TopicStarter: pindarotsje
TopicDatum: Geplaatst: 22 Dec 2007 11:55 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindarotsje
Gisteravond reed ik naar me werk, en ineens op de snelweg hoorde ik een hard tikkend/rammelend geluid..
Ik rustig over de vlugstrook en bij een afslag erin, toen ik net de snelweg af was sloeg ie helemaal uit en kreeg hem niet meer aan.
Net alsof me accu leeg was.

\ik heb het idee dat het me dynamo is die kapot is..
ook hebben ze 2 maanden geleden me v-snaar strakker gezet omdat piepte. Kan het ook zijn dat ze hem te strak hebben gezet..??

Help mij..
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 22 Dec 2007 12:18 pm

pindarotsje schreef:
ook hebben ze 2 maanden geleden me v-snaar strakker gezet omdat piepte. Kan het ook zijn dat ze hem te strak hebben gezet..??

Help mij..

te strak is ook niet goed maar daarom moet je auto nog wel gewoon willen starten...

- Brandde er tijdens het rijden ook een rood lampje van de accu?
- Draait de startmotor nog wel?
- Heeft hij compressie tijdens het starten?
- Genoeg olie en koelvloeistof erin gehad?
- Dat lawaai wat je gehad hebt is niet goed... Hoe strak staat je distributieriem? Misschien een tand verschoven?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 22 Dec 2007 01:14 pm

als ie een tand verschoven is ben je ver van huis . ik heb verder geen idee wat het kan zijn..

en dat geluid hoor je ook als je uitlaat er op de snelweg onderuit valt..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 22 Dec 2007 01:32 pm

dat geluid heb ik ook us gehad met mn vorige auto, dus was mn distributieriem geknapt hoop niet dat dat t is!

succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindarotsje
Geplaatst: 22 Dec 2007 04:37 pm

nou ik had me auto opgehaald, en ik kon hem wel starte maar zat dus geen olie meer in terwijl ie nog wel aangaf dat er wat in zat..

Motor gestart en nog steeds een hard tikkend geluid.. waarschijnlijk mijn kleppen naar de klote..

Kunnen jullie me erwat meer over informeren hoe dat zit met die kleppen en het repareren +koste??

thnxx

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 22 Dec 2007 05:00 pm

Die meter moet je nooit vertrouwen! Altijd met de hand controleren

Wat het repareren kost weet ik niet, dat zal de garage toch wel weten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotlover
Geplaatst: 22 Dec 2007 08:59 pm

over wat voor een motor spreken we hier.
meestal zijn de lagerschalen uitgelopen bij teweinig olie
dus dat wordt een dure reparatie, hoeveel km heeft de auto
en is de auto oud of niet want tis soms een heel dure reparatie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tipi306
Geplaatst: 23 Dec 2007 01:37 am

Ik heb dat gehad, ook op de snelweg.

bij mij was krukas lagertje stuk, waardoor hij speling kreeg en die tik maakte.

geziene je verhaal over je olie, denk ik dat dat het is.

het lagertje zelf is niet duur, maar omdat je er door mee gereden ben moet waarschijnlijk je krukas eruit om weer glad te maken, en ook balanceren omdat door die speling hij opdonderskrijgt en iets verbogen kan zijn. maar dat kunnen ze voor je kijken.

Tis idg een dure grap en kutwerk om erbij te komen, bij een s16 idg.


btw jij komt toch uit alkmaar, en heb jij ook een s16?

- edit -

zie net dat de persoon boven mij hetzelfde omschreef, dure grap idd, alleen het slijpen van de krukas en het bijleveren van speciaal op maat gemaakte lagers koste me 700 euro, dat is gelukkig het enigste wat ik hoefde te laten doen, de rest kon me pa mooi doen. toen nog allerlei dingen vervangen als zuiger veren koppeling oliepomp alle pakkingen cilinders gehoond alles schoon en een totale waslijst aan onderdelen

was duur ja

btw bij mij had de oliepomp gefaalt, check me olie zeer regenmatig ook nadat het gebeurde dat was bij mij neit het geval

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindarotsje
Geplaatst: 01 Jan 2008 04:45 pm

nou het gaat om een 2.0 xsi ..
en der staat 180.000km op de teller.
en hij komt uit '95..
en ik denk niet dat ik het waard vind om het te laten maken..
dus als iemand nog intresse heeft om hem te kopen hoor ik het wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 01 Jan 2008 06:30 pm

Klinkt als een vastloper door te weinig olie.

Ik zou er een ander blok in hangen. Die 2.0-8V blokken kun je al voor 150-200 euro op de kop tikken.
Is ook geleverd in de Citroen XM, 405, Xantia etc etc

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 02 Jan 2008 07:03 pm

Denk idd je lagers.. zijn echt een kwaal bij dat type onderblokken (vooral rond die km stand)

maja dat die afslaat. duid wel op hele erge schade

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maveric
Geplaatst: 05 Jan 2008 11:55 am

Loopt hij nu niet op 3 poten!!
Ik heb het ook gehad zonder olie gereden motor in de soep was bij mij ook een XSI uit 95 met 178000 km!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindarotsje
Geplaatst: 09 Jan 2008 03:38 pm

jaah ik denk dat het een nieuw blok wordt..
kan iemand me vertellen.. wat het gaat kosten om het eruit en erin te laten zetten van een motorblokie?
Want laten maken wordt het toch echt niet.

bedankt voor de reacties allen..!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 09 Jan 2008 07:26 pm

je kwam uit omgeving alkmaar toch ??
probeer de nollen eens voor een blok of de oijevaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 09 Jan 2008 09:28 pm

Het is misschien een beetje uit de buurt, maar Midgnight Motorsport in Nijkerk bouwt altijd heel netjes en best goedkoop blokjes om/ in, tuning verlaging etc 205, 306, 309, alles

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 10 Jan 2008 10:13 am

een blok uithalen en weer inhangen is toch simpel jongens, kom op..

alles is hetzelfde.. der veranderd niets.. slangen hetzelfde, kabels hetzelfde, leidingen hetzelfde, uitlaat hetzelfde.. alles..

Je moet er alleen de plek voor hebben..

Bij Midnight of zo zal het een dag kosten denk ik..

Gr. Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tipi306
Geplaatst: 10 Jan 2008 11:04 am

Sander schreef: een blok uithalen en weer inhangen is toch simpel jongens, kom op..

alles is hetzelfde.. der veranderd niets.. slangen hetzelfde, kabels hetzelfde, leidingen hetzelfde, uitlaat hetzelfde.. alles..

Je moet er alleen de plek voor hebben..

Bij Midnight of zo zal het een dag kosten denk ik..

Gr. Sander

ruimte hehe ja, en materiaal, toch belangrijk ingredient

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 10 Jan 2008 01:45 pm

een dag

wel ff minder denk een uurtje of 5 a 6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 11 Jan 2008 07:41 pm

Een dag dus als je het netjes wil doen. Oude blok er uit, nieuwe er in. Ff testen, warm laten draaien...etc etc.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft