TopicStarter: Robjee
TopicDatum: Geplaatst: 02 Nov 2007 11:40 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Hallo mensen,

ik heb een probleempje.
Als ik met mijn auto ga rijden, rijdt ie goed... totdat ik hem uitzet en dan weer start. Als ik dan eventjes aan het rijden bent, gaat de auto schokken, reageert hij niet meer op gasgeven en slaat hij vaak ook af. Heb gemerkt dat dit is als ik de auto ong. tussen de 10 seconden en 10 minuten uit heb staan en dan weer start om te gaan rijden.

Er zijn 2 kasjes (ik neem aan regelunits of zo) vervangen bij de injectie. Toen heeft hij even goed gereden en is het een week of 3 daarna weer begonnen. Hij is uitgelezen vr die kasjes zijn vervangen, en toen was er iets met de injectie. Peug. Dealer had gezegd dat het die 2 kasjes waren.

Ook is de auto langzaam en heb ik het gevoel of hij iets inhoudt als de motor koud is. Kan dit hiermee te maken hebben?


Iemand een idee wat hier mee aan de hand is?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 02 Nov 2007 01:56 pm

viezigheid in je branstoffilter misschien? Of je tank vol met bagger.. (suggesties he!)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 02 Nov 2007 03:18 pm

Klinkt als een brandstof probleem!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 02 Nov 2007 05:09 pm

dat is precies hetzelfde probleem als onze 306 bij de aanschaf ook had, is er tig keren voor naar de garage geweest maar ze hebben niks gevonden.
Dat gebeurd als je em na het starten binnen een paar minuten weer uitzet en em dan opnieuw wil starten. Dan is ie bijna niet meer aan de praat te krijgen.. .

[Edit] watvoor motor heb je?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Le_Mans_Nick
Geplaatst: 02 Nov 2007 06:44 pm

heb dit probleem ook, vriend van me met zijn 205 heeft dit ook, schijnt peugeot kwaaltje te zijn.

heb nog niet kunnen ontdekken wat het is helaas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 03 Nov 2007 09:00 am

'k heb een 306 1.4Xr.

Alle filters zijn vervangen .

Auto gaat volgende week ff naar de dealer om daar nagekeken te worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 03 Nov 2007 11:22 am

Robjee schreef: 'k heb een 306 1.4Xr.

Alle filters zijn vervangen .

Auto gaat volgende week ff naar de dealer om daar nagekeken te worden.

bij ons is het ook een 1.4, misschien heeft alleen dat blok er last van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 03 Nov 2007 12:15 pm

neen ik heb een 1.6 en deze heeft een soortgelijk probleem
men garagist zegt dat het de lambda sonde is (wordt deze week vervangen)

(off topic) men probleem is dat ie heel moeilijk aan te houden is zolang de motor koud is en hij schokt ook immens fel eveneens is er een zeer sterke benzine geur zolang hij koud is en zeer witte rook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 03 Nov 2007 02:29 pm

zeer witte rook betekent water in je ontbranding, koppakking lek?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 03 Nov 2007 06:56 pm

kleine306 schreef: neen ik heb een 1.6 en deze heeft een soortgelijk probleem
men garagist zegt dat het de lambda sonde is (wordt deze week vervangen)

(off topic) men probleem is dat ie heel moeilijk aan te houden is zolang de motor koud is en hij schokt ook immens fel eveneens is er een zeer sterke benzine geur zolang hij koud is en zeer witte rook
Lijkt eerder dat je stappenmotor defect (of vuil) is. Als de lambda sonde defect is, moet je geen problemen hebben met starten. Ik heb ook een tijdje zonder lambda sonde gereden (stekkers los gemaakt).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sean
Geplaatst: 03 Nov 2007 07:13 pm

ik had ook het probleem... [ heb 1.6] maare bij mij waren het de bougies en de bougieskabels is nu opgelost btw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 03 Nov 2007 09:43 pm

ja het starten is ook geen probleem
maar om hem dan aan te houden moet ik constant veel gas geven
zo'n 2500 toeren stationair
enne das nie goe he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 04 Nov 2007 06:34 am

@t Kleine 306! ik zou zeker even je koelsysteem controleren! dikke witte rook, uit je uitlaat duid er meestal op dat er dus veel vocht in de ontbranding plaats vind! dus bij jou denk ik, dat het de koelwater is, die die uitspuugt! (lekke koppakking dus!) en dat die daarom zo slecht loopt bij koude motor! (immers is water niet onsteekbaar )

En waarom het dan alleen bij een koude motor is! komt doordat wanneer je onderblok en cilinderkop warm worden, zich uitzetten, maar die kunnen geen kant op, behalve naar elkaar toe! en dus daarom weer goed gaat lopen, omdat hij op die manier, geen koelwater in het systeem laat komen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 05 Nov 2007 09:32 am

@sjon ik heb net men waterpomp laten vervangen en sinds toen doet ie het heviger kan dat er ook mee te maken hebben

en heb je een idee van wat me dit zou kosten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 05 Nov 2007 02:26 pm

Kan zijn dat toen de oude waterpomp de oorzaak is geweest! hij is dat je weet nooit heet gelopen?

Maar ik denk dat je kop pakking lek is! aangezien er volgens jou veel witte rook uit de uitlaat komt, met koude start!

Wat het gaat kosten durf ik niet te zeggen! verschilt per garage!
Een pakkingset kost ong, 50 euro denk ik! maar het is meer het arbeid wat het zo hoog maakt!

(zou er wel snel na laten kijken! voordat je cilinderkop straks ook krom is!)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 05 Nov 2007 05:09 pm

Auto is naar de dealer geweest, en zij kunnen ook alleen de 2 'kastjes' als oorzaak vinden. Schijnt dat ze wr vervangen zijn. Monteur had er geen last meer van schokken.

Nu zelf maar weer rijden en hopen dat ie niet zo vaak meer schokt....

EDIT:

Net weer ffkes mee gereden en aan/uit gezet... wr schokt ie.
Ik heb gevraagd welke kastjes vervangen zijn, hij had er geen naam voor maar ze er zit er vr eentje en achter eentje bij de gaskabel.

Iemand enig idee hoe deze kasjes heten?
1 troost: er zit nu wel een ovale DTM uitlaat onder


((Ik wil zelf nu het een en het ander gaan vervangen (zolang het niet de nokkenas etc.. is kan ik het wel;p), leek mij eerst makkelijker om het door monteur te laten doen (hij is immers een monteur:P) maar het kost mij wel steeds meer arbeidsuren))

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 06 Nov 2007 11:12 am

Niemand een idee

kleine306 schreef: neen ik heb een 1.6 en deze heeft een soortgelijk probleem
men garagist zegt dat het de lambda sonde is (wordt deze week vervangen)

(off topic) men probleem is dat ie heel moeilijk aan te houden is zolang de motor koud is en hij schokt ook immens fel eveneens is er een zeer sterke benzine geur zolang hij koud is en zeer witte rook

Zou je eens kunnen laten weten of dit bij jou geholpen heeft?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 06 Nov 2007 01:04 pm

Robjee schreef: Niemand een idee

kleine306 schreef: neen ik heb een 1.6 en deze heeft een soortgelijk probleem
men garagist zegt dat het de lambda sonde is (wordt deze week vervangen)

(off topic) men probleem is dat ie heel moeilijk aan te houden is zolang de motor koud is en hij schokt ook immens fel eveneens is er een zeer sterke benzine geur zolang hij koud is en zeer witte rook

Zou je eens kunnen laten weten of dit bij jou geholpen heeft?

ja zodra ik er geweest ben laat ik iets weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 06 Nov 2007 07:38 pm

Le_Mans_Nick schreef: heb dit probleem ook, vriend van me met zijn 205 heeft dit ook, schijnt peugeot kwaaltje te zijn.

heb nog niet kunnen ontdekken wat het is helaas

Ik ga mee met dit denkbeeld . Die van ons had het al toen hij nieuw gekocht werd bij de dealer. Zijn er mee terug geweest en die konden er overigens niks aan doen en vonden niks..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 08 Nov 2007 10:58 pm

kleine306 schreef: Robjee schreef: Niemand een idee

kleine306 schreef: neen ik heb een 1.6 en deze heeft een soortgelijk probleem
men garagist zegt dat het de lambda sonde is (wordt deze week vervangen)

(off topic) men probleem is dat ie heel moeilijk aan te houden is zolang de motor koud is en hij schokt ook immens fel eveneens is er een zeer sterke benzine geur zolang hij koud is en zeer witte rook

Zou je eens kunnen laten weten of dit bij jou geholpen heeft?

ja zodra ik er geweest ben laat ik iets weten


Weet je al wat meer? ook info over je koelsysteem?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 09 Nov 2007 05:20 pm

ja ben net bij peug garage geweest het was dus een foute brandstofmengeling
maw
het darmje van de luchttoevoer naar de gasklep zat een scheur in van 1 cm

en nu bolt ie weer piekfijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 10 Nov 2007 04:51 pm

En de witte rook is nu ook weg of ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kleine306
Geplaatst: 10 Nov 2007 07:41 pm

ja die rook ik denk dat ik me dat enkel verbeelde
want men koelvloeistof is nog steeds even vol als een maand terug
en motor draait nooit in overtemperatuur
duussss probleem opgelost

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 20 Nov 2007 06:17 pm

Er is weer iets bij gekomen dat ik sinds kort ook heb.

Soms, als ik de auto voor de 2e keer na een korte stop start, wil de motor soms heel erg lastig aan gaan. Moet dan al gas bijgeven voor ik hem gestart heb, anders slaat ie meteen weer af, en als ik pas gas geef als ie gestart is gaan de toeren tussen de +/- 100 en 500 flink op en neer en gaan ook een aantal lampjes aan en uit (motorstoring, accu). Dit doet ie zo, totdat ik gas loslaat, dan slaat ie af.

Het wordt vreemder en vreemder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306XsdTurbo
Geplaatst: 27 Nov 2007 09:31 am

Sjon 306 schreef: Kan zijn dat toen de oude waterpomp de oorzaak is geweest! hij is dat je weet nooit heet gelopen?

Maar ik denk dat je kop pakking lek is! aangezien er volgens jou veel witte rook uit de uitlaat komt, met koude start!

Wat het gaat kosten durf ik niet te zeggen! verschilt per garage!
Een pakkingset kost ong, 50 euro denk ik! maar het is meer het arbeid wat het zo hoog maakt!

(zou er wel snel na laten kijken! voordat je cilinderkop straks ook krom is!)

om te kijken of je olie en koelwater bij elkaar zitten kun je je oliepijlstok goed warm stoken met een vuurtje, begint hij te knetteren zit er water bij je olie. (tip)

en complete pakkingset zoals carter en kleppendekstel kost 51,50. een koppakking kost nog eens 80 euro.

Als het starten even duurd kan het ook zijn dat je distributieriem 1 tandje verkeerd zit waardoor hij nog een extra ronde moet maken om je diesel pomp te laten werken, heb ik ook gehad, nokkenas en dieselpomp even op tijd gezet en hij starte weer in een keer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toti
Geplaatst: 18 Dec 2007 01:28 am

Robjee schreef: Hallo mensen,

ik heb een probleempje.
Als ik met mijn auto ga rijden, rijdt ie goed... totdat ik hem uitzet en dan weer start. Als ik dan eventjes aan het rijden bent, gaat de auto schokken, reageert hij niet meer op gasgeven en slaat hij vaak ook af. Heb gemerkt dat dit is als ik de auto ong. tussen de 10 seconden en 10 minuten uit heb staan en dan weer start om te gaan rijden.

Er zijn 2 kasjes (ik neem aan regelunits of zo) vervangen bij de injectie. Toen heeft hij even goed gereden en is het een week of 3 daarna weer begonnen. Hij is uitgelezen vr die kasjes zijn vervangen, en toen was er iets met de injectie. Peug. Dealer had gezegd dat het die 2 kasjes waren.

Ook is de auto langzaam en heb ik het gevoel of hij iets inhoudt als de motor koud is. Kan dit hiermee te maken hebben?


Iemand een idee wat hier mee aan de hand is? als je een injektie heb mag je niet binnen 12sec. de auto aan en uit zetten!!!!!!!je moet naar de Dealer, kosten 80 euro

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 19 Dec 2007 09:08 am

Toti schreef: Robjee schreef: Hallo mensen,

ik heb een probleempje.
Als ik met mijn auto ga rijden, rijdt ie goed... totdat ik hem uitzet en dan weer start. Als ik dan eventjes aan het rijden bent, gaat de auto schokken, reageert hij niet meer op gasgeven en slaat hij vaak ook af. Heb gemerkt dat dit is als ik de auto ong. tussen de 10 seconden en 10 minuten uit heb staan en dan weer start om te gaan rijden.

Er zijn 2 kasjes (ik neem aan regelunits of zo) vervangen bij de injectie. Toen heeft hij even goed gereden en is het een week of 3 daarna weer begonnen. Hij is uitgelezen vr die kasjes zijn vervangen, en toen was er iets met de injectie. Peug. Dealer had gezegd dat het die 2 kasjes waren.

Ook is de auto langzaam en heb ik het gevoel of hij iets inhoudt als de motor koud is. Kan dit hiermee te maken hebben?


Iemand een idee wat hier mee aan de hand is? als je een injektie heb mag je niet binnen 12sec. de auto aan en uit zetten!!!!!!!je moet naar de Dealer, kosten 80 euro

die 10sec en 10 min waren meer als richtlijnen auto staat meestal wel een minuutje minimaal uit.
Het wordt steeds vreemder... ik heb sinds een week (ff afkloppen ;p) geen last meer van het schokken - nog wel dat ie inhoudt, maar daar kan ik mee leven - Heb er tussentijds 98benzine ingegooid, zou dat het verschil kunnen maken (rij nu weer 95)?

Wat bedoel je met 'je moet naar de dealer toe?'?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toti
Geplaatst: 19 Dec 2007 11:23 pm

Robjee schreef: Toti schreef: Robjee schreef: Hallo mensen,

ik heb een probleempje.
Als ik met mijn auto ga rijden, rijdt ie goed... totdat ik hem uitzet en dan weer start. Als ik dan eventjes aan het rijden bent, gaat de auto schokken, reageert hij niet meer op gasgeven en slaat hij vaak ook af. Heb gemerkt dat dit is als ik de auto ong. tussen de 10 seconden en 10 minuten uit heb staan en dan weer start om te gaan rijden.

Er zijn 2 kasjes (ik neem aan regelunits of zo) vervangen bij de injectie. Toen heeft hij even goed gereden en is het een week of 3 daarna weer begonnen. Hij is uitgelezen vr die kasjes zijn vervangen, en toen was er iets met de injectie. Peug. Dealer had gezegd dat het die 2 kasjes waren.

Ook is de auto langzaam en heb ik het gevoel of hij iets inhoudt als de motor koud is. Kan dit hiermee te maken hebben?


Iemand een idee wat hier mee aan de hand is? als je een injektie heb mag je niet binnen 12sec. de auto aan en uit zetten!!!!!!!je moet naar de Dealer, kosten 80 euro

die 10sec en 10 min waren meer als richtlijnen auto staat meestal wel een minuutje minimaal uit.
Het wordt steeds vreemder... ik heb sinds een week (ff afkloppen ;p) geen last meer van het schokken - nog wel dat ie inhoudt, maar daar kan ik mee leven - Heb er tussentijds 98benzine ingegooid, zou dat het verschil kunnen maken (rij nu weer 95)?

Wat bedoel je met 'je moet naar de dealer toe?'? dat is een injektie probleem,schoonmaken of 98 benzine helpt niet,bij dealer repareren ze dat met een software of zo iets of een andere injektie!

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft