TopicStarter: Jeroen 306 xsi
TopicDatum: Geplaatst: 17 Jan 2008 01:51 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen 306 xsi
Beste Clubleden,

Ik ben in het bezit van een Peugeot 306 XSI uit '95 (phase 1 dus )
Ik kom daar een nog al vreemde manier van aansluiten tegen.
Er zijn H3 lampen gemonteerd (2 draden) maar die lopen via een soort verloopstukje met een H4 aansluiting (3 draden ). Ik heb mij laten vertellen dat dit is om zo ook andere koplampen te kunnen monteren met een H4 aansluiting.

Mijn vraag is nu Zitten er in de XR, XS, XN, XT, etc. misschien H4 koplampen ? Met dus een groter gat in de "schelp" waar je dan een H4-lampje in kan klikken? Ga er vanuit dat hetzelfde glas is gebruikt want zie geen verschil aan de buitenkant.

Ik zat hier mee en dacht, op deze vraag heb ik de beste kans op antwoord op een forum vol met 306-rijders in alle soorten en maten.

Alvast heel hartelijk bedankt voor de reacties!

Groeten Jeroen
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 17 Jan 2008 09:29 am

zijn inderdaad meerdere versies mogenlijk maar zitten er niet toevallig h7 lampen in bij jou ???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen 306 xsi
Geplaatst: 17 Jan 2008 06:26 pm

Dat zou ook kunnen. Ik heb mij laten vertellen dat het H3 lampen zijn, maar vergissen is natuurlijk menselijk. En heb ze tot nu toe nog nooit hoeven vervangen......
Ze zijn in ieder geval kleiner dan de H4's en hebben 2 draden ipv. 3 zoals de H4 lampen.

Het klopt dus dat er in andere modellen van de 306 standaard koplampen zitten met een H4 aansluiting. Ik vraag dit ook omdat ik alleen gele koplampen kan krijgen in H4. Dit zie je vaak bij de oudere peugeotjes zoals 205, 309, 405 en de nog veel oudere als een 404. Ook zie je ze wel eens in een Citroen DS of 2CV zitten.
Ik vind dit wel echt iets frans en ben dus bij deze op zoek naar de originele phase 1 koplampunits met een standaard H4-aansluiting (grote van het gat), liefst met glas. Zodat ik mijn originele lampen in bezit kan houden.

Bedankt voor je reactie "sebring4life" !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 17 Jan 2008 07:04 pm

Jij hebt dat type koplamp waar dimlicht en grootlicht aparte lampjes zijn. De aansluiting op de unit zelf is dan zoals je zelf al omschrijft een H4 aansluiting, die gesplitst wordt naar de beide lampjes. Als je goed kijkt naar je koplamp, dan zie je nog een extra rechthoekig glas zitten die een tweedeling geeft in de unit.
Ik had ook 1 zo'n lamp in de mijne zitten. De andere unit was dan wel weer een H4 uitvoering

Overigens: Welkom op dit forum

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 17 Jan 2008 10:45 pm

Jeroen 306 xsi schreef: Dat zou ook kunnen. Ik heb mij laten vertellen dat het H3 lampen zijn, maar vergissen is natuurlijk menselijk. En heb ze tot nu toe nog nooit hoeven vervangen......
Ze zijn in ieder geval kleiner dan de H4's en hebben 2 draden ipv. 3 zoals de H4 lampen.

dan heb je waarscheinlijk H7`s want een H3 lamp heeft maar 1 draad i.p.v 2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen 306 xsi
Geplaatst: 17 Jan 2008 11:39 pm

@ soundboy: Dank je wel voor het welkom heten hier op dit forum ben idd een nieuwkomer. Ben ook lid bij de Peugeot GTI Club Nederland, misschien kennen een aantal mensen mij van daar. Aangezien jij in je auto twee verschillende lampen had zitten wil ik je graag de vraag stellen of je aan de buitenkant enig verschil zag?
En waren dit alletwee originele Peugeot lampen?
Alvast bedankt voor je reactie en de vorige natuurlijk.

@ Harmo XSI: Leuk he zoon XSI, lekker veel koppel!
Dan zijn het zeker H7 lampen die er nu in zitten, maar niet voor lang!

Morgen eventjes kijken op de sloop of er een donor te vinden is...

PZ

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 17 Jan 2008 11:49 pm

Jeroen 306 xsi schreef:

@ Harmo XSI: Leuk he zoon XSI, lekker veel koppel!
Dan zijn het zeker H7 lampen die er nu in zitten, maar niet voor lang!

Morgen eventjes kijken op de sloop of er een donor te vinden is...

PZ

rijd zeker leuk, beter dan wat ik hier voor had haha. (golf3 1.8 dacht 56KW)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen 306 xsi
Geplaatst: 18 Jan 2008 02:52 am

Ja dat is een beste verbetering Harmo! Rijd je nu een stuk exclusiever, het lijkt wel of die golfjes nog steeds van de lopende band af komen rollen, zie er ZO ontzettend veel van rijden....

Ik heb mijn 306 nu bijna anderhalf jaar en ben er nogsteeds zeer happy mee !!! Hiervoor reed ik een Rover 214 SI (1,4 16V), achteraf ben ik blij dat ik die auto tegen een paal heb geparkeerd.... Weet niet hoe het anders was gelopen, maar had drie weken daarna de 306 aangeschaft.
Een geluk NA het ongeluk.

Zal binnenkort me even officieel voorstellen, zit nog te pielen met het krijgen van foto's bij een bericht.

Nogmaals bedankt voor de snelle info over de koplampen om toch een beetje on-topic te blijven.

Groeten Jeroen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 19 Jan 2008 11:44 am

@ Jeroen: Het waren allebeide originele units van Peugeot. Het verschil was zeker te zien, dus vandaar dat ik die ene vervangen heb voor de H4 uitvoering die ook praktisch in alle 306-1 modellen voorkomt.

Edit: bekijk deze nieuwe topic maar even, wellicht wordt het je dan duidelijk: https://team306tuning.forumup.nl/vie...=team306tuning

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 19 Jan 2008 08:07 pm

Welkom Jeroen, ik had je nog ff niet herkend van t andere forum, tis dat je t zegt

Gelukkig is t verlichting probleem opgelost, nieuw staat wel mooi zeg

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft