TopicStarter: Dav-E
TopicDatum: Geplaatst: 06 Nov 2007 10:52 am
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Ik zou graag de originele (lees: dunne) batterijkabels willen vervangen door nieuwe (lees: dikkere) kabels.
De betreffende kabels zijn de kabels die van de batterijpolen naar de startmotor gaan. Ik kan zr goedkoop (lees: gratis) aan alle soorten diameters (inclusief de nodige afscherming zoals gaine of flexibel) geraken en heb tevens ook al nieuwe batterijklemmen liggen

Maar ik vraag me af of iemand dat al gedaan heeft en eventueel wat tips heeft? De massakabel vervangen lijkt me nog eenvoudig, maar om de pluskabel te vervangen
Iemand enige ervaring daarmee?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 06 Nov 2007 01:42 pm

waarom nieuwe kabels leggen ????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 06 Nov 2007 07:39 pm

omdat het kan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 06 Nov 2007 08:40 pm

plus kabel is het zelfde als de min alleen een andere kleur en ff langer

is ook 3 aansluitingen namelijk

accu>startmotor>dynamo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 06 Nov 2007 10:56 pm

matheeuwissen schreef: waarom nieuwe kabels leggen ????

Omdat het kan Nee, de huidige zijn stilaan aan het oxideren (306 overwintert altijd buiten), en ik was van plan alle contactpunten zuiver schoon te maken. Toen dacht ik van: laat ik ze dan gewoon maar even vervangen door dikkere exemplaren (70mm ), kost me namelijk toch geen dr0l.

@Sebring4life: heb je ervaring met de pluskabel? Ik kan de aansluiting bij de startmotor namelijk zo niet in 1 2 3 vinden, en het lijkt me ook niet eenvoudig om aan die moertjes te komen. Enig idee hoe je er het makkelijkst bijkomt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 07 Nov 2007 05:36 am

ja jammer genoeg wel 3 keer helemaal los gehad

bij de start motor zit er een zwart dopje op zodat ie nooit iets kan raken en daar onder zit een borg moertje

makkelijkste is lucht filter eraf
en dan zit ie daar onder


dynamo is meer gepriek kan je nog al slecht bij

en let op dat je niet met al je gewicht op je bumper ofzo rust dan gaat het stuk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aussie
Geplaatst: 07 Nov 2007 06:32 am

Sebring4life schreef:
en let op dat je niet met al je gewicht op je bumper ofzo rust dan gaat het stuk

Uhhh ervaring mee hehe ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 07 Nov 2007 03:45 pm

bij mijn 306 niet
was op de sloop bezig en toen gebeurde het wel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 07 Nov 2007 11:21 pm

@Sebring4life: wat voor motor heb jij precies? Want ik denk dat er verschil is in lokatie van startmotor & dynamo bij de verschillende motoren (ikzelf TU-blokje 1.6).

Want de pluskabel loopt volgens mij helemaal weg onder de injectie moeilijk bereikbaar

Enneuh, bedankt voor de tip betreffende de bumper, niettegenstaande ik altijd voorzichtig te werk ga

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 08 Nov 2007 05:38 pm

multi point 1.6 uit eind 96 voor de rest mag je me lek schieten


omdat je er moeilijk bij kom de tip niet leunen tegen de bumper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 08 Nov 2007 10:50 pm

Ok, zelfde blokje dus Als de tijd (en het weer) er rijp voor is, ga ik er eens werk van maken!

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft