TopicStarter: Yannick
TopicDatum: Geplaatst: 04 Apr 2008 04:13 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Hallo,

Mijn naam is Yannick ben 26 jaar en woon samen met mijn vriendin in Zoetermeer.
Ik struin al weer wat weekjes hier rond en dacht dat het toch is tijd werd om mezelf voor te stellen.

Sinds twee weken ben ik eigenaar van een 306 Xsi 16v 5 deurs uit 1997.
Ik ben verder geen onbekende in de wereld van Peugeot want voor mijn huidige auto heb ik 7 jaar lang 205 gereden.
Eerst ben ik begonnen aan een 205Gti 1.6 uit 89 waar ik apetrots op was.
Deze heb ik al snel verbouwd naar een 1.9 uitvoering, dus met de Speedline velgen en een heel mooi half leder interieur.
Verder had ik van voor tot achter een loze pijp waardoor het rij comfort wel snel naar beneden ging.
Maar je bent jong en je wil wat.
Fotos


Verder was ik ook gelijk lid geworden van de PeugeotGtiClub waar ik voor het eerst in levende lijve in aanraking kwam met mijn volgende 205.
Want daar stonden tijdens een toertocht meerdere Griffjes bij elkaar en toen had ik zoiets van: Dat wil ik ook.
(voor mensen die niet weten wat een Griffe is: Speciale uitvoering van de 205 Gti met alle opties die er toen waren ((op Airco na)), een speciale kleur ((namelijk Gif Groen Metallic)) en antraciete Speedline velgen)

Dus na een half jaartje was het ook zover; op het internet vond ik een Griffe met achterschade.
Eenmaal de auto gezien te hebben vond ik het een plaatje (op de achterschade na), het interieur was in perfecte staat en verder was hij helemaal orgineel.
De schade viel opzich mee alleen was een beunhaas er al mee aan de gang gegaan maar die had het eigenlijk alleen lelijker gemaakt.
fotos


Met deze auto heb ik ook een jaarje mee gereden totdat het motortje kuren begon te vertonen.
Inmiddels had ik de overweging gemaakt om of de motor te laten reviseren of te kijken naar een andere Griffe.
Ik koos voor het laatste en al snel was mijn Griffe verkocht aan mensen die er uiteindelijk een turbo diesel van gemaakt hadden

Aangezien ik had gehoord dat er Griffe bij mij in de buurt te koop stond ben ik daar eerst gaan kijken.
Kennelijk had de eigenaar van die auto geen idee wat hij verkocht want hij wilde uiteindelijk 150 euro voor de auto hebben.
De reden was dat het interieur er niet meer mooi uitzag en dat hij al een tijdje stil had gestaan.
Toch heb ik ervoor gekozen, want voor zo'n prijs kon het niet fout gaan.
Na een nieuwe accu is de Griffe rijdend naar huis meegekomen en in mijn vakantie heb ik de auto even goed schoongemaakt en gemaakt.
Uiteindelijk heb ik de bumpers en de uitlaat vervangen en het autootje was weer goed.
Helaas had de vorige eigenaar zelf geprobeerd om de motorkap en een zijscherm opnieuw te spuiten en dit was dramatisch mislukt.
Maar goed was allang blij dat hij reed en die motorkap en zijscherm komen wel een keer.
Uiteindelijk heb ik de motorkap vervangen en doordat een brommertje geen voorrang verleende heb ik ,op kosten van de verzekering, de zijkant ook laten herstellen.
Hier heb ik 5 jaar heerlijk in gereden en heb haar ook een aardige persoonlijke tint gegeven.
Zo had ik de volgende modificaties aan verricht:
Electrische voorstoelen van een 605 ingezet
Teller van een Renault Megane in geplaatst
Voorbumper van een 309 gti op laten monteren
Achteras van een 30916V opgezet
16inch ouragans
Laten verlagen
Angeleyes met Xenon
Stuur uit een 405T16 met werkende Airbag
En nog een paar grappige mods.
Mischien heb je haar zien staan op de clubstand van de 205gti club afgelopen zomer op DSL LIVE
Fotos








Om financiele reden moest ik haar helaas wegdoen waar ik nog steeds veel verdriet van heb.
Toen ik weer wat gespaard had, besloot ik niet meer voor een 205 te kijken maar is te gaan concenteren op een wat grotere en modernere auto maar wel een Peugeot.

Dat bracht me bij mijn huidige auto
Een zwarte 306 Fase 2 Xsi met alles erop en eraan, Climate control, regensensor, electrische spiegels etc..
Verder is hij geheel verbouwd naar een Fase 3 (op de koplampen en de motorkap na dan) en verder helemaal orgineel.
Moeten nog wel wat kleine dingetjes aan gebeuren maar dat komt vast allemaal goed
Kortom ik hoop weer een leuke tijd tegemoed te gaan en vaak hier op het forum te vinden zijn.

en hier de fotos van mijn nieuwe Peus:





Groetjes Yannick
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 04 Apr 2008 04:17 pm

Welkom hier

Zo wat een verhaal zeg. ik heb die laatste 205 van je wel zien staan op dsl afgelope zomer ja, erg mooie pug wat dat .

Wanneer komen er foto's van je 306

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mieke
Geplaatst: 04 Apr 2008 04:28 pm

Welkom hierzo Ben benieuwd wat je allemaal met de 306 gaat doen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 04 Apr 2008 04:38 pm

Hey welkom hier! Hle mooie Griffe had je man.. kan wel begrijpen dat je er nog verdriet van hebt.
Vind de combinatie van de 309-bumper en de angels erg wijs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 04 Apr 2008 05:49 pm

welkom hier, je 205jes waren erg strak.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 04 Apr 2008 05:57 pm

Welkom!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 04 Apr 2008 09:46 pm

Welkom op dit forum. Leuke Griffe heb je gehad Toevallig heb ik van de week in Dordrecht nog een zwarte 205 met 309 GTi bumper gezien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Geplaatst: 06 Apr 2008 02:55 pm

Dank jullie wel voor de complimenten

Heb ook even snel wat fotos genomen van de nieuwe auto, moet hem nog een keertje goed wassen en in de poets zetten, maar door het fantastische weer in Nederland heb ik daar nog niet echt de tijd voor gehad.

gr Yannick

heeft toevallig iemand nog fase 3 lampen liggen die die kwijt moet??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit 306
Geplaatst: 07 Apr 2008 08:27 am

Erg gaaf die 205 griffe, wat een plaatje, das toch van mij ook altijd een droom geweest een strakke 205 GTI.

Je XSI ook erg stoer, lekker luxe ook, super dat ie al op een phase 3 lijkt maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de motorkap van een 2 en een 3, heb zitten kijken en kijken maar kan niks vinden.

Fijne km en hou em zoveel mogelijk origineel zou ik zeggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Geplaatst: 07 Apr 2008 09:37 am

GJ Massen schreef: Je XSI ook erg stoer, lekker luxe ook, super dat ie al op een phase 3 lijkt maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de motorkap van een 2 en een 3, heb zitten kijken en kijken maar kan niks vinden.

Verschil zit hem in de plooi in het midden, deze is bij de Fase 3 hoger dan de eerdere modellen.(Ziet het goed bij de ruitenwissers, deze liggen bij de fase3 meer onder de motorkap)
Dit is waarschijnlijk gedaan om de HDi motoren te kunnen huizen aangezien deze hoger zijn dan de andere motorblokken.

Gr Yannick

En ook bedankt voor je berichtje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit 306
Geplaatst: 07 Apr 2008 09:54 am

aha op die manier, weer wat wijzer geworden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 07 Apr 2008 11:09 am

Yannick schreef: GJ Massen schreef: Je XSI ook erg stoer, lekker luxe ook, super dat ie al op een phase 3 lijkt maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de motorkap van een 2 en een 3, heb zitten kijken en kijken maar kan niks vinden.

Verschil zit hem in de plooi in het midden, deze is bij de Fase 3 hoger dan de eerdere modellen.(Ziet het goed bij de ruitenwissers, deze liggen bij de fase3 meer onder de motorkap)
Dit is waarschijnlijk gedaan om de HDi motoren te kunnen huizen aangezien deze hoger zijn dan de andere motorblokken.

Gr Yannick

En ook bedankt voor je berichtje

Euhmmm, de motorkappen van de ph2 en de ph3 zijn volgens mij identiek hoor..

het is idd wel zo dat de 'bobbel' of plooi in et midden bij de ph 2/3 hoger is dan bij de ph 1 .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Geplaatst: 07 Apr 2008 11:21 am

R schreef: [

Euhmmm, de motorkappen van de ph2 en de ph3 zijn volgens mij identiek hoor..

het is idd wel zo dat de 'bobbel' of plooi in et midden bij de ph 2/3 hoger is dan bij de ph 1 .

Zit toch echt verschil in die plooi is bij een fase 3 nog een beetje hoger

gr Yannick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 08 Apr 2008 02:13 pm

Welkom hier, mooi verleden zo te zien

Angels op een 205 heb ik nog nooit mooi gevonde, behalve op deze
Kheb zelf ook n 1.9 GTi staan dus ik snap waar de aantrekkingskracht vandaan komt

Wat zijn de planne met deze bolide? Ziet er zo al strak uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Geplaatst: 09 Apr 2008 10:14 am

MasterOfSpeed408 schreef: Welkom hier, mooi verleden zo te zien

Angels op een 205 heb ik nog nooit mooi gevonde, behalve op deze
Kheb zelf ook n 1.9 GTi staan dus ik snap waar de aantrekkingskracht vandaan komt

Wat zijn de planne met deze bolide? Ziet er zo al strak uit

Graci

Voor deze heb ik nog geen plannen, eerst maar is helemaal in orde maken (Airco werkt nog niet optimaal, motor van de wisser is niet super meer en nog wat kleine zaakjes), dan een fris Apkaatje en daarna gaan we is verder kijken.

Heb wel ideeen hoor :
*Remupgrade naar de 306GTi remmen (had ik op me 205 ook en remt zoveel beter)
*Lampen of naar Fase 3 brengen of AngelEyes plaatsen.
Ben er nog niet uit aangezien ik er weer Xenon in wil zetten.
Hier wil ik eerst even weten hoe het lichtbeeld is met de "standaard" heldere fase 3 lampen in vergelijking met de Angeleyes die van die lenzen hebben.
Over het algemeen is het lichtbeeld van lenzen beter, maar omdat het niet echt super kwaliteit is (die standaard angelseyes), is het in combinatie met Xenon vaak verblindend voor medeweggebruikers.
*Misschien weer Ouragans eronder.
*Half of volleder interieur

Gr Yannick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit 306
Geplaatst: 09 Apr 2008 10:54 am

Flink wat plannen dus,

Laat een specialist naar airco kijken en niet de dealer want er kan nog al wat aan de hand zijn. De 306 heeft een aantal kwaaltjes

- bij wat oudere types de verdamper in het dashbord
- de condensor
- leiding die loopt van de compressor naar de condensor
- en heel soms (in mijn geval) de compressor zelf.

Dus laat het goed controleren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Geplaatst: 09 Apr 2008 11:34 am

GJ Massen schreef: Flink wat plannen dus,

Laat een specialist naar airco kijken en niet de dealer want er kan nog al wat aan de hand zijn. De 306 heeft een aantal kwaaltjes

- bij wat oudere types de verdamper in het dashbord
- de condensor
- leiding die loopt van de compressor naar de condensor
- en heel soms (in mijn geval) de compressor zelf.

Dus laat het goed controleren.

Ooh opzich is er met de airco zelf niks aan de hand hoor, zit hem meer in de kachelunit.
De lucht klep die de lucht over de kachelradiator stuurt (of er langs) werkt niet lekker denk ik.
Deze wordt via een motortje bediend en ik heb het idee dat het motortje misschien wat mank is geworden aangezien deze nog steeds warme lucht blijft blazen ookal staat hij helemaal op koud.
Zet ik de blower uit en draai ik hem dan eerst naar warm, dan naar koud en zet daarna hem weer op auto of op gewoon blazen komt er wel koude lucht uit.
Weird weird weird... maar ja kan ook de bediening zelf zijn.
Fijn hoor al die electronica
maar als hij het doet wordt het ook heerlijk koud, dus die twee weken zomer dit jaar kan ik tenminste wel in alle koelte doorbrengen

gr Yannick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit 306
Geplaatst: 09 Apr 2008 12:05 pm

ai das ook beroerd das dan denk ik toch iets voor de dealer, hoop voor je dat het meevalt, iig werkt je airco wel goed

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Geplaatst: 09 Apr 2008 12:09 pm

GJ Massen schreef: ai das ook beroerd das dan denk ik toch iets voor de dealer, hoop voor je dat het meevalt, iig werkt je airco wel goed

Ach, Ergens van de zomer ga ik toch preventief de kachelradiator vervangen, dan zal dat er wel bijkomen.
Ligt dan toch allemaal open
En tjsaa het werkt uiteindelijk wel, maar het is even wat meer werk

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft