TopicStarter: jaciS16
TopicDatum: Geplaatst: 08 Jan 2008 12:01 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaciS16
Vraagje
waar zit de olie pomp bij een 2.0 16v S16 uit 1994
schijnt een kwaal te zijn dat auto's met 2 ton op de teller de pomp stuk gaat
zit bij mij een vers blok in met 145000km en en een nieuwe pomp (volgens de vorige eigenaar) lag er vanmorgen onder maar zag niks nieuw's zitten
(alleen vettigheid rond de aandrijf assen)
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tipi306
Geplaatst: 08 Jan 2008 12:28 am

jaciS16 schreef: Vraagje
waar zit de olie pomp bij een 2.0 16v S16 uit 1994
schijnt een kwaal te zijn dat auto's met 2 ton op de teller de pomp stuk gaat
zit bij mij een vers blok in met 145000km en en een nieuwe pomp (volgens de vorige eigenaar) lag er vanmorgen onder maar zag niks nieuw's zitten
(alleen vettigheid rond de aandrijf assen)

je oliepomp zit zegmaar achter je carterpan als ik het goed zeg, ja oliepompen gaan stuk, denk dat dat bij mij ook gebeurt was net toen ik ging kijken wat me auto zijn top was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 08 Jan 2008 10:22 am

carterpan er af halen en je ziet m inderdaad zo zitten. hij zit met 3 of 4 bouten vast en er zit een ketting om het tandwiel. je moet eerst de bouten los halen voor dat je de ketting er af haalt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaciS16
Geplaatst: 08 Jan 2008 06:09 pm

welke pompen zitten dan buiten het blok links (als je voor de motorkap staat) die door de snaar worden aangedreven
dynamo
waterpomp
stuurbekraching
??

onder het blok lopen slangen die overgaan in stalen buis.. waar zijn die van

boven het blok loopt er ook 1 langs van links naar rechts?? (tegen het schubboart, of hoe dat heet )
is dat de benzine leiding??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 08 Jan 2008 06:56 pm

maak anders eens een foto met pijltjes erbij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 08 Jan 2008 09:40 pm

Dynamo, stuurbekrachtiging en eventueel aircopomp worden door de snaar aangedreven.

De waterpomp zit in het blok en wordt aangedreven door de distributieriem.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 09 Jan 2008 12:42 pm

en die zit links aan de achterkant van je blok.

verder lopen er langs je multiriem nog een aantal looprollen en een spanrol. Lijkt dus meer als het is misschien.

die leidingen die overgaan in stalen buis.. vreemd.. nog nooit gezien volgens mij.. Bij een 306 is namelijk alles slang.. Op je aircoleidingen na eventueel..

Airco hangt linksvoor, onderaan. Daarboven zit je dynamo en daarboven je stuurbekrachtigingspomp..

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 09 Jan 2008 02:15 pm

stuurbekrachtigingspomp slangen! dat zijn die slangen die daarna van staal worden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 09 Jan 2008 04:53 pm

Klopt ja, maar dat zijn stalen leidingen, geen buizen

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 11 Jan 2008 02:35 pm

Olie pompjes gaan dus snel stuk blijkt?? en rond de 2 ton?

want ik ga mijn s16 blokkie reviseren.. dus dan lijkt het me een goed plan om er een nieuwe oliepomp in te plakken.. iemand enig idee wat zo'n ding kost?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hilgert
Geplaatst: 11 Jan 2008 07:40 pm

Ik heb er nog niet over gehoord dat ze met de 2 ton kapot gaan. Meestal lopen die S16 blokken kapot door oliegebrek door te laag oliepeil. Een ander veel voorkomend probleem is stootranden in de cylinders waardoor de zuigerveren kapot gaan.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft