TopicStarter: MonT
TopicDatum: Geplaatst: 28 Feb 2008 09:52 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geachte medetuners!

Ik heb weer wat hoor!
Jullie weten dat ik enige tijd geleden mijn kop heb gevlakt en de inlaatpoorten vergroot zijn..
Dit betekent automatisch dat 'ie meer brandstof toegedient krijgt..
Alleen.. ik weet niet hoeveel, maar volgens mij heb ik redelijk veel onverbruikt brandstof!
M'n uitlaat ploft als een malle (wat niet onaardig is btw:wink maar ik heb toch liever dat 'ie het verbrand! Daar gaan we immers voor toch?

Iemand enig idee wat ik moet aanpassen zodat ie zijn benzine beter regelt, en dus ook meer power geeft?..

Ikzelf dacht aan Cheetah-chip en/of benzineregelaar (ofzo)

Alle tips/hints/cheats/tricks/advies/ideeŽn zijn welkom!

Gr.
Thomas
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 28 Feb 2008 10:49 pm

PFFFFF ehhh,

Bougies met kleinere dooie hoek bijvoorbeeld en misschien wel een PBV??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 29 Feb 2008 07:54 am

Black Panther schreef: PFFFFF ehhh,

Bougies met kleinere dooie hoek bijvoorbeeld en misschien wel een PBV??

weet je misschien ook welke bougies dat zijn? (merk of zo) Misschien dat ik die dan ook eens aan ga schaffen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 29 Feb 2008 08:34 am

Volgens mij hebben DENSO en BRISK die.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 29 Feb 2008 08:48 am

Black Panther schreef: Volgens mij hebben DENSO en BRISK die.

Thanks, Ik zal eens gaan snuffelen dit weekend.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 29 Feb 2008 07:08 pm

ls je meer brandstof krijgt, dan zul je ook meer lucht moeten hebben. Heb je de chip niet laten aanpassen dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 29 Feb 2008 07:15 pm

SoundBoy schreef: ls je meer brandstof krijgt, dan zul je ook meer lucht moeten hebben. Heb je de chip niet laten aanpassen dan?

Nee. Er zit nog een orginele chip in.. Ik heb wel al cheetah gemaild, maar ben bang dat dat nog lang gaat duren voordat hun reageren..
Iemand een telefoonnummer van hun? en adres?

Denk niet dat bougies het probleem zal oplossen dan.. Maar ook hiernaar ben ik nieuwsgierig naar een prijsje...

Thanks voor de comments... Altijd in voor meer reacties!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 29 Feb 2008 07:39 pm

Alleen de bougies zullen het probleem niet oplossen nee, want de mengselverhouding is niet goed. Ik ben geen exacte kenner wat betreft motor tuning, maar wie opgelet heeft bij natuurkunde...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 29 Feb 2008 08:13 pm

infeite zou het goed moeten zijn. je lambda sonde zorgt voor een goede lucht brandstof verhouding.
Ik zou eens kijken wat een 4gas meting aan geeft. Aan de hand daar van kan je echt bepalen hoe de verbranding is.[/list]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 29 Feb 2008 08:14 pm

bij natuurkunde deed ik heel andere dingen.. dus niet echt opgelet nee

Komop kenners!!! give your wisdom!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 01 Mrt 2008 09:31 am

weet je zeker dat het pas is sinds het vlakken en vergroten van je inlaatpoorten ?
-lambda gecontrolleerd ?
-en de kabeltjes ernaartoe ?
-lucht/massa

wil je zeker weten dat het door je vergrote kleppen komt , kun je een gedeelte van je aanzuigbuis of direct op het filter afplakken en kijken of het beter is ,

nog een optie ... weet je zeker dat ie geen valse lucht trekt ? alles netjes kruislings aangetrokken en nieuwe pakkingen gebruikt ?
-vacuumslangetjes goed aangesloten ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 01 Mrt 2008 09:09 pm

REVpuggie schreef: weet je zeker dat het pas is sinds het vlakken en vergroten van je inlaatpoorten ?
-lambda gecontrolleerd ?
-en de kabeltjes ernaartoe ?
-lucht/massa

wil je zeker weten dat het door je vergrote kleppen komt , kun je een gedeelte van je aanzuigbuis of direct op het filter afplakken en kijken of het beter is ,

nog een optie ... weet je zeker dat ie geen valse lucht trekt ? alles netjes kruislings aangetrokken en nieuwe pakkingen gebruikt ?
-vacuumslangetjes goed aangesloten ?

Ik heb laatst nog gechecked voor me lambda.. en die was goed.

Heb inderdaad ook nieuwe pakkingen gebruikt. Het totale plaatje...
Vaccum slangen ook in orde..

Ik heb al meerdere chiptuning zaken gemaild.. alleen zijn hun niet zo fanatiek om te replyen
Denk dat ik maar bij de racetuningzaak waar ik het heb laten doen binnenkort ff een bezoekje breng.. hun racede namelijk vroeger met S16 blokken, dus misschien dat hun een goede indicatie kunnen weergeven.

Greetz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 01 Mrt 2008 09:55 pm

Denk dat ze je daar wel wat over kunnen vertellen. T zijn naar mijn mening mensen met kennis van het vak.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimma
Geplaatst: 01 Mrt 2008 09:56 pm

Naar mijn idee is de enige juiste manier om een breedband lambda erin te hangen ( een AFR - meter = air/fuel ratio ) en te kijken wat ie zegt over de mengverhouding. Dan weet je wat ie doet en wat jij moet doen om 'm goed te krijgen.

Again : meten is weten ....

Groet, Frank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingJamey473
Geplaatst: 02 Mrt 2008 11:35 am

REVpuggie schreef: weet je zeker dat het pas is sinds het vlakken en vergroten van je inlaatpoorten ?
-lambda gecontrolleerd ?
-en de kabeltjes ernaartoe ?
-lucht/massa

wil je zeker weten dat het door je vergrote kleppen komt , kun je een gedeelte van je aanzuigbuis of direct op het filter afplakken en kijken of het beter is ,

nog een optie ... weet je zeker dat ie geen valse lucht trekt ? alles netjes kruislings aangetrokken en nieuwe pakkingen gebruikt ?
-vacuumslangetjes goed aangesloten ?

jah je hebt helemaal gelijk allen hebben we geen lucht massa meter
onze auto's doen het met een inlaat tempratuur en map sensor
die het onderdruk in het inlaatspruitstuk meet.
daarmee berekent hij ook meteen de motor belasting

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 04 Mrt 2008 11:00 pm

Nou ik heb een mailtje terug gehad van mr.Cheetah!

Hij vertelde mij dat het probleem elders ligt. dus inderdaad bij de lambda, of misschien dat de distributie verkeerde is afgesteld waardoor er onverbrande benzine naar de uitlaat gaat.. dat zijn mogelijkheden.

Ik ga van 't weekend ALS IK TIJD HEB langs een maat, om te kijken hoe het met mijn lambda gesteld is...
Misschien dan ook gelijk een closer look nemen van mijn distributie..
Het kan ook zijn dat er ergens misschien wel een lek is, dat sluit ik niet uit!

Jullie horen van me!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 27 Mrt 2008 10:23 pm

vaak is het met zulke dingen de lambda

Wat dimma zegt. metertje er in en trappen maar. kijken hoe hij uitvalt.. metertje is makkelijk aan te sluiten op je lambda..

uit laten lezen.. kan gebeuren dat de onderdruk niet goed word opgevat door de ecu.

wat ook nog kan ''volgens mij'' dat 1 van de temp. sensoren niet goed werkt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 27 Mrt 2008 10:30 pm

Nou op je vraag voor een chipper-op-maat:

Cheetah chip. Die kerel maakt ze op maat!!
Heb me dus ook al bij hem geinformeerd.. maar moet eerst me benzineregeling fixen, dan kom ik bij hem op visite

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Mrt 2008 11:32 pm

kost dat ongeveer??

en wat levert het op?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 29 Mrt 2008 02:12 pm

Prijs durf ik je niet te zeggen, en ik denk 10 tot 15 pk rijker?
op een site stond ooit een standaard S16 die gechipt was naar 167 pk.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft