Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: carterdruk

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    01-09-11 om 20:04
    Berichten
    3
    Topics
    1

    Topic: carterdruk

    goedemorgen,

    even voorstellen ik ben Robert.
    ben laatst aan het zoeken geslagen voor een beschrijving van het vervangen van de koppakking van mijn peug en heb het meeste via jullie site gevonden. mijn grote dank hiervoor.
    Nou heb ik naar het vervangen van koppakking distributie en waterpomp de kleppen gesteld. en de motor lijkt mooi te lopen alleen heb ik als ik de olievuldop eraf haal heb ik hier een behoorlijke druk onder zitten en dat lijkt mij niet goed, heb geen druk via oliepeilstok. kan een verkeerde koppakking de oorzaak zijn? heb deze via revisiebedrijf besteld en vergeleken met oude en het leek op dat moment de goede ook qua gaten en heb deze gemont.

    306 1.4i bj.1999 break

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: carterdruk

    Dag familie!

    Carterdruk is natuurlijk altijd aanwezig, en als je met draaiende motor de olievuldop losdraaid, kun je wel wat verwachten . Zo te horen klinkt het allemaal naar behoren, mits je verder geen klachten hebt over olieverbruik, vermogensverlies of onregelmatig lopen. Wat je zou kunnen doen is een compressietest en een cilinderlek test uitvoeren. Op die manier krijg je een hele heldere indruk van de conditie van je motor. Mochten daar afwijkende waardes in geconstateerd worden, dan heb je er ook vaak direct al een oorzaak bij.

    Enkele praktische vragen die mij daarbij opkomen zijn;

    Rookt de motor ook blauw?
    Is er olieverbruik (lees meer als 1 liter per 1500km)?
    Wat is de kilometerstand van de motor?


  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: carterdruk

    Vraagje, wat bracht jou op een nieuwe koppakking, waren er al problemen ?

    Veel te hoge carterdruk is bijna altijd verkeerde boel.
    Ik zou de compressie van de zuigers eens na (laten) meten,
    kan zomaar een olieschraapveer zijn, daar helpt geen nieuwe koppakking tegen.
    Ik vrees een ruilblok zoeken.

    Wellicht dat anderen er wat meer positiever tegenaan kijken.

    *edit*
    Muschkie was me voor

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: carterdruk

    Gelukkig kun je zuigerveren controleren dmv de cilinderlektest. Alleen denk ik niet dat daar het probleem in zit. Dan had je namelijk wel wat gehoord uit het pijpje van de peilstok

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    01-09-11 om 20:04
    Berichten
    3
    Topics
    1

    Topic Starter Topic: RE: carterdruk

    moge,

    volgende week weer ant werk dus zal eens informeren naar compressie test bij het revisiebedrijf.
    heb voor de rest geen klachten.
    koppakking was lek, olie bij de koelvloeistof en lekkage aan kop bij distributie.
    heb kleppen gesteld op 0.15 en 0.30 mm zou dit ook te krap kunnen zijn?
    in ieder geval al bedankt voor de reacties.

    m.vr. gr. Robert

  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: carterdruk

    Jep, Dat is te strak! Inlaat 0,2 en uitlaat 0,4. Dit geldt voor ALLE TU motoren behalve de TU24.

    Ik zou het wel even aanpassen, anders verbranden de kleppen op den duur door te weinig klepspeling.

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    01-09-11 om 20:04
    Berichten
    3
    Topics
    1

    Topic Starter Topic: RE: carterdruk

    middag,

    heb kleppen gesteld en gecontroleerd of de spatplaat goed gemonteerd zat klepspeling nu 0.2 en 0.4 mm motor lijkt rustiger te lopen. volgens revisiebedrijf is de druk onder de olievuldop wel normaal, hebben zelf even gevoeld dus niet via telefoon.
    compressie lijkt ook goed want zet hem maar eens in de versnelling en druk hem daarin maar eens door de compressie en dat voelde dus goed.
    mijne heren mag ik jullie vriendelijk bedanken tot dusver. moet van weekend naar eindhoven dus kan ik hem eens goed op z'n staart trappen. olie en water op peil benzine genoeg en "trappen met dat hok".

    met vriendelijke groet Robert.

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: carterdruk

    Graag gedaan



 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.