TopicStarter: Tuning306
TopicDatum: Geplaatst: 26 Apr 2008 11:30 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
als ik de auto op contact zet (laatste stand voor het starten), dan gaan de snelheidsmeter, toerenteller, benzine meter en de olie meter allemaal naar het einde toe. Als ik de auto start blijven de wijzers in deze posities. Tijdens het rijden wordt er dus geen snelheid en geen toerental weergegeven....verder wordt elke gereden meter gerekend als 100 meter op de dagteller....

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

groetjes Stefan
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PugZ
Geplaatst: 27 Apr 2008 09:19 am



Heb je onlangs iets los gehad qua tellerbak/kabels?

Edit: accu al ff een tijdje eraf gehaald zodat de CPU kan resetten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 27 Apr 2008 09:36 am

controleer je laden van de accu eens... rond de 13.5 tot 14 volt bij 1000 toeren en hoger.

Als deze echt rond de 12 volt blijft krijgt je auto geen signaal dat ie moet laden..en dan krijg je deze dingen ook(en controleer stekkers op dynamo)

massakabels goed vast?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 27 Apr 2008 02:21 pm

jammer dat ie daarna niet terug gaat anders zag het er wel stoer uit

maar ik zou persoonlijk ook eerst ff de accu 2 uur los halle

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
Geplaatst: 27 Apr 2008 09:56 pm

@PugZ:
nope er is niks losgeweest en de accu hebben we inderdaad los gehad

@Kermit:
dit gaan we even controleren! thanx

@seBASS:
accu is los geweest maar dat heeft niet geholpen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
Geplaatst: 28 Apr 2008 07:18 pm

update:

er verschijnt een steeksleutel op het dashboard. hierbij wordt -0 aangegeven. dit wordt afgewisseld door een 2.
iemand een idee?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 28 Apr 2008 07:40 pm

sleutel service beurt

2 fout code ??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
Geplaatst: 29 Apr 2008 08:56 am

denk inderdaad dat -0 en 2 foutcodes zijn dan..zou niet weten wat het anders is....

misschien een stom idee hoor maar zou het aan de bobine kunnen liggen? zo iets las ik op een ander forum volgens mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
Geplaatst: 29 Apr 2008 12:56 pm

-----update update update update update-----

net gemaild met een peugeot dealer

probleem met de dagteller ligt aan de bobine...deze vervangen zou de oplossing moeten zijn.

probleem met de tellers zou opgelost worden door de shuntzekering er een paar minuten uit te halen...

iemand een idee wat de shuntzekering is?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 29 Apr 2008 06:36 pm

Shuntzekering is niks anders dan een "brug" die zorgt voor een doorverbinding. Deze smelt dan ook niet door bij overbelasting. In je instructieboekje staat vermeld waar die zit. Op het forum is ook een afbeelding te vinden van de betreffende bladzijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
Geplaatst: 14 Mei 2008 10:06 pm

huidige stand van zaken: het werkt weer

bobine was niet goed waardoor er een storing in de tellerbak veroorzaakt werd...deze storing zorgde er uiteindelijk voor dat de tellerbak geheel kapot was.....bobine en tellerbak zijn vervangen en het probleem is opgelost bedankt voor de reacties!

groetjes stefan

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft