TopicStarter: guzzz
TopicDatum: Geplaatst: 03 Apr 2008 04:39 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guzzz
weet iemand hoe het zit met de slagen NM van de kopbouten van een xsi
ik heb een fase 1.

ik heb een papier waarop staat dat je zo de kopbouten aan moet draaien:
fase 1 : 40 NM
fase 2 : 60 NM
fase 3 : 160 graden draaien

weet iemand of dit klopt ik vind zo raar want je heb ook 3 fase's 306
thanxs
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 03 Apr 2008 05:44 pm

za ff bij de dealer langs die weet eht precies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 03 Apr 2008 06:07 pm

guzzz schreef: weet iemand hoe het zit met de slagen NM van de kopbouten van een xsi
ik heb een fase 1.

ik heb een papier waarop staat dat je zo de kopbouten aan moet draaien:
fase 1 : 40 NM
fase 2 : 60 NM
fase 3 : 160 graden draaien

weet iemand of dit klopt ik vind zo raar want je heb ook 3 fase's 306
thanxs

fase maakt niet uit...

wat ze bedoelen is:

1.kruislings alle bouten draaien naar 40 nm
2 de bouten weer kruislings opdraaien naar 60 nm
3. vervolgens de bouten 160 graden draaien.

dit papiertje zit bij je koppakking geleverd, en daar staat de kruislingsvolgorde ook op

even navragen idd, of de 40nm -60nm, 160 graden werkwijze klopt

bij mij zat er toen ook een papiertje bij , alleen ze haalden het wel uit de boeken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransGTI-6
Geplaatst: 03 Apr 2008 06:19 pm

Ik zal van de week wel even kijken heb nl het programma van peugeot dus kan het zo opzoeken voor je.
Je moet in ieder geval de kopbouten inderdaad kruislings aandraaien en in het midden beginnen dan dan naar buiten werken dat is heel erg belangrijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 03 Apr 2008 11:21 pm

zoals het daar staat.. moet je het niet doen !!!

in real life moet je de kopbouten aanhalen.. en dan een kwartier warm draaien.. en dan weer losdraaien en het opnieuw doen.. anders gaat je kop olie lekken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransGTI-6
Geplaatst: 03 Apr 2008 11:31 pm

Ik weet niet van wie jij dat geleerd hebt????
Aan mijn manier is niks mis buiten het warm draaien om dan want dat is inderdaad wel goed.
Alleen moet je nooit na het warm draaien de bouten weer los draaien en dan vast gaan zetten!!!
Als je dat doet komt er na het afkoelen van het hele gebeuren te veel spanning op je kopbouten en dan komt het niet goed.
En verder zou ik niet weten wat er fout is aan het geen ik hiervoor geschreven heb????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 04 Apr 2008 02:33 pm

fransGTI-6 schreef: Ik weet niet van wie jij dat geleerd hebt????
Aan mijn manier is niks mis buiten het warm draaien om dan want dat is inderdaad wel goed.
Alleen moet je nooit na het warm draaien de bouten weer los draaien en dan vast gaan zetten!!!
Als je dat doet komt er na het afkoelen van het hele gebeuren te veel spanning op je kopbouten en dan komt het niet goed.
En verder zou ik niet weten wat er fout is aan het geen ik hiervoor geschreven heb????

helemaal mee eens..met de kans op dat tijdens het loshalen v/d kop deze nog eens weer krom gaat trekken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 04 Apr 2008 04:10 pm

dat aandraaimoment klopt helemaal
die 160 graden ook x-lings he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 05 Apr 2008 02:07 pm

Kermit306TCI schreef: fransGTI-6 schreef: Ik weet niet van wie jij dat geleerd hebt????
Aan mijn manier is niks mis buiten het warm draaien om dan want dat is inderdaad wel goed.
Alleen moet je nooit na het warm draaien de bouten weer los draaien en dan vast gaan zetten!!!
Als je dat doet komt er na het afkoelen van het hele gebeuren te veel spanning op je kopbouten en dan komt het niet goed.
En verder zou ik niet weten wat er fout is aan het geen ik hiervoor geschreven heb????

helemaal mee eens..met de kans op dat tijdens het loshalen v/d kop deze nog eens weer krom gaat trekken

ooh.. sorrieejj vergeten bij te zetten dat die eerst 2 uur moet afkoelen

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft