Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 17

Onderwerp: Scooterprobs

  1. Naar Boven | #1
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Scooterprobs

    Jongens,

    Ff iets anders dan auto's.. Aangezien de meeste wel een scooter achtergrond hebben, hoop ik dat jullie dit probleem kunnen oplossen.

    Een maat van mij heeft een een scooter gekocht voor zijn dochter.
    Het is een gilera runner sp. Deze had 1-2 jaar stil gestaan, heeft nog maar 1300km op de teller dus op zich een net ding.

    Maar toen wij hem kochten was de cilinderkop kapot en de waterpomp was vastgerot door het stilstaan. Het leuke van die gilera blokjes is dat je het blok mag splitsen om de waterpomp te vervangen. Volgens mij is het een piaggioblokje wat eronder ligt. Waterpomp en oliepomp word door een getande riem aangedreven.

    Zogezegd, zo gedaan.. Blok gereviseerd, maar nu komt het.
    Koud loopt dat blok als de malle, maar zodra deze warm word valt deze dood bij volgas.
    Scooter loopt mooi stationair en half gas ook nog wel goed, maar zodra het gas vol open gaat is het bwoooaahhpp.. Laat je het gas los loopt deze weer heerlijk mooi.

    We hebben de carb uit elkaar gehaald en ik ben al met deo aan spuiten geweest om te kijken of er ergens valse lucht word getrokken. Bougie is wat aan de schrale kant, zit een klein wit randje aan. Maar de scooter liep goed toen we hem kochten.
    Ik krijg zelf het idee dat hij te veel lucht krijgt vanwege het bwoap geluid.

    Iemand een idee of we wat verkeerd gedaan hebben?

  2. Naar Boven | #2
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    16-09-19 om 12:49
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.709
    Topics
    363
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Scooterprobs

    Verzuipen zal het eerder zijn als je dat bwoaaap geluid hoort.

    heb je al naar het membraam gekeken ? en wat voor sproeier zit erin kan ook te klein of te groot zijn ?

    controleer ook even je vlotternaald, dit kan bij zo'n ding ook nog wel es problemen geven
    Heb je ook niet stiekem aan de luchtmengschroef gezeten ?
    je hebt 2 schroeven, stationair + luchttoevoer.
    deze moeten ook goed afgesteld worden voordat zo'n ding goed loopt.
    Je hebt het blok gesplitst, check es of er geen keerring lek is (Klinkt gek, maar zag dat ergens staan dat iemand ook zoiets had waarbij het keerring bleek te zijn aan variozijde)

    is het trouwens zo'n geluid ?

  3. Naar Boven | #3
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    Keerringen zijn nieuw, die vervang ik altijd als ik ze een keer los heb gehaalt. Variozijde lekt zeker niet, gisteren is de kickkap er nog even af geweest.

    We zijn wel aan de carb geweest, maar ik zal even moeten vragen of hij aan de stelschroef is geweest. Ik krijg een vermoeden dat dat het misschien wel is. Aangezien hij alles uitelkaar haalt om schoon te maken :P

    Alvast bedankt, morgenaaf zal ik eens kijken

    Zo op het filmpje lijkt het wel te klinken, alleen valt hij echt dood, deze trekt nog door.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Scooterprobs

    voor experts kun je hier terecht
    https://www.scooter-freaks.nl/forum/index.php

  6. Naar Boven | #5
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    Haha, zag dat ik daar al sinds 2002 geregristreerd sta :P

  7. Naar Boven | #6
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Scooterprobs

    maar is het probleem opgelost ?

  8. Naar Boven | #7
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    te koud, volgende week weer verder

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    04-07-18 om 17:05
    Leeftijd
    33
    Berichten
    85
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RE: Scooterprobs

    luchtschroef geheel indraaien en dan anderhalve slag uitdraaien, dat is voor standaard afgestelde scooters. Kan bijna niet missen piaggioblokjes zijn erg gevoelig hier voor.

  10. Naar Boven | #9
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    Thx, idd het proberen waard. We gaan ook nog even een grotere sproeier proberen. Aangezien de bougie nogal schraal is

  11. Naar Boven | #10
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    Ff feedback nog..
    Nu het niet zo koud meer is hebben we er nog ff naar gekeken.
    Van sproeier 52 naar 60 gegaan en een verse bougie, hij rijd als de brandweer

    Trekt alleen redelijk sloom op, dus gaan we maar ff vogelen met nieuwe rollertjes

  12. Naar Boven | #11
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    07-06-12 om 15:22
    Berichten
    357
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Topic: RE: Scooterprobs

    oke ik lees dit nu pas jeroen maar zal even wat feedback geven :P

    Ik heb zelf scootersprints gereden en heb een aprilia sr factory (nieuwste model) nog altijd in de schuur staan met een piaggio blok er onder, 22.8 pk (gecorrigeerd) op t achterwiel.

    Waar je op moet letten:
    Maak je scooter eens wat warm door hem 3 tot 5 minuten op de standaard te laten lopen. Geef zo nu een dan wat gas. Standaard heeft een piaggio blok een thermostaat dus dat zal deze runner ook nog wel hebben. Dus dan is hij redelijk tot goed warm. Ga dan even een klein stukje rijden. Geef volgas en zet de scooter UIT, dus echt met de sleutel/killswitch wat je ook maar hebt. Draai dan de bougie er uit en kijk naar de kleur, deze moet koffie met een klein beetje melk bruin zijn voor een straatscooter
    Liever de bougie te nat trouwens dan te droog ivm smering van het geheel.

    Tevens zou je even kunnen kijken naar de inlaat, vaak zit er van zichzelf een dellorto 17.5 mm carburateur op een piaggio blokje, deze heeft een begrenzing blikje in de inlaat vanaf het luchtfilter zitten. Zosnel deze verwijderd wordt, de prop uit de originele uitlaat wordt gehaald (of de zijtak dichtgeknepen, afhankelijk van de uitlaat) en daarna de vario afgesteld helpt je dit een stuk.

    Mocht je belang hebben bij onderdelen zoals een 70cc gietijzeren cilinder incl zuiger voor een piaggio blok dan hoor ik het wel. Deze heb ik vroeger zelf voor straat gebruik gehad. Met een originele onbegrensde uitlaat ga je hiermee ongeveer 105 km/h Btw, t optrekken in de 1e 20km/h wordt geregeld door de koppeling aan de achterste zijde van t blok. Als het in dat gebied te langzaam gaat moet je sterkere veertjes plaatsen of een sterkere drukveer monteren om het geheel eerder op t koppelingshuis aan te laten grijpen. Is de acceleratie tussen de 20 km/h en verder niet goed dan moet je het zoeken bij de rolletjes/drukveer van de vario.
    Eventueel kun je deze vario vervangen voor bijvoorbeeld een power1 vario met rechte spiebaan, is niet al te duur en daarmee verwijder je de originele vario met gebogen spiebaan wat voor vermogensverlies zorgt



  13. Naar Boven | #12
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    Hoi patrick, ik ken heel je verhaal, ik heb vroeger alles wat je opnoemt ook wel ervaren :P

    Maar hij wil zijn dochter niet dood laten rijden en 105 is toch wel te gek :P

    De trekveertje en de rollers staan idd wel op het programma om hem wat te laten trekken.
    Het is nu echt een zak zout wat nat is geworden...

  14. Naar Boven | #13
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    07-06-12 om 15:22
    Berichten
    357
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Topic: RE: Scooterprobs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
    Maar hij wil zijn dochter niet dood laten rijden en 105 is toch wel te gek :P
    Haha, ligt aan de omgeving, 105 is hier gewoon goed te doen op de buitenwegen. (woon in Drenthe)

  15. Naar Boven | #14
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: RE: Scooterprobs

    Lol, maar hier is het idd alleen maar stad :P [hr]
    Waarschijnlijk gaat de uitlaat nog wel een keer ontgrensd worden.

  16. Naar Boven | #15
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    07-06-12 om 15:22
    Berichten
    357
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Topic: RE: Scooterprobs

    Voor in de stad is 65 prima. gewoon even de varioring dr uit, en inlaatbegrenzing verwijderen. Dan even kort de waterpomp tang op 1 van de uitsteeksels op de uitlaat zetten en half dicht knijpen.

    Lijkt me meer dan voldoende ?


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.