TopicStarter: G.i.s.n.
TopicDatum: Geplaatst: 16 Nov 2007 03:25 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.i.s.n.
Hallo allemaal.

Het lijkt wel of mijn auto elke maand 1 probleem wilt hebben.

Gisteren reed ik en viel hij elke keer als ik gas los liet in zijn vrij uit. Dit is heel irritant rijden. Dus ik dacht ik maak even veel toeren in zijn vrij zodat het misschien een beetje schoonblaast of iets. Dus ik twee drie keer vroem, vroem tot net voor het rood en sinds dien hoor ik een geratel. als ik optrek in zijn 1 hoor je het heel erg dan in zijn twee vanaf 2000rpm en dan drie ook en zo door.

Wat kan die zijn? een klep die krom is of iets? Ik heb niet echt gemerkt dat ik vermogen verlies heb of iets.

En waardoor valt hij uit?


Groeten
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 16 Nov 2007 04:14 pm

misschien drijfstang lagers?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 16 Nov 2007 04:50 pm

Citaat: misschien drijfstang lagers?

in ieder geval een lager , waar die zit is lastig te zeggen als je niet bij de motor staat

neem t geluidje ff op ,of beter vraag t n monteur (of 2)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingJamey473
Geplaatst: 16 Nov 2007 06:28 pm

heb je genoeg olie erin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 17 Nov 2007 01:26 am

klinkt als je drijfstang lagers!! tip!! stop met rijden, en laat het zo snel mogelijk maken! anders kan je strax ook je krukas vervangen of laten afdraaien!!!

en dat stationair probleem kan zitten in de luchtmassa meter, of de stappenmotor!

(allebei een peugeot kwaal!! zowel lagers als statio..)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.i.s.n.
Geplaatst: 18 Nov 2007 02:58 pm

Hij staat hier voor de deur niks te doen. Zal hem maandag even naar een garage brengen. Aan hoeveel euros moet ik denken?

Zal kijken of ik het een beetje duidelijk kan opnemen met mijn telefoon dan post ik het wel al het een beetje te horen is.

Groeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 18 Nov 2007 11:51 pm

tjaa, kostenplaatje verschild per garage eh!, maar de lagers zelf kosten niet zo veel, meer de arbeid uren wat er aan vast zitten!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.i.s.n.
Geplaatst: 19 Nov 2007 02:24 pm

Hallo allemaal.

Vandaag ben ik naar de garage geweest om te vragen wat het was en hoeveel het zou kosten.

De monteur heeft er naar geluisterd en zei ook dat het de aandrijfstang lager moest zijn maar dat een reparatie dus danig duur zou zijn dat het de moeite niet waard was. Dan kon ik voor het zelfde geld beter een andere motor er in laten plaatsen.

De reparatie is vooral duur omat ze er lang mee bezig zijn gaf hij aan.

Is dit iets wat ik zelf zou kunnen doen? En wat zou mijn auto op dit moment waard zijn zonder reparatie? Eventueel inruil En hoe moeilijk/duur is het om een nieuwe motor erin te hangen.

306xsi 2.0 Belfort lpg3
Leren bekleding
Schroefset vmaxx 8mm max
16 inch velgen apk nog iets van 8 maanden geloof ik.
NS-LL-55

Groeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 19 Nov 2007 04:02 pm

ik denk het niet want volgens mij ben je een complete leek op auto gebied

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 19 Nov 2007 04:41 pm

dat je dan beter de motor kan laten vervangen vind ik onzin.
je schroeft het carter omhoog
je haald de drijftstan bouten los.
je haald de drijfstangvoet er af (weet ff niet hoe dat stuk heet)
je haalt de onderste drijfstang lagers er uit.
verdraait de krukas 180 graden
en je kan de bovenste drijfstang lagers er af halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.i.s.n.
Geplaatst: 19 Nov 2007 05:04 pm

Ik ben qua auto’s redelijk een leek inderdaad, maar ben eigenlijk wel technisch aangelegd dus als ik het uit elkaar haal dan krijg ik het ook wel weer in elkaar, het enige is dat ik de onderdelen niet ken. Op zich heb ik ook een redelijk arsenaal aan gereedschap om van alles te kunnen doen. Heb schroefset, hulpveren, remmen blokken en schrijven, lagers en fuseestuk allemaal zelf gedaan met hier en daar een tegenslag.

Zit erg te twijfelen of ik het moet repareren of niet omdat deze auto redelijk achter elkaar dingen heeft. Misschien inruilen of in onderdelen verkopen tenminste wat nog goed is.

Groeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 19 Nov 2007 05:34 pm

lagerkappen zou heete die dingen.

als je een leek ben op gebied van auto's zou k het niet doen.
het vast zetten van de lagerkappen moet ook met een moment sleutel gedaan worden, en ook met graden verdraaing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 19 Nov 2007 06:53 pm

Het is natuurlijk gelul dat meteen heel je blok eruit moet... Wie weet wat je er dan voor spul in bouwt!? Maar als hun de lagerschalen moeten vervangen gaat het wel een duur grapje worden idd..

Weet niet wat jouw bedoeling is?

persoonlijk zou ik hem gewoon uit elkaar trekken..stuk is die toch al.. Olie eruit, carterpan even loshalen..Als je dan denkt van WTF dit wordt niks, dan simpel carterpan er weer op.

Heb je niemand in je vrienden/kennissenkring die een garage heeft of monteur is?
Verder ben ik het met Stephan eens, de onderdelen zet je vast met de moment sleutel, en graden verdraaing (hoekmeter?)!

Succes in ieder geval!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.i.s.n.
Geplaatst: 20 Nov 2007 11:05 pm

Vandaag ging ik naar een aantal garages om te vragen voor hoeveel ze het wilden doen. Kwam ik bij een peugeot citroen garage blijkt een oude bekende van mij daar te werken die het dit weekend voor mij zal doen. Dit probleem plus iets wat ik eerder al had gevraagd over mijn versnellingspook die los zat en nog even mij lpg installatie na lopen en de sensors voor het uitvallen voor onder de 300 euro en een kratje bier. De prijs hangt af van hoelang die bezig is maar hij zegt zozio niet er boven waarschijnlijk ruim eronder.

Dus ik ben redelijk blij weer want daarna kan ik hem te koop zetten of eventueel nog verder rijden. maar dat zien we dan weer.

Bedankt allemaal ik zal kijken of ik fotos kan maken van alles zodat ik het nog kan posten voor de toekomst.

Groeten

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft