TopicStarter: irian paul
TopicDatum: Geplaatst: 04 Jan 2008 02:59 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Hoi Allemaal,

snuffel hier al een tijdje rond, maar dacht laat ik mij ook eens voorstellen.

Ik woon in Apeldoorn (de maten) en rij een
Peugeot 306 XS 1.9 DTurbo 3-drs Comfort.

Heb de auto gekocht met 180.000km op de teller in 2001 en ondertussen staat de teller op 401.000km

aangezien ik helemaal gek ben op opties probeer ik ook alle origineel peugeot geleverde opties op mijn auto te maken.

De 306 is voorzien van de volgende opties:

Trekhaak
Startblokkering
EPS uitlaat van voor tot achter
Bosch Aerotwin ruitenwissers
Cruise Control
Middenarmsteun
Half leder Alcantara
Bi-Xenon
Koplamp sproeiers
GTI-6 remmen
GTI-6 achteras (schijfremmen)
Cyclones
affijn kijk maar op de foto:


heb nog sideskits liggen moet ze alleen nog monteren (ben alleen bang dat het eronder erg gaat roesten)

probeer nog aan de volgende dingen te komen/ in te bouwen:

tellerbak van een XT (met olie peil metertje)
electrische ramen (al gekocht)
electrische verstelbare spiegels (al gekocht)
alcantara deurpanelen (al gekocht)

moet alleen nog de bedrading aansluiten, en zoek dus ook nog een kabel boom voor in de deuren.

groetjes,

irian
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pug306cC
Geplaatst: 04 Jan 2008 03:03 pm

welkom hiero
succes met inbouw van je spullen

@ jp nu ben je niet de enige 306 met cruise control

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanja
Geplaatst: 04 Jan 2008 05:05 pm

welkom,.. rij wel voorzichtig in het nieuwe jaar.. de ongelukken liggen op de loer hier .. zoalsje al had kunnen lezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sean
Geplaatst: 04 Jan 2008 05:29 pm

welkom en zoals vanja al zei... veel veilige km's toegewenst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 04 Jan 2008 05:33 pm

Mooie KM-stand! nette auto ook nog voor zn leeftijd en afgelegde km's. veel plezier nog met je karretje

trouwens. onder de skirts gaat het niet roesten hor, is tog gelakt. als je gaatjes boren moet, moet je die goed insmeren met tectyl.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 04 Jan 2008 05:35 pm

Mooie auto!
Ik heb dezelfde auto als jou alleen dan lucifer rouge..maar even een vraagje, kun je misschien een foto van die middenarmsteun posten?
En wat heb je allemaal nodig voor die koplampsproeiers?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 04 Jan 2008 05:58 pm

welkom erg nette 306.
en wederom veel veilige kmters

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 04 Jan 2008 06:07 pm

welkom

ziet er mooi uit, veel plezier met de wagen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 04 Jan 2008 07:38 pm

Welkom hier! Sideskirts maken 'm net even wat dikker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 05 Jan 2008 01:14 pm

Christiaan schreef: Mooie auto!
Ik heb dezelfde auto als jou alleen dan lucifer rouge..maar even een vraagje, kun je misschien een foto van die middenarmsteun posten?
En wat heb je allemaal nodig voor die koplampsproeiers?

foto's moet ik dan even maken van de armsteun

ik wou graag van die koplampsproeiers hebben (vond ik mooi) zag dat Glenn uit Maastricht een S16 had met die dingen erop. Daarna heeft Glenn er een bodyset op gezet en was die bumper overbodig en heb ik Glenn gemaild of ik die bumper kon kopen, zo gezegt zo gedaan.

wat komt er nu allemaal bij kijken:
een appart ruitensproeier reservoir met 2 ingangen
pompje (zit in reservoir)
slang
t-stukje waardoor de slangen zich splitsen naar links en een kort stukje rechts
en dan natuurlijk de sproeikop en het afdicht kapje
daarna werkte het nog niet, en moest ik nog een relais aanschaffen en plaatsen. Als ik nu de ruitensproeier aanzet worden gelijk de koplampen gereinigd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andries
Geplaatst: 05 Jan 2008 01:19 pm

Vet zeg die ruitensproeiers, kan je ze zomers ook beetje bijdraaien? kan je op mensen spuite:P

En natuurlijk welkom!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 05 Jan 2008 01:22 pm

Mooie auto hoor.

Er rijden volgens mij geeneens zoveel TD-tjes rond hier in de club
3 weet ik nu

Nog motorische plannen?

Succes met de verbouwing verder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 05 Jan 2008 02:07 pm

welkom! leuk ding.

vind die ruitensproeiers echt heel geil staan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 05 Jan 2008 02:16 pm

welkom hier

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maveric
Geplaatst: 05 Jan 2008 02:42 pm

hoi
Leuk dat je je voorstelt
Erg mooie auto
Vooral goed in de lak
Lijkt het nou zo of zit hij zo hoog op de poten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 05 Jan 2008 02:52 pm

Oke thanks! Ik ga denk ik ook maar eens rustig rondkijken om die koplampsproeiers aan te schaffen vind het echt goed staan
Ben zelf ook van de originele onderdelen

Ben zeer benieuwd naar die armsteun, die is ook origineel toch?

Groeten CHristiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 05 Jan 2008 03:26 pm

welkom .
Veel km's zeg, al grote reparaties moeten ondergaan?
Hij ziet er zeker goed uit iig!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 05 Jan 2008 04:25 pm

https://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=18109

dit is een wat uitgebreider verhaal!
maar er is nog veel meer vervangen aan de auto (helaas).

ja die koplamp sproeiers vind ik ook erg stoer!
moest uiterlijk op een GTI gaan lijken

heb trouwens ook nog in kleur meegespoten handgrepen thuis liggen.
moet ik ook nog monteren hahaha

armsteun is origineel peugeot.

Ja ik vind ook dat ie hoog op de poten staat maar ja, verlagen vind ik zonde dan moet dat achter ook en dat is weer zo'n gedoe.

Motorisch zou ik best willen tunen, heb nu al de hele inlaat rommel eraf gegooid en het JR lucht filter (blauw natuurlijk ) zit nu naast de accu bak. de 306 loopt nu al niet echt zuinig 1op 13 a 14 bij normaal rijden. misschien eens dat iemand de turbo druk omhoog laten zetten plus brandstof pomp aanpast. wordt ie daarvan ook zuiniger?

we zien wel, wil er ook niet al te veel meer aan uitgeven, ik zoek zo rustigaan ook een andere auto. Mijn vriendin heeft 2 paarden en de 306 mag geen trailer trekken met een paard erin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 05 Jan 2008 07:26 pm

Kheb ff je review geleze, wat n gedoe hey maar wel respect dat je ermee door bent gegaan

Turbo en brandstofpomp opschroeve wordt ie natuurlijk niet zuiniger op

Achteras verlagen is opzich niet veel gedoe en ik heb er wel een adresje voor kost ook geen fortuin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 05 Jan 2008 08:34 pm

@MasterOfSpeed408:

tja, als je auto kapot is denk ik altijd tja als ik hem nu verkoop brengt ie helemaal niks meer op........... en voor je het weet ben je weer 10 reparaties verder..........hahahaaha
maar de 306 rijd echt heerlijk, en dat maakt veel goed.

wil ook niet te veel kosten maken, want voor het scheurwerk heb ik een 205 1.3 rallye. maar iets meer vermogen met de 306 lijkt me wel leuk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 06 Jan 2008 01:53 am

ik heb toen zelf wel een paar kleine dingetjes zelf aangepast. Ik heb hele Howto's om turbo en die toestand op te schroeven wel liggen, zowel voor de Garret als KKK Turbo, en Bosch of Lucas brandstofpomp.

Verder dan de kleine dingetjes ben ik toen niet gegaan. Ik wil ook graag weten of het menges wat verbrand te rijk of te arm is...voordat mn 2e blok in stront ligt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 06 Jan 2008 02:46 pm

@Kermit:
Zou je die how to niet kunnen posten of naar mij kunnen sturen? Ben zeer benieuw hoe het moet en of ik dat zelf kan doen
Hoe kan ik zien wat voor een turbo ik heb?

Levert dat nou eigenlijk ook goed merkbaar meer vermogen op?
Hoe zit het met het verbruik?

@Irian Paul:
Mijn auto loopt bij rustig rijden 1 op 17, bij wat rouwer rijden (wat vaker voorkomt:P) rij is als nog 1 op 14-15.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 06 Jan 2008 03:58 pm

Christiaan schreef: @Kermit:
Zou je die how to niet kunnen posten of naar mij kunnen sturen? Ben zeer benieuw hoe het moet en of ik dat zelf kan doen
Hoe kan ik zien wat voor een turbo ik heb?

Levert dat nou eigenlijk ook goed merkbaar meer vermogen op?
Hoe zit het met het verbruik?

@Irian Paul:
Mijn auto loopt bij rustig rijden 1 op 17, bij wat rouwer rijden (wat vaker voorkomt:P) rij is als nog 1 op 14-15.

hier het linkje https://www.eboxen.co.uk/shil/shilak...306_tuning.htm

ik rij nu dan ook 1:12 en dan moet ik al behoorlijk rustig rijden.

in die link staan ook het type pompen en turbo's vermeld. Zoals ik al eerder aangaf, ik zou wel je uitlaatgassen laten meten...Bij een te schraal mengsel verbranden je zuigers. je kent het diesel motto? Geen roet is ook niet goed!

en over vermogen... Ja het is wel merkbaar.. Ben al op heel veel TD forums geweest. de meeste 306jes gaan naar 115 tot 125 pk... De grootste uitschieter was 150 pk...maar die had niet lang geleefd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 06 Jan 2008 07:53 pm

@kermit
noem eens een paar van die website's dan?

b.v. zo'n dumpvalve lijkt me wel leuk qua geluid maar voor de rest slaat het natuurlijk nergens op!

ik heb net een tankje geprobeerd rustig te rijden dus met 2000tpm doorschakelen en op de snelweg achter vrachtwagens blijven hangen.
toen kwam ik uit op 1:15.2 normaal heb ik iets van 1:13 a 14.
ik rijd elke dag iets van 40km. op vakantie kwam ik makkelijk aan de 1:16 en het is nu ook nog winter wat ook voor meer verbruik zorgt

heb een nieuw blok + turbo dus iets meer druk durf ik wel aan, blokje heeft nu 60k gedraaid dus is net ingereden.

ik hoorde ook iets van kegels in je brandstofpomp. daarvoor was er een tunings setje op de markt met afwijkende kogels die iets met de druk deden ofzo. weet iemand daar iets van?

mijne roet nu ook al erg hoor, maar dat komt denk ik door de open uitlaat.

zal wel eens een filmpje maken van het geluid, ik vind het best gaaf vooral als ik een zware combi trek.



wie zei er ook al weer iets over dat ie hoog stond?



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 10 Jan 2008 06:03 pm

Die achteras met schijfremmen, was dat veel werk om te vervangen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 10 Jan 2008 06:56 pm

Thomas schreef: Die achteras met schijfremmen, was dat veel werk om te vervangen?

interessant..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jan 2008 10:54 pm

Nogal aangezien ik een bijna kale S16 heb staan waar die achteras nog onderzit:P Alleen de klauwen en schijven kan toch ook?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 10 Jan 2008 11:00 pm

mjaheb ooit een achteras mee schijve onder men zx 1.8 gezet
steld nie egt veel voor, gewoon remleiding onder de auto los make bij de druk begrenzer, handrem kabels los, 6 moeren los maken in de koffer dan valt de as eronderuit.
andersom en dan hangt de as er weer onder en heb je schijven, hebt wel andere handrem kabels nodig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 10 Jan 2008 11:08 pm

Is leuk zaterdagmiddag klusje dus:P??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 10 Jan 2008 11:20 pm

hoekske451 schreef: mjaheb ooit een achteras mee schijve onder men zx 1.8 gezet
steld nie egt veel voor, gewoon remleiding onder de auto los make bij de druk begrenzer, handrem kabels los, 6 moeren los maken in de koffer dan valt de as eronderuit.
andersom en dan hangt de as er weer onder en heb je schijven, hebt wel andere handrem kabels nodig

Past dus 1 op 1? Behalve dan die handremkabels.
Hoelang was je daarmee bezig?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creator88
Geplaatst: 10 Jan 2008 11:26 pm

is idd ff interesant of te wete wil achter ook is een x schijve

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 11 Jan 2008 08:54 am

Idd zo als al beschreven:

leidingen los van de trommel as
handremkabels los van de trommel as (zou ik bij de middenconsole doen, dus bij de handrem zelf)
evt je uitlaat loshalen want die loopt over de as heen
en de 6 moeren los van de trommelas

dan valt je as naar beneden, dus ff krikje eronder.

dan de achteras met schijven op omgekeerde volgorde weer monteren.
wat wel lastig was, was om die remdrukbegrenzers in de leiding te monteren, je moet dat een klein apparaatje hebben om die leiding zo'n tuutje (velsrand) te geven alleen gaat dat nog al zwaar op staleleidingen

wat ik allemaal heb gekocht voor de as:
2x remdrukbegrenzers
2x GTI handremkabels
2x nieuwe schijven
1x setje Ferrodo DS2500 remblokken

na een tijdje ingereden te hebben merkte ik dat de achterkant harder remde als de voorkant, en na een half jaar heb ik remklauwen van een GTI-6 gekocht.

als je die ook wilt vervangen moet je even opletten welke fussees je hebt want dat is afhankelijk van het type 306 dat je hebt.

ik heb de fusees moeten vervangen voor die van een GTI-6 omdat anders de klauw niet goed paste. daarna was het appeltje eitje op het feit na dat de XSI velgen die ik toen op mijn 306 had niet meer pasten.
aangezien die klauwen van een GTI-6 veel dikker zijn, liep de velg aan.
soms is het verplaatsen van de wielloodjes naar het midden van de velg al genoeg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 11 Jan 2008 06:32 pm

Thomas schreef: hoekske451 schreef: mjaheb ooit een achteras mee schijve onder men zx 1.8 gezet
steld nie egt veel voor, gewoon remleiding onder de auto los make bij de druk begrenzer, handrem kabels los, 6 moeren los maken in de koffer dan valt de as eronderuit.
andersom en dan hangt de as er weer onder en heb je schijven, hebt wel andere handrem kabels nodig

Past dus 1 op 1? Behalve dan die handremkabels.
Hoelang was je daarmee bezig?
paste bij mij gewoon zonder problemen.
khad een gebruikte as met leidingen tot de remdruk begrenzer dus kon ze zo daarin schroeven.

ben er wel een dag ofzo op men gemak mee bezig geweest denk, mja was alleen en had het ook nog nooit gedaan. en heb vaak pauze gehoude toen
stelt egt nie veel voor von ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 11 Jan 2008 08:27 pm

Bedankt voor jullie info, word misschien iets voor de toekomst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irian paul
Geplaatst: 12 Jan 2008 03:16 pm

Nou, voor het eerst in 220.000km heeft de 306 me laten staan. Achteraf bleek dat de startonderbreker er niet meer vanaf ging, dus starte mijn dieseltje niet meer. Garage heeft de kabels doorverbonden, en nu doet hij het weer.

maar de startblokkering ga ik er wel afhalen, stoort me meer dan dat het me gerust stelt!

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft