TopicStarter: Tekn0z
TopicDatum: Geplaatst: 05 Sep 2007 03:36 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tekn0z
Beste Experts,

ik wil graag een aantal zaken aan mijn S16 verbeteren. Daarbij ook de versteviging van de carroserie. Nu hoor ik dat bepaalde veerpootbruggen simpelweg niet passen.

Iemand ervaring met deze 2

Brug VOOR

Brug Achter
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 05 Sep 2007 03:38 pm

achter zal je geen veerpoot brug kunnen zetten
die oorste helemaal geen ervaring bij, ik zou zeggen probeer het eens past ie niet terug met die handel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tekn0z
Geplaatst: 05 Sep 2007 03:45 pm

peugeotfreak schreef: achter zal je geen veerpoot brug kunnen zetten
die oorste helemaal geen ervaring bij, ik zou zeggen probeer het eens past ie niet terug met die handel

Achter zeg je, is het niet mogelijk? Maar waarom is deze dan uberhaupt gemaakt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 05 Sep 2007 03:53 pm

om dat andere wagen hier wel gebruik van kunnen maken omdat die met andere schokdempers zitten dan peugeot

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door golden delicious
Geplaatst: 05 Sep 2007 03:56 pm

omdat je ophanging helemaal niet in je achterbak uit komt maar onder je auto blijft
denk dat het meer een optische verfraaiing is
het geeft misschien een iets stugger resultaat maar niet zo stug
als wat hij bij een auto zou zijn waar de veerpoten in de achterbak
zitten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn
Geplaatst: 05 Sep 2007 03:58 pm

weet niet of de brug voor de voorkantr zal passen, staat wel 16v, maar niet bij welke motor, vraag dit even goed na voordat je hem aanschaft, maar het resultaat is het waard, een net effe wat scherper stuurreactie..

en achter, snap niet wat je daarmee moet als je een torsie as hebt.... lijkt me eigenlijk weinig toevoegen....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 05 Sep 2007 04:03 pm

die voor achter schroef je vast in je kofferbak tussen je ''wiel bakken''
eentje hier op het forum heeft hem ... maar wie weet ik niet meer
maar denk dat die niet veel doet .


als die van voor der echt zo uit ziet is het een heeeeele mooie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 05 Sep 2007 04:10 pm

volgens mij heeft fonske er een

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 05 Sep 2007 04:24 pm

dat is zeker een hele mooie veepootbrug. maaruh..... hoe span je hem??? dat ten 1e. en ten 2e. hij lijkt me behoorlijk hoog, er zijn al diverse veerpootbruggen op het forum voorbij gekomen (waaronder die van rob) die enkel onder een fase3 motorkap passen. die is namelijk hoger dan de fase 2 en VEEL hoger dan de fase 1. ervanuitgaande dat jij nogsteeds de standard kap heb zou ik eerst even heel goed informeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tekn0z
Geplaatst: 05 Sep 2007 05:21 pm

SmauG schreef: dat is zeker een hele mooie veepootbrug. maaruh..... hoe span je hem??? dat ten 1e. en ten 2e. hij lijkt me behoorlijk hoog, er zijn al diverse veerpootbruggen op het forum voorbij gekomen (waaronder die van rob) die enkel onder een fase3 motorkap passen. die is namelijk hoger dan de fase 2 en VEEL hoger dan de fase 1. ervanuitgaande dat jij nogsteeds de standard kap heb zou ik eerst even heel goed informeren.

Zijn idd de bezwaren die ik eerder hoorde... het te hoog zijn vd brug. Ze hebben op die site ook nog een verstelbare rode.... Lijkt op een OMP maar is van hetzelfde merk als degene die ik in de topicstart aanhaalde. Ik zal die gasten van Stroeve eens een mailtje sturen, want wil nog meer modificeren aan mijn wagentje.... Heb weer s geld over

EDIT: net even gemailed, hoor morgen wel of 't past of niet.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 05 Sep 2007 05:41 pm

Ik kan mn veerpootbrug zondag ff meenemen, maar hij was idd te hoog voor mijn kap en te laag voor mn gasklephuis

Die van Wiechers die alu ziet er goed uit en niet hoog

Achter heeft idd niet zoveel zin Fonske heeft em maar de functionaliteit is niet echt geweldig zou ik zeggen, je kunt niet met 1 staaf voorkomen dat je achterkant stijver wordt.

Zowieso is een achterkant met een torsie as al erg stijf van zichzelf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tekn0z
Geplaatst: 14 Sep 2007 02:09 pm

Ik heb met de importeur van deze veerpootbruggen gesproken (Rieger) en die waren niet bekend met de hoogte verschillen in de diverse fases van onze 306'jes. Ze waren wel blij dit te horen

De verantwoordelijke voor het Wiechers assortiment was momenteel niet aanwezig, maar deze zal contact opnemen met Wiechers zelf om te vragen of het zonder meer gaat passen. Tevens krijg ik een retourrecht op de brug, dat mocht het niet passen ik hem gewoon kan terug brengen. Wel zo netjes vind ik!

Er werd wel gezegd dat deze bruggen van Wiechers nooit terug kwamen en het zeer hoogwaardig spul is. Ik houd jullie op de hoogte van alle vorderingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 14 Sep 2007 06:06 pm

hele goeie service dus tot nu toe hopen dat ie past anders hebben ze meteen nog een order als die ook op de 1.6 past

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fonske_13
Geplaatst: 14 Sep 2007 06:12 pm

matheeuwissen schreef: volgens mij heeft fonske er een

volgens mij ook

maar die is nie uit de winkel heeft een maat van mij gemaakt

en wat is stijver wieltje liften wij t oprijden van een drempel?


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 15 Sep 2007 09:17 am

fonske_13 schreef: matheeuwissen schreef: volgens mij heeft fonske er een



en wat is stijver wieltje liften wij t oprijden van een drempel?


doet de mijne ook met alleen een veerpootbrug voor dus zal nie aan da ding achter ligge denk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 17 Sep 2007 04:15 pm

deze past waarschijnlijk wel op de 1.6 omdat deze niet die knik naar boven heeft volgens mijn
en wel om de gasklep heen gaat

wie denkt er nog meer zo over ??






hij is vooe een 1.6 xs maar ander types verandert er toch niks bij de motor ??
heeft iemand met een 1.6xs een foto van de motorruimte ???
b.v.d

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft