TopicStarter: Bassie1984
TopicDatum: Geplaatst: 10 Aug 2008 05:47 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Hai iedereen,

Ik ben Sebastiaan en rij sinds een jaar of 2 een 309 1.4i XR

Heb er al heel wat aan veranderd, maar vind het wel es tijd worden voor een nieuw blok. Vandaar dat ik me op dit forum geregistreerd heb. Heb namelijk een 2.0 S16 (is van een 306 dacht ik?) gevonden en wil hier wat informatie over, maar zal ik wel een nieuw topic van maken.

Voor foto's check mn site, Peug is nog lang niet af, kost ook handen vol geld haha

Groeten Sebastiaan
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 10 Aug 2008 05:48 pm

ik denk dat een 309 1.4 niet echt is berekend op een s16 blok dus je zal ook wat aan je ophanging en remmen e.d. moeten doen.

wat zijn je vragen over het s16 blok ?


en fotos?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 10 Aug 2008 05:49 pm

Welkom! Zou wel een mooie verandering worden, van n 1.4 naar 2.0! (maar let wel op dat je ook je remmen ed aanpakt !)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 10 Aug 2008 05:56 pm

Hai,

De belangrijkste vraag is: gaat dat blok passen en zo ja moet er veel veranderd worden in de motor ruimte. Waarschijnlijk wel

Ophanging begrijp ik, heb voor al verlagings veren, maar zullen ook andere schokdempers onder moeten. En in de motor ruimte een veerpootbrug?

Achter heb ik een achteras van een GTI kunnen bemachtigen, deze is dus met schijven, al stuk beter. Moet alleen nog gemonteerd worden, maar heb nieuwe klauwen nodig en moet nog meer voor aangepast worden.

Voor de vering achter zal de torsi veranderd moeten worden, stugger en heb hulpveren erbij.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 10 Aug 2008 05:58 pm

ik weet niet watvoor type blok er in een 1.4 ligt als er een XU motor in ligt dan is de blokophanging hetzelfde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 10 Aug 2008 06:00 pm

Hai,

Kan ik dat type nummer ergens terug vinden? Kijk ik meteen ff

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 10 Aug 2008 06:05 pm

Ik denk dat je een TU motor hebt.

net ff op google opgezocht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 10 Aug 2008 06:17 pm

Ja klopt,

heb ff boekje erbij gepakt en ik heb 1360cc motor. Dan blijft er een TU 3A/K (K1G) en een TU 3M/Z (KDY.2) over.

Zal dus ook een andere motor ophanging moeten hebben, kan die voor een xu dan wel bij een 1.4 erin?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 10 Aug 2008 08:00 pm

Welkom op dit forum.
Het lijkt me dat het onderstel aan de voorkant van een XR ook verschilt van die van een GTi...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 11 Aug 2008 10:40 am

@soundboy,

Bedoel je dan de ophanging of de voorwielen?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 11 Aug 2008 11:59 am

Ik bedoel inderdaad de ophanging. Alleen met andere veren en een veerpootbrug ben je er nog niet, als de ophanging niet gelijk is aan die van een GTi. Je gaat er ruim een keer op vooruit qua vermogen, als je standaard onderstel daar niet op berekend is, dan kun je last krijgen van "dweilen".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 11 Aug 2008 06:02 pm

Ok, dus waar de motor ophanging op rust is dus de voorophanging die je bedoelt? Of de motorophanging zelf?

En met dweilen bedoel je kromtrekken van het onderstel?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 11 Aug 2008 06:56 pm

De wielophanging. De triangels (voor zover je over triangels kunt spreken ), en assen en alles daar omheen. Het dweilen is meer het links/rechts gaan van de voorwielen als je vol op het gas gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 12 Aug 2008 02:09 pm

Ok,

Zal ik ff moeten nagaan dan.

Bedankt iig!

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 12 Aug 2008 03:10 pm

Ik heb zelf een 309 GTi dus kan je er wel wat over vertelle.

Je zult inderdaad de achteras moeten vervangen (ook handremkabels), en voor zover ik weet het hle subframe.

Dus..draagarmen, fusees, veerpoten, aandrijfassen etc.

Motorsteunen zul je ook wat aan moeten passen. Een Mi16 is standaard in de 309 geleverd dus een S16 zou ook moeten passen. Alleen kun je in de problemen komen met het plastic inlaatspruitstuk onder de motorkap en tegen de slotplaat. Uitlaatspruitstuk wordt ook een heel avontuur (als je spaghetti neemt)

kijk even op www.205gti.com bij de ombouwverhalen, en anders meld je aan op www.205gti.nl/forum daar staan veel ombouw verhalen bij de projecten

309 met S16 ken ik nog niet, maar 205 ombouw naar S16 zijn er genoeg en dat is ongeveer hetzelfde ga ik zelf ook doen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 12 Aug 2008 03:49 pm

Ok bedankt,

Eigenlijk kan ik dan beter op zoek gaan naar een 309 gti en dan ander blok erin

Zal anders wel wat gaan kosten, maargoed het blijft hobby dus...

Bedankt voor de site, ik zal es gaan rondneuzen.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 14 Aug 2008 12:12 am

Mijn vraag is waarom begin je aan zoiets als je nog helemaal nergens iets van afweet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 14 Aug 2008 12:33 pm

Dat vroeg ik me ook af Je kunt er natuurlijk wel veel van leren!

Even iets wat ik toevallig tegen kwam: 306 1.4 van 1996 heeft ook een TU blok??? zat toevallig door een boekje te bladeren en zag dat die 1.4's zo goed als allemaal tu blokken zijn. Als in een 306 tu en xu blokken kunnen liggen dan moet dat ook in een 309 kunnen toch???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 14 Aug 2008 05:41 pm

Precies, ik leer er veel van

En het ging mij voornamelijk om de buiten en binnenkant van de auto.

Kwam toevallig op marktplaats advertentie tegen, vroeg het me gewoon af hoe en wat.

En zou wel leuk zijn toch

@Christiaan: Als dat zo zou zijn scheelt dat in ieder geval een motor ophanging, maar dan ben ik er nog lang niet

Bedankt voor de info!

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 14 Aug 2008 10:57 pm

het was ook zeker niet om af te zeiken, maar las een paar vragen waarvan ik dacht.. tja waar begin je dan aan,

maar idd het is leuk, en je kan er zeker wat van leren!

suc7

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 17 Aug 2008 03:58 pm

Beetje laat antwoord

Afzeiken? Ik zie het meer als opbouwede kritiek hoor

Is goed dat je t vraagt hoor, had bepaalde dingen zelf nog helemaal niet aan gedacht enzo dus...

Maar ik hou jullie op de hoogte.

De achterbumper is momenteel bij een maat van me, die is em aan het aanpassen. Heb namelijk 2 uitlaten en in de bumper zit maar 1 gat dus...

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 17 Aug 2008 10:20 pm

Ik zou haast zeggen rij eerst even de 309 met 1.4, die is opzich al niet langzaam

Ga dan eens heeeeeeeeeeeeeeeel veel lezen en proberen zelf te sleutelen (boekje erbij zodat er niks fout kan gaan )

Als dat goed lukt, dan kun je eens serieuzer nadenken over motor-ombouw. Dannog is het raadzaam om eerst ombouw-verhalen te lezen en te praten met mensen die vaker ombouwen gedaan hebben.

Als je het dan nog steeds wil, kijk dan wat het kost. Als je het dan echt nog zeker wil in plaats van direct een GTi kopen, go for it!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 17 Aug 2008 10:29 pm

Is zeker niet traag nee

Standaard 0-100 in 11 seconden

Nu ik grotere velgen heb is ie wel wat trager, heb laatst nog een BMW 318i eruit gereden, die zijn standaard 0-100 in 12,5 seconden dus... Bij de 100 kwam ie pas naar me toe

Maar denk dat ik inderdaad voorlopig zo blijf rijden, ga eerst maar voor de "looks"

Bedankt voor alle info en advies, en ik hou jullie op de hoogte. Van de week zal ik wel foto's op mn site zetten van de achterbumper

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 10 Sep 2008 06:53 pm

Het heeft even geduurd maar de achterbumper is klaar, heb em ook al gemonteerd.

Zie voor foto's mijn website.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XTSI
Geplaatst: 10 Sep 2008 08:12 pm

Holy shit, he?!
Ga je terreinrijden ofzo?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 10 Sep 2008 08:45 pm

HAHA

Hoezo dat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peugiepower
Geplaatst: 10 Sep 2008 09:26 pm

Als ik eerlijk moet zijn vind ik het helemaal niks... Bumpers zijn veel te grof voor de auto en de spoiler die erop komt maakt het overdreven tunen voor mij teveel..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 10 Sep 2008 10:15 pm

Bumpers lijken zo groot omdat de side-skirts er nog niet op zitten. En de hele auto moet nog gespoten worden, lijkt het ook al anders.

Maar smaken verschillen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 10 Sep 2008 10:17 pm

opsig ... het staat niet echt verkeerd alleen vind ik de achterkant wel extreem hoog ligge in vergelijking met de voorkant ...

en idd SIDESKIRTS erop anders ist al helemaal geen gezicht ) en het feit dat het nog niet gespote is is het probleem niet mijne is dat ook niet namelijk )

maar zou achter echt een lagere achterbumper pakken of extreem ver verlage ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 10 Sep 2008 10:58 pm

Hmmmmmm..ik heb ook n 309 met bodykit, maar deze voorbumper zou ik toch echt iets inkorten ookzal zou die gespoten zijn dan kun je alsnog goed zien dat de bumper niet bij de auto hoort..

Uitlaat, achterbump en sideskirts staan goed, de rest gaat wat mij betreft een beetje de foute kant op (vooral de stoelhoezen en de woofers en het stuur)

Een 309 is een klassieker, als je die gaat 'tunen' moet je dat wel in je achterhoofd houden en respect tonen voor de auto.

Ik zou em nog een stuk verlagen anders is het idd geen gezicht
De mijne is 60mm verlaagd, als je foto's wil zien dan hoor ik het wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 11 Sep 2008 11:18 am

Een sonic bodykitt.. Ziet er leuk uit, alleen 1 ding..
koop een GTi, zeker als je een motorconversie in je hoofd hebt.. Dan hoef je zoveel minder aan te passen, want een S16 heeft hele andere motorophangpunten als een 1.4 TU..

Wil je niet ontmoedigen, maar hier ff een lijstje van wat er allemaal aangepast moet worden bij je 1.4:

- motorsteunen (laswerk)
- subframe compleet met draagarmen, veerpoten, fusees, voorremmen
- GTi aandrijfassen
- hoofdremcilinder
- nieuwe remleidingen naar achter ivm GTi achteras
- benzinetank en benzine pomp
- kabelboom van je dashboard ivm GTi tellerunit (werkt anders niet)

Dan nog eventueel stuurbekrachtiging..

die lijst is echt lang hoor, wat je allemaal moet aanpassen..

Wat moet je aanpassen bij een GTi..
Niks.. die heeft bovenstaande allemaal al..
Is alleen kwestie van motor derinhangen zeg maar..

Dus ik kocht een GTi, monteerde de bumperset (want die kan wel heel mooi zijn icm een geode kleur).. En daarna een S16 erin..

Ik heb zelf meerdere 309 GTi's gehad en omgebouwd.. waaronder:
309 GTi 2.0 turbo
309 GTi 1.9 8v
309 GTi 1.9.16v

Dus voor eventuele vragen kun je ze ook bij mij stellen als je wilt..

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 11 Sep 2008 11:20 am

Oh ja,
als je nog onderdelen nodig hebt (als je geen GTi koopt) dan heb ik nog wel heel veel spullen liggen van 309 GTi's.. Heb der namelijk ook nog een stuk of 6 gesloopt..

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 11 Sep 2008 05:34 pm

@ MasteOfSpeed408:

De stoelhoezen gaan binnenkort eruit, hele interieur wordt bekleed met skai en/of leer. In de kofferbak gaat ook nog het een en ander veranderen En de achterkant moet inderdaad lager, hij staat nu ook wat hoger dan origineel. Heb er hulpveren onder zitten, moet nog een keer met de torsie staven aan de gang.
En een foto zou wel leuk zijn. 60mm lager...

@Sander:

Ik had al beetje nagevraagd en had al ontdekt dat er heeeel veel veranderd/aangepast moet worden.

Wat heb je zoal liggen dan? Ik heb al een achteras, alleen beide remvloeistof ontluchtings ventielen zijn afgebroken

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 11 Sep 2008 09:26 pm

Ik heb een tank met pomp voor je als je wilt. Heb complete dashboards liggen met alle kappen van het complete interieur.

Qua motorische aanpassingen is heel veel al verkocht helaas.
heb nog wel een 309 Gti chassis staan als je intresse hebt. Is een kaal chassis, klaar om opgebouwd te worden.

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 13 Sep 2008 07:27 pm

@Sander,

Ok bedankt, maar denk dat ik toch maar bij mn 1.4 blijf

Het beste is, als ik sneller wil, opzoek gaan naar een gti.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 14 Sep 2008 10:26 pm

GTi chassis pakke, GTi blok scoren, en gaan

Ik heb binnenkort nog een GTi blok over

Dit is -60mm Maar dit is wel een GTi he:


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 14 Sep 2008 10:58 pm

Ok, ziet er goed uit

Zou ik opzich wel kunnen doen ja, chassis van Sander, blok van jou.

En dan de deuren, ramen e.d. van die van mij overplaatsen. Moet dan nog wel opzoek naar een versnellingsbak, of doe je die bij het blok?

En even voor de duidelijkheid, kale chassis is het onderstel, voor en achter assen/vering en de carroserie?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 15 Sep 2008 08:30 am

kaal is kaal, alleen ijzer dus.. Geen ophanging of niks.. Tank hangt er wel nog onder, met pomp en leidingen.. Papieren zitten er ook nog bij.. Achterlichten krijg je erbij, en ook alle rubbers.. Achterklep zit er ook bij (alleen is niet van een GTi), accubakje erbij.. Ook compleet dash + alle intereurkappen (A-B-C-stijl)..

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 15 Sep 2008 10:51 am

Subframe van die auto heb ik hier liggen

Dan heb je nog een paar onderdelen nodig, maar daar is nog wel aan te komen

Versnellingsbak zit uiteraard bij het blok ook de motorkabelboom

Als je ermee doorgaat, meld je dan ff aan op 205gti.nl/forum en www.peugeotgticlub.nl dan kun je daar onderdelen scoren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 15 Sep 2008 03:40 pm

@Sander:

Ok, alleen het plaatwerk dus.
Is de achterklep van een gti heel veel anders dan die van een 1.4 dan?
Heb je misschien wat foto's?

@MOS408

Wat is de staat van het blok? Hoe klinkt ie, km stand e.d.? Waarom heb je em over? Ook foto's eventueel?
En het subframe, is dat het hele onderstel, zonder veren e.d.? Ook foto misschien?

Veel vragen

Maar is zeker iets om over na te denken

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 15 Sep 2008 05:02 pm

Klep is hetzelfde, alleen zonder grote spoiler, zit kleine spoiler op.

Zal een keer foto's maken deze week.

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 15 Sep 2008 11:11 pm

Even kijken het blok had bij inbouw 144.000 gelopen, nieuwe distributie en klepseals, nu heeft het blok dus ongeveer 164.000 gelopen totaal, ik heb hem opnieuw afgesteld en nu loopt ie goed. Ik heb er in totaal maar iets van 250 km mee gereden, en hij heeft een circuitavond Zandvoort uitermate goed overleefd geen olielekkage meer, geen koelvloeistoflekkage meer, niks

Ik heb em over omdat ik een ander blok in die wagen ga bouwen, nog sneller Foto van het blok zal ik morgen even maken

309 subframe is alleen het onderdeel waar de draagarmen aan vast zitten en de fusees, dus kaal de rest heb ik niet
Op dit moment zit er een 1.6 GTi subframe onder de 205 (compleet), die zou je er ook bij kunnen krijgen (past ook) zodra mijn blok is uitgebouwd.

Ik neem aan dat het nog wel even duurt voordat je gaat ombouwen? Het GTi blok zit namelijk gewoon nog in de auto (net als subframe)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 16 Sep 2008 12:23 pm

@Sander:

Ok, is goed.

@MOS408:

Zou opzich wel fijn zijn als ie compleet is

Wat het ombouwen betreft zit ik nu met een dilemma

Punt 1: ik kan de hele bodykit op mijn auto monteren, spuiten e.d. heb ik het chassis van Sander opzich niet meer nodig? Of is deze steviger?

Punt 2: als ik dus wel chassis van Sander neem, kan ik sideskirts nog niet monteren, spoiler wel (kofferklep is het zelfde), en ook nog niet spuiten.

En motorisch en onderstel betreft maakt dan opzich niet zoveel uit, alleen ik heb geen garage of oprit waar ik t allemaal kwijt kan

Nu zag ik op marktplaats deze advertentie:
https://www.marktplaats.nl/index.php...tml%3Fxref%3D1

Dit zou opzich voor mij makkelijker en handiger zijn, maargoed is het wel wat?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 16 Sep 2008 01:22 pm

Een 309 GTi wordt al gezien als toekomstige klassieker, zou het zonde vinden als je zo'n wagen gaat behangen met tupperware.

Hou dan gewoon je eigen auto en pas hem naar jou smaak aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 16 Sep 2008 01:24 pm

Mijne vind je toch ook mooi of niet? zit ook 4 stukken poly op

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 16 Sep 2008 01:29 pm

MasterOfSpeed408 schreef: Mijne vind je toch ook mooi of niet? zit ook 4 stukken poly op

Ja de jouwe is zr mooi (moet hem nog steeds een keer in het echt zien!)
Maar jij hebt er een bumperkit onder zitten die nog redelijk op origineel lijkt n van een kwaliteitsmerk. Alleen die grille en spiegels mogen er van mij toch cht vanaf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 16 Sep 2008 10:26 pm

Je hebt de nieuwe (originele) grill nog niet gezien

Maargoed back on-topic, je ziet em vanzelf nog n keer, beloofd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 17 Sep 2008 11:41 pm

Dit is het GTi blok wat nu in de 205 ligt:



Hij loopt op het rechte stuk van Zandvoort tegen de 180 km/u dus dat zit wel goed denk ik
Topsnelheid heb ik nog niet getest, kan ik indien gewenst nog een keer doen
Olie en koelvloeistof zijn 150 km geleden ververst, nieuwe startmotor, goeie oliekoeler opnieuw aangesloten, en nog een paar dingen
Setje bougiekabels kan ik wel voor je regelen, op dit moment zitten er niet allemaal dezelfde op

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 18 Sep 2008 10:45 am

Ziet er goed uit.

Maar wat vind je van deze:
https://www.marktplaats.nl/index.php...tml%3Fxref%3D1

Ik zat te denken om deze te kopen, is namelijk als ik t beetje bereken veel voordeliger voor me.

Heb hier een GTI achteras liggen en dat gaat me al zo'n 1000,- kosten om em dr onder en werkend te krijgen... Dan moet nog de voorkant aangepakt worden, onderstel en motor, wie weet hoeveel dat nog gaat kosten...

Ik zat te denken om dan eventueel wel dat blok van jouw te nemen, lijkt me wel een stuk beter (164.000 km i.p.v. 190.000) en neem aan dat jij er goed mee om bent gegaan enzo?

Dus voor 1900,- heb ik dan een complete en werkende GTI.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 18 Sep 2008 11:49 am

Ik zou zeggen je kunt een 309 GTi nog goedkoper krijgen, misschien niet met zo'n perfect interieur maar ik denk zeg het maar ff

GTi achteras 1000 euro pas goed? Lijkt me erg veel
Revisie set kost 258 euro (als dat al moet) en monteren is eerlijkgezegd niet moeilijk om zelf te doen

Maargoed uiteraard mag je nog steeds mijn blok kopen, ik heb mn best gedaan om hem zo goed mogelijk te krijgen in totaal heb ik er nog geen 250 km mee gereden Beetje poetsen en je hebt een mooi blok

Voor een indruk van wat ik eraan heb gedaan:
https://www.customrides.yourbb.nl/vi...08&start=0

Je kan zien dat de auto erg vies is geweest (heeft heel wat meegemaakt) maar gelukkig is het blok na die tijd vervangen door de 1.9

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 18 Sep 2008 02:24 pm

Ok, ik ga ook niet meteen dat bedrag bieden, hoeveel zou jij er voor willen geven dan?

Bij de achteras die ik al heb zijn de ontluchtingsventielen afgebroken, heb al geprobeerd uit te boren... Maar niet gelukt, dus zullen nieuwe remklauwen op moeten en die zijn (nieuw) 185,- ex. btw. p.s.

En dan moeten er nog andere handremkabels, remleidingen, hoofdremcilinder en remverdelers...

Zow zeker heel wat aan gedaan. Ziet er echt mooi uit!

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 18 Sep 2008 02:31 pm

Bassie1984 schreef: Ok, ik ga ook niet meteen dat bedrag bieden, hoeveel zou jij er voor willen geven dan?

Bij de achteras die ik al heb zijn de ontluchtingsventielen afgebroken, heb al geprobeerd uit te boren... Maar niet gelukt, dus zullen nieuwe remklauwen op moeten en die zijn (nieuw) 185,- ex. btw. p.s.

En dan moeten er nog andere handremkabels, remleidingen, hoofdremcilinder en remverdelers...

Zow zeker heel wat aan gedaan. Ziet er echt mooi uit!

Groeten Sebastiaan

Er zijn ook genoeg 2de hands remklauwen te vinden die nog perfect werken en die heel wat minder kosten.. handremkabels kosten ook niet de hoofdprijs en een hoofdremcilinder van een GTi krijg je nog wel voor niks op 205 GTi forum.. remleidingen moet je gewoon op de rol kopen en zelf nippels aanknijpen, stelt geen hol voor.. En remverdelers zijn altijd rot, zelfs als je een Gti koopt op marktplaats, dus die zou ik altijd vervangen dan..

Je maakt het beetje duurder dan het is / zal worden..
Als je 1800 uit wil geven voor een 309 GTi, dan legde ik er 500 meer bij, en kocht ik een 309 GTi 16v die ook te koop staat..

Gr. Sander

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 18 Sep 2008 02:40 pm

Mja ok, maar dan ben ik dr nog lang niet

Waar heb je die 309 gezien dan?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 18 Sep 2008 02:50 pm

@MOS408:

Hoeveel moet je eigenlijk hebben voor t blok en subframe?

@Sander:

Hoeveel moet jij hebben voor chassis e.d.?

Chassis moet aan de voorkant dan het subframe van MOS408, aan de achterkant achteras van mij. Dan ben ik er al voor het grootste gedeelte of heb ik t mis?

En deuren enzo gewoon van die van mij af halen.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 19 Sep 2008 12:28 pm

* chassis met papieren 100 euro..
* benzinetank + pomp 50 euro..
* complete set zwarte kappen, zwart dashboard (zonder tellerunit), kabelbomen interieur, achterlichten, zwarte hemelbekleding 150 euro..

der ligt nogal wat, wat je nodig hebt en ik ben niet zo moeilijk over de prijs dan.. als we dan iets tegenkomen dan kotm dat wel goed..

kenteken chassis is ZF-21-GT (Grijze 309 GTi 16v), is vanmorgen opnieuw geschorst..


Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 20 Sep 2008 03:43 pm

Ok bedankt.

P.S.
Ik was een tijd geleden beetje op internet aan het zoeken naar peugeot 309, kwam op ik op een site waar ze 309 turbo en 4x4 aan t bouwen zijn. Zie ik net dat jij dat bent ook toevallig. Alleen 4x4 project afgelast of...? Want van die 4x4 is het chassis die je nog hebt liggen?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 21 Sep 2008 11:43 am

haha.. ja, klopt. 309 Turbo is gesloopt, heb ik schade mee gereden.. 309 4x4 is afgelast omdat ik een Westfield ga bouwen, kun je hier ook lezen:

https://team306tuning.forumup.nl/vie...06tuning#48991

Maar dat is inderdaad het chassis wat ik heb staan ja, klopt..

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 21 Sep 2008 12:30 pm

Schade mee gereden ja damn, was juist zo'n vet ding

Is wel lache ja een Westfield is oldtimer of zie ik dat verkeerd?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 23 Sep 2008 06:47 pm

Ik wou even melden dat ik de GTI gekocht heb, die van marktplaats. Link staat hier paar posts boven.

Heb em voor 1600,- gekocht, nieuwe APK, goed interieur, geen roest voor zover te zien was, geen lekkages, motor loopt goed, 196.000 km op de teller.

Alleen rechter deur beetje gedeukt en motorkap moet een andere op (is een stukje bijgelast en begint al weg te roesten, maargoed die kunnen van de 1.4 eraf. En het dak zitten vervaagde plekken op, laat em sowieso spuiten dus dat maakt ook niet zoveel uit.

@Sander:
Bedankt in ieder geval voor je aanbod! Maar heb een beetje berekend en losse onderdelen gaan me waarschijnlijk meer kosten dan een rijklare.

@MOS408:
Jij ook bedankt! Misschien dat ik nog wel een keer jouw blok neem, maar kijken we tegen die tijd wel ff.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 23 Sep 2008 07:42 pm

veel plezier met je nieuwe auto!!

Ziet er zeker nog goed uit!


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 23 Sep 2008 07:48 pm

Hey,

Bedankt!

Ik zie dat je je hier ook aangemeld hebt?

Lukt het een beetje met die ET waardes?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 23 Sep 2008 07:54 pm

Yep is gelukt!

Ga op zoek naar velgen die bedoelt zijn voor de 306.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 23 Sep 2008 07:56 pm

Ok mooi!

Succes met zoeken!

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 24 Sep 2008 06:47 pm

Is goed kerel, ben ff afwezig geweest Blokje van mij kost inclusief alles 150 euro, subframe heb je niet meer nodig als je een 309 hebt

Je kan dan van beide motoren de mooiste of beste delen nemen

Dit vraagt wel om foto's he, laat je nieuwe aanwinst ns zien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 24 Sep 2008 06:50 pm

Ok 150,- valt mee ja.

Voor foto's moet je toch nog even op marktplaats kijken, heb em nog niet, ga em hopelijk vrijdag ophalen. Maar foto's gaan er zeker komen

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 29 Sep 2008 08:42 pm

Het is toch maandag geworden dat ik em op kon halen, maargoed ik heb em!

Hierbij de foto's:



Ik heb mn site ook weer een beetje geupdate, met foto's van de spoiler.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 29 Sep 2008 09:34 pm

Zooo echt mooi zeg!

Laat je hem wel origineel ??
Qua uiterlijk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 29 Sep 2008 09:52 pm

mooie gti ,

ik vind de spoiler erg goed staan op de 1400, hij past goed bij de bodykit vind ik . hij is wel erg groot...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 30 Sep 2008 12:17 am

De GTi ziet er nog netjes uit? Is de lak nog goed?

Wees er zuinig op want de 309 GTi is een zeldzame auto!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 30 Sep 2008 02:55 pm

@jeroenbreuer:

De bodykit komt onder de GTI, dus hij blijft niet origineel.

@R:

Spoiler mis staat zeker niet, in verhouding met de auto is ie wel een beetje aan de te grote kant, maar maakt niet uit

@MOS408:

Alleen op het dak en de spoiler is de lak verweerd, en de rechter deur zit een deuk in. Voor de rest in prima staat.

Alleen vanmorgen naar mn werk toe ging af en toe het motormanagement lampje branden, wat houdt dat in?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 30 Sep 2008 03:04 pm

Dat betekend dat je ergens een storing hebt..

Misschien is het voor je verstandig om je aan te melden op www.205gti.nl/forum, want daar zit velen malen meer kennis wat betreft de 309 GTi.

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 30 Sep 2008 03:13 pm

Ok, maar dat kan dus van alles zijn?

Ik zit ook al op 309gti.nl, maar zal me op 205 forum ook aanmelden.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 30 Sep 2008 03:35 pm

309gti.nl zuigt een beetje ik zat daar ook maar ik kom er nu niet meer, is berhaupt een behoorlijk dood forum

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 19 Okt 2008 03:09 pm

Tijdje niks gepost

Kwam er laatst achter dat de rechterdraagarm krom is, is al vervangen. Had zoals je op mn site kan zien tijd geleden een GTI achteras gekocht met de bedoeling deze onder de 1.4 te plaatsen. Heb nu dus een GTI, dus had aan de as niet echt veel meer, maar nu dus wel Zoals Johan zou zeggen: elk nadeel, heb zn voordeel

Heb ook weer een aantal foto's geplaatst.

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ron_swinkels
Geplaatst: 04 Nov 2008 07:39 pm

ik weet niet of je je ondertussen al aan hebt gemeld bij 205 gti club? Daar zit echt de meeste kennis als het gaat om de 205/309.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 06 Nov 2008 07:29 pm

Hai,

Ja ik heb me inmiddels al aangemeld op het 205 forum, ben er beetje aan het rondneuzen

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 30 Dec 2008 11:21 am

Hallo,

Iedereen nog een fijne kerst gewenst!

Ik heb inmiddels de velgen overgezet naar de GTi, had wel een probleeem bij de voorkant. De wielbouten die bij de velgen zaten zijn namelijk te lang, heb nu kortere bouten erin zitten. Rijdt prima, alleen stuurt ietsjes zwaarder.

Foto's staan op mn site.

Alvast een goed 2009 toegewenst aan iedereen op dit forum!!!

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 30 Dec 2008 04:31 pm

Kerst is al voorbij hoor

Maar jij ook een goed 2009 toegewenst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 30 Dec 2008 11:04 pm

Ja weet t, beetje laat haha

En nog plannen met je auto in het nieuwe jaar?

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 31 Dec 2008 09:52 am

Ja miss nog een vol leder interieur, maar dat is goed zoeken voordat je een goeie hebt.

Jij ook nog grootse plannen dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 01 Jan 2009 12:15 pm

Vol leder interieur ja nice Je zou ook de stoelen opnieuw kunnen bekleden, maar ben je wel duurder uit denk ik.

Ik grootse plannen, dat is nog zacht uitgedrukt haha

Ik wil eigenlijk dit jaar de auto afhebben, liefst voor de zomer nog.

Allereerst nog de kleine dingetjes ff goed maken zoals, antenne die lekt, rechter koplamp is niet meer afstelbaar van binnenuit en er zit vocht in, etc..

Voor de rest:

Wil nog air-ride;
Hele auto, inclusief de bodykit, laten spuiten;
Zit ook te denken aan een motor revisie;
En nog een ander luchtfilter, vanwege de hoodscoop;
Nog een ander audio setje, meteen de kofferbak helemaal "mooi" maken voor de audio;
En misschien nog interieur laten bekleden in de kleur van de auto, of zwart met tinten van de kleur, of helemaal zwart. En dan skai leer.

Nog heel wat dus

Groeten Sebastiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 01 Jan 2009 12:52 pm

Hoop voor je dat je aardig wat centjes achter de hand hebt... airride en compleet laten spuiten mag je de hoofdprijs voor neertellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassie1984
Geplaatst: 01 Jan 2009 07:36 pm

Ja weet het, air-ride kost heel wat.

Spuiten ook, maar ik ga samen met een maat van me al het voor werk doen, schuren enzo, dus dan hoef ik alleen maar het spuiten en verf te betalen. Zal dan tussen de 500,- en 1.000,- liggen, scheelt toch al.

Groeten Sebastiaan

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft