Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    16-10-12 om 17:03
    Leeftijd
    29
    Berichten
    46
    Topics
    4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    ik heb even een kleine vraag uit nieuwsgierigheid,

    zit er een verschil in het inlaattraject van een 1400 TU (multi) t.o.v. een 1,6 TU (multi)? en dan doel ik eigenlijk op de gasklep en het spruitstuk.

  2. Naar Boven | #2
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    Zover ik weet is alleen de binnendiameter groter, ze zullen wel passen maar ik denk niet dat de motor er beter van gaat lopen.

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    16-10-12 om 17:03
    Leeftijd
    29
    Berichten
    46
    Topics
    4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    de gasklep, of het spruitstuk ,of beiden?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    Bij beiden, je kan wel vanuit een grote diameter in een kleinere willen pompen en andersom, gaat niet werken.
    misschien dat iemand een meer technisch antwoord kan geven.

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    Jazeker zit er verschil in. Het gasklep is iets anders. Je zou voor de goedigheid even de diameter van de gasklep moeten opmeten. Je zal ws iets meer koppel krijgen, maar het aantal Pk zal verwaarloosbaar zijn. Wil je echt leuke dingen gaan doen, dan zou ik de cilinderkop en spruitstuk ed van een 106 Rallye pakken en dat setje op een 1.6 onderblok schroeven. Je komt dan zonder gekke dingen te doen ergens rond de 105 a 110 Pk uit, en die schatting is nog aan de voorzichtige kant. Daarbij kun je er nog heel veel meer mee doen. (nokkenas ed.). Mijn zwager heeft een 1.6 met deze combi, en peutert er 125 Pk uit (net zoveel als de GTi 16v 106).

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    16-10-12 om 17:03
    Leeftijd
    29
    Berichten
    46
    Topics
    4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    ik ga hier even wat mee vogelen, bedankt voor de info, als het zover is post ik de uitkomst wel,

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    Er zijn heren op rallye.nl die er rond de 135 paardjes uit halen. Wat ook nog wel een leuke upgrade is dat zijn ITB's op de 1.3 kop, en die op een 1.6 onderblok. Echter moet je dan wel al serieuze dingen met je software gaan verwisselen om dit goed op de weg (en door de APK) te krijgen. Dit is geen huis tuin en keuken materiaal meer...

  9. Naar Boven | #8
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 22:32
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.077
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    Hmmm, mischien toch maar een 1.6 halen dan als vervanger van de xsi.

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    De 1.6 met 1.3 rallye kop en inlaat is wel een aan/uit motor. Met de TB erop, dat is een feest! Maarre, dit wil niet echt goed op LPG...

  11. Naar Boven | #10
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 22:32
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.077
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: 1,4 Tu/ 1,6 Tu

    Als er een 1.6 komt word het waarschijnlijk gewoon een benzine.
    Neig nu heel erg naar een sedan, net even iets anders als de hatchback.
    En er mag iets meer gewicht achter bij de fase 2/3.


 

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.