TopicStarter: lamerstim
TopicDatum: Geplaatst: 12 Dec 2007 11:39 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamerstim
Mijn xsi 8v maakt een behoorlijk tikkend geluid....

Is hier wat aan te doen? kleppen stellen of klepstoters? Heb hier zelf weinig verstand van nl.

heb ook het gevoel dat ie wat inhoud, en schommeld stationair soms (valt niet uit! de lamda is reeds vervangen)

groeten

Tim
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 12 Dec 2007 11:50 am

vaak is tikken een questie van je kleppen laten stellen, maat van me had dit ook met zn xsi, en nu is zo (wat dat betreft ) weer mooi stil

Dat andere probleem ken k je helaas niet mee helpen, maar genoeg andere die daar ervaring mee hebben

EDIT:

wellicht vind je hier iets: https://team306tuning.forumup.nl/vie...=team306tuning

gaat ook over n xsi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamerstim
Geplaatst: 12 Dec 2007 12:22 pm

Is dat duur? kleppen stellen?

Ik vind het wel belangrijk dat mij auto mooi stil is nl...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 12 Dec 2007 07:46 pm

bij mijne heb ik precies hetzelfde probleem! maar morgen gaat ie naar keuring toe denk dat het best wat gaat kosten als ie heeeel nou gaat kijken!


homokineet is (volgens mij kapot), kleppen stellen (+kijken of het aan de lamda of luchtmassameter ligt dat ie af en toe stotterd bij lage toeren), banden zijn ook een heel eind op, voorblokken zijn niet goed, lampen staan veel te hoog!

ben benieuwd! maargoed kost wel wat, maar dan is ie wel helemaal in orde!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamerstim
Geplaatst: 12 Dec 2007 08:18 pm

laat maar even weten wat er bij jou uit is gekomen,kan mij altijd helpen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 12 Dec 2007 11:23 pm

De kleppen heb ik zelf gesteld, weliswaar bij een 1.6, maar het kan dus zelf

Je hebt alleen een voeler nodig (met metalen plaatjes van 0,05 0,1 0,2 0,25 en 0,4 mm dik) en dan kun je je klepspeling meten en bijstellen

Achteraf tikt je blok nog steeds hoor, maar dan net iets anders..
Als je je kleppen helemaal niet meer hoort, dan is je blok binnen korte tijd dood

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuning306
Geplaatst: 13 Dec 2007 09:57 am

heb mijn kleppen (1.4) laten stellen....was iets van 70 euro kwijt geloof ik (incl pakking uiteraard)...valt dus wel mee...
groetjes Stefan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 13 Dec 2007 07:41 pm

lamerstim schreef: laat maar even weten wat er bij jou uit is gekomen,kan mij altijd helpen

zo hij is gekeurd, het tikken rechtsvoor was bij mij een kapotte stuurkogel (maar het is nog steeds niet helemaal verholpen geloof ik).
verder zat er een gaatje in de katalysatorflens (is gelast) en voor nieuwe remblokken (komen binnekort toch sparco's op als ze binnenzijn maar toch)
en ze hebben gekeken of de kleppen gesteld moeten worden maar daar dat was niet het geval.

binnenkort als hij nog steeds erg stotterd af en toedan nog maar is terug om het echt weg te krijgen.

en de banden waren ook niet echt goed, maar dat heeft ie zo gelaten want over een tijdje toch nieuwe velgen+banden dus dat vond ik zelf ook beetje zonde van het geld

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamerstim
Geplaatst: 13 Dec 2007 09:03 pm

bedankt.

ik ga maar eens bij de dealer langs.

wordt vervolgd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerommeke
Geplaatst: 14 Dec 2007 10:08 am

Die van mij tikt ook, maar hoeft niet gesteld te worden, als ie warm is houdt het tikken op en loopt ie lekker. Die speling heeft ie dus nodig! Suc6 ermee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 15 Dec 2007 06:54 pm

zo vandaag is ie uitgelijnd, uitlaat wat lager gehangen en we hebben het probleem ondekt

links zat onder de motorsteun die grote bout (ofsow) heel klein beetje los en om dat de motor beetje kanteld bij gas los laten tikt ie dan soms

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 25 Dec 2007 03:14 pm

zo gisteren even teruggeweest om het helemaal te fixen, toen ie de steun loshad en keek wat er was nog een keer vastgedraaid maar hij ging niet meer muurvast

na nog een keer goed gekeken te hebben bleek dat eronder de carroserie beetje aan het inscheuren was dus heeft ie er een soort overheen gelast zodat het nu helemaal dicht is en meteen verstevigd#ok nu is het getik weg!



alleen nog even een keer laten nakijken waarom die motor beetje schokt na gas los laten! (of weet iemand dat zo van hier?)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 25 Dec 2007 04:51 pm

Dat kan heel misschien liggen aan je stappenmotor, die moet bij abrupt gas loslaten meteen ervoor zorgen dat de motor genoeg lucht krijgt om stationair te lopen, en als er vervuiling in die stationairslang zit of het motortje is niet meer 100% dan kan dat wel.. maar eigenlijk is t wel redelijk normaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dolluh306
Geplaatst: 26 Dec 2007 12:19 pm

en waar zit dat ding??? en kun je het ook zelf schoonmaken zonder een automonteur te zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 01 Jan 2008 12:36 pm

Kleppenstellen bij een XSi is geen probleem, maar als er teveel klepspeling blijkt te zijn, dan moet de nokkenas er uit omdat de klepstelplaatjes onder de klepstoters zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeot4ever
Geplaatst: 09 Mrt 2008 04:35 pm

Hallo,

Weet iemand toevallig wat de klepspeling moet zijn van een 20 XSI van 1996 een 8 klepper dus ?
Ik ga binnenkort m,n klepdeksel pakking vervangen,en wil gelijk de speling even opmeten.

Groeten Kees

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 09 Mrt 2008 07:09 pm

ff de dealer bellen als je dan je chasie nummer door geef dag kunnen ze je der preciese maat geven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimma
Geplaatst: 09 Mrt 2008 09:57 pm

Inlaat 20, uitlaat 35-40 is Ok.

Groet, Frank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeot4ever
Geplaatst: 11 Mrt 2008 06:45 pm

Dimma schreef: Inlaat 20, uitlaat 35-40 is Ok.

Groet, Frank

Ok Thanks

Groeten Kees

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft