TopicStarter: MonT
TopicDatum: Geplaatst: 21 Okt 2007 02:20 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Beste mensen,

Zoals je ziet is mijn blok in de soep gelopen...
Ik was ff flink aan het blazen toen een poelie vastliep en me distributie naar de knoppen hielp. Heel spannend allemaal, maar niet fijn...

DUS! de distributie etc. vervangen, en toen kijken of ie 't weer deed. Na 20x starten bleek toch dat ie het niet deed. Geen compressie niets..

Dit gaat me allemaal flink wat euros kosten, wat nooit leuk is. Dus heb ik nagedacht of ik wel met deze auto door wilgaan of niet. Toch maar voor gegaan, ondanks het vele pech wat ik met deze auto heb.

Toen heb ik lang (zeker 30minuten) nagedacht over hoe ik dit moet aanpakken. Heb ik toch besloten om hem te laten vlakken en betere zuigers etc. erin te laten zetten. Ik ga d'r gewoon voor!

Dus ik hoop (over 2 weken ongeveer) dat ik me autotje weer heb + meer pk's!

Anyhows, was mij nu ook een beetje de vraag of iemand dit ook heeft laten doen en waar!! Een prijsinschatting zou ook niet verkeerd zijn.

Heb inmiddels met goede kameraden het ... nou kijk hier maar

Hier zijn de mannen flink aan het sleutelen


Hier zie je dat de distributie vervangen is!


En hier is bijna de kop eraf.. We hadden alleen geen torx 50 sleutel
[/b]
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 21 Okt 2007 02:27 pm

Sjeezus dat is aadig klote.. wat t zo zou kosten zou ik niet weten.

Om m toch te laten opknappen alleen al is al 100 punten natuurlijk

Succes met de werken in ieder geval!

Grtz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sean
Geplaatst: 21 Okt 2007 03:45 pm

damn dat is klote.. sterkte en succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 21 Okt 2007 04:28 pm

Hmmm klote man dit is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachte

Ik heb Torx 50 wel voor je als je wil?

Je blok reviseren kost iets van 1100 euro, maar ik weet niet, ik lees vlakken en betere zuigers....gesmede zuigers? Dan wordt t natuurlijk wat duurder Ligt er maar net aan wat er precies gedaan moet worde, t kan ook goedkoper uitvalle als er bijna niks kapot is

Suc6!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jor74
Geplaatst: 21 Okt 2007 07:38 pm

Oooh das Balen zeg! adoe!!!!
distributiesnaar geknapt....
Heb het zelfde gehad...en bij mij was er gelukkig niet veel kapot!

Succes ermee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door golden delicious
Geplaatst: 21 Okt 2007 08:58 pm

op marktplaats staat een gti blok te koop misschien is dit wat voor je

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 21 Okt 2007 09:20 pm

das balen je distributie riem is er dus afgelope ask het goed begrijp...
hebk ok een keer gehad, zat toen met 12 kromme kleppen te kijke
dagt dat de kop revisie iets van 250 tot 300 koste ex btw en als je zelf alles demonteert en monteert ben je met een goeie 500 wel klaar denk, als je nie mir schade het als alleen kromme kleppen.
suc 6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mieke
Geplaatst: 22 Okt 2007 08:48 am

Dat is flink balen zeg.. succes met het hele project!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 22 Okt 2007 09:29 am

motoren revisie alkmaar is de enigste in de buurt waar me vader ervaring mee heeft

apartte mensen die hun vak verstaan


Maar zeker k*t voor je liep ie net weer goed en nu dit
succes met het herstel man

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 22 Okt 2007 12:26 pm

ten eerste erg shit voor je, hoorde het gister al van Maxim.
2de: Als je dit van plan bent kun je direct andere nokkenassen plaatsen en vliegwiel afdraaien + verstelbare pulleys.

kostenplaatje van het hierboven 2000 euro. en dan rijd je mij en max zoek

succes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 22 Okt 2007 03:17 pm

Jup. zwaar balen tommy mn batt viel uit toen ik je aan de tel had.

Succes met de wederopbouw. en als je tog bezig bent. idd een setje Kent cams erin leggen + verstelbare pulleys, dan kun je al heel prettig spelen met de afstelling, en kun je. als je wilt, een beest van een motortje in mekaar schroeven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 22 Okt 2007 05:16 pm

kronenburg , mail hun ff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 22 Okt 2007 09:23 pm

Allemaal hardstikke bedankt voor de respons!
Erg sneu dit allemaal, maar gebeurd is gebeurd.

Vanavond konden we eindelijk de kop eraf halen, mede dankzij de torx
Gelukkig konden we nu ook gelijk zien wt er nou precies mankeerde:


Geen verdere uitleg nodig lijkt mij...
Hier nog wat fotos gemaakt voor een betere indicatie:


Door de flinke klap, zijn mijn zuigers er als volgt uit gaan zien:




De plannen voor nu zijn om morgen contact op te nemen met een revisiebedrijf (Oude Jans) die tevens ook in de racerij zitten..

Dan een kosten plaatje maken voor:

Betere nokkenassen
Kop laten flowen
Lichtere kleppen
Power Boost Valve erop
En misschien betere injectoren....

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte,

gr. Thomas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 23 Okt 2007 07:36 am

Ai, dat is minder. Je wensen gaan wel een hoop geld kosten. Suc6 met de reparatie!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 23 Okt 2007 07:40 am

maar dan kan hij het beter nu doen dan straks

ziet er niet echt goed uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 23 Okt 2007 01:02 pm

Vergeet je vliegwiel niet, en chippen naderhand! ben wel heel benieuwd!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tekn0z
Geplaatst: 23 Okt 2007 05:37 pm

Of je koopt mijn Fase 1 S16 Le Mans met 201 km op de teller uit "94 gewoon over?

Ben gedwongen Diesel te gaan rijden ivm mijn werk. En twijfel ernstig of ik deze houd of niet. Gaat ie weg, dan komt er een Ibiza TDi (Cupra) voor in de plaats over wat maandjes. Geen Peug helaas, die maken geen sterke dieselmotoren helaas.

Je kan me altijd PM'en

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackout
Geplaatst: 29 Okt 2007 04:19 pm

zie ik het niet goed of wat moet ik zien aan de zuigers?

Maar heb laats revisie uit gevoert bij mijn gti6 en was 1200 uuro kwijt dus valt nog wel mee dan vind ik maar succes verder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 29 Okt 2007 04:25 pm

Doe er meteen ook een katvervanger of race-kat onder, scheelt ook weer n aantal pk/Nm's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 29 Okt 2007 04:31 pm

Volgens mij is mijn kat al leeg gestampt

cold air intake is ook een optie.. iemand aanraders daarvoor?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 29 Okt 2007 05:17 pm

Blackout schreef: zie ik het niet goed of wat moet ik zien aan de zuigers?

Maar heb laats revisie uit gevoert bij mijn gti6 en was 1200 uuro kwijt dus valt nog wel mee dan vind ik maar succes verder.
zie zo ok niks geks aan de zuigers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 29 Okt 2007 05:57 pm

Dan ben ik tenminste niet de enige die niks ziet
Ligt misschien aan de foto's maar vind ze er niet raar of slecht uit zien!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 29 Okt 2007 06:43 pm

De zuigers zijn helemaal schoon gemaakt. Ik zal nog eens een fototje schieten daarvan. Je zult zien dat er een heel klein schaafplekje is, en nu maar niet hopen dat dat schadelijk is !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 29 Okt 2007 08:25 pm

zal nie schadelijk zijn. de mijne had dat ook wel wat en loopt ook nog steeds goed dus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackout
Geplaatst: 30 Okt 2007 04:19 pm

zolang die niet lekt is alles goed en dan boven een beetje op schuuren ik had met mijn nieuwe zuigers bijna 13bar druk per cilinder volgens mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 09 Nov 2007 04:33 pm

Nou mannen eindelijk is het zover!

Ik heb me kop in ontvangst mogen nemen

Vanavond gaan we de kop erop zetten.

Hij is helemaal geflowt.. ziet er puntgaaf uit!!!

Fotos volgen uiteraard nog!!!

Ps Het tuningsbedrijf vertelde mij dat ze er mee 'gespeeld' hebben gewoon voor de fun! Pk's willen ze niet zeggen, maar ze zeggen wel dat ie rapper wordt! Heel spannend allemaal dus!! (iets met de inlaat, die hebben ze vergroot ofzo..)

Jullie horen nog van me!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 10 Nov 2007 10:45 am

ermee gespeeld... pk's kunnen ze ook niet zeggen omdat ze alleen de kop hebben gedaan
waarschijnlijk zijn de inlaatpoorten geoptimaliseerd zodat er geen lucht wordt geremd dat vanuit je inlaatspruitstuk komt. Wel ideaal

wanneer denk je dat het hart weer loopt? laat het wel even weten want dat wil ik wel zien, max ook wel waarschijnlijk

succes verders

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 10 Nov 2007 04:44 pm

Mja dat was ook mijn eerste gedachte, dus logisch dat ze niet kunne voorspelle hoeveel vermogenswinst je eruit haalt

Gaan de andere motortuning plannen nog door?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 12 Nov 2007 10:27 pm

Nee die gaat helaas niet door. Dat zijn echt teveel centen!!

Moet wel even zachtjes zeggen dat ie WEER RIJDT!

En hij is snel!!! de teeeering!

Ze hebben idd de inlaatpoorten helemaal opgeveild en ik merk echt zoo veel verschil! Ik weet dat het ook komt omdat ik nu weer de volle 155pk in gebruik heb, maar toch! er zijn echt Nm's bijgekomen!

En het allermooiste is dat ie z lekker fluit!

Max, Glenn.. misschien morgen anders afspreken? kunnen jullie ff checken.

Fotos volgen uiteraard nog, heb ze namelijk nog niet omdat ik die dag zelf moest werken (weet wel dat er ook fotos zijn genomen van me inlaat )

Kusjes!!!

IK BEN ZEEEEEEEEEEER BLIJ! Net weer 100km gereden puur voor het genieten

DAGG!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 13 Nov 2007 12:58 pm

Proficiat, hou em nu heel he

ps Kusjes hoeft nou ook weer niet he

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 16 Nov 2007 09:49 pm

Goededag menschen,

Ik had belooft nog fotos te laten zien van 't werk dat de mannen van Vriend&Co () en Oude Jans hebben verricht:

Nou hier istie dan!



En hier olierail erop geplant:


En hier toch wel het meest mooie stuk van de kop:




Zoals je ziet hebben ze erg hun best gedaan.. Echt tiptop geoptimaliseerd


Niet dat er veel tijd was, maar de mannen hebben het onderblok nog even een mooie kleur gegeven:


Hier met kop:


Zoals je kunt zien is ook de inlaat niet vergeten een schone luier te geven!


Helaas niet meer fotos.. Eigenlijk nog even een foto maken van het eindresultaat.. maar jullie weten zelf ook wel hoe een S16-blok eruit ziet!

En hoe vinden jullie 'm ?!?

Greetz,

Thom

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 17 Nov 2007 12:19 am

Vet mooi man!!!! Heerlijk altijd om zo'n schoon vers blok te zien!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjon 306
Geplaatst: 17 Nov 2007 01:20 am

Ziet er weer goed uit

Rob? hoezo ben je niet op msn natte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 17 Nov 2007 09:56 am

Wauw!! Dat zal vast heel erg lekker rijden straks

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 17 Nov 2007 10:56 pm

Ziet er bekend uit! Veel plezier met je "frisse" S16 blok, ik geniet er ook nog elke dag van!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 17 Nov 2007 11:14 pm

Ja ja! bedankt voor de leuke reacties.. ben er dan ook zeer blij mee

Hij rijdt echt hrlijk!!!

Het lijkt net of er een compressor op zit.. zo'n mooi fluitje!

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft