeling op laten komen als je hem in de achteruit wilt gaan zetten..je voelt dan wel een "klik"en dan trek je hem door. Kweet niet of alle peugeots(auto's) het hebben maar de reden is,dat de achteruit rechte tanden op de achteruit tandwielen heeft

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peugiepower
Geplaatst: 23 Mei 2008 11:26 am

Ik zet hem altijd eerst in zijn 1 en dan in de achteruit. Werkt prima zo..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wesly 306 xt
Geplaatst: 23 Mei 2008 02:57 pm

oke bedankt voor de reacties ik zal het allebij proberen maar ik moet morgen nog naar de garage daar zal ik het ook vragen dus julie horen het wel hoe het afloopt want ik ben bang dat ik de versnelling aan gort trek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 23 Mei 2008 03:47 pm

Kermit306TCI schreef: wesly 306 xt schreef: En als ik hem in zijn achteruit wil zetten wil die soms haast niet net of hij de juiste tandwielen niet kan vinden. En dan zit tie zo te tanden poetsen Kan dit ook enig verband met elkaar hebben.





het heeft geen verband met elkaar.
Als hij niet in de achteruit wil kan je hem beste ff in de vrij zetten, koppeling op laten komen, en weer opnieuw proberen, of zoals ik ALTIJD doe gewoon rustig de koppeling op laten komen als je hem in de achteruit wilt gaan zetten..je voelt dan wel een "klik"en dan trek je hem door. Kweet niet of alle peugeots(auto's) het hebben maar de reden is,dat de achteruit rechte tanden op de achteruit tandwielen heeft

Zover ik weet hebben alle 306jes dat. Idd gewoon ff in zijn vrij de koppeling op laten komen en dan nog eens doen en dan gaat het goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 23 Mei 2008 05:40 pm

Een defecte inlaatdruksensor geeft dit beeld van afslaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mars306Xsi
Geplaatst: 27 Mei 2008 11:40 am

die achteruit versnelling is een pug kwaaltje volgens mij
ff koppeling intrappen en nog een keer schakelen werkt perfect

gr marcel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wesly 306 xt
Geplaatst: 27 Mei 2008 06:15 pm

Ik heb zoals eerder vermeld de auto vandaag naar de garage gebracht. Omdat hij soms een beetje gek deed in z'n achteruit en en in z'n 1. Nu waren er al een paar reactie's dat het van z'n achteruit hoorde maar ja laat de monteur daar dan ook maar even naar kijken Hij is er toch om z'n 1ste versnelling dus...

Nou dat was het tot zover als ik er weer wat van gehoord heb. Mocht ik er weer wat van horen. Dan lezen jullie het.

Vr. gr wesly

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wesly 306 xt
Geplaatst: 28 Mei 2008 07:27 pm

De monteur heeft de koppakking schoon gemaakt want volgens hem kon het daar aan liggen dat hij soms uitviel. Deed er trouwens wel vaag over de koppakking .Nou ja als hij maar weer goed rijd. Het gek doen in 'n achteruit kwam ook volgens hem dat de tandwielen anders tegen over de anderen staan. Dus de oplossing is. Wil je achteruit dan van z'n 1 naar de vrij koppeling los. En daar een paar seconden in laten staan en dan de koppeling weer intrappen en dan in z'n achteruit.
Was trouwens sneller klaar als verwacht.
Nou ik heb jullie weer op de hoogte gehouden

vr.gr. wesly

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 28 Mei 2008 10:04 pm

achteruit is inderdaad een kwaaltje, ik doe gewoon dubbel koppelen als ik achteruit wil.. dan werkt het prima

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Mei 2008 10:44 pm

wesly 306 xt schreef: De monteur heeft de koppakking schoon gemaakt want volgens hem kon het daar aan liggen dat hij soms uitviel. Deed er trouwens wel vaag over de koppakking .Nou ja als hij maar weer goed rijd. Het gek doen in 'n achteruit kwam ook volgens hem dat de tandwielen anders tegen over de anderen staan. Dus de oplossing is. Wil je achteruit dan van z'n 1 naar de vrij koppeling los. En daar een paar seconden in laten staan en dan de koppeling weer intrappen en dan in z'n achteruit.
Was trouwens sneller klaar als verwacht.
Nou ik heb jullie weer op de hoogte gehouden

vr.gr. wesly

hier word er even iemand goed verneukt

wtf koppakking schoon maken. dat doe je in het uiterste geval als je hem op je kamer wilt hangen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wesly 306 xt
Geplaatst: 29 Mei 2008 07:19 am

ja hij deed er vreemd over maar spreek z'n baas ng wel zat trouwens bij de gerantie in

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 29 Mei 2008 09:15 pm

is namelijk dikke onzin

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft