TopicStarter: 306xsi airline
TopicDatum: Geplaatst: 24 Apr 2008 03:13 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Ik ben nu ruim 1,5 jaar het bezit van een 306 xsi 2.0L 8v (eerst een rode en nu een zwarte) ik vind het alleen niet echt bijzonder snel, heeft hier iemand misschien ervaring met chiptuning of spaghettispruitstukken op een xsi 2.0L 8v?

Ik weet dat ie gaat vliegen van een turbo maar vind dit teveel werk en teveel onkosten. Het is me dagelijkse auto dus wil het liefste dat ie wel heel blijft
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 24 Apr 2008 05:34 pm

misschien andere nokkenas ofzo.

chippie zal je wel merken maar is wle veel uitgave voor een klein beetje pk's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 24 Apr 2008 06:02 pm

ik heb toevallig voor de mijne (heb dezelfde) vanmiddag nog bij een winkel gevraagd of ze iets konden uitzoeken over spagettispruitstuken voor mijne. Zal wel laten weten als ik iets gehoord heb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 24 Apr 2008 08:26 pm

andere zuigertjes van wossner ,chip erbij en benzine druk verhogen moet goed komen denk ik zo , als je m langzaam vind verhelp je dat gevoel ook niet met 10 pk extra dus ben bang dat je het iets rigoreuzer moet aanpakken , en dan komt de vraag is het dan nog goedkoper dan de aanschaf van een gti-6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn
Geplaatst: 24 Apr 2008 08:53 pm

ander spruitstukkie zal weing helpen, peugeot maakt van zichzelf al hele goede, dus dat zou een hele dure investering zijn voor bijna niks..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 24 Apr 2008 09:26 pm

16v kop is een optie. maar aardig wat werk.
.andere zuigers
.distributie
.spruitstukken
.kabelboom
compressie naar 11:1 kom je op zo'n 160pk

maar dit alles is het niet waard, geeft ik toe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 25 Apr 2008 06:07 pm

REVpuggie schreef: andere zuigertjes van wossner ,chip erbij en benzine druk verhogen moet goed komen denk ik zo , als je m langzaam vind verhelp je dat gevoel ook niet met 10 pk extra dus ben bang dat je het iets rigoreuzer moet aanpakken , en dan komt de vraag is het dan nog goedkoper dan de aanschaf van een gti-6

haha idd denk dat dat behoorlijk in de kosten gaat lopen en dan nog niet eens aan de tijd gedacht dat k daarmee bezig ben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 25 Apr 2008 06:09 pm

bartjan schreef: 16v kop is een optie. maar aardig wat werk.
.andere zuigers
.distributie
.spruitstukken
.kabelboom
compressie naar 11:1 kom je op zo'n 160pk

maar dit alles is het niet waard, geeft ik toe

Ik zou dan het beste op zoek kunnen gaan naar een complete xu10j4rs motorblok en die dan reviseren...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 25 Apr 2008 06:09 pm

naar mijn weten zijn er geen spaghettispruitstukken voor XSI

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 25 Apr 2008 06:10 pm

bjorn schreef: ander spruitstukkie zal weing helpen, peugeot maakt van zichzelf al hele goede, dus dat zou een hele dure investering zijn voor bijna niks..

hmm das wel jammer want had toch wel de hoop op een spaghettispruitstuk en laten rangen in combinatie met een open lucht filter dat dat wel wat meer pk's zou moeten opleveren mja dan ben je onder de 500 ook niet klaar denk

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft