TopicStarter: theo 87
TopicDatum: Geplaatst: 21 Apr 2008 07:15 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo 87
hallo,

is er toevallig iemand die ervaring heeft met het feit dat de accu van de auto leeg loopt. het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met het ook aan blijven staan van de ventilatie in de auto als ik het contact uit heb staan zou dit aan mijn contact liggen of aan de elektrische bedrading daarachter.

groeten theo
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 21 Apr 2008 07:38 pm

ik weet het niet.
heb het probleem zelf ook.

als ik 3 dagen niet gereden heb is het weer zover..

wil het idd ook eens weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo 87
Geplaatst: 22 Apr 2008 07:20 pm

ik ben even in het dorp langs de peugeotsloop geweest, ja we hebben niet veel in nagele maar dat hebben we dan weer wel maar het is dus een veel voorkomend probleem dat het contactslot kapot is. je kan dan het achterste stuk van het slot vervangen zodat je je ijgen sleutel kan blijven gebruiken. ga ik dat maar is ff proberen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthijs
Geplaatst: 22 Apr 2008 11:35 pm

Bij mijn vorige Peus had ik dat ook..

Check eens of je versterker wel uit gaat, tegelijk met je radio/contact.. (als je een versterker hebt uiteraard)

En check je accu.. Dat laatste bleek bij mij het probleem.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo 87
Geplaatst: 23 Apr 2008 07:16 pm

ik heb even de spoelcontacten doorgemeten als ik mn contact uit heb staan staat er nog stroom op de punten waar punten waar mijn spoelpunten in komen. het licht dus niet aan de versterker. heb er ook al een andere accu in gezet dus volgende stap word het contactslot vervangen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 24 Apr 2008 11:13 pm

Allereerst een nieuwe batterij plaatsen (gemiddelde levensduur = 5jaar).
Als die nog blijkt leeg te lopen, dan zit je ergens met een verlies (lekstroom). 9 van de 10 gevallen is dat door een uitgebreidere muziekinstallatie (versterkers enzo).

Je kan dat uitmeten:
-Tussen de min van de batterij en de massakabel een amperemeter plaatsen.
-Bekijk de momentele stroomwaarde (als die te hoog ligt, trekt ie logischerwijze uw batterij na enkele dagen leeg).
-Vervolgens ga je opzoek naar die grote verbruiker(s). Trek 1 voor 1 een zekering uit, en controleer telkens weer de stroomwaarde. Zo kan je de onschuldige verbruikers uitsluiten en op zoek gaan naar die grote verbruiker(s).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marthijnk123
Geplaatst: 25 Apr 2008 12:07 pm

beste theo,

veel sterkte ik kwam na 1,5 de accu er achter dat mijn kofferbaklampje aan bleef staan snik

lampje eruit geschroefd probleem ook verholpen

er blijft waarschijndelijk iets aan staan ik had het ook met mij n oude radio daar bleef het schermpje branden het accu lampje ging ook alleen branden als je de koppeling en de rem tegelijk intrapt was een beetje vaag radio vervangen nooit meer last van gehad 9 van de 10x is het een probleem veroorzaakt door aftermarket electronica

succes met het het probleem te verhelpen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo 87
Geplaatst: 05 Mei 2008 07:45 pm

nou ik wist dus al dat mijn ventilator voor de kaggelverwarming in de auto aan blijft staan heb het even door gemeten en het relais van deze motor blijft dus bekrachtigd wou eerst gaan zoeken naar de oorzaak maar kon geen elektriesch schema krijgen heb dus maar voor de makelijke oplossing gekozen en het zelfde draadje dat mijn radio aan laat gaan doorverbonden naar de + van de spoel. nu gaan mijn radio en vent. tegelijk aan werkt prima.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft