TopicStarter: GriffeCTI
TopicDatum: Geplaatst: 09 Feb 2009 11:34 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffeCTI
Hallo

Mijn naam is Michel van Geest uit hellevoetsluis. Ik heb sinds vorige week ook een 306 (1 van de auto;s die ik altijd al wilde.)

Een fase 1 XS... er moet nog wat aan gebeuren (nieuwe voorbumper.. stukje in de dorpel lassen (rot)).. ). Helaas zagen we de dorpel pas nadat ik hem gekocht had.

Daarna.. ff mijn audio erin.. en daarna... ook nog een keer een paar nieuwe remmen.. .Als eerst een paar fatsoenlijke banden eronder. Ik zal van de week even een betere foto nemen..

Owjah.. er zatten PTS velgen onder toen ik hem kocht







Zelf ben ik samen met rik hakkert beheerder en eigenaar van de 205 cabriolet club. Tevens ben ik al een paar jaar actief in de 205 wereld. Ook heb ik nog een 405 station.. Dus ook in de 405 wereld was ik actief.. maar die gaat (helaas !!!) weg...


Najah.. Ik ga hier nog is neuzen...

Mvg Michel
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 10 Feb 2009 12:23 am

welkom hier ,

watvoor motor ligt er in je 306?

volgens mij rotten 306jes haast nooit toch? succes ermee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffeCTI
Geplaatst: 10 Feb 2009 11:18 am

Nu een 1.6 8v (Tu5j2/98 Pk)

Maar ik heb nog een Tu5jp4 kop liggen en 2 Tu5j4 stokken ... en ergens nog een stofzuiger. Maar dit komt als mijn cabrio klaar is...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 10 Feb 2009 12:45 pm

welkom, de zuigers zijn ook anders van een 8 en 16v

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffeCTI
Geplaatst: 10 Feb 2009 04:32 pm

Weet ik ....

ik zoek nog een goed onderblok

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 10 Feb 2009 05:31 pm

R schreef: welkom hier ,

watvoor motor ligt er in je 306?

volgens mij rotten 306jes haast nooit toch? succes ermee

mwah moet ik je fotos van mn xsi dak sturen????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 10 Feb 2009 05:34 pm

jop. en hoe mijn dak was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelle_zwikstra
Geplaatst: 10 Feb 2009 05:46 pm

hey mich,

ook je weg naar het forum gevonden.

de pts velgen zien er goed uit onder een 306.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 10 Feb 2009 10:18 pm

Michel, welkom hier. Al bekend van het 205GTi forum.

Gr.

Martijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Feb 2009 11:46 pm

En die rottigheid begint zeker bij je voorruit??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffeCTI
Geplaatst: 11 Feb 2009 02:46 pm

Hoe bedoel je ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Feb 2009 04:26 pm

Bij de andere genoemde gevallen Die hadden het over het dak..gebeurt vaak als ze niet zo heel netjes ooit de voorruit hebben vervangen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 11 Feb 2009 04:55 pm

nee daar komt het niet van.

het komt doordat in de versteviging in het dak met een dakraam vocht blijft zitten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 11 Feb 2009 09:51 pm

Welkom op dit forum. Heb je ook een foto van je Griffe? Ik heb in het verleden eens naar een Griffe gekeken, maar er moest teveel aan gebeuren. Het blijft leuk spul

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffeCTI
Geplaatst: 12 Feb 2009 06:49 pm

Nee helaas... ik heb nog geen griffe.. ik ben bezig een 205 CTI (cabrio) te verbouwen met een GM16 (Mi16 met gutmann inlaat)... en het kleurtje van een griffe... ben er helaas al 3 jaar mee bezig..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 13 Feb 2009 12:26 am

Beter laat dan nooit maar ook welkom op het forum!!!

alvast sucses met de reparatie en veel veilige km's toegewenst!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 13 Feb 2009 10:17 pm

GriffeCTI schreef: Nee helaas... ik heb nog geen griffe.. ik ben bezig een 205 CTI (cabrio) te verbouwen met een GM16 (Mi16 met gutmann inlaat)... en het kleurtje van een griffe... ben er helaas al 3 jaar mee bezig..

Eyy Michel ook van mij welkom hier die Cabrio is die paarse van t 205 GTi forum of niet? is toch niet alweer 3 jaar gelede?

De 306jes zonder open dakje roesten eigelijk helemaal nooit

De std 1.6 8v heeft overigens officieel maar 65 Kw = 88,4 pk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 14 Feb 2009 12:45 am

Modeljaar 2001 heeft er 98 pk's dan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 14 Feb 2009 12:54 am

EN die is btw sneller dan de 1.8 16v

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 14 Feb 2009 11:50 am

Bart-Jan schreef: nee daar komt het niet van.

het komt doordat in de versteviging in het dak met een dakraam vocht blijft zitten
ah oke, dus mijn xsi is nog geen speciaal geval?

van de zomer maar eens kijken, dak laten stralen en opnieuw spuiten(als ie dan nog niet doorgerot is)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 14 Feb 2009 02:56 pm

Kermit306TCI schreef: Bart-Jan schreef: nee daar komt het niet van.

het komt doordat in de versteviging in het dak met een dakraam vocht blijft zitten
ah oke, dus mijn xsi is nog geen speciaal geval?

van de zomer maar eens kijken, dak laten stralen en opnieuw spuiten(als ie dan nog niet doorgerot is)

als je plek groter is dan 5cm is hij door gerot.


on-topic maar weer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 14 Feb 2009 11:05 pm

Christiaan schreef: Modeljaar 2001 heeft er 98 pk's dan
EN die is btw sneller dan de 1.8 16v

Wazig...heb je enig idee wat het verschil precies is? Software of meer?
Overigens heeft de 1.8 16v 110pk dus die z sneller moeten zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 15 Feb 2009 10:41 pm

Geen idee wat er voor een verschil is Maar kijk voor de grap maar eens op autoweek..scheelt bijna een seconde dacht ik naar de 100 Moet je even de '01 1.6 vergelijken met een 1.8 16v
Het milieulabel is ook wel geinig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffeCTI
Geplaatst: 17 Mrt 2009 01:00 am

nou... weer leuk vanavond...

Koni;s erop voor.. dat ligt best laag met die eibach veren....

Nou wist ik dat ik al een slechte dorpel had... Brug ongeveer goed op het "krikpunt"... brug omhoog... en ineens stopt de brug ermee.

De auto ging niet meer naar beneden. Wat bleek nu.. Was mijn dorpel "ingezakt" ... stond de auto scheef en dus reageerde de brug niet meer.(moderne brug)

Nou.. op het relais de brug laten zakken... Is echt die dorpel dik naar boven gebogen.. Kutzooi !!...

De vorige eigenaar heeft hem gerepareerd met koekblik blik... rommel dus.. schade gehad dus...


Van de week ff een dorpeltje uit een 306je slijpen en even de vader van een vriend van mij lief aankijken of hij hem wil repareren...

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft