Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 18

Onderwerp: LPG 306

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    17-03-10 om 01:16
    Berichten
    6
    Topics
    2

    Topic: LPG 306

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hoi,

    Ik ben al een tijdje opzoek naar een klein autootje die mij iedere dag ongeveer 70km van en naar school kan verplaatsen voor een redelijk geringe prijs. Als student kan ik het dus niet betalen om dit op benzine te doen, en daarom ben ik aan het kijken naar een 306je op LPG.

    Ik hoor alleen van iedereen dat ik niet aan LPG moet beginnen met een hoge kilometerstand vanwege onbetrouwbaar, duur in onderhoud en dergelijke. Het probleem is alleen dat ik ongeveer €1500,- te besteden heb, en dat de kilometerstanden bij deze wagens allemaal boven de 200k zijn.

    Zijn er dus hier op het forum mensen die op LPG rijden en mij iets kunnen vertellen over de kosten van kleppen stellen of andere hoge kostenposten waar ik tegenaan kan lopen. Of misschien andere adviezen?

    Een van de auto's welke mij wel een mooie lijkt is deze: https://link.marktplaats.nl/321266585
    Met dakraam, sportinterieur en een 1.6 motor. Wat mij allemaal positieve punten lijken. Deze auto staat echter al wel een tijdje te koop, en heeft 228k km's gelopen. Dus wat zijn punten die jullie hieruit afleiden? Hebben jullie nog tips van waar ik naar kan kijken betreffende de lpg installatie?

    Alvast bedankt!

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 20:09
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat ik als tip heb gekregen bij het zoeken naar een G3 auto, is welke gasinstallatie er in zit. Sommige zijn blijkbaar nogal onderhouds gevoelig.

  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    07-11-10 om 13:01
    Berichten
    337
    Topics
    5

    Ik rij met een 1.8 op gas, welke al een km stand van meer dan 3ton heeft, maar rijdt nog prima

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    het gaat eerder om hoe met de auto is omgesprongen.
    alles kan kapot, en of er dan lpg of niet inzit doet er niet toe.

    een gedeelte van de spookverhalen komt ook hierdoor:
    lpg-rijders zijn veelrijders. Met oude en goedkope karretjes als de 306 wordt vervolgens gewacht en gewacht met onderhoud (naar de garage als iets stuk gaat, anders stug door blijven rijden).
    Zo creëer je vanzelf een onbetrouwbare auto.


    Mijn tip: zoek een 306 zo jong mogelijk als je budget je toelaat. Liefst met LPG vanaf begin en niet teveel voorgaande eigenaren (bij voorkeur eerste eigenaar). Let ook op de onderhoudsgeschiedenis en aanwezige boekjes. Eigenlijk geldt dus hetzelfde voor een benzine als voor een LPG auto. Goed opletten!

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    17-03-10 om 01:16
    Berichten
    6
    Topics
    2

    Topic Starter

    Zijn er in de onderhoudshistorie dan bepaalde dingen waar ik op moet letten. Bijvoorbeeld speciaal LPG onderhoud waarop bezuinigd kan zijn oid? Ik ben namelijk van plan deze week een keer te bellen naar het bedrijf van bovenstaande advertentie, en te bekijken hoe de staat van die auto is.

  7. Naar Boven | #6
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    vraag hoelang de installatie er al in zit, wanneer een koprevisie uitgevoerd is (bijna niet te voorkomen met LPG-auto's zonder flashlube) en of de LPG-pomp al eens vervangen zijn.

    Wat heel belangrijk is (voor je portemonnee): vraag of de installatie G3 is. Scheelt in wegenbelasting volgens mij.


    edit: dit is G3. Maar wat me wel een beetje zorgen baart is dat deze auto al bijna een jaar te koop zou moeten staan. Waarom hebben potentieel eerdere gegadigden deze 306 niet gekocht? De kleur is goed, 3-deurs is prima. G3 is gewild. Vreemd!

  8. Naar Boven | #7
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    28-06-10 om 11:36
    Berichten
    277
    Topics
    20

    er zijn een aantal auto's die heel goed op gas(lpg g3) reageren, waaronder een civic, megane, astra.

    een 306 weet ik zo niet.. als jij een auto kan vinden met niet al te veel km's op de teller en de gas installatie er al niet te lang in zit ben je al een stap verder. Test van te voren wel even goed dat hij goed op bezine als op gas loopt! als je een test rit maakt gooi de tank dan half vol of eventueel vol.. ga dan een heel eind jagen en let vooral op rare geluiden etc etc.

  9. Naar Boven | #8
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    13-07-16 om 13:15
    Locatie
    opheusden
    Leeftijd
    39
    Berichten
    154
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1996 / KDX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    kleppen stellen is geen onderhoud dat je alleen maar bij een LPG auto moet doen. Had ie op benzine gereden dan is dat precies hetzelfde. LPG onderhoud is niet anders, het is alleen verstandig om er wat accurater in te zijn.

    Ik heb in november LPG laten inbouwen in mijn 306 en hij rijdt er prima op. Het probleem van auto's kopen waar al een LPG (G3) installatie in zit is inderdaad dat ze vaak hoge kilometerstanden hebben en de LPG installatie ook al enige tijd mee gaat, anders zou je hem tenslotte ook niet verkopen. De investering moet er natuurlijk wel eerst uit zijn. Nu is dit voor LPG rijders vaak al het geval na 1 tot 2 jaar, maar daarna levert het dus pas winst op. Een auto treffen met een jonge LPG installatie is mazzel hebben. Of pech natuurlijk als hij met een dubieuze reden verkocht wordt.

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nou ik weet waar het op stuk loopt, het is G3 in een TU motor..
    sorry die zou ik ook laten staan.
    heb een 1.6 en die lust nogal wat onderhoud en bij ongv 150000 km gaat je koppakking er aan geloven (olie lekken) plus dat je elke 10.000 km mag kleppen stellen anders branden je kleppen in/vast (moet echt, heb nu al meerder gehoord met motor problemen door uitstel)
    en ja zoek 1 met een volledige onderhouds history die niet al te lang heeft stil gestaan (mijn xs had een half jaar stil gestaan en heb nu feest, ruim 2 jaar later ondervind je daar nog problemen van zoals olie verbruik)

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    17-03-10 om 01:16
    Berichten
    6
    Topics
    2

    Topic Starter

    Hmm oke, en welke motor is dan beter met lpg? Er staan echt bar weinig lpg's te koop. Zelf een LPG G3 installatie laten inbouwen is helaas te duur.

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja nu is kleppen stellen op een 1.4 en 1.6 wel makkelijk.
    maar als je 1 hebt met hydraulische klepstoters zit je niet met stellen (weet alleen niet op welke motoren en vanaf welk bouwjaar die toegepast werden

    tis ook een eigen smaak, het enige wat ik zeg is dat je zowiezo beter niet kunt gaan voor een lpg 1.6 met een km-stand van boven de 2ton heb een 1.4 (ex lpg) gereden tot 230.000 km toen werd ik zat van alles reparaties..

  13. Naar Boven | #12
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    13-07-16 om 13:15
    Locatie
    opheusden
    Leeftijd
    39
    Berichten
    154
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1996 / KDX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    en zijn dat allemaal LPG gerelateerde reparaties dan?

    Het is toch al een respectabele km stand voor een 1400 cc motor, ook op benzine?

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nee het zijn gewoon motorische en andere technische reparaties, je word er echt spuug zat van naar een paar duizend euro in 20.000 km..
    het is vind ik een te hoge km-stand voor een 1.4/1.6 .
    ben zelf toen weer begonnen met de 1.6 met minder als 120.000 km en dat ging goed tot ik 20.000 a 30.000 verder was toen begonnen de reparaties elkaar weer op te volgen..
    maarja de meeste zaken zijn dan lange termijn dingen (banden, schockbrekers, wiellagers, koppakking, waterpomp enz maarja loopt dan wel aardig in de euro's)

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    17-03-10 om 01:16
    Berichten
    6
    Topics
    2

    Topic Starter

    En hoe zijn deze kosten dan met een 1.8 bijvoorbeeld? Ik spaar dan namelijk liever nog wat door en koop dan een goede auto. Het probleem is alleen dat er op het moment 27 hatchback 306 lpg's op marktplaats staan, waarvan er maar 4 opstaan die geen 1.4 of 1.6 hebben. Dat zijn deze:

    https://link.marktplaats.nl/314887380

    https://link.marktplaats.nl/325382471

    https://link.marktplaats.nl/326190060

    https://link.marktplaats.nl/328297275

    De laatste twee zijn kapot, dus sowieso niks. En dan staat er nog een gereserveerde en een van €3400. En die is een beetje buiten mijn prijsklasse.

    Eerst kon ik me geen weg vinden tussen het grote aanbod aan auto's en op het moment lijkt het wel alsof ik ze allemaal moet wegstrepen van m'n lijstje.

  16. Naar Boven | #15
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waarom een 306 op gas? Zeker als je student bent zo ik gewoon op safe spelen en een onverwoestbare auto kopen. Bv dit: klik


 

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.