TopicStarter: jaciS16
TopicDatum: Geplaatst: 28 Dec 2007 12:30 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaciS16
ik zat een Auto test uit 1994 door te bladeren en daar viel mij het volgende op??
Zit in de 306 S16 nu het zelfde motor blok als in de 405 Mi-16 (MI16) (1998cc boring 86mm slag 86mm 155 pk 182 Nm bij 3500)
en is het onder blok van een 2.0 Xsi ook hetzelfde (waarbij bij een S16 een 16V kop zit i.p.v. een 8V)

wat zijn de blok nummers en waar staan deze op het blok

Kan er dus een T16 blok met 200pk of een 306 Gti 167 pk met versnellingsbak e.d. in een 306 S16 uit 1994? zonder al te veel aanpassingen??

zijn er 306 ervaringen met een 405 T16 blok of zijn deze zeer zeldzaam (de 405 T16 blokken zonder 4x4 aandrijving)

vriendelijke groeten

JaciS16 uit 1994
zelf ben ik bouwjaar 1965
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 28 Dec 2007 01:08 am

T16 is heel erg zeldzaam en vet duur, dat is een 1.8 turbo blok

S16 en xsi hebben idd het zelfde onderblok

D6C is de motorcode van een Mi16, die heeft zowieso een ander inlaatspruitstuk en electronica dan de S16

Een 306 GTi blok kan wel in de S16, maar scheelt maar 12 pk he

De bloknummers heb ik zelf ook nog nooit gezien

Geplaatst: 28 Dec 2007 01:33 am

Bedank voor de info
Typies dat er verschil tussen een S16 en een Mi16 blok zit terwijl de specificaties het zelfde zijn, zal wel te maken hebben met de periode
S16 stampt uit 1994 en Mi16 uit 1988 geloof ik
en volgens mij is het blok in een 405 T16 1998cc
Groetjes
Jac

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 28 Dec 2007 09:37 am

piet heeft 3 MI16 blokken liggen, hier is de link:

Klik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 28 Dec 2007 11:50 am

R schreef: piet heeft 3 MI16 blokken liggen, hier is de link:

Klik

Leuk voor in een 309

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 28 Dec 2007 05:49 pm

MasterOfSpeed408 schreef: T16 is heel erg zeldzaam en vet duur, dat is een 1.8 turbo blok

T16 is een 2 liter toch?? De motor uit de 405 tenminste wel...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 28 Dec 2007 07:10 pm

T16 is 2 liter. S16 is ook het blok dat werd gebruikt in de WRC 306 (alleen niet echt standaard meer die kon toeren bereiken tot 14000 dacht ik)

Inlaatspruitstuk van een S16 is anders dan een GTI. (door vaccumpotjes bij een bepaald aantal toeren vacuum te laten zuigen, gaan er 4 kleppen dicht zodat de flow strakker word)
Uitlaatspruitstuk van een GTI is Spaghetti, en bij de S16 is dat niet zo.

Verders is er geen verschil tussen een GTI en S16 (na mijn weten)

Ik ben echt a-technisch maar ik heb zoveel geleerd van mijn soep-blok!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 29 Dec 2007 01:17 am

inderdaad.

Dat is ook wat ik dacht. S16 en GTI zijn hetzelfde blok met andere kop erop. resp: XU10J4 en XU10J4RS.

b.t.w. tommy. wel ff groeten heh als ik je zie in Amsterdam

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 29 Dec 2007 11:34 am

hhmmm , ik heb ooit begrepen dat het S16 blok geheel van aluminium is en dat van de GTI een gietijzeren onderblok is , de koppen van de twee zijn totaal verschillend !kop van een gti is hoger en ziet er uit als een V , dat van een S16 is een vierhoek-blok

de inlaat van een S16 heeft idd een lang en een lort traject ,
dat van de GTI is in de basis opgebouwd als kelken in een resonatiekamer ,eigenlijk als throttlebodies maar dan met een enkele vlinderklep aan het begin van resonatiekamer ipv elke kelk een eigen klep

zover ik weet hebben beide bijzonder goede uitlaatspruitstukken en beide equal-length , zien er idd anders uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 29 Dec 2007 12:06 pm

SmauG schreef: inderdaad.

Dat is ook wat ik dacht. S16 en GTI zijn hetzelfde blok met andere kop erop. resp: XU10J4 en XU10J4RS.

Even voor de aanvulling, het 306 2.0 16XSI blok is een XU10J4R blok, er zijn namelijk 3 types XU10 blokken

Geplaatst: 29 Dec 2007 12:12 pm

Google 1e en 3e hit op XU10J4

Google 2e hit op XU10J4RS

Nou kan ik er HEEL ver naast zitten hor, Maar zou het niet zo zijn. gezien de motorcodes. dat de blokken hetzelfde zijn, maar het RS blok een geoptimaliseerde kop en in/uitlaatspruitstukken heeft?

Overigens is dees ook wel heel leuk.
3e Hit op XU10J4RS

Kop: S16
Inlaat: GTI
Turbo: T16

Geplaatst: 29 Dec 2007 02:25 pm

SmauG schreef:

Eh?? Ik was vanacht wel in A'dam ja.. zeer kachel natuurlijk.
Waar was jij dan? ik heb je niet gezien.. Jeroen zei wel dat je me groette ofzo..

Ik was denk druk bezig

Geplaatst: 29 Dec 2007 02:28 pm

MonT schreef: SmauG schreef:

Waar was jij dan? ik heb je niet gezien.. Jeroen zei wel dat je me groette ofzo..

Ik was denk druk bezig

jup. damrak, omstreeks 12uur. Ik riep je naam.
Zag later pas dat je met sander liep en jeroen inderdaad die groette wel ffies.
Dus de kalf bende is nog altijd bij mekaar. wel lekker weze stappen?

Geplaatst: 29 Dec 2007 02:30 pm

SmauG schreef: MonT schreef: SmauG schreef:

Ik was denk druk bezig

jup. damrak, omstreeks 12uur. Ik riep je naam.
Zag later pas dat je met sander liep en jeroen inderdaad die groette wel ffies.
Dus de kalf bende is nog altijd bij mekaar. wel lekker weze stappen?

geweldige avond zoals altijd.. Als je echt wilt lachen moet je met ons mee gaan

Kalf bende is niet te stoppen h

[quote='SmauG']
Geplaatst: 29 Dec 2007 02:45 pm

Cool, keer een feesie pakken tommy. maar terug ontopic.

[quote="Black Panther"]
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door "SmauG"
... Citaat:

Even voor de aanvulling, het 306 2.0 16XSI blok is een XU10J4R blok, er zijn namelijk 3 types XU10 blokken

XU10J4R, XSI 16 klepper, ligt volgens mij ook in de 406 2.0 16v en de 206 GTI als ik mij niet vergis.

Geplaatst: 30 Dec 2007 12:32 am

Bedankt voor al deze info
zie dat bij de T16 de accu bak weg moet om plaats te maken voor de turbo (rechts boven de ABS systeem)
groetjes Jac

Geplaatst: 30 Dec 2007 05:38 am

405 T16 kan idd 2 liter zijn, 205 T16 is dat niet, dat is echt een 1.8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 01 Jan 2008 12:19 pm

Ik zal eens een mooi lijstje maken:

S16: 2.0-16v, 155pk, gietijzer onderblok, kunststof inlaatspruitstuk met vacuumpotjes. Motorcode XU10J4. Geleverd in: 405Mi16 fase 2, 306 S16, Citroen ZX 16V, Citroen Xantia VSX.

GTi6: 2.0-16V, 167pk, gietijzer onderblok (vrijwel gelijk aan S16), aluminium inlaatspruitstuk. Kop is anders als S16. Motorcode XU10J4RS. Geleverd in: 306 GTi6, Citroen Xsara VTS

XSi 16v: 2.0-16v, 136pk, gietijzer onderblok (idem aan RFS), kunststof inlaatspruitstuk. Kop heeft kleinere kleppen als RFS, nokkenassen zijn anders. Motorcode XU10J4R. Geleverd in: 306 XSi fase 2/3, 406, Xantia (niet in de 206GTi, dat is een EW10J4).

T16: 2.0-16V, 220pk, gietijzer onderblok (bijna idem aan S16), alu inlaatspruitstuk met chargecooler. Garrett VAT25 turbo. Kop is gelijk aan S16, uitlaatkleppen en nokkenassen zijn anders. Motorcode XU10J4TE. Geleverd in: 405 T16

Voor de volledigheid ook nog deze:
Turbo16: 1.8-16V, 450pk in EVO2 uitvoering, aluminium onderblok (onderblok en kop zijn vrijwel gelijk aan 1.9 Mi16). KKK turbo. Motorcode: XU8T. Geleverd in: 205Turbo16/405Turbo16

Alluminium onderblokken zijn er alleen bij de 1.8 en 1.9 uitovoeringen(zowel 8V als 16V). De 2.0s zijn altijd gietijzer.
Bovenstaande blokken zijn allemaal XU blokken en dus uitwisselbaar zonder motorsteunen te wijzigen of andere grote verbouwingen. Electrisch (kwa kabelbomen) zijn ze niet uitwisselbaar, daarvoor moet altijd de soldeerbout uit de kast gehaald worden.

Geplaatst: 01 Jan 2008 01:34 pm

bedankt voor de info
waar haal jij deze info vandaan??
groetjes Jaci

Geplaatst: 01 Jan 2008 06:26 pm

Ik heb bovenstaande blokken allemaal ooit al in m'n handen gehad (op die van de Turbo16 na dan) voor ombouw in 205jes.
Dus de info komt rechtstreeks uit de praktijk.

Geplaatst: 01 Jan 2008 08:07 pm

Hallo Hilgert

weet je ook waar de blok code te vinden is op het motor blok??

en wat is RFS??

zag ergens dat er RFS spagetti uitlaatspruitstukken te koop staan

passen deze op een S16 blok?

of maakt dat geen vermogen uit?

Groetjes jaci uit Lisse

PS nu komt de kat af en toe met optrekken tegen het sub frame
maakt een iritant geluid, is dit op te lossen??

Geplaatst: 01 Jan 2008 08:47 pm

RFS is de XU10J4RS uit de 306GTi. Die code staat op een metalen plaatje op het onderblok. Echter op het onderblok staat ook een code ingegoten in het gietijzer. Te herkennen aan de code RS. Deze staat ook aan de zijkant van de kop (bij het waterhuis).

Geplaatst: 01 Jan 2008 09:16 pm

tanks

Geplaatst: 02 Jan 2008 04:22 pm

had ik het tog "bijna" goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeBob
Geplaatst: 03 Jan 2008 01:18 pm

Maar wat is er dan allemaal uit te wisselen? Ik heb een XU10J4R blok van de XSI. Kan ik hier ongestoord een gti inlaat- of uitlaat-spruitstuk opzetten? Of die van een s16? Of moet ik dan ook de kop vervangen en kan dat zomaar? Kan ik een 6-bak aan dit blok koppelen? En kan je een s16 kop weer gemakkelijk voorzien van een turbo van de T16? Ja een hoop vragen he... Maar het is natuurlijk wel erg intressant als dit vrij gemakkelijk te doen is. En is de rest van het uitlaatsysteem van een xsi en gti gelijk op het spagetti spruitstuk na...?

Nu komt er trouwens nog een ander blok bij me op waarvan ik dacht dat het gebaseerd was op het xsi blok. Het blok van een 206 RC. Of is deze gebaseerd op het aluminium onderblok van de 206 gti?

Geplaatst: 03 Jan 2008 01:48 pm

De XU10J4R is een tamme versie van de GTi6. Inlaat en uitlaatspruitstuk zijn uitwisselbaar, evenals nokkenassen etc.
Je kunt zeker een 6-bak aan dit blok koppelen. Die bak past overigens zonder problemen op ALLE XU blokken.

Het turbospruitstuk van de T16 past zonder problemen op een S16 kop, die zijn gelijk namelijk.

Het uitlaatsysteem van een xsi en gti zijn niet gelijk. De diameter van de Xsi is kleiner en de aansluiting van de kat op het spruitstuk is ook anders.

Het blok van de 206RC is gebaseerd op dat van de 206GTi. Dat zijn beiden aluminium blokken met ingegoten stalenbussen. De EW10J4 (206GTi) en EW10J4RS (206RC) zijn de motorcodes.
Ook hier geld weer dat het onderblok gelijk is en de kop iets anders (de RC heeft oliedruk gestuurde variabele kleptiming op de inlaatnokkenas en andere nokkenasprofielen, verder is de kop gelijk).

Deze blokken zijn trouwens NIET uitwisselbaar met de XU motoren, doordat ze onder een andere hoek liggen (15 graden achterover, ten opzichte van 30 graden achterover bij de XU blokken).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeBob
Geplaatst: 03 Jan 2008 03:00 pm

Betekent dit dan dant ik mijn 2.0 16V XSI blok kan aanpasen tot een GTI blok met 6-bak of komt hier elektronisch nog het een en ander bij kijken? Of kan ik de kop niet uitwisselen maar alleen de nokkenas?

Geplaatst: 03 Jan 2008 03:31 pm

Dat kan, maar ik denk dat het financieel aantrekkelijker is om in 1 keer blok+bak van een GTi6 er in te hangen.

Geplaatst: 03 Jan 2008 11:34 pm

wat zou dat gaan kosten?
als je ergens een vers blok met bak kan vinden uiteraad

Geplaatst: 03 Jan 2008 11:40 pm

www.pietspeugeots.nl heeft nog een blok volgens mij en hier op het forum staat er ook nog een te koop voor een acceptabel bedrag. Reken op 2000 euro voor blok+bak+kabelboom.

Geplaatst: 04 Jan 2008 06:01 pm

Is een spaghetti van een GTI pasklaar voor op een S16? (volgens mij wel, maar wil het toch zeker weten..)

Misschien dat ik er eentje aanschaf

Geplaatst: 04 Jan 2008 07:12 pm

Volgens mij niet!

De S16 heeft net als de Mi16 8 uitlaatpoorten, terwijl de RFS (GTi6) slechts 4 uitlaatpoorten heeft.

Geplaatst: 04 Jan 2008 07:16 pm

damn!

dat is zeer spijtig om te horen. nu je het zegt.. dat van die 8 poorten klopt wel.. toen me blok open lag was dat zeer zichtbaar!

heeft de MI16 een spaghetti?

ik wil er meer pk's uit pompen!!!

Geplaatst: 04 Jan 2008 07:24 pm

De Mi16 heeft geen spagettie en past overigens weer niet op de S16...de poorten zijn wel gelijk, maar de boutgaten komen niet overeen. De Mi16 heeft de boutgaten diagonaal zitten (9 stuks) en de S16 heeft de bouten boven elkaar zitten (10 stuks).

Meer vermogen? Turbo er op!

Geplaatst: 04 Jan 2008 07:33 pm

Ja dat wil ik dus ook heel graag. Maar waar kan ik een turbo vinden van een 405T16 die krengen zijn z zeldzaam! snik

Geplaatst: 04 Jan 2008 07:50 pm

en wederom www.dp-engineering.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 05 Jan 2008 07:34 am

en niet te vergeten

ecosse

Geplaatst: 06 Jan 2008 12:19 am

Vet man zo Turbo set
wat zou dat in euroos kosten en zijn er al 306 in NL met zo iets??
i.v.m. met ervaring e.d.
mijn blok heeft 150000km gelopen, kan je daar zomaar een Turbo op zetten?

Ps mij blok loopt nu af en toe op 3 cilinders wat zou dat kunnen zijn
en hoe kom je bij de bougies

Geplaatst: 06 Jan 2008 10:37 am

Ja er zijn er al wel in NL met een turbo op dit blok. Pieter van DP heeft zelf een S16 blok met turbo in z'n 205 hangen.

Kilometerstand maakt niet veel uit, als je het goed wil doen neem je toch gelijk een revisie mee in de kosten.

Dat je blok af en toe op 3 cylinders loopt heeft waarschijnlijk te maken met de bobines. Er zitten er 4 onder het kleppendeksel, die willen nog wel eens kapot gaan.

Geplaatst: 06 Jan 2008 06:38 pm

heb wel zonder lucht filter gereden, zou dat wat uitmaken, waardoor nu een injector verstopt zit?? en hoe los je dat op
kan je een spree in je inlaat spuiten wat de boel reinigd??

ps zou Slick 50 helpen omdit in je blok te doen voor een betere levens verwachting van het blok??
of is dit onzin met de huidige olie, zit nu half synt. in (castrol)

Geplaatst: 06 Jan 2008 06:54 pm

nee, dat zal niet uitmaken...het rijden zonder filter is op zich niet ernstig, maar je loopt wel het risico dat er zand en stof in het blok terecht komt. Dit heeft een nadeling effect op de cylinder wanden. De kop en/of injectoren heeft er geen last van.
Slick 50 moet je niet doen. Gewoon regelmatig olie en filter vervangen en een goede olie gebruiken. Castrol half syntheet is prima.

Geplaatst: 06 Jan 2008 08:36 pm

vernieuw gelijk alle 4 de bobines als je 'm vervangt

Geplaatst: 06 Jan 2008 08:45 pm

Niet zomaar vanalles in je blok of dergelijke pleuren

Ff een turbo setje is er niet bij, komt nogal wat werk bij kijke met inbouw en een bult geld zegmaar.. En je kunt wel meer turbo's gebruiken dan die van de 405 T16, Garrett wordt vaak gebruikt maar er zijn heel veel verschillende..

ik zou zegge verdiep je er eens hl goed in voordat je aan zoiets begint

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 06 Jan 2008 09:04 pm

gewoon eerrst een hele grote turbo erop zou ik zeggen

en dan zie je de rekeningen vanzelf verschijnen

Geplaatst: 07 Jan 2008 10:09 am

ik zou me eerst maar eens gaan verdiepen in je eigen auto jaci, want wat ik allemaal lees heb jij echt een uber wrak gekocht. voordat je uberhoubt aan turbos of andere tuning gaat denken, eerst zorgen dat hij standard doet wat ie doen moet.

Geplaatst: 07 Jan 2008 01:36 pm

Je hebt groot gelijk
ga ook niet te veel geld uitgeven (eerst de mijne mooi en goed krijgen en anders een 306 GTi kopen scheelt 12pk )
vind het gewoon intresant om te weten
en misschien heeft iemand zoiets voor een paar honderd euro 2e hands liggen
Heb zelf een 850T5R gehad met 250pk standaard op de voorwielen
die had ook moeite om ze vermogen op het asvalt te kijgen ofwel vaak spinnen de voorwielen bij optrekken vanaf een rotonde
wel cool kost alleen veel voorbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 25 Apr 2008 04:54 pm

even ter verbetering. een xsi en s16 hebben niet het zelfde onderblok. kwam ik tot mijn stomme verbazing vandaag achter.. nu valt mn hele project weer naar 0.

Geplaatst: 25 Apr 2008 05:33 pm

dat klopt...XSi blok heeft geen oliesproeiers. Zuigers zijn ook verschillend.

Geplaatst: 25 Apr 2008 05:51 pm

ja die oliesproeiers is nou net t probleem.
ook de drijfstangen zijn anders en distributie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransGTI-6
Geplaatst: 25 Apr 2008 07:06 pm

Ik heb ook nog een kleine verbetering op de opsomming van motorblokken en in welke auto's deze gezeten hebben.
Het GTI-6 blok heeft nl niet alleen in de Xsare en 306 gezeten maar ook in de allerlaatste versies van de Citroen ZX 16V (vanaf 1996).
Verder keurig werk hier allemaal

Geplaatst: 25 Apr 2008 09:13 pm

ik nog even een aanvulling op het verschil van xsi en s16.

xsi heeft geen bussen in de zuigers
xsi heeft geen oliekoeler
xsi heeft een aantal buizen in het carter niet
xsi heeft andere koelkanalen
en nog een tal van kleine dingen.

dus de gene die denken een 16v kop op een xsi te zetten lijkt mij dat geen goed idee. ook hogere vermogens uit een xsi halen is niet verstandig, omdat de oliesproeiers dan van groot belang zijn. een xsi loopt dan geheid stuk

Geplaatst: 25 Apr 2008 09:30 pm

ik ben namelijk bezig met het opbouwens van een eaton m45 kompressor op mijn s16. had ik dus een onderblok nodig. en ik d8 dat die van een xsi wel het zelfde was op de zuigers na. helaas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 26 Apr 2008 01:32 am

bartjan schreef: ja die oliesproeiers is nou net t probleem.
ook de drijfstangen zijn anders en distributie

distributie lijkt me wel logisch omdat je met 2 nokkenassen zit ipv bij de 8v een enkele nokken as..

Ik vind dit wel een interessant topic omdat ik ook met de vraag zit hoe ik mijn xsi wat sneller kan krijgen maar uit dit topic blijkt beter om dat dus niet te doen. K wil de boel wel heel houden

Geplaatst: 26 Apr 2008 04:43 pm

Klopt...distributie is inderdaad verschillend, maar de benodigde gaten om het om te bouwen naar 16V zitten er wel in.Alleen het draad even optappen.
Anyway...Xsi blok is inderdaad geen goede keus door het ontbreken van de oliesproeiers.

Geplaatst: 26 Apr 2008 07:51 pm

ja omdat het een 8v is ja. maar ook het nokken wiel op de kruas is anders. het enige wat gelijk is is de krukas

nee helaas geen extreme tuning voor de 8-kleppers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 28 Apr 2008 12:27 pm

bartjan schreef: ik nog even een aanvulling op het verschil van xsi en s16.

xsi heeft geen bussen in de zuigers
xsi heeft geen oliekoeler
xsi heeft een aantal buizen in het carter niet
xsi heeft andere koelkanalen
en nog een tal van kleine dingen.

dus de gene die denken een 16v kop op een xsi te zetten lijkt mij dat geen goed idee. ook hogere vermogens uit een xsi halen is niet verstandig, omdat de oliesproeiers dan van groot belang zijn. een xsi loopt dan geheid stuk

Wat je hier zegt over een XSI blok klopt niet helemaal.. Het ligt er namelijk aan de motorinhoud of het onderblok alu is of gietijzer.. is het alu dan zitten er altijd bussen in, is het een gietijzer onderblok dan zitten er nooit bussen in.. 2.0 is altijd gietijzer onderblok, 1.8 is altijd alu onderblok bijvoorbeeld.. Verschil zit niet in 8v of 16v motor..

Een goeie keus om als basis te nemen is een 2.0 8v turbo motor onderblok. Gietijzer (geen bussen), oliesproeiers en het maximaal aantal leidingen..

En op alle XU onderblokken passen alle XU koppen..

Sander

Geplaatst: 28 Apr 2008 03:32 pm

volgensmij begrijp je mijn niet helemaal ik heb het over bussen in de zuigers. niet in het onderblok

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 28 Apr 2008 04:31 pm

Bussen in de zuigers??
Verklaar u nader aub..

Of bedoel je de pennen waarmee de zuiger aan de drijfstang vastzit?

Want als een XSi die niet heeft, dan mag je mij vertellen hoe die dan zijn zuigers vast heeft zitten aan de drijfstangen..

Sander

Geplaatst: 28 Apr 2008 05:03 pm

bussen waar de pistonpen in zit. ook zitten in de XSI geen bussen in de drijfstang. de pistonpen van de XSI zit ook met een krimppassing in de drijfstang.

heb ik nog een vraag. welke motor hoort bij de volgende codes:

RFV:
RFY:
RFT:

Geplaatst: 28 Apr 2008 05:10 pm

is dit correct?

RFV: xu10j4r
RFY: xu10j4 306 s16
RFT: xu10j4 306 s16

maar wat is nou het verschil tussen een RFY en een RFT

dat is dat het verschil van die 2 kw of niet soms?

heeft het miss iets met de cat. te maken?

Geplaatst: 28 Apr 2008 07:17 pm

RFV: xu10j4r, 306 XSi fase 2, 98kW
RFT: xu10j4, 306 S16, 110kW
RFY: xu10j4, 306 S16, 114kW
RFS: xu10j4rs, 306 GTi6, 120kW

Verschil in vermogen tussen de RFY en RFT heeft niks met de kat te maken, die hebben ze allebei. Het verschil zit 'm in de compressie en het motormanagement.

Geplaatst: 28 Apr 2008 09:05 pm

oke is me duidelijk. ik heb dus een RFT met 146 pk. en geen 152. ben ik mooi stukje vooruit gegaan heb nu 169.
weet je ook waar het verschil in zit met de compressie?
waar heb je die kennis weg? sleutel je zelf ook veel? ik zoek namelijk een drijfstang. van een RFT. maar die is wel gekijk aan die van een RFY.

bedankt

Geplaatst: 29 Apr 2008 08:12 am

Ja ik sleutel best veel ja: https://www.hilgertbos.com/gallery

staat alles wat ik gebouwd heb

Geplaatst: 29 Apr 2008 05:25 pm

leuk bezig!!

ik kan nergens die verrekte drijfstang vinden..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 29 Apr 2008 06:15 pm

En welke diesel blokken zijn er? Haha mis iets minder animo voor maar ik ben ook wel eens benieuwd wat er allemaal uitwisselbaar is en vooral welke turbo er bij mij op zit enzo Jammer dat de turbodruk bij een tdtje niet hoger te zetten is, want deze is standaard 0.6bar toch?

De twee geleverde merken zijn garret en kkk toch?

En heeft iemand zijn td zogenaamd laten chippen? Ik heb wat rondgevraagd bij chiptuners, maar het TD blok kan niet gechipt worden, alleen powerbox rotzooi enzo wat weer niet erg bevoordelijk was voor de motor

Ik heb het voor alle duidelijkheid nu over de td's voor de hdi's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris71
Geplaatst: 27 Mei 2008 10:00 am

Ik overweeg zon turbo van DP op mn s16(1994) te plaatsen.
Maar waar moet ik dan nog meer rekening mee houden ?
Mn remmerij moet aangepast worden lijkt me.
De ophanging krijgt meer op zn lazer dus moet dat ws ook vervangen worden.
Motortje heeft 211 k gelopen en verbruikt geen olie en loopt op ultimate 100 1 op 12 en op 98 1 op 10
Maar een revisie van t blok voor de montage van turbo moet er dan ook bij natuurlijk.
Is dat verstandig of heeft iemand een idee om er op een andere manier nog wat pktjes erbij te doen

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft