Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 17

Onderwerp: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    ik heb de moter er al in hangen alle stekkers vast zitten en hij start wel maar slaat niet aan, krijgt geen brandstof en hij vonkt niet. ik denk dat de ecu geblokkeerd is. Dus moet op een of andere manier de pincode vrijgeven. Ik heb namelijk 2 ECU's 1 met en 1 zonder pincode. Deze werken beide niet. Heb ook standaard in de xsi geen pincode of kastje in de auto en zoals is ik nu kan zien ook geen bedrading in de auto voor het pinkastje. Is het zo dat het probleem dan bij de ecu ligt of kan er nog een ander probleem zijn?

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Als ik het goed lees heb je dus 2 ECU's van de S-16, waarvan eentje met PIN en een zonder PIN, en daar werken ze beiden niet op?
    Dan heb je een ander probleem. De ECU van de s-16 zonder code moet ie het op doen, maar kan natuurlijk ook defect zijn.

    Heb je de massa 's gecontroleerd van de brandstofpomp en de ontsteking?

    De Ringsleutel kan je evt. helpen om de ECU te unlocken...

  3. Naar Boven | #3
    Infobericht
    Gast

    Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    bdp sensor aangesloten en werkend?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    hebben al inmiddels het een en ander doorgemeten. Blijkbaar krijgt pinnetje 18 geen constante stroom op de ecu. vanuit de accu tot dat punt zitten vele dingen tussen waaronder de brandstof pomp e.d. die geen benzine gaf..
    Daar plus opgezet en brandstof pomp werkt dan wel. en kunnen we de ecu dan ook uitlezen. daar geeft hij geen toerental meting en koelvloeistof sensor blijft -48 als we die los en erop hebben. Dus ik denk dat er verschillen zitten in de kabelstekkers. morgen weer verder. En heb de Beide ECU's code vrij gemaakt.
    Eigenlijk vrij eenvoudig bij deze ECU's . Een kleine chipje verwijderen en hij is code vrij.

  6. Naar Boven | #5
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Haha we zijn erachter dat we wat misten ontstekingsmodules haha dom morgen testen ...

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Yeah hij loopt! We hoeven alleen maar 1 kabel in de grote ronde stekker aan te passen zodat de ecu constante plus krijgt.. want die kreeg hij namelijk niet en de onstekingsmodules waren erg handig! Maandag alles vastzetten Dinsdag nieuwe vacuumpotjes binnen en nieuwe pakking voor uitlaatspruitstuk.

    Gedaan:
    - Nieuw distributiesetje gemonteerd(altijd makkelijk als hij in de ketting hangt)
    - Nieuwe Koppelingskabel(is niet hetzelfde)
    - Nieuwe pakking uitlaatspruitstuk
    - Nieuw sportfilter
    - Nieuw Oliefilter
    - Powerbox die tussen de lambdasonde zit en de ecu

    Dingen die anders waren:

    - ECU kreeg geen constante + in de S16 kabelboomstekker zit geen pin en draad waar die bij de XSI wel zit.
    - ECU Code vrijgemaakt.
    - De XSI heeft andere koppelings kabel dan de S16
    - In de S16 zaten onstekingsmodules en bij de XSI niet.
    - De aandrijfassen van de S16 zijn dikker(maar kunnen wel zo geplaatst worden.
    - Er moesten wat leidingen korter gemaakt worden.

    Wat ik op korte termijn nog wil doen?
    - nieuwe velgen
    - nieuwe remschijven, RVS remleiding en blokken
    - Nieuw RVS uitlaatsysteem zonder kat met tussendemper en eindemper

    Dan ben ik al een heel eind met het project en dan gaan we aan het uiterlijk werken

    Alleen 1 ding zijn we nog niet uit ! Misschien kan iemand vertellen hoe de ijzeren leidingen die uit het inlaatspruitstuk komen waar die aangesloten moeten worden? Of kan iemand een foto maken daarvan?




  8. Naar Boven | #7
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    We missen foto's bij het geheel

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Rembekrachtiger misschien?

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Foto's komen eraan!

  11. Naar Boven | #10
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Hier wat foto's! zoals beloofd .. zo ziet je motorruimte er wat meer gevuld uit!
















  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Ziet er prima uit! Veel rijplezier met de 16 klappert!

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    18-07-12 om 11:14
    Locatie
    Lieshout
    Leeftijd
    34
    Berichten
    40
    Topics
    5

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Heb vandaag Brembo max remschijven en ferodo ds2500 blokken besteld. van de week maar eens monteren . iemand advies voor het inremmen van de schijven en blokken?

  14. Naar Boven | #13
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    wat vroeger nog wel eens gedaan werd is op de snelweg 120 rijden en dan je rem half ingetrapt houden. tis niet de beste oplossing (en niet alleen omdat je dan constant met je remlichten aan rijdt) maar na een km of 20 waren ze wel ingesleten :P

    oja, het stinkt wel :P

    Ik denk dat je gewoon het beste in het begin rustig aan moet remmen en dat het inslijten vrij snel daar is

  15. Naar Boven | #14
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    Euh, wil jij het vet uit je wielagers laten smelten? :P

    Gewoon rustig aan doen, ik neem aan dat je niet het circuit opgaat?

  16. Naar Boven | #15
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    Gisteren om 22:42
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    39
    Berichten
    4.701
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: ombouw xsi 2.0 8v zonder pincode naar S16 met pincode

    @ GErben, das niet echt slim

    heb je straks gelijk nieuwe kromme schijven :P

    Beste is gewoon rustig aan inslijten en niet gelijk laten overhitten en afkoelen.

    Extreem warm -> Koud = kromtrekken van de schijven en das zonde



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. xsi 16v naar gti ombouw
    Door dvdw in forum Project Showcase
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 06-11-12, 17:34
  2. Peugeot 306 Cabrio 1.8 8V ombouw naar 2.0 8V
    Door jeroenloes in forum Project Showcase
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 28-03-10, 17:06
  3. Ombouw van handgeschakeld naar Automaat
    Door jeroenloes in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 02-12-07, 20:48

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.