Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 19

Onderwerp: Greenfilter sportinlaat custom

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic: Greenfilter sportinlaat custom

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Jaja ik weet wat jullie nu allemaal denken..."daar is weer zo'n pannenkoek die denkt 370 pk met een andere luchtfilter te halen! Weggegooid geld! Prestaties worden alleen maar slechter!" etc....

    Nou ik zal eens vertellen... Een dergelijke pannenkoek ben ik niet, ofja thans niet helemaal dan.:roll: Na inmiddels zo'n 6 jaar mijn rijbewijs en eindelijk een auto te hebben waarin ik kan investeren, kan ik eindelijk iets gaan doen waar mijn handjes stiekem al heel lang naar jeuken: Een ander inlaatsysteem maken/monteren! Ik heb er inmiddels zoveel over gelezen en hoewel het gros van de mensen meent dat het geen verschil maakt, alleen maar meer herrie, ben ik nog meer geneigd het eens uit te proberen. Het was eigenlijk niet helemaal mijn planning, maar omdat blijkt dat de kit die ik heb besteld (P169) eigenlijk alleen maar een filter met montagematerialen is (dus niet zoals de K&Ni kit) vond ik toch dat ik beetje moet gaan knutselen.

    In mijn achterhoofd probeer ik met 3 dingen rekening te houden:
    1: Er moet KOUDE lucht worden aangezogen
    2: Er moeten zo min mogelijk onregelmatige wervelingen in de luchtstroom zitten.
    3: Er moet mr lucht, harder richting de gasklep komen en dan het liefst meer als de snelheid stijgt (turbo principe)

    Voor heel veel prestatiewinst wil ik niet gaan, daar ben ik realistisch in. Maar o wat wil ik graag merken dat er al een klein beetje verschil kan zijn met mijn eigen hersenspinsel! 8)
    En geluid mag ook wel ietsie pietse beter. Ligt sinds donderdag nieuwe kat, midden- en einddemper op (gewoon standaard maar wel RVS, koste trouwens maar 270 in totaal) en klinkt al iets beter dan originele. Nu...wat is mijn idee:

    De duurdere kits zoals de vipercross en twister-kits zijn eigenlijk toch allemaal gesloten systemen en niet een zo groot mogelijke afro filter in het midden van de motorruimte waar deze vervolgens gretig de zwoele lucht van het hard werkende motortje opzuigt. Das eigenlijk hetzelfde als wanneer je in bed ligt met je vriendin met het gezicht bijna tegen elkaar aan en je dan de warme uitgeademde lucht van haar inademt.:? Hoe lief je haar ook vind, toch afrollen en heerlijke zuurstofrijke koele lucht inhaleren!! Dat is toch veel lekkerder? Vrouwen schijnen hier minder last van te hebben trouwens, maar om even terug te gaan naar het topic, heeft ooit iemand gedacht dat een motor vrouwelijk is?....

    ENFIN... gesloten systemen die de bovenstaande regels zoveel mogelijk benaderen. Mijn principe is om met zo weinig mogelijk materiaal en geld een zo goed mogelijk resultaat te behalen en toen ik was aan het brainstormen, viel mijn blik op ons oude gaskacheltje thuis, met daarop een aluminium afvoerpijp de schoorsteen in. TADAAA! Meteen naar de bouwmarkt gegaan om te kijken wat er op dit gebied allemaal te krijgen is.... nouja alles eigenlijk. Buizen, mofjes, bevestigingsmaterialen, verloopstukjes etc etc. Nu hoor ik jullie (wederom) denken.. aluminium geleidt warmte dus regel 1 is geschonden. Klopt. Daarom wil ik dit alleen maar gebruiken om een nieuwe, ik noem het voorzichtig, ram-air luchthapper achter de grill te maken en ook de behuizing van de filter zelf. Dit zal zich dan allemaal voorin het motorcompartiment bevinden (rekening houdend met radiator en spruitstuk) en dus KOUD zijn. Vanaf de filter komt vervolgens een rubberen/siliconen-slang die de koude lucht het gasklephuis leidt. Omdat de scoop en het luchtfilterhuis groter in diameter worden dan de slang, treed het natuurkundige principe in werken dat de dezelfde hoeveelheid lucht door een kleinere ruimte sneller gaat stromen, hetgeen samen met die scoop voor een soort turbo-effect (met hele grote knipoog een emmer zout genomen :wink: ) zal zorgen.

    Al met al gok ik dat ik zo'n 40-50 aan materiaal kwijt ben en een slordige 12,5 jaar om het te maken, bij benadering dan .

    Laat de kritiek maar komen (pas op je MAP-sensor, verbruik etc), ik begin er volgende week mee, maar ik zeg je.... al werkt het voor geen meter, leuk uitzien gaat het in ieder geval en mocht niet het werken, dan gaat gewoon het originele luchtfilterhuis er weer op. Maar stel het zou werken, dan is het toch een mooie DIY intake!!!
    Brun bn kanmam verekkn, maaj sjpek moek hebbn!

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    19-01-13 om 18:45
    Leeftijd
    35
    Berichten
    397
    Topics
    15

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    of het werkt betwijfel ik, maar dit soort projecten vind ik geweldig. ik zeg, gewenst effect of niet, gewoon doen. lekker bezig zijn met je 306. ik ben benieuwd of je inderdaad over 12,5 jaar een post plaatst of het gelukt is

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic Starter

    Tnx precies met die insteek wil ik er ook aan werken! Het kan ook 13 jaar worden maar pin me er niet op vast

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    03-04-16 om 00:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    60
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Er is in ieder geval flink over nagedacht
    Doet me denken aan Willie Wortel uit de Donald Duck

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2010
    Laatst Online
    01-09-10 om 18:18
    Berichten
    13
    Topics
    1

    Een goed luchtinlaat, i.c.m. een goede uitlaat, met een freeflow, zonder kat enz, ga je wel merken.
    Ik had 104.9 pk (aan de wielen!), dus bijna 5 pk winst. door een supergoed rvs uitlaatsysteem en een sparco openluchtfilter. Een maat van me die ook een Rallye heeft, heeft 15 pk winst met een goed uitlaatsysteem en een K&N opeluchtfilter

    Succes!!

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic Starter

    Ohh das best netjes! Ik heb dus geen freeflow, mede omdat ik geen gezeik met de APK wil, dit wel weer erg veel geld kost en de auto niet alleen van mij is. Waar ik tevreden mee zou zijn is als het max koppel wat mooier verdeeld is over het toerentalbereik zodat hij wat "vloeiender" rijdt. Maar 15 pk is natuurlijk mooi meegenomen

    Tnx!

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2010
    Laatst Online
    01-09-10 om 18:18
    Berichten
    13
    Topics
    1

    Tsja, voor een betere flow zou een spaghetti uitlaatspruitstuk ook wel helpen

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic Starter

    Hmmmm, maar ik hou niet zo van pasta. Nee flauwekul, alles kan inderdaad helpen. Een maat van mij had een ook spaghetti spruitstuk op zijn 520 BMW gezet. Klinkt ook goed. Wat ik trouwens wel nog wil doen is de kleppen checken (klinkt leuk). Heb ergens iets gelezen van 1,5 mm inlaat en 3,5 mm uitlaat? Klopt dit?

  10. Naar Boven | #9
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    25-02-12 om 10:56
    Berichten
    622
    Topics
    22
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Weet je wat ik nooit goed begrijp, en ik hoop dat ik niemand aanval, waarom al deze moeite doen op b.v. een 1.4? Had dan een 1.8 of 2.0 gekocht.

  11. Naar Boven | #10
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic Starter

    Ja ik snap wat je bedoelt. De auto is echter niet alleen voor mij, maar tis een soort leasebak van familie zeg maar. Omdat ik nu auto kan rijden, maar alleen maar brandstof moet betalen, blijft er dus geld over voor dit soort dingen. Kan ik het op deze auto gewoon eens proberen. Maar je hebt gelijk, ik wilde eigenlijk wel iets met meer "cojones".

  12. Naar Boven | #11
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 13:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb nooit gesnapt waarom peugeot een 1.4 in het vooronder heeft gelepeld... Laat staan de nooit verkochte 1.1 hock:

    De 1.6 vind ik persoonlijk wel het minimale voor de 306...

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic Starter

    Ach kom kom zo erg is dat wagentje nou ook weer niet! Ook nog best zuinig! Echt het enige nadeel is als je er met z'n 4en of 5en inzit, dan is het echt een ouderwets stoomtreintje. Een 1.1 lijkt mij ook wel errug weinig ja dat wel

  14. Naar Boven | #13
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 13:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ze zijn er echt :P

    Maar een 1.4 is idd lekker zuinig, maar niet voor mij weg gelegd

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 20:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Topic Starter

    HAHA jeetje 59,54 pk!!! Mijn oma's rechterknie heeft nog meer! (zeg ik met mijn 75 pk....ofja binnenkort misschien wel 75,3245 pk met die luchtfilter :wink: )

    MAARUHM: weet nou iemand de afstand van de kleppenspeling?
    Brun bn kanmam verekkn, maaj sjpek moek hebbn!

  16. Naar Boven | #15
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    03-04-16 om 00:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    60
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    niet echt, miss deze link iets voor je

    https://team306tuning.forumup.nl/viewtopic.php?t=5427&highlight=klepspeling&mforum= team306tuning


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Custom Cars Tuning Day 2 26-Juni-2011 Kom Dat Zien
    Door kingjamey in forum Meeting Talk
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-06-11, 13:58
  2. custom achterlichten plaatsen.
    Door The.experT in forum Electronica
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 31-07-10, 20:36
  3. (vanja) - Custom made Dashboard
    Door Team306Tuning in forum Projecten
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00
  4. (ktmod) - Greenfilter sportinlaat Custom!
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.