TopicStarter: Christiaan
TopicDatum: Geplaatst: 10 Feb 2008 09:47 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Ik heb een xsi'tje gekocht met een verbrande klep. Morgen kan ik hem naar een beunhaas brengen die hem voor een zacht prijsje gaat maken
De thermostaat gaat helaas ook niet meer los waardoor de motor binnen enkele kilometers tegen de 120 graden komt:S
Kan iemand mij vertellen waar de thermostaat precies zit en hoe ik hem eruit kan halen? Heb namelijk liever dat de motor er lang over doet om warm te draaien dan dat ie meteen heet loopt
Er komt een nieuwe in maar ik moet hem morgen daarna toe rijden en heb geen zin om een keer of 6 stil te staan

Alvast bedankt!!
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 11 Feb 2008 02:39 pm

als het goed is zit hij rechtsonder in de radiateur er zit een stukje blauw plastic aan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 11 Feb 2008 04:56 pm

matheeuwissen schreef: als het goed is zit hij rechtsonder in de radiateur er zit een stukje blauw plastic aan

dat is de koelvloeistofsensor..


bij een 2.0 8v zit ie op de volgende plek:



Weliswaar is dit een 2.0 turbo motor, maar zit op dezelfde plek.
Bij de bekabeling van de injectoren zie je een slang lopen, als je die naar rechts voglt, komt ie uit bij een zwart kapje, kapje loopt op de foto ook de gaskabel overheen..

onder dat zwarte kapje zit ie.. koelvloeistof eraf, kapje eraf halen, 2x dop 13.. thermostaat eruit, kapje terug, koelvloeistof terug, rijden maar..

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Feb 2008 05:34 pm

Thanks daar kan ik wel wat mee! Dat zal ik eens proberen ja!

Even voor de zekerheid, het gaat dus om het zwarte kapje wat ik hier heb omcirkeld?


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 11 Feb 2008 06:39 pm

Sander schreef: ...koelvloeistof eraf, kapje eraf halen, 2x dop 13.. thermostaat eruit, kapje terug, koelvloeistof terug, rijden maar...
Moet er niet ook weer een thermostaat in..?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Feb 2008 07:19 pm

Dat komt wel eerst moet de klep vervangen worden en daarvoor moet ik er ongeveer 15 km mee rijden om hem naar de beunhaas te brengen
Als de motor voor niet al te veel geld gemaakt kan worden dan komt er uiteraard ook een nieuwe thermostaat in

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RODNEY
Geplaatst: 11 Feb 2008 08:44 pm

ik heb de mijne vrijdag vervagen kos maar 25 helaas kwam er bij mijn ook een radiatoor bij

gr rodney

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Feb 2008 10:10 pm

Nou de radiateur kan nog wel f gelukkig Het is nu eerst van belang om te kijken of het echt de klep is die verbrand is of mis toch een scheurtje in de kop..als het te duur wordt dan wordt de auto gewoon gesloopt, zou zonde zijn want hij ziet er nog heel goed uit!
Heb de auto ook eigenlijk gekocht om te slopen, maar als hij gemaakt kan worden is mooier, moet ik alleen wel een nieuw baasje gaan zoeken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 12 Feb 2008 10:14 am

Het is indd die kapje ja, wat je hebt omcirkeld..

Die klep kan niet verbranden, hij gaat dan gewoon niet meer goed open.. Gewoon versleten.. Je kunt bij de dealer nieuwe kopen, en je hebt verschillende temperaturen waarbij ze open gaan..

Dat is dus voor als je met een warmer of minder warm blok wilt rijden, en dat verschilt ook per land, in spanje rijden ze met een klep die bij lagere temp open gaat als in finland bijvoorbeeld..

Er hoeft niet perse een klep terug, het duurt dan gewoon langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is.. Meer niet..

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 12 Feb 2008 03:15 pm

Nee ik weet dat die niet kan verbranden maar de kleppen in de kop van de motor wel en die is er een verband, van cilinder 3 als ik het uit me hoofd zeg..Daarvoor moet ik hem f na garage rijden en is beetje irritant als ie steeds heeft loopt:S

Je informatie was goed want de thermostaat ligt er al uit Is meteen het hele probleem van heetlopen verholpen En je wil niet weten hoeveel liter water erbij ging:P Ging 3/4 emmer in

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft