TopicStarter: tim_groot
TopicDatum: Geplaatst: 26 Jan 2009 05:46 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tim_groot
Zo en toen was het mooi weer en bedacht ik me dat ik weleens foto's kon gaan schieten om me voor te stellen.

Vanaf het begin dan maar even.

Tim 27 jaar en al sinds mijn eerste auto (een 205gti) peugeot gek.
Na 4 205gti/mi16's te hebben gehad werd het tijds voor iets luxers.

Ongeveer anderhalf jaar geleden liep ik tegen een 306 cabrio aan voor weinig. Maar eigenlijk alles was dan ook oud of defect.
- stuur zat geen leer meer omheen.
- interieur oud en lelijk (in 1994 was het al antiek bij levering)
- motor 1.8 8v 103 pk
- alle ramen defect . . . . (zelfs vastgezet met een blokje hout )
- lelijke originele velgen

Het reed wel allemaal tamelijk oke tot dat na 1 maand er een spanrol van de distributie plofte.
Niet eens zin om daar geld aan uit te geven (8v is zo 1990) dus een RFS blokje gezocht en al snel gevonden.
Oorspronkelijk met originele 5 bak maar tijdens het ombouwen tegen het advies van een 6 bak aangelopen en deze er ook maar bij gekocht.
Meteen maar een 306 gti (283mm)remmenset erbij gehaald.

Alles in laten bouwen, leek allemaal appeltje eitje.Maar er was 1 ding h8ij starte maar 1 op de 5 keer, en hoe langer hoe minder.
Alles nagemeten en niets kunnen vinden. De ecu was vrij gemaakt bij de ringsleutel die maar eens gebeld. Maar die wisten er niets meer van.
Vervelend vervelend . . . na lang denken toch maar bedacht dan moet het fout zijn gegaan met de software van de ecu.
Dus nieuwe gezocht, maar nik weet niet of iemand ooit een losse 306gti fase 1 ecu nodig heeft gehad? Die dingen zijn gewoon niet te vinden.
Op een gegeven moment kon ik er wel 1 krijgen maar incl kabelboom voor 350 euro. Dat was me te gek.
Doorgezocht tot ik op internet in engeland er 1 vond voor 50 pond. Echt een goedekope site dus had zoiets van als dat maar goed gaat.
Maarja na 4 maanden zoeken moet je wat, de gok dus genomen en 3 dagen later in huis geweldig.
Ik met dat ding naar de garage en ja hoor starten lopen.

Vervolgens bij de eerste testrit met de RFS direct een aantal slangen met geknapt met als fijne bijkomstigheid een lekke koppakking.
Dus hele kop maar laten reviseren, bleek ook nog een kromme klep in te zitten (geluk bij een ongeluk)

Dat was de ellende wel zo een beetje . . .

Van buiten is de auto dus geheel origineel op de velgen na.

motorblok voor (de ombouw)



na (de ombouw)



Intussen ook een setje leer gevonden met stoelverwarming en de ruitmechanismes. Alle ramen doen het dus weer inmiddels.

interieur (voor)



(na)




Ook alle ruiten intussen gemaakt, door alle mechanisme rondom te vervangen, wat een pest pokke werk.
306gti stuurtje erin.


Dit is het dan geworden in totaal geworden








Het is niet zo rap als me ex 205mi16. Maar het weegt dan ook wel wat meer.
Maar het wil zekers wel. Op de snelweg staan ze toch raar te kijken als ik bij 160 nog even doorschakel naar de 6 en ze te kakken zet in hun golfje 16v.
Ben er wel achter dat het verassingselement nog hoger is in een 306 cabrio t.o.v. een 205gti.

Van de week nog een z.g.a.n. nieuw dak gehaald met nieuwe ruit via marktplaats. Die binnenkort laten plaatsen

nu naarstig op zoek naar een verlagingsset, aangezien deze originele veren het RFS blok niet echt houden.
Vandaar de verlaging die ook te zien is op de foto van vooraf.



Hoop dat het niet een te saai verhaal was, wellicht tot op een meeting
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 26 Jan 2009 05:57 pm

welkom hier op het forum,

dr is best wat werk in je cabrio gaan zitten als k het zo lees , maar je hebt wel een cabrio met een gti-6 blok en 6-bak .

mooi projectje

greets

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 26 Jan 2009 06:08 pm

dan heb je idd aardig werk in je cabrio zitten, maar dan heb je wel wat
ziet er goed uit, zeker met dat leer erin.
hoort tenslotte tog in een cabrio vind ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 26 Jan 2009 07:04 pm

Welkom hiero! Een wolf in schaapskleren dus

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 26 Jan 2009 09:59 pm

welkom maar is de hele auto nou overgespote aangezien de foto van de originele motor een andere kleur auto is? of hebje zomaar een foto daarvoor gebruikt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 26 Jan 2009 10:43 pm

Welkom hier, je bent er wel druk mee geweest zeg.
Maar wel lekker met je kop in de wind

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tim_groot
Geplaatst: 27 Jan 2009 05:55 pm

@ Hoekske
Oude motor onder de kap is als illustratie, had ik even snel gegoogeled aangezien ik daar geen foto van had geschoten.

Is helaas inderdaad een hoop tijd in gaan zitten. Aan de andere kant het is een soort van hobby he dusja dan is het niet erg . . .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 27 Jan 2009 06:47 pm

Hoe cool. Een GTI-6CC

Geweldig! Snel verlagen dat ding!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 27 Jan 2009 09:37 pm

ja mooi ding man, net wat voor mij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 28 Jan 2009 02:36 am

Hehe deja vu las ik dit niet ook op 205 GTi?

Blijft een mooie conversie Tim

Groetjes Rob

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft