Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 11 van 11

Onderwerp: kenmerken blok

  1. Naar Boven | #1
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: kenmerken blok

    Hoi allen

    wie kan/wil er een lijstje maken met verschillende motorblokken.
    Nu krijg ik een blok wel aan de praat, maar lees verhalen over een TU blok enz.
    waar zitten de verschillen bijv.

    thanx alvast.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    Wat wil je precies weten?

    Zoiets als dit?

    Peugeot 306
    Model Motor - Code Jaar ECU Systeem Output
    306 1.1i TU1M (HDZ) 1997 - 2000 Magnetti Marelli FDG6 60 @ 6200
    306 1.4i TU3MZ (KDX) 1993 - 1997 Mono - Motronic MA3.0 75 @ 5800
    306 1.4i TU3MCZ (KDX) 1994 - 1997 Magnetti Marelli FDG6 75 @ 5800
    306 1.4i TU3JP/L3 (KFX) 1996 - 2001 Motronic MP7.3 75 @ 5500
    306 1.4i TU3JP/L3 (KFX) 1997 - 2001 Magnetti Marelli 1AP 75 @ 5500
    306 1.4i TU3JP (KFX) 1998 - 2001 Sagem SL96 75 @ 5500
    306 1.6i TU5JP/Z (NFZ) 1993 - 1997 Motronic MP5.1/7.2 90 @ 5600
    306 1.6i TU5JP/L3 (NFZ) 1997 - 2001 Motronic MP5.2 88 @ 5600
    306 1.8i cabrio XU7JP/Z (LFZ) 1993 - 1997 Magnetti Marelli 8P 103 @ 6000
    306 1.8i cabrio XU7JPL/Z (LFZ) 1993 - 1997 Motronic MP5.1 103 @ 6000
    306 1.8i XU7JP/L3 1997 - 2001 Magnetti Marelli 8P1A 103 @ 6000
    306 1.8i 16v XU7JP4/L3 1997 - 2001 Sagem SL96 112 @ 5500
    306 2.0i cabrio XU10J2CL/Z (RFX) 1993 - 1997 Magnetti Marelli 8P 121 @ 5750
    306 2.0i 16v XU10J4L/Z (RFY) 1994 - 1997 Motronic MP3.2 152 @ 6500
    306 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY) 1994 - 1996 Motronic MP3.2 152 @ 6500
    306 2.0i 16v XU10J4R/L3 1997 - 2001 Motronic MP5.2 132 @ 5500
    306 Rallye XU10J4RS/L3 1997 - 2001 Magnetti Marelli 1AP 167 @ 6500
    306 2.0i GTi-6 XU10J4RS/L3 1997 - 2001 Magnetti Marelli 1AP 167 @ 6500


  3. Naar Boven | #3
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: kenmerken blok

    pfffffffffffffffffff
    prachtige lijst in 1x voor me kiezen

    nu nog wat er verschilt in de types.

    Ik bedoel ook waar de verschillen liggen, waar moet je rekening mee houden, dat soort dingen.

    Ik wil straks van dit onderwerp een sticky maken met jullie know-how, dat is de reden van de vraagstelling.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    Om alle verschillen te omschrijven is heeeeeeel erg veel werk. En welke verschillen doel je op?

    Motor karakter? Onderhoud? Specifieke aandachtspunten? Algemene verschillen zoals tussen TU en XU?

    In principe heb je in bovenstaande een prachtige lijst; Motorcode, Type ECU/ software, wanneer geproduceerd, en welk vermogen/koppel bij aantal rpm. Wat wil je dan nog meer? Ik wil er gerust wat over maken, maar dan wil ik wel graag weten wat er aan moet gebeuren

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2009
    Laatst Online
    06-02-12 om 12:33
    Leeftijd
    44
    Berichten
    212
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot

    Man Topic: RE: kenmerken blok

    Ik mis mijn 1.6 - 72kw (98pk)
    Ik zal de blokcode opzoeken

  7. Naar Boven | #6
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    15-08-19 om 17:50
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ron2009
    Ik mis mijn 1.6 - 72kw (98pk)
    Ik zal de blokcode opzoeken
    306 1.6i TU5JP/L3 (NFZ) 1997 - 2001 Motronic MP5.2 88 @ 5600

  8. Naar Boven | #7
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 16:08
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.421
    Topics
    242
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    Er is ook een 98pk versie van de 1.6. Dat is de versie die ron2009 waarsch. heeft.

  9. Naar Boven | #8
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    Vandaag om 16:44
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.706
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    Een Peugeot 306 1.6 mot.tu5jp met 72kw

    dus een TU5JP Blokje met 72 Kw (98PK)

  10. Naar Boven | #9
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2009
    Laatst Online
    01-06-18 om 14:18
    Leeftijd
    30
    Berichten
    306
    Topics
    18

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    en de 2.0 8v xsi motoren dan?

    of kijk ik er nou overheen?

  11. Naar Boven | #10
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    15-08-19 om 17:50
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    306 2.0i cabrio XU10J2CL/Z (RFX) 1993 - 1997 Magnetti Marelli 8P 121 @ 5750

    Staat alleen cabrio bij...

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 17:43
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.874
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: kenmerken blok

    missen wat zaken..
    had een TU5JP met sagem ecu (is heel even met sagem ecu geleverd en gaf enorm veel problemen luky me)

    om hier de volledige motor te gaan beschrijven en allen verschillende types ecu met al hun kwaaltjes word een was lijst die niet normaal is...
    veel zaken zijn wel gelijk bij bepaalde motoren maarja moet je opnieuw noemen....

    kan je 1 ding mee geven met jou XS (was ook een 1.6 als ik me niet vergis) als je kleurcode op het schutbord is geschilderd dan heb je een fibre koppakking en gaat ie gegarandeerd ronde de 150.00 en vermoedlijk omdat je de type 2 hebt heb je dan ook de vervloekte sagem ecu.
    staat ie op de b stijl of deur oid op een plaatje dan heb je de stalen pakking en mag je jezelf gelukkig prijzen dan heb je waarschijnlijk ook de magneti mirelli oid ecu en die is "stabiel"...

    en frans koper maar dat geld voor elke 306 ik kan het niet vaak genoeg zeggen VERVANG DIE VERVLOEKTE MASSA KABEL NAAR JE V-BAK.
    door de slechte koper kwaliteit loopt de weerstand van de kabel op wat niet direct tot een storing leid echter wel tot niet kloppende waardes naar je ecu (iemand die het uitleest kan het niet uitlezen als fout en je ecu ziet het ook als goed) maar hierdoor klopt de mengverhouding e.d. niet waardoor ie sclecht verbrand met tal van storingen als uiteindelijk gevolg die blijven terug (sensoren worden wel vervangen maar de echte oorzaak blijft) komen als je die kabel niet vervangt....


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 1.4 xsi blok in 306
    Door aasgier22 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22-08-11, 10:06
  2. GTI inlaat op XSI blok
    Door bobcoenen in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 12-07-10, 22:40
  3. De "Heb ik een Roland Garros kenmerken" discussie
    Door coffeecup in forum Algemene Discussie
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 12-12-09, 18:19
  4. 306 cabrio met gti 6 blok en bak
    Door Dennis Orgers in forum Project Showcase
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 09-08-09, 21:47

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.