Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 8 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 114

Onderwerp: Rally/Circuit/rijders

  1. Naar Boven | #1
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Rally/Circuit/rijders

    De titel zegt het al.
    Ben jij 1 van de 2, plaats hier je verhalen en uiteraard je foto's / films
    Ongeacht welk merk, als je maar ook bezitter bent van een 306

  2. Naar Boven | #2
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic: RE: Rally/Circuit/rijders








    Helaas is de Mini niet meer

  3. Naar Boven | #3
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    17-12-14 om 10:14
    Leeftijd
    53
    Berichten
    180
    Topics
    9
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    De Classic SLS 2005 met een A-manta uit 1971.

    Hoe kom je er bij om zo’n soort rally te gaan doen?

    In 2002 kocht ik mijn eerste oudere Opel, een Kadett-C Coupe uit 1978.



    Tussen 1985 en 1987 had ik al eens een achterwiel aangedreven Opel gehad, een Ascona B uit 1979. Ondanks een in de soep gedraaide motor dankzij mijn jonge wilde haren heb ik daar altijd goeie herinneringen aan overgehouden. Dus toen ik in 2002 naar een leuke Opel zocht en geen Ascona kon vinden die me aansprak, heb ik die C-Kadett gekocht. Omdat ik na twee jaar de bekende toerritjes (om de kerk en zo) rijden wel eens iets anders en uitdagenders wilde, zijn we (mijn vrouw en ik) begin 2004 naar een kaartleescursus voor de rittensport gegaan. Enthousiast gemaakt tijdens die cursus hebben we een tripmaster aangeschaft en zijn we in het seizoen 2004 met veel plezier een aantal ritten en rallies gaan rijden voor klassieke auto’s. Helaas kwamen we toen tot de ontdekking dat voor de grote evenementen, zoals de SLS, ons Kadettje niet oud genoeg was. En zo kwam van het een het ander, we moesten op zoek naar een redelijk originele oudere Opel. Die originaliteit is van belang in verband met de FIVA-keuring die voor deze rallies vereist is.

    Aankoop Manta & FIVA-keuring

    In oktober 2004 vond ik via het internet in de buurt van Roosendaal bij een klein garagebedrijf een gele Manta uit 1971. Redelijk origineel, netjes gerestaureerd in 1998/1999 en tegen een aanvaardbare prijs. En hoewel achteraf bekeken er toch meer aan moest gebeuren om de auto goed te prepareren dan verwacht, ben ik nog steeds heel tevreden met deze keuze.

    Toen de voorbereidingen aan de auto klaar waren, heb ik de auto bij de FEHAC ter keuring aangeboden om de FIVA-Identity Card te krijgen. Dit is een soort auto-paspoort waarin de afwijkingen van de fabrieksstandaard vastgelegd worden. Deze Card is 10 jaar geldig en bij elke historische rally wordt bekeken of de auto nog conform de specificaties op de Card is. Tussentijds iets veranderen betekent dus vaak dat je het risico loopt dat je auto voor een rally afgekeurd wordt. Je moet dus voor de keuring goed bedenken, wat je allemaal wilt met de auto. Als je naderhand iets wilt veranderen, dien je hem eigenlijk opnieuw te laten keuren en dat is natuurlijk kassa. De FIVA-keuring van de Manta is gelukkig zonder problemen verlopen.

    De historie van de SLS-Rally

    De eerste 29 edities van de SLS (staat voor: Scheveningen-Luxemburg-Scheveningen) zijn verreden tussen 1952 en 1983, daar was toen niets “classic” aan.
    Er werd gereden met speciaal geprepareerde destijds moderne rally-auto’s. Tot en met 1969 was deze rally gewoon een wedstrijd over de openbare weg, eigenlijk gewoon een snelheidsrace. Vanaf 1970 tot en met 1983 is de SLS uitgezet als rally met afgesloten klassementsproeven, met uitzondering van 1975. In dat jaar is het nog een keer over de openbare weg verreden, maar kwam men tot de conclusie dat een pure snelheidsrace over de openbare weg niet meer kon.
    Opvallend genoeg was in die jaren Opel goed vertegenwoordigd in het deelnemersveld. Er is zelfs twee keer met een Opel gewonnen, want de equipe Jetten/Horbach won in 1967 de rally met een B-Kadett Rallye en in 1975 won de equipe Van der Marel-Berkhof de rally met een A-Ascona.

    De historie van de Classic-SLS

    De 30e editie van de SLS in 1993 was de eerste keer in Classic-uitvoering. Een rit van 30 uur non-stop over de openbare weg, ongeveer 1100 km lang en nu als regelmatigheidsrally. Dat wil zeggen, etappes rijden in een vaste tijd, niet te vroeg en niet te laat arriveren bij de finish van een etappe. Met afwisselende kaartleessystemen die de uitdaging om op tijd te rijden duidelijk vergroten. Een keer verkeerd rijden betekent tijdverlies en dat moet weer ingehaald worden.
    In deze vorm is de Classic-SLS twee keer verreden. In 1995 was de organisatie van mening dat 30 uur non-stop in een auto eigenlijk niet verantwoord was en is men overgestapt op het huidige tijdschema: vrijdag Scheveningen-Brussel, zaterdag Brussel-Luxemburg-Brussel en zondag Brussel-Scheveningen.
    In het deelnemersveld van de Classic-SLS zitten meestal niet veel Opels, dit jaar waren wij de enige!

    Verslag van de 13e Classic SLS

    Dit gedeelte begint eigenlijk al een week voor de rally, want zaterdag 6 augustus ben ik met de auto naar technische keuring van de SLS gegaan bij Garage Tinga in Leimuiden. Die keuring kan ook op avond voor de rally en de ochtend voor de start van de rally, maar dan is er weinig tijd om nog iets te doen als er iets niet in orde was. Gelukkig was bijna alles in orde, alleen een verstraler bleek defect terwijl er net een nieuw lampje inzat. Ter plaatse heb ik het lampje vervangen en toen kon ik de keuringsticker op de voorruit plakken.





    De start van de SLS is voor ons vrijdagmiddag om 12.01 uur. Omdat we niet ver van Scheveningen wonen, kunnen we in de ochtend relatief op ons gemak naar Scheveningen gaan. Op de boulevard wordt iedereen naar startnummer geparkeerd, zodat de start soepel verloopt. Na een gezellige briefing in een Italiaans restaurant op de boulevard gaan we snel weer naar de auto want ongeveer een half uur voor je starttijd ontstaat al een rij voor het startpodium. Elke 30 seconden start er een auto, om en om een tourklasser en een sportklasser.



    De rit start met een aanlooproute naar Puttershoek, waar een lunch is en het routeboek voor de vrijdag wordt uitgereikt. En dan begint het echte werk.
    Via de Zuid Hollandse en Zeeuwse eilanden loopt de route naar de Westerschelde tunnel. De vrijdag etappe is 378 kilometer lang en heeft afwisselend routes met eenvoudig bol-pijl systeem met afstanden (verbindingsroutes) en “echte” kaartleessystemen. Tijdens de verbindingsroutes hoef je niet naar route-controles te kijken, je moet alleen maar zorgen dat je op tijd bij de TC’s (tijdcontroles) arriveert.
    Belangrijk is ook dat je tijdens de verbindingsroutes tankt, want tijdens de kaartlees-trajecten is daar geen tijd voor.



    De vrijdag verloopt goed voor ons, we missen wel een aantal route-controles, maar in het tijdschema verliezen we maar twee keer 2 minuten en dat is netjes als debutant in deze wedstrijd. Tevens rijden we de regularity met maar twintig seconden afwijking en dat is ook goed (een regularity is een meestal kort traject waarbij op de seconde nauwkeurig gereden moet worden in plaats van op de minuut nauwkeurig).
    Na afloop van de etappe is er een buffet-diner, waar natuurlijk over de etappe nagepraat wordt. Na afloop van het diner hangt op het mededelingenbord de tussenuitslag. We staan 38e in onze klasse op een totaal van 80 auto’s.




    Op zaterdag is onze start om 7.21 uur en we gaan door de Ardennen naar Luxemburg over een route van 366 kilometer lang. Via fantastische weggetjes loopt de route door het grensgebeid met Frankrijk.
    Er is een koffiepauze om een uur of 12 in de buurt van Bouillon en daarna gaat het richting Luxemburg, waar we om ongeveer kwart voor vier arriveren. De tweede etappe is voor ons goed verlopen, we hebben wel weer wat routecontroles gemist, maar het tijdschema loopt perfect. Dat kan ook bijna niet anders want de wegen in dit gebied zijn prima geschikt om “sportief” te rijden. En sportief betekent in dit geval: door de bebouwde kom (komt niet veel voor) hou je je stipt aan de snelheid (wordt ook streng gecontroleerd door organisatie en politie), maar buiten de bebouwde kom kan het gas erop (en flink). Buiten de bebouwde kom houden we geen rekening met de maximumsnelheid. Aan het begin van een traject nemen we steeds even de tijd om de route in tekenen, om daarna in een ruk naar de TC te rijden.




    Een klein minpuntje onderweg, een official schrijft bij een TC een verkeerde tijd (een minuut te laat) voor ons op de controlekaart, met als gevolg strafpunten in twee trajecten. Het ene traject zouden we als gevolg hiervan te laat gearriveerd zijn en de ander dus te vroeg. Een vriendelijke vraag met uitleg aan de organisatie doet wonderen en het foutje wordt gladgestreken.
    De regularity gaat zaterdag ochtend wel volledig de mist in want we rijden op een kruising de verkeerde richting op en komen daar veel te laat achter.
    Na afloop van de ochtendetappe blijkt dat we het relatief goed gedaan hebben want we zijn drie plaatsen gestegen naar de 35e plaats.



    Na het buffet bij de chinees in Luxemburg (is al jaren traditie tijdens de SLS) gaan we terug naar Brussel. Allereerst een flink stuk door Luxemburg naar het noorden en dan weer Belgie in. De etappe is 305 kilometer lang en het wordt donker …
    Gelukkig doen de Rallye 1000 breedstralers in combinatie met 2x 130 watt groot licht hun werk prima, maar het kan toch niet voorkomen dat we een aantal keren serieus de route kwijt raken. Het is daar werkelijk aardedonker en dat zijn wij niet gewend. We komen tot de ontdekking dat een verstraler achterop geschakeld met het achteruitrijlicht geen overbodige luxe is. Deze avondetappe staat al jaren als zeer heftig te boek, en ook deze keer is dat echt van toepassing. Natuurlijk speelt ook de vermoeidheid een flinke rol want als het om 8 uur ’s avonds donker wordt zit je toch al dik twaalf uur in de auto te navigeren en te sturen.
    De regularity in het donker rijden we op goed geluk want ik kan in het donker de stopwatch en mijn snelheid/tijdtabel niet lezen. Dit is een tweede leermoment voor een volgende keer, we hebben ook meer licht nodig in de auto als het donker is.
    Met ons gebrek aan ervaring met deze lange ritten is het laatste stuk van deze etappe overleven en zorgen dat je aankomt in het hotel want morgen is er nog een dag. We komen om ongeveer één uur ‘s nachts bij de finish aan en hebben dan in het avondtraject 54 minuten tijdverlies op gelopen. Gelukkig blijken veel andere equipes ook fouten en tijdverlies te hebben want we zakken maar vijf plaatsen in het klassement naar de 40e plek.
    In het hotel nemen we nog snel de avondsnack en praten met anderen hoe zij het gehad hebben. Daarna gaan we snel naar bed, om morgen toch nog een beetje fris te zijn.



    Zondagochtend starten we om 8.21 uur voor de laatste etappe van 314 kilometer. Deze gaat bijna direct van start met regularity met bol-pijl systeem op een parkeerterrein van een van de sponsoren in Brussel. De route moet in twee minuten afgelegd worden, maar ook hier rijden we een keer fout, omdat we de opdrachten niet goed begrijpen, met als gevolg veel strafpunten.



    Hierna gaat de route naar Zeeuws Vlaanderen en via de Westerschelde-tunnel weer naar Scheveningen. In de buurt van Hulst raken we de route helemaal kwijt. De uitzetter heeft de route verdeeld over twee kaarten waarvan de kaartrand boven links van kaart 1 doorgaat naar rechtsonder op kaart 2. Door dat we geen referentiekader hebben als gevolg van de ontbrekende kaartstukken (en eigen kaarten mogen we niet gebruiken, bovendien hebben we die niet zo gedetailleerd) rijden we ongeveer 20 minuten zoekend rond. Uiteindelijk vinden we met behulp van een passerende fietser (dat mag dus wel) weer een bekend punt op de kaart en kunnen we zo verder. Het gemiste stuk laten we voor wat het is want anders worden we door te veel tijdsoverschrijding niet geklasseerd. De rest van de dag verloopt wel weer goed.
    Op weg naar Scheveningen raken we nog in de file want het is strandweer, en zowel wij als de auto hebben het moeilijk met de hitte. Op de paardenrenbaan van Duindigt moet er nog een rondje gereden worden in een grote berg stof van alle auto’s die voor je het rondje hebben afgelegd. Een deelnemer crasht hier in het zicht van de finish zijn auto in de langs de baan gelegen greppel. Dat is niet lollig, maar ook die dingen gebeuren.
    Het gaat daarna weer stapvoets naar de boulevard en dat is heel vervelend met de hitte. Maar eenmaal op de boulevard is er de voldoening dat je het gehaald hebt als je afgevlagd wordt op het finishpodium. We hebben de laatste dag ondanks de zoektocht van 20 minuten en de verknalde regularity goed genoeg gereden om als 39e te eindigen. Voor ons is dat een prima resultaat, we gingen dit jaar vooral om ervaring op te doen en er van te leren.




    En de Manta heeft zich prima gehouden, eigenlijk hebben we geen echte technische problemen gehad onderweg. Kleine dingetjes heb je altijd wel: de koppeling is in de loop van de lange zaterdag gaan bokken bij wegrijden en achteruitrijden. Een keer bleef de thermostaat hangen en leek de motor warm te lopen op een aanlooproute zondagochtend. Na even gestopt te zijn was het probleem ineens weg. Verder hebben we ook een keer de reserve voorraad brandstof aan moeten spreken als gevolg van het verkeerd plannen van tanken op de laatste dag. Gelukkig hebben altijd 20 liter reserve bij ons. Maar dat is allemaal voorbij als je in Scheveningen bent aangekomen. Een gezellige ontvangst en afsluitende prijsuitreiking en borrel doet alle problemen vergeten.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    de ******, ik vroeg om een kort verslag met wat foto's, kom jij met dit
    btw, ik kom er niet uit wanneer die samenkomst is, ben wel benieuwd

    perfect verhaal verder, GROTE klasse.

  6. Naar Boven | #5
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    17-12-14 om 10:14
    Leeftijd
    53
    Berichten
    180
    Topics
    9
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel
    btw, ik kom er niet uit wanneer die samenkomst is, ben wel benieuwd
    Altijd het laatste weekend van augustus, behalve de 2011-editie.
    Zie https://www.slsclassic.nl/

    Wij hebben deelgenomen aan de edities van 2005 t/m 2008, 4x dus.
    We hadden wel ingeschreven voor 2009, maar we hebben ons teruggetrokken in verband met serieuze motorproblemen.
    De 2010 SLS hebben we aan ons voorbij laten gaan omdat de organisatie de deelname prijs bijna verdubbeld had.
    We willen graag weer deelnemen in 2011 (de prijs is weer van "normaal" niveau), maar de inschrijving is nog niet de deur uit omdat we niet zeker weten of we kunnen.



  7. Naar Boven | #6
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    17-12-14 om 10:14
    Leeftijd
    53
    Berichten
    180
    Topics
    9
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Even ter afwisseling, het circuit (vrijrijden uiteraard) :

    Zandvoort:




    Malmedy:


  8. Naar Boven | #7
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud 306 Cabrio
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel
    btw, ik kom er niet uit wanneer die samenkomst is, ben wel benieuwd
    (de prijs is weer van "normaal" niveau),
    U ontvangt een loyaliteitsbonus bij vroege inschrijving:

    Het inschrijfgeld voor de 19e editie van de SLS Classic bedraagt per équipe € 1.695,-
    (incl.19% BTW)

    pffffffffffffffffffffff



  9. Naar Boven | #8
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    17-12-14 om 10:14
    Leeftijd
    53
    Berichten
    180
    Topics
    9
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Even nuanceren: ja het is duur, maar dit is voor 2 personen, 4 dagen rijden, 3 overnachtingen en alle ontbijt, lunch en avondeten is inclusief.

    Dan valt het wel mee (vind ik). Er zijn nog veel duurdere evenementen, zoals Rallye Monte Carlo Historique of de Wintertrial.

  10. Naar Boven | #9
    mark_huijbers's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    05-02-14 om 12:53
    Locatie
    Beek en Donk
    Leeftijd
    29
    Berichten
    675
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 207 Hatchback
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar
    2007

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Zo staan wel echt super vette fotos tussen!!!!

  11. Naar Boven | #10
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Geweldig

    De wintertrail volg ik ook altijd op de tv

    Voor mij nog onbetaalbaar, maar als ik ooit carriere maak... :P

  12. Naar Boven | #11
    sharky89's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2012
    Laatst Online
    14-05-12 om 07:12
    Locatie
    Bergen op zoom
    Leeftijd
    30
    Berichten
    99
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Ik loop al tijden met het idee om een 205 gti te kopen en deze helemaal te strippen en de orginele motor te reviseren en deze te tunen en daar lekker mee te gaan scheuren... 1 nadeel de sedan is niet geschikt voor auto transport dus moet eigelijk een oltimer hebben 505sti oid

    En waar kun je vrij rijden en hoe weet je wat voor rally`s/tochten/etc er zijn en waar waneer?

    Mvg Rotger

  13. Naar Boven | #12
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    04-09-19 om 19:11
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Rally/Circuit/rijders

    Volgende maand gaan we weer verder met onze 405 Mi16. De boedoeling is dat we er mee op de Ring en Zandvoort gaan rijden.

    Hij is al gestript, distributieriem vervangen, grote beurt en er zit al 1 racestoeltje in, voor de tweede moeten we weer een frame maken. Verder de dradenzooi uitzoeken en strippen, uitgekleed dashboard erin en rijden maar.

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    18-09-19 om 11:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.365
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ben benieuwd hoe de wegligging is met een 405. Zie je niet veel!

    Ik heb deze voitures om mee op de ring te spelen;



    Laatst gewijzigd door Muschkie; 27-02-12 om 10:13.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    04-09-19 om 19:11
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Neem van mij aan dat de wegligging van een 405 top is. Mede dankzij de lange wielbasis en het relatief lage gewicht (mijn "normale" 405 weegt minder dan m'n 306!).

    Ik denk er over na om van de GTI club lid te worden en in juni op de circuitavond in Zandvoort mee te rijden (is vlakbij voor mij), samen met Kriks en Ray. Maar ik weet niet of we het gaan redden om de 405 dan klaar te hebben. Anders met de XSI, dat is ook een GTI club toegestane auto, toch? :P

    Mooie verzameling lekkere auto's, hoor
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    23-10-12 om 15:23
    Berichten
    13
    Topics
    1

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fab306 Bekijk Berichten
    Volgende maand gaan we weer verder met onze 405 Mi16. De boedoeling is dat we er mee op de Ring en Zandvoort gaan rijden.

    Hij is al gestript, distributieriem vervangen, grote beurt en er zit al 1 racestoeltje in, voor de tweede moeten we weer een frame maken. Verder de dradenzooi uitzoeken en strippen, uitgekleed dashboard erin en rijden maar.
    En ook nog 'ff' een rolkooi erin lassen

    Staat er op dit moment zo bij:


    Heb er zin an om er weer aan te beuken!


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 306 GTI voluit op Circuit de Chimey
    Door coffeecup in forum De Film Hoek
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 09-01-12, 09:05
  2. 306 (gti) op circuit zolder vandaag
    Door dennis306 in forum Gespot
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30-04-10, 20:21
  3. !!! VOOR DE BREAK RIJDERS !!!
    Door elratte in forum Gespot
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 29-03-10, 11:54
  4. Circuit park zandvoort
    Door Marcodaz in forum Gespot
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20-03-10, 23:11
  5. (Tutti-frutti) - Hulp bij circuit lambda sonde checken
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.