Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 11 van 11

Onderwerp: Beetje Blauwe Rook

  1. Naar Boven | #1
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-11-11 om 13:10
    Leeftijd
    27
    Berichten
    257
    Topics
    12

    Topic: Beetje Blauwe Rook

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Goedemorgen iedereen ik heb een probleempje denk ik:

    smorgens als ik me auto staat rookt ie de 1e minuut (of iets langer) blauwe rook en ruik je het ook heel erg en als ie wat warmer is het weg.
    is dat erg of valt het wel mee?
    de auto is uit bouwjaar 97

    Je voelt je lekkerder in een Peugeot 306

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    Welke motor heb je?
    Wat is de kilometerstand?
    Heb je veel olieverbuik?

    Even een eerste ingeving; De kleprubbers zijn versleten, Wanneer de motor nog koud is, dan zijn de rubbers die de klepsteeltjes afdichten nogal hard. Naarmate de motor warmer wordt dan wordt dit iets soepeler, en sluiten ze beter aan(lees; dichten de klepsteel beter af). Hierdoor wordt het roken minder.

    Naarmate de tijd vordert zal het olieverbuik hoger worden. Dit kan lang duren, maar ook volgende week al. Enige goede oplossing is de kleprubbers vervangen.
    Is een Peugeot kwaaltje, bij motoren op leeftijd.

    2e ingeving;

    Beginnende slijtage zuigerveren;

    Deze is wat lastiger, en hier moet je misschien voor jezelf de afweging maken of dit nog rendabel is om te repareren, want je hele motor moet uit elkaar. Misschien is het dan beter om voor een paar honderd euro een andere motor te halen. Je kunt dit probleem controleren door een compressietest uit te voeren icm een cilinderlektest.


  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-11-11 om 13:10
    Leeftijd
    27
    Berichten
    257
    Topics
    12

    Topic Starter Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    Mijn motor is een 1.4 8v XR
    KM stand is rond de 175.xxx km
    Nee niet echt super veel, wel een beetje maar dat heb je met auto's die wat ouder zijn. Toch ?


    De eerste optie is die makkelijk na te kijke en te checken ?
    Waar kan ik dat vinden en hoe ziet het er uit ?

    En als het de 2e optie is dan rij ik hem gewoon helemaal op maar laten we hopen dat het die niet is.
    Je voelt je lekkerder in een Peugeot 306

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-11-11 om 13:10
    Leeftijd
    27
    Berichten
    257
    Topics
    12

    Topic Starter Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    maar ik heb wel zo'n lekkere rechtervoet
    maar dat doe ik alleen als de motor zijn bedrijfstemperatuur heeft behaalt (95 100 graden)
    dat is nix ergs toch?
    Je voelt je lekkerder in een Peugeot 306

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    Nee,

    Die kleprubbers checken kan niet. Dat kun je alleen maar zien als je de cilinderkop eraf haalt.
    Voor een TU motorblok zijn er speciale stukjes gereedschap in de handel, waarmee je de klep kunt vasthouden, zodat deze niet in de cilinder valt. Op deze manier hoef je de cilinderkop niet te demonteren.

    Echter; Als je nog nooit een cilinderkop hebt gedemonteerd, denk ik dat je het moet laten doen.

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-11-11 om 13:10
    Leeftijd
    27
    Berichten
    257
    Topics
    12

    Topic Starter Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    maar wat je allemaal heb genoemt hierboven is dat slecht of niet ?
    kan ik daar nog mee doorrijden ?
    Je voelt je lekkerder in een Peugeot 306

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    Je kunt er mee doorrijden, maar dit is het begin van het einde...
    De motor zal steeds slechter gaan draaien, en meer olie verbruiken.

    Lastig om aan te geven hoeland e.e.a. gaat duren. Voor hetzelfde geldt rij je er nog jaren in...

  9. Naar Boven | #8
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-11-11 om 13:10
    Leeftijd
    27
    Berichten
    257
    Topics
    12

    Topic Starter Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    oh owkej nee dan weet ik dat, ik ziet het allemaal wel
    Je voelt je lekkerder in een Peugeot 306

  10. Naar Boven | #9
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    23-09-11 om 17:28
    Berichten
    120
    Topics
    6

    Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    je kan toch ook een iets door je olie heen gooien
    dat kan het dichten als je geluk hebt

    is te proberen

  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    Dat is een fabeltje. Kleprubbers die lekken kun je niet meer repareren. Die moet je vervangen. Je zou met een dikkere olie kunnen gaan rijden; van 10W40 naar 15W40, maar dat is ook uitstel van executie

  12. Naar Boven | #11
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-11-11 om 13:10
    Leeftijd
    27
    Berichten
    257
    Topics
    12

    Topic Starter Topic: RE: Beetje Blauwe Rook

    ik rij dacht ik al op 15w40 maar weet ff niet meer ckkr :P
    Je voelt je lekkerder in een Peugeot 306


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Beetje verlopen?
    Door Ruud Plooijer in forum Huiskamer
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18-12-11, 10:59
  2. Zwarte Rook, Motorcontrole lampje
    Door Skate1992 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 23-06-11, 07:48
  3. rook uit uitlaat
    Door rikkie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 03-05-10, 19:25
  4. (wjr306) - rook ventilatiegaten
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (JPO) - Auto die niet start + rook uit tellerkast???
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.