TopicStarter: Wouzziej
TopicDatum: Geplaatst: 09 Jul 2007 11:44 am
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
zo ff nieuw stukje getypt want vorige stuk werd wel erg onduidelijk.

ik ben dus Wouzziej(Wouter), woonachtig in Delft(zuid-Holland), 1 juni 18 geworden; 7 rijlessen gehad en 18 Juli moet ik op voor me theorie. Ben Werkzaam in Autogarage van Bemmelen( www.garagevanbemmelen.nl , Citroen en Peug Specialist) en na de zomer begin ik met opleiding Autotechnicus aan het Albeda te spijkenisse


Mijn Auto:

Peugeot 306 1.4XR Etoile E2.
Metallic Groen
Centrale Deurvergrendeling
Electrische ramen voor
Stuurbekrachtiging

optische veranderingen:

Hoodrisers(Gasdempers omje motorkap open te houden)
Luchthoorn als toeter
Rode Neon onder Dash
Motorblok zo veel mogelijk Gecleand
Bumpers in Kleur meegespoten
Booskijker Gemaakt van Ducttape(vond t wel leuk staan)
Zwart/Rood Mattenset erin

Motorisch: Voorlopig Standaard

ICE:

Versterker: Toxic TX-1000 4 Kanaal
Hoedenplankspeakers: Pioneer 80Watt RMS 6X9 Speakers.
Subwoofer: Lanzar Heritage HRW124 500Watt RMS
Deurspeakers: Kenwood Dualmags 13CM 80Watt RMS
Radio: simpel JVC cdspelerding. binnenkort betere.

plannen:

Optisch:

*17" velgen ALS dat past zonder aanpassingen?
Ramen achter blinderen
Lijnen op de Motorkap rood Spuiten
*Letters van Achterkant afhalen+Stickers verwijderen
*Ruitensproeiers aanschaffen
Autostyle Ruitenwissers
Rode Neon onder de Auto
Rode leds in Hoedenplank inbouwen die mn koffer verlichten
Tellerplaten vervangen(ben ik nu mee bezig)
Achterlichtunits+Koplampunits vervangen door sportieve

Motorisch:

Powerfilter
Open Demper
Chip Vervangen door Getunde Chip

ICE:

1Farad Condensator

Foto's:

















Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pug306cC
Geplaatst: 09 Jul 2007 01:10 pm

nou hiero ook welkom dan maar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andries
Geplaatst: 09 Jul 2007 01:15 pm

Welkom!,
en succes met je rijlessen! en Theorie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 09 Jul 2007 02:53 pm

Mooie auto en welkom

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peugiepower
Geplaatst: 09 Jul 2007 03:50 pm

Die gasveren om je motorkap open te houden vind ik daarom wel wat. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 09 Jul 2007 03:54 pm

let aub niet op de afwerking en op de kit die eruit puilt(moet ik ngo wegsnijden. en dat gat zit er om een moet achter het kogeltje te kunnen doen(moet ik nog dichtlassen en plamuren en spuiten), die kit zit er tegen het lostrillen en om het net ff iets steviger te maken.




Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 09 Jul 2007 04:19 pm

zulke gasveren heb ik ook.

is dat niet standaard dan??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 09 Jul 2007 04:21 pm

voor zover ik weet is dat niet standaard op de meeste auto's.

ik weet toevallig dat bij veel citroŽn's dit wel standaard is(XM, Xantia, C4, e.d.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark306xt
Geplaatst: 09 Jul 2007 06:23 pm

Hoi,

de fase 3 heeft standaard gasveren t.b.v. de motorkap, fase 2 weet ik niet.

Gr. Mark

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pug306cC
Geplaatst: 09 Jul 2007 06:38 pm

Wouzziej schreef: voor zover ik weet is dat niet standaard op de meeste auto's.

ik weet toevallig dat bij veel citroŽn's dit wel standaard is(XM, Xantia, C4, e.d.)


wat hebben ze gekost kunnen ze ook in de kofferbak????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 09 Jul 2007 06:41 pm

De 306 fase 2 en fase 3 zijn standaard uitgerust met gasveren voor de motorkap. Bij de 106 fase 2 is dat ook standaard.

Dus als je ze ook wilt, gewoon ff opzoek gaan naar de nieuwere fase's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 09 Jul 2007 07:52 pm

Welkom op dit forum!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peugiepower
Geplaatst: 09 Jul 2007 09:32 pm

Erik306Cabrio schreef: Wouzziej schreef: voor zover ik weet is dat niet standaard op de meeste auto's.

ik weet toevallig dat bij veel citroŽn's dit wel standaard is(XM, Xantia, C4, e.d.)


wat hebben ze gekost kunnen ze ook in de kofferbak????

Voor in de kofferbak zul je kortere moeten hebben... Maar waar kan je die langer en vooral sterke veren kopen??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 10 Jul 2007 01:52 pm

ik heb ze van de kofferbak van een Cittroen Xsara.

nieuwste aanwinsten voor de auto(pas in augustus ophalen ivm vervoer en vakantie van Peugiepower:



piccie van de velgen onder Peugiepower zn Ride:


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 15 Jul 2007 07:32 pm

en nog een update:

Subwoofert in Actie

https://youtube.com/watch?v=EqHxFT3r9_0

https://youtube.com/watch?v=eBc_raFTSio

https://youtube.com/watch?v=1u1GhD2Vf_k

en kheb de kont van mn peug Gecleaned. zometeen komen er fotos.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 15 Jul 2007 07:45 pm

yeah whe are going to blow the speakers
sorry

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 15 Jul 2007 08:14 pm

en de fotos:










Citaat Oorspronkelijk geplaatst door •‹Rő
Geplaatst: 16 Jul 2007 09:59 pm

Jumpeee! Welkom . Die gecleande kont ziet er egt stukken beter uit!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 16 Jul 2007 10:01 pm

Welkom, welkom

Mooi gemaakt dat plaatje met die kill-switches onder je middenconsole!

Gasveren zien er ook netjes uit als je die kit nog ff netjes maakt

Ik moet je alleen teleurstellen..voor de 1.4 carburateur is er voor zover ik weet geen getunede chip te krijgen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 16 Jul 2007 10:02 pm

danku danku, ik vind het er ook stukken beter uitzien.

vant weekend ff kutten met de vering denk ik. ff de verlagingsveren er voor opknallen. vraag me alleen af hoeveel werk het is voorde deur.

edit: Carburateur?...tis voor zover mij bekent een monopoint injectie maar ik kan t fout hebben?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 16 Jul 2007 10:09 pm

Hmm verlagingsveren doe je niet zomaar ff je hebt zowieso wat gereedschap nodig en niet te vergeten goeie veerklemmen!

Ik zag bij die foto van onder je motorkap de carburateur zitten monpoint injectie kent de 306 als t goed is niet, wel multipoint. Maar multipoint zit er vanaf de 1.6 in, die kun je wel chippen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door •‹Rő
Geplaatst: 16 Jul 2007 10:14 pm

heeft een fase 2, 1.4 liter injectie of carb..? * plz laat het injectie zijn, plz laat het injectie zijn*

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouzziej
Geplaatst: 17 Jul 2007 08:54 am

link naar autotrader, die zeggen tog egt singlepoint injection: https://www.autoweek.nl/carbasedata....o&ref=atag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door •‹Rő
Geplaatst: 17 Jul 2007 11:43 am

als het klopt wat daar staat is die van jou idd singelpoint injectie.. er staat ook dat de 1.4 uit '98 multipoint injectie is.. hopen dat het klopt

[EDIT] het klopt iig niet allemaal wat er staat.. 1.4 XN zou standaard elektrische ramen hebben en ook centrale deurvergrendeling met afstandsbediening..
ik heb die opties nog niet gevonden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door red-hazard
Geplaatst: 17 Jul 2007 01:56 pm

was dat maar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 17 Jul 2007 09:46 pm

Misschien noemen ze carb daar monopoint

Post anders ff een foto van onder de kap, ik kan er geeneen vinden

De carb zit als je voor de auto staat links achterin onder de aanzuigbrug..

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft